3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:07

Eet smakelijk alvast :D

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:11

Dilan93 schreef:
Eet smakelijk alvast :D

Dankjewel :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:39

Oeh yum, eet smakelijk!

Hier qua eten wel een ok dagje, voel me niet zo lekker dus wel weinig beweging.
O: 2 volk boterhammen met kaas
L: roerei met champignons, tomaat en bieslook
T: paar stukjes pure chocola met zeezout
A: boerenkoolstamppot met klein stukje worst
Kcal tot nu toe: 1660
Komt nog wel iets kleins bij vanavond

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:42

Alles zit in je hoofd denk ik. Suiker geeft je een kick, en dan wil je de dip niet dus neem je het opnieuw. Maar drugs is het niet.
Net zo verslavend als extensief sporten enzo denk ik. Gewoon net iets makkelijker te verkrijgen :D

En vezels maken echt een heel deel uit.

Laura, als je je niet lekker voelt gaat bewegen inderdaad niet. Hopelijk gaat het snel over :(:)

Linolium, lekker hoor :9

Barbabientje, wat schattig <3 dat is inderdaad een hele motivatie om meer te gaan wandelen, en nog gezellig ook.

Dilan, ja dat schrokken soms... het is inderdaad jezelf wel leren het niet te doen. Of ook niet te denken: oh ik heb er een op, een tweede maakt niet uit en voor je het weet is de pak op :+
Samen met anderen eten vind ik ook gewoon gevaarlijk, dan is het altijd competitie om de een of andere reden :P

Hier mijn lijstje van de dag:
O: notenmix, lijnzaad, pompoen en pijnboompitten, blauwe bessen en yoghurt, groene thee
L: soep met crackers en kaas, koekje
T: koffie met melk
A: kabeljauw met kaas, beetje mayonaise, salade met paprika, gebakken aubergine, beetje feta.
T: Nog een koekje waarschijnlijk.

B: deze ochtend een half uur yoga/flex, daarnaast een toertje gefietst van een half uur.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:47

Aria, hahaha ik heb ook echt bodemdrang ofzo als ik een pak koek openmaak.

Maar soms, als ik met mn vriendinnen een dagje weg ben, gaan we gewoon echt op zoek naar lekkere snacks en dan draait het vooral om gezelligheid en lekker eten. Moet je ook niet wekelijks doen :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:49

Niet wekelijks, maar soms moet dat ook gewoon kunnen

Als ik bijv met mijn man naar de sauna ga, genieten we net zo hard van lekker eten als van de sauna's. Dat gun ik mezelf dan ook (is gelukkig, of helaas, niet wekelijks)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 19:56

Ja klopt ook absoluut.
Ik merkte nu wel met een week zo niet op te letten dat het sterker wordt dan mezelf zeg maar: ik moet koekje!
Nu, heeft ook wel met het verleden te maken. Maar ben toch liever niet afhankelijk van dat koekje voor het hebben van een fijn moment :+
Al is inderdaad bewust lekker genieten gewoon heerlijk!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:18

Ik heb hele wisselende relaties met eten gehad, van niet eten tot een heleboel eten. Van extreem sporten/compenseren tot braken/laxeermiddelen. :=

Gelukkig heb ik daar anderhalf jaar geleden hulp voor gehad en heb ik er nu vrijwel geen last meer van :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 20:53

Ook belangrijk om te blijven genieten van lekker eten! Maar dan dus echt bewust genieten, niet gedachteloos naar binnen schuiven. Dat laatste is vooral lekker lui op de bank best een gevaar |o

Quiche was lekker! Morgen m’n vriend eens kennis laten maken met het concept quiche, benieuwd wat hij er van vindt :')

Aria, lekker lijstje!

Dilan, wat goed dat je relatie met eten nu beter is :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:20

Dilan93 schreef:
Yeey, net op de weegschaal gestaan. Op nieuwjaarsdag 63 kg en nu 62,2 *\o/*

Vind het voor mijn eigen idee fijn om net onder de magische 60 te komen :') Maar even kijken of dat lukt zonder teveel spiermassa te verliezen. :)

Straks naar Roosendaal, even kijken of ik daar mijn vetpercentage kan laten meten. Vind die weegschalen in een sportschool niet betrouwbaar.
Heb 1x op dezelfde ochtend met weegschaal gemeten en met ervaren mensen die met een tang meten.
Weegschaal: 30% vet
Meting met tang: 22,5% :oo

Welkom terug Dilan! Ik ben heel blij dat ik niet de enige ben die een heel hoog vetpercentage heeft volgens sportschool weegschaal. Wat een onzin... ik hoop binnenkort ook met een tang te kunnen laten meten.

Hier gaat het eigenlijk wel heel goed, ben ietsje afgevallen al in het nieuwe jaar. Vandaag een beetje een rommelig lijstje, niet echt gezond maar qua calorieen niet heel schokkend.

O: 3 meerzaden crackers met avocado, feta light, klein beetje olijfolie, ui, peper en zout.
L: 4 maiswafels, twee met jong belegen kaas en twee met kipworst, twee gekookte eieren
T: drie blokjes Tony Chocolonely karamel zeezout, cup-a-soup tomaten creme
A: pizza salami en twee glazen witte wijn
T: cup-a-soup kip

Weinig gesport afgelopen week. Ik ben niet helemaal fit en beetje te druk geweest met van alles dus wat overbelast. Morgenochtend weer naar de sportschool, 5 km hardlopen en wat kracht/buikspieren. Ik wil eigenlijk echt wel proberen om minimaal 3/4 keer per week te gaan.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:32

Wat een heerlijke lijstjes komen er voorbij! Hier vandaag een wat raar dagje. Erg laat uit bed, daardoor overdag weinig honger. Nu wel echt honger + moet echt nog wat kcal dus tijd voor een tosti!
O: -
L: 1 volkorenboterham met daarop anderhalf gebakken ei, een plak kaas en twee plakjes ham + koffie met een scheut halfvolle melk
A: grote portie volkorenpasta met champignons, knoflook, spinazie en kruidenroomkaas
T: twee volkorenboterhammen met een plak kaas, gebakken in kokosolie.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 00:35

Ik heb gisteren de raarste tosti gehad die ik ooit heb gemaakt, maar hij was wonderbaarlijk lekker :+

Donker volkoren, met sriracha-appelmoes, kaas en plakjes appel :9

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 01:56

Dat suiker niet verslavend werkt is niet helemaal waar.. De intensivisten op de afdeling waar ik werk denken daar toch heel anders over :+
Verslaving kan nl zowel lichamelijk als geestelijk zijn, dus kan suiker zeker verslavend werken. Ik heb toen ik afkickte van de cola ook dagen hoofdpijn gehad, maar mijn intensivist zei toe ook, dit is letterlijk hetzelfde als een alcoholverslaving die je nu weg aan het werken bent..

Die tosti klinkt inderdaad vrij apart B_K :+

Klinkt wel als een leuk project Linoleum :j Is het een ggk dekhengst of gewoon voor de leukfok?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-19 06:32

Barbabientje schreef:
Dat suiker niet verslavend werkt is niet helemaal waar.. De intensivisten op de afdeling waar ik werk denken daar toch heel anders over :+
Verslaving kan nl zowel lichamelijk als geestelijk zijn, dus kan suiker zeker verslavend werken. Ik heb toen ik afkickte van de cola ook dagen hoofdpijn gehad, maar mijn intensivist zei toe ook, dit is letterlijk hetzelfde als een alcoholverslaving die je nu weg aan het werken bent..

Die tosti klinkt inderdaad vrij apart B_K :+

Klinkt wel als een leuk project Linoleum :j Is het een ggk dekhengst of gewoon voor de leukfok?

En toch is het niet verslavend zoals bijv drugs dat zijn. Het is dus niet ‘letterlijk hetzelfde’: link link link

@BK: vreemde tosti idd haha :))

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 08:46

black_kelpie schreef:
Ik heb gisteren de raarste tosti gehad die ik ooit heb gemaakt, maar hij was wonderbaarlijk lekker :+

Donker volkoren, met sriracha-appelmoes, kaas en plakjes appel :9

Idd een alparte combi, maar t belangrijkste is dat ie lekker was :D

Maanlicht, ook een prima lijstje toch :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 09:55

Dilan, dat klinkt alsof je een heftige periode achter de rug hebt. Goed dat je nu graag gezond met je lichaam wil omgaan.

Linoleum, hij kent quiche niet?! -O- snel een stukje voorschuiven dan! :D

Maanlicht, als je terug 3/4xper week wil gaan sporten kun je altijd terug beginnen met daar 2 maal wat rustigere sport van te maken, zodat de drempel wat lager is en je niet teveel druk zet. Ik heb het vaak dat ik rustig begin, en dan op het einde toch 10min hard doorzet, dat geeft zo een goed gevoel!

Sanne, smaakt tosti in kokosolie? Ben geen hele grote kokosolie fan, maar vraag me af of je dat ook smaakt als je bakt?

Black klepie, zolang het maar smaakt, toch?! :P

Hier gaat er tussendoor toch lekker een stukje taart bij komen Y)(^)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:09

Taart is goed voor de geest :))

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 10:40

Gefeliciteerd Aria! Geniet van de taart! Ik vind kokosolie behoorlijk smaakloos. Vind voor een tosti olijfolie wel wat lekkerder maar kokosolie is ook prima.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:00

Oeh, klinkt lekker die quiche Linoleum!
Ik weet zelf eigenlijk niet zo goed wat ik moet vinden van de "suikerverslaving". Ik weet dat ik ooit (toen ik iets gemotiveerder was dan nu :') ) een half jaar lang niet gesnoept heb. Volgens mij had ik daar eigenlijk niet zo veel moeite mee. Maar dat is natuurlijk niet stoppen met alle suiker. Maar dat is denk ik, in deze samenleving, onmogelijk.
Laura, veel beterschap! Ben het verder helemaal met je eens, genieten is ook erg belangrijk.
Wat leuk Barbabientje!
Aria, daar heb ik met bv een pak koek niet zo heel veel last van. Maar met een zak chips 's avonds op de bank... Mooi lijstje! En, gefeliciteerd! Y)(^) Geniet van je taart!
Dilan, wat goed van je dat je nu veel beter weer met eten kan omgaan :)
Goede lijstje allemaal!
Klinkt als lekker, maar wel bijzonder haha BK. Goed dat hij lekker was! Had je hem zelf gemaakt?

Gisteren een goed lijstje gehad en blij met mezelf. Ik wil eigenlijk dit jaar vooral een betere conditie opbouwen, maar niet met hardlopen, want daar heb ik echt een gruwelijke hekel aan. Ook krijg ik snel last van mijn enkels. Dus gisteren 43 minuten (een aflevering van once upon a time :+ ) op de hometrainer gezeten. Op ook nog eens een stand zwaarder dan dat hij stond, dus blij met mezelf.
O: twee boterhammen met ongezouten roomboter, hagelslag en vruchtenhagel. (386)
T: een plakje zelfgemaakte suikervrije ontbijtkoek met boter, een dextro en een half worstenbroodje. (174)
L: drie boterhammen met twee boter, goudsalami en door mijn tante gemaakte druiven marmelade, een ongezouten roomboter met hagelslag, een beker halfvolle melk. (583)
T: een oliebol met poedersuiker. (130)
A: aardappel, tuinerwten, wortels en gebakken kabeljauw. (602)
T: wat snoepgoed, dropveter, colaflesjes en een stukje melkchocolade. (140)
B: 9000 stappen, 3 uur bezig zijn met twee paarden (verzorgen, longeren en met een bezig met opstaptraining), 50 minuten fietsen (10 min gewoon en 40 min op de hometrainer).
Totaal kcal: 2014.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:10

Over de suikers in fruit: het schijnt dat je het best fruit in combinatie met een handje noten kunt eten. Dan heb je een combi van (gezonde) vetten en suiker, waardoor je bloedsuikerspiegel minder hard schommelt.

Ik had gisteren niet zo'n topdag qua eten:
O: muesli met magere yoghurt
T: cappuccino
L: 2 volkorenboterhammen met pindakaas
T: 5 plakjes volkoren ontbijtkoek
A: 3 pannenkoeken
T: appel

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:18

Heel stuk getypt, druk ik op een verkeerde knop >;) nog een poging

Eerlijk gezegd verbaast het met dat intensivisten een suiker of cola verslaving vergelijken met een alcoholverslaving :o
Zij zouden als geen ander moeten weten hoe heftig het afkicken van alcohol kan zijn, ze schrijven bij alcoholisten die op de ic belanden ook medicatie voor om die reden. Dat zie ik bij iemand die veel suiker eet of cola drinkt nog niet gebeuren :o
Ik zou dan niet spreken van een verslaving maar van een gewenning.

Wanneer je koolhydraatarm gaat eten, verandert je stofwisseling naar een vetverbranding. Dit kan tijdelijk wat klachten geven, de zogenaamde "ketoflu". Wanneer je echter gewoon fruit etc eet, dus alleen toegevoegde suikers schrapt, zal dit niet optreden. Hooguit misschien wat ongemak doordat je geest een spelletje met je speelt en om suiker "schreeuwt", gewoon even doorzetten dus. Geloof me, lang niet zo zwaar als afkicken van alcohol hoor ;)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 11:44

Gefeliciteerd Aria! Ik sport al vrij veel. Vorige week 5 keer sportschool en twee keer paardrijden. Alleen deze week ben ik te druk geweest met andere dingen. Opeens moeten werken, paard stond ineens met koliek verschijnselen, beetje onvoorziene zaken.

Goed bezig Kim! Als ik ga fietsen in de sportschool zet ik ook altijd Netflix aan, vind dat zo saai.

Dat klinkt logisch Tiggs, over fruit en noten. Ik zal het onthouden. Nu eet ik sowieso echt weinig fruit, maar wel heel veel groente over het algemeen (300-500 gram per dag). Is fruit nou echt noodzakelijk?

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 12:45

BK, jouw tosti klinkt echt smerig :')

Barbabientje, nee rij voor een serieuze tinkerfokker. Ik rij nu dus drachtige vosbonte merrie, drachtig van palomino ggk dekhengst. We doen niet aan fokken gewoon voor de leuk.

Aria, gefeliciteerd met je verjaardag! Geniet van je taart. En slecht he dat hij geen quiche kent! Vanavond krijgt hij een stuk voorgeschoteld.

Kimmie, fietst zeker stuk makkelijker weg tijdens het serie kijken? Goed bezig!

Lijstje gisteren
L: Skyr met cruesli en whey crispy
T: paar stukjes Tony pretzel toffee, 2 roomboter tongen, 2 stukjes droge worst
A: quiche broccoli zalm
T: oude kaas, toast met carpaccio tapenade
B: buitenrit van 6km in een uur
Totaal 1783 kcal

Planning vandaag
L: Skyr met muesli en whey crispy
T: blokjes kruidenkaas, droge worst
A: quiche brocolli zalm
B: rondje wandelen

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:05

Jullie lijstjes motiveren om vol te blijven houden en ook mijn lijstje bij te houden!

Gisteren (weer) naar Bohemian Rhapsody geweest. Kwam voor de 2de keer meer binnen, leek wel. Wat een prachtfilm.

O/brunch
• 2 cappuccino
• dubbele (spelt)boterham met geitenkaas
• dubbele boterham kipfilet
• gekookt eitje
L(ate lunch):
• cappuccino
• glas water
• dubbele (spelt)boterham filet americain
• dubbele (spelt)boterham kipfilet met gedroogde tomaatjes
A:
• tortellini met gorgonzola en een groene salade
• 2 glazen cola zero
• glas rode wijn
S:
• bak doritos met chilisaus, gedeeld met 2 anderen
B:
• uurtje lessen met lange lijnen
• vol uur pittige fysiotherapie

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 13:19

IMANDRA schreef:
En toch is het niet verslavend zoals bijv drugs dat zijn. Het is dus niet ‘letterlijk hetzelfde’: link link link

Nee Imandra, dat klopt :j Maar het is tot op zekere hoogte dus wel een verslaving, net zoals een game ook gewoon verslavend kan werken.

Laura; ze vergelijken het niet met een alcoholverslaving, misschien verkeerd op geschreven hoor, maar het kan zeker in zekere mate dezelfde ernst qua verslaving zijn.
Er belanden zeker mensen in het ziekenhuis die in eerste instantie heel veel suikers (vetten noem maar op) aten/drinken en daar ineens mee stoppen. Vaak komt het dan doordat je alvleesklier compleet van de leg gaat, doordat hij jaren al die zooi heeft moeten verwerken en nu ineens in standje overdrive staat zeg maar :')

Mijn lijstje gisteren als avondeten lekker (slecht) afgerond met sushi <3
Vriendlief heeft een drukke week voor de boeg, dus even quality time samen.
Wel nog een uur les staan geven en zelf 30 min gereden + stal uitgemest.

Vandaag weer vol goede moed verder :j