[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xU_Blinghx

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:31

Waarom zou je voor een avondje een laag foundation op je gezicht smeren?
Persoonlijk zou ik dat zonde vinden. Nu ben ik sowieso geen foundation drager maar als ik het goed begrijp wil je alleen makeup dragen voor je gala avond.

De fixing spray van etos hoor ik goeie verhalen over. Bij de kruitbat verkopen ze tegenwoordig van die chocolate paletten die ook goed zijn. Verder essence en catrice zijn redelijke merken voor de prijzen die ze vragen. Ik zou maybeline en max factor achterwege laten qua oogschaduw. Hoor daar vaak slechte dingen over.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 18:45

Bedankt voor het meedenken!

Ik wil in ieder geval (bruine) mascara, misschien oogpotlood, wenkbrauwpotlood, foundation, iets van een oogschaduwpaletje en iets voor op mijn lippen. Misschien nog concealer erbij, fixing spray en blush is iets voor later. Ik heb helaas geen makkelijke huidskleur, heb sproetjes over mijn hele gezicht en een hele bleke huid daaronder. Ik vond degene die ze in de winkel gebruikten erg mooi (Urban Decay geloof ik?), die haalde roodheid weg maar liet de sproetjes mooi doorschijnen.

U_Blingh, de reden dat ik wel voor foundation wil gaan is omdat ik het onverwacht heel tof vond staan in de winkel en ik het leuk vind om een keertje een beetje uit te pakken! En het is de bedoeling dat ik dit natuurlijk vaker kan gaan gebruiken bij gelegenheden.

Ikwashier

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:11

Wat ik zou doen, is je laten opmaken voor je gala. Geen stress en veel goedkoper. Daarnaast is bijv. goede foundation kleur vinden van drogisterij vaak wat lastiger en zelf je oogschaduw ook als je dit nooit doet. Voor je gala is het natuurlijk rete gaaf als het allemaal perfect zit :D daarnaast moedig ik je wel aan om zelf ook te expirimenteren hoor!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 21:50

Ikwashier schreef:
Wat ik zou doen, is je laten opmaken voor je gala. Geen stress en veel goedkoper. Daarnaast is bijv. goede foundation kleur vinden van drogisterij vaak wat lastiger en zelf je oogschaduw ook als je dit nooit doet. Voor je gala is het natuurlijk rete gaaf als het allemaal perfect zit :D daarnaast moedig ik je wel aan om zelf ook te expirimenteren hoor!

Dit.

Als je toch geen fan bent van make-up en het in je dagelijkse leven niet draagt, zou ik die moeite echt niet doen. Behalve dat ben je waarschijnlijk ook allesbehalve een pro of kundig met het aanbrengen van make-up. Als je er echt op zijn 110 op wilt staan voor je gala, laat jezelf inderdaad lekker in de watten leggen.

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 06:41

Niniane schreef:
Ikwashier schreef:

Dit.

Als je toch geen fan bent van make-up en het in je dagelijkse leven niet draagt, zou ik die moeite echt niet doen. Behalve dat ben je waarschijnlijk ook allesbehalve een pro of kundig met het aanbrengen van make-up. Als je er echt op zijn 110 op wilt staan voor je gala, laat jezelf inderdaad lekker in de watten leggen.

Dat is ook nog een optie ja. Ik zal even kijken of dat te doen is, het is niet in mijn eigen woonplaats namelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:57

Idd, op laten maken kan ook. Maar als je toch zelf wat wil aanschaffen, hier wat budgettips:

Foundation: Loreal true match :j
Mascara: Essence princess false lash.
blush: catrice of essence
Oogschaduwpalette: Ze hebben nu een hele mooie bij de kruidvat van Ardell! Best goed pigment ook en mooie kleuren :j
Eyeliner: Catrice heeft een hele goede :j
Dan ben je voor 35 euro wel klaar denk :j
Als het 1+1 gratis is op de foundation, neem dan 2 kleuren mee, dan kun je altijd thuis checken welke het beste kleurt :) En ik heb er zelf ook 2, 1 voor de zomer en 1 voor de winter :P

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:28

Nightingale schreef:

Ik wil in ieder geval (bruine) mascara, misschien oogpotlood, wenkbrauwpotlood, foundation, iets van een oogschaduwpaletje en iets voor op mijn lippen. Misschien nog concealer erbij, fixing spray en blush is iets voor later. Ik heb helaas geen makkelijke huidskleur, heb sproetjes over mijn hele gezicht en een hele bleke huid daaronder. Ik vond degene die ze in de winkel gebruikten erg mooi (Urban Decay geloof ik?), die haalde roodheid weg maar liet de sproetjes mooi doorschijnen.

U_Blingh, de reden dat ik wel voor foundation wil gaan is omdat ik het onverwacht heel tof vond staan in de winkel en ik het leuk vind om een keertje een beetje uit te pakken! En het is de bedoeling dat ik dit natuurlijk vaker kan gaan gebruiken bij gelegenheden.

Waar was je geweest? Welke stad? Ivm Urban Decay, wat niet overal te koop is. Nieuwsgierig door welke collega van UD geholpen bent :j

Afbeelding
Met deze look stroll ik al een paar dagen door Wenen! Wat een prachtige stad is dat zeg!

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 20:37

velvetblack schreef:
Nightingale schreef:

Waar was je geweest? Welke stad? Ivm Urban Decay, wat niet overal te koop is. Nieuwsgierig door welke collega van UD geholpen bent :j

[ [url=m/BxIrn9.jpg]Afbeelding[/url] ]
Met deze look stroll ik al een paar dagen door Wenen! Wat een prachtige stad is dat zeg!

...en wat een prachtige ogen heb jij! :wow:

Ik stuur je even een pb over de winkel

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 17:39

Catrice en essence hebben absoluut goed en leuk spul :j in de grote Kruidvat winkels heb je ook revolutuon.

Ik ben in London en heb zooooo hard geshopt :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 18:55

Dames, ik hoor goede verhalen over de Maybeline concealer alleen twijfel ik bijzonder over welke kleur ik moet pakken.

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:38

Hier bestellen mensen regelmatig bij colourpop toch?
Iemand die mij wat meer info kan geven over de kosten qua invoeren en btw?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:46

Gewoon de regels aanhouden die gelden als je wat bestelt buiten de EU. Zijn geen speciale regels voor Colourpop :))
Laatst bijgewerkt door Drunksheep op 05-06-18 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:00

Maar klopt het dan dat je geen invoer hoeft te betalen en alleen de btw? (ik koop nooit wat uit het buitenland :Y) )

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:05

Als je even Googlet vind je hele duidelijke uitleg van onder andere de Belastingdienst.

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:26

mirtedl schreef:
Maar klopt het dan dat je geen invoer hoeft te betalen en alleen de btw? (ik koop nooit wat uit het buitenland :Y) )

Als je onder de 150E blijft betaal je alleen btw en inklaringskosten. Op www.invoercalcualtor.nl staat het helemaal voor je beschreven

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:45

Iemand ervaring met de illamasqua producten? voornamelijk de primers?

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:47

Sorry, kan je niet helpen florence123! Nog nooit van gehoord zelfs :o

Over de Maybeline concealer.. ging bij mij erg in de “lijntjes” zitten, die ik op zich nog niet eens heb.. :') Maar ik ben sws niet erg Maybelline fan dus bij mij beginnen die producten altijd al met een achterstand, Hihi.. :Y)

Wat heb je gekocht Friemmel?? Deel het met ons! *\o/*

Ik ben in Cannes en heb ook teveel geshopt.. Dior Backstage was daar net gelanceerd.. -O- dus dat ging even mis.. :')

Heb de face and body foundation, het contour palette en de lip tattoo kleur Rosywood ofzo.. even een onduidelijke foto op het terras (na het eten), maar het ziet er echt zo mooi uit!!! *\o/*

Afbeelding

Oh ja.. en omdat ik zo veel had uitgegeven kreeg ik er zo’n Dior make up tas bij... om de pijn te verzachten..

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 19:51

Mijn kin lijkt heel gek donker zie ik, maar dat is in het echt niet zo hoor, Hihi...

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 22:18

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 12:48

Donnar, ik ben heeeeel erg benieuwd naar die lipstick! Wilde hem eerder zelf bestellen, maar durfde het niet aan..

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 09:48

Woei! Ik heb Colourpop maar weer eens geplunderd. Hopeloos toch dat het enige wenkbrauwpotlood wat écht de juiste kleur heeft uit Amerika moet komen :')

Zondag besteld, en volgens de track&trace is hij al op weg vanuit Amsterdam :D

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:11

Oo mooi kelly! Je kin is vast schaduw :=
Illamasqua gebruik ik niet :n

Ik ga mw vandaag vermaken in de sephora :D

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 19:43

Mag ik jullie iets vragen ?

Mijn mascara geeft nogal af boven mijn ogen . Denk dat het misschien toch wel de leeftijd is en de zwaarte kracht <<)
Ik heb een waterproof geprobeerd die van Kruidvat en die geeft nog harder af dan mijn gewone mascara van Urban Decay die niet waterproof is.

Hebben jullie een idee ?

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 20:34

Wat poeder op je oogleden doen. Als ik dat niet doe geeft mijn mascara ook altijd af.

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 22:41

Een beetje omslachtig, maar je kunt eventueel iets tussen je wimpers en je ooglid houden tot de mascara opgedroogd is. Als je dan een goede kwaliteit waterproof mascara hebt zou het niet meer af moeten geven, en idd wat transluscent powder zou kunnen helpen