Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:11

M_nouska schreef:
Ik zelf voel me niet zeker over mijn lijf (maar ben ook ontzettend onzeker) en wil dat graag wel worden. Gewicht is nu 60 kilo en wil niet meer zo onzeker zijn en vind mezelf te dik.

Meid als ik de foto's zie op je profiel dan zie je er helemaal niet te dik uit. Ook wil niet zeggen weinig eten dat je automatisch meer gaat afvallen. Ik zou zeker zorgen dat je lichaam genoeg binnen krijgt. Wat zou ik trouwens een moord doen voor een lijf als dat van jij! maar dat is misschien ook niet echt wat je wil horen xD

M_nouska

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:14

Haha super bedankt voor jullie oppeppende woorden! Ga hier denk ik met een coach over praten maar ik blijf mezelf te dik vinden, maar dat is iets waar ik hier niet over moet praten.
Blijf dit topic anders volgen maar praat niet meer mee.

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 15:17

M_nouska schreef:
Haha super bedankt voor jullie oppeppende woorden! Ga hier denk ik met een coach over praten maar ik blijf mezelf te dik vinden, maar dat is iets waar ik hier niet over moet praten.
Blijf dit topic anders volgen maar praat niet meer mee.

Ik hoop dat iemand je kan helpen met deze gedachtes! En probeer onze woorden echt te zien als hulp niet als kritiek :j

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:15

Ook ik zie als ik je foto's bekijk een slanke meid, maar veel mensen zien in de spiegel iets heel anders dan wat andere mensen zien, dus ik snap het wel.
Wel verstandig om er eens met iemand over te gaan praten! En als je toch wat af wilt vallen, zorg dat je in ieder geval genoeg eet (boven je BMR) en heb geduld :)

Iemand nog leuke tips voor gezonde, zéér snelle recepten? 2 dagen per week kom ik qua tijd nogal in de knel 's avonds. Ik ben dan pas om 18.15 thuis met de kinderen, en die zijn dan zeer hongerig en moe. Even rustig de keuken in is er dan niet echt bij haha. Mn man begint morgen bij een nieuwe baan, en zal dan meestal ook niet thuis zijn, dus ik mis ook een paar handen. 1 van de dagen eten we standaard brood (met evt een soepje), soms eens pannenkoeken of patat. De andere dag komt het nu meestal neer op een pasta, maar zou fijn zijn om mn repertoire wat uit te breiden :D Couscous is geloof ik ook wel snel? Nooit gemaakt, iemand toevallig een lekker recept? Of andere goede ideeën?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:21

En als je op rustige dagen nu die extra porties kookt en dat op drukke dagen dan opwarmt?

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:28

@Laura ik ga mee met de tip van Magda, op andere dagen meer maken of alvast vooruit koken en eventueel invriezen? Hoef je alleen nog maar op te warmen. De curry die ik aan het maken ben maak ik ook extra veel van en vries ik in voor later deze week.

Ik heb vandaag geprobeerd overdag wat meer te eten, omdat ik zometeen ga boksen en daarna niet echt meer trek heb, maar er vaak wel last van heb dat ik tijdens het boksen zoveel verbrand en dus eigenlijk te weinig heb gegeten... Ben benieuwd...

O: 250 gr magere kwark met 1 banaan en 30 gr zaden/pittenmix. 1 rijstwafel met hagelslag
T: kiwi
L: 3 boterhammen met rookvlees, 1 gekookt eitje, kom kippensoep (vers)
T: 2 mandarijntjes, Hero B'tween reep
A: Curry bestaande uit ong 75 gr basmatirijst, 125 gr kipfilet, ong 200 gr kokosmelk en worteltjes en peultjes (ong 180 gr) en tomaat en wat currypasta. Goed voor zo'n 700 kcal, misschien zelfs wel wat meer
T: ? Even kijken waar ik zin in heb als ik terug kom van boksen, misschien wat kwark

B: een uur boksen dus. En alles bij elkaar een uur fietsen.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:49

Laura,couscous is heel snel inderdaad, feta kaas, paprika, uitje, wat mais, tomaatjes etc. Heerlijk en snel. Wat ik vaak doe is stamppotten maken en dan per portie invriezen, heb je altijd wat makkelijks in huis.

O: banaan (was laat wakker)
L: havermout in water met 2 theelepels met honing
T: krentenbol met halvarine
A: halve vegaschnitzel met boerenkool

B: uur gewandeld met de hond
Drinken zet ik er niet bij want dat is alleen thee of water :).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:56

Ik hou van mijn slowcooker op dat soort dagen. Of een ovenschotel die ik eerder al maak en alleen in de oven hoef op te warmen

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:20

Ik bedacht net ook opeens dat ik wel wat extra kan koken op dagen dat ik wel tijd heb :)* :') maar thnx voor de tips!

Ik ga sowieso dit weekend weer een lading pastasaus maken, heb ik dat ook weer klaar :D

Net weer gesport, nooit gedacht dat ik ergens zo fanatiek van kon worden := nu nog vasthouden!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:30

Of lekker gezond een goede soep maken de dag ervoor, terwijl je voor de avond ervoor aan het koken bent. Ik vind soep de dag erna altijd lekkerder vanwege het feit dat de smaken er dan goed ingetrokken zijn. :)

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Magere yoghurt met granola (first time, was echt lekker)
L: Twee volkoren boterhammen met een halve avocado en ei
A: Cordon bleu, met 200 gram sperziebonen en gebakken aardappeltjes

Momenteel zit ik op ongeveer 1500 kcal, dus ik mag straks nog wat eten, ik denk aan wat druiven ofzo. :)

Hebben jullie goede tips voor tussendoortjes met weinig calorieën? Zodat je wel lekker wat knabbelt, zonder dat het zoden aan de dijk zet. :+ Vandaag heb ik dat gelukkig nog niet nodig gehad. ;D

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:32

Goed bezig Laura!
Sannens, je kan komkommer nemen? Daar zit helemaal niks in haha. Of iets van fruit, of rijstwafels etc.

Ik wil al een tijdje beginnen met meer buikspieroefeningen, maar telkens als ik dan uit school ben en bezig ben met huiswerk (of erna) kan ik me er echt niet meer toe zetten. Ik ben elke dag rond vier uur uit (meestal iets later) en met daarna nog huiswerk wordt ik erg moe. Iemand tips om wat meer energie en motivatie te krijgen?

Daarom is mijn lijstje ook niet hoe ik het wil. Ik wil enorm graag buikspieroefeningen doen, maar als ik er dan tijd voor heb, kan ik me er echt niet toe zetten. Heel raar.
O: twee boterhammen met abrikozenjam en pindakaas en een beker melk.
T: sultana en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, abrikozenjam en honing, water en een bekertje thee.
T: boterham met hagelslag en water.
T: kop thee, een sandwichkoek met jam en een hopje.
T: een peer.
A: ovenschotel met prei.
T: luchtige vanillevla.
T: kop thee met misschien nog een sandwichkoek.

B: uur gefietst, paard gelongeerd.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:34

Gewoon doen Kimmie :P Zo simpel is het. Ik ken het uiteraard maar als ik er zo min mogelijk over nadenk en het gewoon doe, heb ik daarna juist veel meer energie. Misschien meteen als je uit school komt doen, en daarna aan je huiswerk?

Overigens zijn buikspieroefeningen misschien niet de beste oefeningen als je wil afvallen, maar ik weet niet wat je doel precies is.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:36

Bizar slecht lijstje vandaag, heb een blaasontsteking en ben helemaal ellendig, qua kcal valt het nog wel mee:
O: volle kwark met havermout en wat suiker
L: saucijzenbroodje, kaiserbroodje met gerookte zalm en roomkaas
T: Katja apenkoppen, vruchtensap
A: kalfsworst, rode kool en wat aardappelpuree
T: M&M's crispy

Kcal: 1850

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:38

Eulogy, dat is idd wel zo. Voor mijn huiswerk is wel een goeie idd. Ik wil zelf graag sterker en strakker worden, vandaar die oefeningen. Ik kwam er gister toevallig achter dat ik best grote armspieren heb, echt raar :') :')
Ah Maanlicht, als je je rot voelt, moet je ook niet al te veel aan gezond eten denken. Heel veel beterschap!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:47

Kimmie25501 schreef:
Goed bezig Laura!
Sannens, je kan komkommer nemen? Daar zit helemaal niks in haha. Of iets van fruit, of rijstwafels etc.

Ik wil al een tijdje beginnen met meer buikspieroefeningen, maar telkens als ik dan uit school ben en bezig ben met huiswerk (of erna) kan ik me er echt niet meer toe zetten. Ik ben elke dag rond vier uur uit (meestal iets later) en met daarna nog huiswerk wordt ik erg moe. Iemand tips om wat meer energie en motivatie te krijgen?

Daarom is mijn lijstje ook niet hoe ik het wil. Ik wil enorm graag buikspieroefeningen doen, maar als ik er dan tijd voor heb, kan ik me er echt niet toe zetten. Heel raar.
O: twee boterhammen met abrikozenjam en pindakaas en een beker melk.
T: sultana en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, abrikozenjam en honing, water en een bekertje thee.
T: boterham met hagelslag en water.
T: kop thee, een sandwichkoek met jam en een hopje.
T: een peer.
A: ovenschotel met prei.
T: luchtige vanillevla.
T: kop thee met misschien nog een sandwichkoek.

B: uur gefietst, paard gelongeerd.

Ik wil geen ongewenste kritiek geven of iets hoor, maar misschien ben je 's middags zo moe doordat je zoveel suikers eet? Dan kan je van die suikerdips krijgen. Daarover staat in deze link veel uitgelegd: http://www.the-bootclub.com/suikerdip.html

Misschien helpt het om eens wat te schuiven daarin? Zodat je kan uitproberen of je dan minder moe wordt?

Ik heb voor het idee even alles met suikers dikgedrukt gemaakt in je lijstje. :) Dus nogmaals, geen kritiek, maar mogelijk een tip die je zou kunnen uitproberen. :)
En ik heb echt geen idee wat een sandwichkoek is. :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:51

Ohhh Maanlicht, wat rot zeg, beterschap :(:)

Ik denk dat Sannens wel een punt heeft wbt suikers, die vallen me ook altijd op in je lijstjes.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:54

Maar aan de andere kant, je bent 15/16. ;) Geniet lekker van eten en maak je niet druk om suikers. Als je wat meer wilt bewegen kun je beter lekker gaan sporten/meer fietsen/wandelen met je paard etc. Is veel leuker en ook nog beter dan simpele buikspieroefeningen.

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 21:57

Cheetahfan schreef:
Maar aan de andere kant, je bent 15/16. ;) Geniet lekker van eten en maak je niet druk om suikers. Als je wat meer wilt bewegen kun je beter lekker gaan sporten/meer fietsen/wandelen met je paard etc. Is veel leuker en ook nog beter dan simpele buikspieroefeningen.

Daar ben ik het mee eens, op haar leeftijd maakt dit nog niet zoveel uit natuurlijk. Al kan het wel degelijk veel invloed hebben op je vermoeidheid etc. Dus waarom niet kijken of je al wat aanpassingen kan maken. Deze aanpassingen kunnen net zo lekker zijn of misschien wel lekkerder. ;D

Voor het figuur hoeft ze het inderdaad nog niet te doen, op de foto's op haar profiel ziet ze er verre van te dik uit. :) Dus het zou puur voor haar gemoedstoestand en mogelijk de toekomst zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:03

Ik denk dat het juist voor jongeren heel goed is om door te krijgen hoe veel suikers ze binnen krijgen en wat voor invloed dat heeft op hun lijf eigenlijk. Dat hoeft niet te betekenen dat ze radicaal het roer om gooit maar een beetje opletten kan denk ik niet zo veel kwaad.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:03

Natuurlijk zijn er gezondere aanpassingen en is het goed er bewust van te worden, maar ik vind het altijd zonde als meisjes (en jongens ook trouwens) zo jong al bezig zijn met afvallen/gezond eten. Is bij mij compleet de verkeerde kant opgeslagen, vandaar dat ik er een beetje huiverig voor ben. :)

Oja, bedankt nog secricible, over de info over ketose/bloedsuikers. Zo had ik het idd zelf ook beredeneerd, maar vond het toch gewoon apart. :P

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:06

Zo ik heb vandaag mijn eerste stagedag gehad! Wel weer even wennen zo een hele dag op kantoor & echt weer vroeg opstaan.

O: Kwark met kaneel + kokos
T: Stukje ontbijtkoek
L: 2 volkorenboterhammen met pan pan kaas & sla + roggebrood met pindakaas
T: 1 mandarijn & 1 banaan
A: Witvis met witlof & aardappeltjes uit de oven als toetje 2 lepels bosvruchten skyr
T: Mandarijn & 2 koekjes

Had net rond half 9 echt weer mega honger dus morgen maar wat meer eten overdag.

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:09

Wat is pan pan kaas eigenlijk?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:12

Iets met komijn en kruidnagel erin toch?

Beterschap maanlicht :+:

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:16

Cheetahfan schreef:
Natuurlijk zijn er gezondere aanpassingen en is het goed er bewust van te worden, maar ik vind het altijd zonde als meisjes (en jongens ook trouwens) zo jong al bezig zijn met afvallen/gezond eten. Is bij mij compleet de verkeerde kant opgeslagen, vandaar dat ik er een beetje huiverig voor ben. :)

Oja, bedankt nog secricible, over de info over ketose/bloedsuikers. Zo had ik het idd zelf ook beredeneerd, maar vond het toch gewoon apart. :P

Een stukje bewustwording kan zeker geen kwaad. Gelukkig gaf ze zelf ook al aan dat het lijstje niet was zoals ze zelf graag zou willen. Belangrijk is om te weten wat je in plaats van die suikerrijke producten zou kunnen eten, al is het alleen al om je energiepijl weer omhoog te krijgen. Iemand van die leeftijd zou zich niet zo vermoeid moeten voelen.

Maanlicht, veel beterschap. Ga cranberriesap of -thee drinken, dit is goed voor je blaas en kan helpen bij een sneller herstel van je blaasontsteking. :(:)
Verder is het belangrijk dat je, je snel weer beter voelt. Al is gezond eten misschien het laatste waar je nu aan moet denken, probeer wel vitamines binnen te krijgen.

Ik heb gisteravond een verspakket van de AH voor groentesoep gekocht, echt heerlijk en zoveel beter dan soep uit een blik! De soep was rijkelijk gevuld met groenten: sperziebonen, bloemkool, ui, prei, bladselderij, winterpeen en een aardappel. Volgens de verpakking kun je zelf vermicelli en gehaktballetjes toevoegen maar dit heb ik achterwege gelaten. Vanavond heb ik nog een flinke kom gehad en morgen heb ik nog voor bij de lunch.

Mijn lijstje van vandaag:
O: 2 rijstwafels met smeerkaas en 2 rijstwafels met pindakaas.
L: 4 bruine boterhammen met 2 plakken jong belegen kaas 48+ kaas, zonder boter.
T: schaaltje naturelchips.
A: versgemaakte groentesoep en 5 soepstengels.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:20

Aah, ja! Soep maken is zo makkelijk en echt heel lekker! Ik maak altijd zelf pompoensoep. :9