Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:33

Ik was even mijn motivatie kwijt. :o Sporten ging wel maar het eten.. Oh alles is zo lekker. Gisteravond mijzelf streng toegesproken en ga er vanaf vandaag weer goed op letten. Het enige voordeel is dat ik niet ben aangekomen. :Y)
Hebben jullie jezelf ook een beloning beloofd om gemotiveerd te blijven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 12:50

Ik heb weer een lijstje voor vandaag. Ik heb eerder in dit topic vermeld dat ik ritalin slik en dat ik het daardoor extreem moeilijk vind om genoeg te eten, mijn eetlust is er enorm van verdwenen (wat in principe geen straf is, een paar kilootjes zonder al te veel moeite eraf is helemaal niet erg) maar ik moet opletten dat ik uberhaupt eet. Gister heb ik tot 4 uur maar 1 banaan gegeten, en daarna een hamburger die ik amper op kreeg. Goed, lijstje dus:

O/L (12:00): 1 sports pancake met een klein beetje suiker, een whey perfection shake aangemaakt met sojamelk (aanrader, is echt heerlijk) en een kopje koffie.
L/T (14:30): Havermout geweekt in water met magere kwark, twee flinke schepjes geraspte kokos en een theelepeltje suiker.
T (16:30): Sports pancake met een beetje suiker
A (18:30/19:00): Afhankelijk van hoe veel honger ik heb een whey shake, of wat groente roerbakken met een beetje kip en kikkererwten.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 13:10

Vandaag ben ik lekker twee uurtjes bij de paarden geweest, lopen met krukken voelt als veel energie verbruiken, meer dan dezelfde afstand gewoon lopen in ieder geval. Voor het eerst weer wat beweging gehad sinds ruim een week.
Straks wil ik nog even frisbees gooien met de hond in de tuin.

Met eten een goed start gemaakt.

9 uur 1 boterham met banaan en water met citroen.
10.30 2 koffie met warme magere melk en een plak ontbijtkoek
13 uur stuk meergranen stokbrood 12 cm. 1 helft met magere kaas en de andere helft met aardbeien jam.
Tussen door fruit
18 uur Taco's met rundergehakt (300 gram rauw voor 3 personen, kids eten meer dan ik) bonen, mais, paprika, tomaat, sla en saus.
Tussendoor fruit met yoghurt.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 14:46

Mayflower_ schreef:
Ik was even mijn motivatie kwijt. :o Sporten ging wel maar het eten.. Oh alles is zo lekker. Gisteravond mijzelf streng toegesproken en ga er vanaf vandaag weer goed op letten. Het enige voordeel is dat ik niet ben aangekomen. :Y)
Hebben jullie jezelf ook een beloning beloofd om gemotiveerd te blijven?

Ik had precies hetzelfde, deze week qua eten was echt bagger. Had er ook geen zin meer in.
Ik heb een uiteindelijk beloning als ik 10 kg kwijt ben, krijg dan van m'n vader gehele nieuwe gevulde kledingkast... Maar de 10 kg lijkt nog zo ver weg :'(

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:30

Mijn avondeten en dan nog een halve avocado erbij
Afbeelding

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:31

Ik begin ook steeds minder motivatie te krijgen :'D Vooral omdat ik aan sporten niet toe kom door stage en school en omdat ik echt al weer 3 weken op het zelfde gewicht zit terwijl mn eten wel gewoon netjes was en in een kcal restrictie.. zou in ieder geval wel IETS af moeten zijn :')

Dat is wel een hele leuke motivatie Ruby! :D Ik wil ook wel een nieuwe gevulde kledingkast _O-

Vandaag qua eten slechte dag, qua sporten wel goed bewogen.
L: 450gr Skyr, met een questbar en banaan er doorheen
A: 2x kipburger op een bruin bolletje met wat yofresh en laag ijsbergsla, en een paar frietjes :o :o
T: dubbele wheyshake (.. moest ff wat eiwit in mn macro's krijgen om dat vet te compenseren :') )
T: Oreo milka.. :o :o Ga me proberen een beetje in te houden met die reep, voordeel is wel dat ik nu mega vol zit na dat mega avondmaal :+

Oeh ziet er lekker uit Tiwi1969 !

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 19:51

:j Gewoon uit een pak van Knorr met een beetje vlees en veel bonen en groente dus zit echt vol van dit bord.

Truck om het minder vet te maken, na het bakken van de gehakt vocht en vet afgieten.

Mijn beloning: weer fijn paardrijden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-15 20:02

Die wrap ziet er heerlijk uit!!

Las net op de facebook pagina van onze sportschool dat we halverwege oktober nieuwe fitnessapparaten krijgen! Blijkbaar de modernste van alle sportscholen bij ons in de buurt.

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 12:52

O: 250 ml magere yoghurt, met 25 gram superfood muesli, flesje yakult
T:/
L: 5 crackers met rosbief
T: 2 autodropjes, 4 smart protein cookies
A: 1 sportpancake met 4 plakjes kipfilet, 1 sportpancakes met klein beetje poedersuiker, 100 gram gekruide kipfilet, 50 gram gebakken aardappelschijfjes, 1 cracker met kipfilet
T: plakje kipfilet

B: 15 min fietsen, 3 uur zittend kassawerk, stal mesten pony scheren.

Avond eten was beetje meerdere dingen een klein beetje, mams had overigens geen groente 8)7

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-15 12:59

3 uur zittend kassa werk is toch geen beweging? :')

Waarom geen komkommer, tomaatjes, paprika of iets dergelijks tussendoor?

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 13:10

_sharonnn schreef:
3 uur zittend kassa werk is toch geen beweging? :')

Waarom geen komkommer, tomaatjes, paprika of iets dergelijks tussendoor?

Dat lust ik niet :') 3 uur zittend kassawerk is eigenlijk ook geen beweging.. Wel voor je armen _O- hahaha nee eigenlijk hoort het er niet helemaal tussen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 17:13

Dit weekendje slecht gegeten :o Overdag nog wel redelijk gezond gegeten met salade wat boterhammen en yoghurt. Vervolgens gingen we op stap en kwam er dus erg veel alcohol aan te pas. Tijdens het opstap gaan kreeg iedereen honger en zijn we frietjes gaan eten :o Rond half 4 nog verder gegaan naar een feestje en daar ook genoeg alcohol gehad. Gelukkig daar wel de hamburgers, chips en alle andere lekkere dingen kunnen weerstaan. Mijn ontbijt bestond vandaag dus ook uit 4 geroosterde boterhammen met kaas.

Morgen weer de hele week gezond eten en sporten! Merk dat het beter vol te houden is als ik 1/2 cheatdagjes in het weekend inlas.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:24

Hier vandaag ook een ontzettend slechte dag: vanmorgen 2 kleine witte pistoletjes met op allebei 1 ei, kaas en ham.. Toen vanmiddag vrat ik zonder dat ik het in de gaten had m'n restant van m'n milka reep weg (was serie aan het kijken en opeens was de verpakking leeg.. Oops) en nu zijn we weer onderweg naar de pizzaria :o

.. Wel een hele lekkere dag vandaag in ieder geval hahaha _O-

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:45

:o Pffff, hier ook een off dag.

Schaaltje chips tussendoor en vanavond Pizza, maar ik hen maar een kwart pizza gegeten met salade erbij, mijn dochter de rest. Bagger vet natuurlijk :o

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:52

Over een kwart pizza zou ik me echt geen zorgen maken hoor haha :))

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 18:55

Het opvallende is dat ik heb meteen merk aan mijn maag, die is dat vette eten niet meer gewend.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:39

Vandaag muah, zit netjes aan m'n doel van kcal maar macro's zijn niet zo.

L: twee witte puntjes met een plakje Ardenner en kipfilet
A: Bertolli gevulde pastaschelpen met een broodje met kruidenboter
T: yoghurt Magnum <3

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:51

Hier vandaag ook niet ok, wedstrijd gehad dus verspreid over de dag sandwiches met kaas/prepare gegeten, 5 in totaal. En 3 Milka-cookies. Oh en een griekse yoghurt als ontbijt. Voor de rest water en that's it. Dus qua kcal zit ik er volgens mij bijlange niet, en qua groente en fruit al helemaal niet :')

Wel weer extra gemotiveerd om er nu écht in te vliegen, over 3 weken wil ik meedoen aan het BK en dan moéten er buikspieren zijn die toch iets minder gehinderd worden door dat laagje erover. Ga mijn best doen om eens 3 weken echt tanden te bijten. Overweeg zelfs een alcoholstop :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:24

Ja alcoholstop zou hier ook handig zijn :+ van gister avond half 10 tot vanmorgen 7 uur alcohol gedronken. En bij alcohol hoort altijd vet eten. Maar gelukkig eet ik door de weeks gezond en val ik toch nog steeds af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:26

Ik heb gister ook weer achterlijk veel gedronken := Bijkomend voordeel is dat ik zó veel heb gedronken dat het ook allemaal weer naar buiten is gekomen :o Vooralsnog maar even stoppen met de biertjes nu, er zit bij mij op school een kroeg en de neiging is veel te sterk om elke dag als we tot later dan 4 uur college hebben nog even een biertje te blijven drinken. Laat het nou net zo zijn dat ik maar 1 dag per week niet om 4 uur klaar ben....

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 20:42

Hier ook geen top weekend, naar de pizzeria geweest vandaag en vrijdag aardig wat alcohol gehad.
Wel nog flink hard gesport in de sportschool vanmiddag dus dat compenseert weer wat. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 21:17

Haha wat fijn om te zien dat ik niet de enige ben met zo'n weekend. Voel ik me toch weer minder schuldig.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:13

_lauraaa_ schreef:
Haha wat fijn om te zien dat ik niet de enige ben met zo'n weekend. Voel ik me toch weer minder schuldig.

Haha echt hè! Vind zo'n topic wat dat betreft wel fijn. Het is niet erg om een keer te cheaten, zo lang je maar op de termijn volhoudt ^^.

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 22:25

Oh jongens ik ben er ook weer :') mijn hemel heel mijn buik doet pijn en is opgezet, veeeeeeeelste veel gegeten :( heb nu m'n straf gekregen ervan.... De buikpijn :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 08:31

Ook hier een niet al te best weekend :Y) Begonnen met frietjes vrijdagavond. Zaterdagochtend sports pancake met karamelpasta en gebakken ham en 's avonds wel netjes: rijst met chili. Zondagochtend sports pancake (in 2en verdeeld), ééntje met nutella, een andere met bruine suiker :Y) En 's avonds pizza, hahaha.

Vandaag weer een nette planning:

O: 450 gram Skyr yoghurt naturel
T: 175 gram verse mango
L: 100 gram ijsbergsla met een zakje tonijn in Franse dressing
T: 500 gram Franse magere kwark
T: 150 gram frambozen
A: ???

900 kcal
61 gram koolhydraten
12 gram vet :\
108 gram eiwit

Heb voor het avondeten dus nog 850 kcal over, waarvan 23 gram eiwit, 56 gram vet!!!, 91 gram koolhydraten. Iemand suggesties voor een maaltijd met flink wat vetjes en redelijk wat eiwitten?