Nagellaktopic deel 8

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Re: Nagellaktopic deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:09

Oh ja, ook onder de opgeleide stylistes zit veel troep hoor.

Ik zet ook nog lang niet de nagels die ik wil zetten, maarja, doe het nog geen jaar. Daarom zet ik gel ook alleen nog op modellen die een kleine tegemoetkoming in de materialen betalen. Ik vind mij werk nog niet goed genoeg om er pak m beet 45 euro voor te vragen.

Ik zou wel willen dat ik het 10 jaar geleden had ontdekt... Nu ben ik "al" 33 -O-

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:10

Mijn nichtje zet ook nagels.. Na een gewonnen cursus via een online veiling.
No way dat ik bij haar nagels laat zetten. Lief kind hoor, maar het ziet er niet uit. :n

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:11

33 is helemaal niet oud LadyMadonna! Mijn tante vind het juist vreselijk om naar de tieners te moeten voor een set nagels :)) iedereen zijn eigen doelgroep en ik denk dat er veel vrouwen juist binnen jouw doelgroep vallen

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:14

Ja ik denk juist dat jouw leeftijd wel vertrouwen wekt :)
Zeker als je naar het voorbeeld van nanne kijkt.

Een nailart cursus zou dan wel weer gerust via een veiling oid doen, je nagel beschadigd niet door een mislukt bloemetje :') maar dan puur voor de fun.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 21:42

Nee ok, maar als ik het ontdekt had toen ik 20 was had ik 13 jaar langer van dit prachtige vak kunnen genieten ;)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:04

Zijn er hier mensen die vijlen met een electrische vijl?

Ik trek het qua handen niet om gewoon te vijlen, ik stel t uit en ga dan uiteindelijk toch knippen.. Dus zit erover te denken om op electrischover te stappen maar heb daar geen ervaring mee..

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:16

Ik heb een elektrische vijl. Opzich wel een fijn ding je moet alleen wel écht bij de les blijven. Voor de kerst wilde ik de gel op mijn nagels dun vijlen, grof stukje erop en vijlen. Intussen had ik een vriendin aan de telefoon en lette niet helemaal op en ben dus finaal door mijn nagelplaat heen gegaan. Ik heb er nog last van.
:o?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:59

Murthul; ben je stylist?
Een frees gebruik je nl niet op de natuurlijke nagel (muv safety bit voor verwijderen nagelvliesje) maar voor het modelleren of verwijderen van een kunst produkt.
Ook hier weer; ja, er wordt helaas voldoende op (en door!) de natuurlijke nagel gevijld

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 01:23

Ik denk dat ze hem alleen wil gebruiken om lengte van de nagel te halen, niet op de nagelplaat zelf.
Denk niet dat het heel goed is voor je nagellagen? net zoals knippen.
Maar kan je dan niet net zo goed blijven knippen? Of een grove vijl, dan ben je er ook met een paar halen.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 01:46

NOTD Gosh Attitude, best een mooi kleurtje...

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 02:11

Wat een interessant artikel tazzey
En zelf zal ik nooit zomaar acryl zetten zoiezo verpest acryl je hele eigen nagel toch. Gel van bijvoorbeeld sensesion nails kan toch niet zoveel kwaad?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 02:39

Dank je Anke.
Acryl hoeft de natuurlijke nagel niet te beschadigen mits door een professional gezet.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:11

Ik zet zelf gel en doe het beter dan menig stylist hoor.
Want daar zit ook een hoop rommel onder.
Maar goed,ik heb er wel eerst een zelf studie voor gedaan.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:38

Leuk artikel Tazzey, ben het alleen niet helemaal eens met dat kunstnagels geen schade toebrengen aan je nagel... ook als het professioneel gezet is vijlen ze veel weg waardoor je nagel slap wordt en in mijn ogen beschadigd is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:55

Acryl... gel... ik begin er niet aan :n

Murthul, heb je al eens een glasvijl geprobeerd?
Gaat snel en je hoeft niet veel kracht te zetten.

Een electrische vijl om lengte af te halen en vorm te zetten lijkt me niet de meest ideale situatie...

Ik ben echt zo verslaafd aan mijn Pixie Dust lakjes <3
Deze is zo gaaf, maar je moet wel van donkere lak houden: Dahlia

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:57

Hij staat je goed Anc en ik........ vind hem niet eens zo lelijk.... SHOCKING!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:58

:oo
Echt niet?
En hij is nog wel zo donker!

*is er stil van*

:')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:59

Zou hem zelf niet lakken maar vind hem wel wat hebben met dat zilver erdoorheen :D

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:26

Yonker schreef:
Leuk artikel Tazzey, ben het alleen niet helemaal eens met dat kunstnagels geen schade toebrengen aan je nagel... ook als het professioneel gezet is vijlen ze veel weg waardoor je nagel slap wordt en in mijn ogen beschadigd is.

Helaas waar dat dit veel gebeurt, maar door onderzoek blijkt dat het niet nodig is. Vroeger werd dit idd gedaan. Met de produkten van tegenwoordig hoeft alleen de glans van de nagel verwijderd te worden en wordt er volop gewaarschuwd niet te veel gevijld wordt. Er zijn ook al produkten waarbij de natuurlijke nagel helemaal niet gevijld hoeft te worden (brisa lite van cnd)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:29

Mijn nagel "beschadigd" ook met buffen hoor Stef... en ook het weghalen van gellak beschadigd je nagels.... je schraapt het eraf, niet meer dna logisch dat het beschadigd.

Maar ik wist niet dat die producten er waren, dat is wel mooi :) Maar vraag me dan wel af hoe lang het blijft zitten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:37

Als ik een nagel voorbereid ruw ik m licht op met een 180 grit vijl. De nagel is dan dof. Als ik dat zo laat is met met 1 a 2 dagen hersteld.
Van de 100 lagen cellen mogen er twee lagen verwijdert worden. Die lagen komen natuurlijk niet terug in 1 a 2 dagen, maar de natuurlijke oliën komen wel terug.
Mijn eigen nagels beschadig ik ook weleens met het verwijderen van gelpolish, het is gewoon een rot hoek die je moet maken. Bij klanten gebeurt het me zelden.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:39

Je beschadigt toch gewoon hoe dan ook je nagel? Ook met lakken. Mijn nagels worden er ook echt niet beter van dat ik zo vaak lak. Ze gaan 'peelen' en als ik peel off base coat gebruik is het helemaal een drama :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:44

Gewoon met lak beschadig je normaliter de nagel niet. Het gevaar van Peel
Off is dat je stukjes van de nn mee trekt, ben ik dus geen fan van.
De nagelplaat bestaat uit dood materiaal. Dat hoeft dus niet te rusten of te luchten of wat dan ook. Je kan het dus ook niet afsluiten met een produkt. Het enige wat er gebeurt als er een produkt op zit is dat de natuurlijke oliën niet afgevoerd kunnen worden, waardoor de nagel na verwijdering soms slap aan kunnen voelen (even mits niet te ver gevijld etc). Ook wordt het slappe gevoel veroorzaakt doordat je went aan de stevigheid van een produkt.

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:09

Inderdaad, als ik mijn gellak gewoon goed (voorzichtig) verwijder, zijn ze vlak na het verwijderen wel wat slap. Maar ik denk niet alleen door de oliën, maar ook door de aceton waarin je ze weekt. Als alles weer aan de buitenlucht is "gedroogd" zijn ze weer net zoals voorheen :)

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 11:39

Anc, n glasvijl heb ik ook ja, maar kost me nogsteeds teveel kracht..

T gaat idd om lengte eraf te halen, heb ondertussen zoveel verschillende vijlen gehad maar niets gaat echt makkelijk :') toen ik t daarover had met n kennis riep zij eigenlijk vrij snel:" maar waarom geen electrische vijl?" Maar ik ken electrische vijlen idd om je nagelplaat te verzorgen, niet om lengte ermee af te halen..

Als ik mn nagels nu normaal op lengte wil houden én handen wil overhouden dan moet ik eigenlijk super vaak n nieuwe vijl kopen en bijna iedere dag een microstukje vijlen :')