Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:03

Even inbreken....
Ik wil hier ook mee beginnen maaaar.... wat voor gewichtjes heb ik nodig?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:07

Wat je zelf fijn vindt, Machie! Sommige mensen beginnen met flesjes water... anderen 2 kilo (en sommigen meer).
Oh enneh, welkom :D

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:08

Ohwww flesjes water heb ik!
Doe ik dat :)

Begin ik vanmiddag maar denk ik.... *ik voel nu al een drempeltje* :D

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:09

Om te beginnen kan je flesjes water nemen (of vullen met zand of zout).
Dan merk je snel genoeg wat voor gewicht je fijn vindt om mee te beginnen.
Kan je daarna nog echte gewichtjes kopen.

Ik begon met 1 liter flessen ;)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:40

Pfoe gisteren voor het eerst week 3 van ripped gedaan,
en ik heb weer net zo'n last van mijn bovenbenen als toen ik voor het eerst shredde :P
Heb nu al weer zin in vanavond haha.

Qua eten Mri vind ik het helemaal niet zo slecht,
zolang je het bij gezonde dingen houdt en je lichaam blijft
aangeven dat je honger hebt zul je toch wat moeten blijven eten :)
Ik heb dat ergens halverwege de shred ook een tijdje gehad,
en ben daardoor niks aangekomen hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:15

Dag 18 gehad. Zin in level 3!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:21

yo peeps! iedereen goed bezig, en af en toe een zoetigheidje tussendoor vind ik best kunnen. het is verdorie geen straflkamp. dan maar 10 dagen er langer over doen hoor :+

ik heb gisteren heeeeeeeeeeeeeeeeeerlijke pannekoeken gegeten me tpoedersuiker én stroop, en ijs. oehhhh zo lekkerrrrr. vandaag er dus extra hard er tegenaan. uur sporten met werk (urban athlon training) en daarna shredden. hoppaaaaaa :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:24

Ik heb gisteren ook pannenkoeken gegeten :) Maar wel braaf met appel, rozijnen, abrikozen en kaneel.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:32

Zoete aardappel en worst als ontbijt? Dat zou ik niet wegkrijgen. Ik heb het maaltijdenplan wel even doorgekeken. Het zag er goed uit. Ik denk dat ik er af en toe wel wat van ga gebruiken.

Ik heb vandaag 1,5 boterham met 30+ kaas op en nu een kop soep met brood.

Ik heb nu wel lichte spierpijn aan de achterkant van mijn bovenbenen.

Ik heb overigen een probleempje tijdens het sporten. Ik sport beneden in de woonkamer in verband met het feit dat mijn zoontje ligt te slapen. Nu hebben we plavuizen en glij ik weg tijdens sommige oefeningen. Iemand hier tips voor?

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:37

ik zou ook niet als ontbijt zo'n zoete aardappel en worst weg kunnen krijgen, als avondeten zou dat prima zijn voor mij :D

ik heb ontbeten met yoghurt, cruesli en granaatappel erdoorheen. net een halve liter groene thee op (kan ook niet meer zonder!!) en een paar noten (eigenlijk voor de middag...)
zo lekker lunchen met een salade, als ze tenminste iets in de aanbieding hebben in ons bedrijfsrestaurant :+
anders wordt het een boterham met smoret of gerookte kipfilet ofzo met avocado (meegenomen van huis, love avocado!!) en een boterham met pindakaas (jummie) :D verder nog een appel en twee mandarijntjes voor vandaag. ben best trots op mezelf dat ik zo gezond bezig ben :)) en trots op iedereen die ook zo gezond bezig is hier!! +:)+

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:37

mistic, sportschoenen aan doen, of een matje aanschaffen helpt veel :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:44

Beetje jammer: ik moest vanmorgen vroeg voor mijn oma iets ophalen bij de apotheek en had gepland dat ik daarna zou ontbijten. Helaas hadden ze bij de apotheek een foutje gemaakt dus moest ik eerst weer terug. Inmiddels ben ik net weer thuis en denk ik dat ik mijn ontbijt en lunch maar combineer. Er zitten nu dus twee meergranenbroodjes in de oven, daar gaat straks lekker mager vleeswaren op en ik zit nu 2 sinaasappels weg te peuzelen. Dan over een half uurtje lekker sporten en om 13:30 neem ik dan een gekookt eitje nog 2 appels en cup a soup. Volgens mij zit ik dan wel weer aardig op schema voor vandaag. Ik heb vanmorgen voordat ik wegging al wel een halve liter water gedronken zodat ik die alvast binnen had en bij m'n oma heb ik een mok thee gehad dus ik heb gelukkig al wel wat vocht binnen gekregen.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:48

Net weer geshred, barst van de spierpijn maar dit wordt minder als je eenmaal weer fanatiek bezig bent!

Ik ben 30 kg kwijt dmv een koolhydraat arm dieet. Ben nu de koolhydraten weer langzaam aan het opbouwen (al wil ik nog wel zo'n 10 kg kwijt, maar ga over 2 weken op vakantie, begin daarna weer)
Alleen vind ik dat opbouwen echt moeilijk! Van koolhydraten krijg je honger, dus of ik eet me helemaal vol, of ik denk laat maar, ik ga wel weer aan m'n gekookte ei en groente..... Balans, dat is echt het moeilijkst!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:51

Wauw, 30 kilo! Wat goed zeg, Sjoos. Helaas zul je die koolhydraten toch ook nodig hebben voor het sporten, maar daar zul je vanzelf wel een balans in gaan vinden die vor jou goed is. Maar zoals je zelf al aangeeft: de juiste balans vinden èn volhouden is het zwaarst.

En de link van de dag:
Pindakaas: vet en toch gezond

Pindakaas=gezond. 5 voordelen van pindakaas

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 11:57

Sjoos schreef:
Net weer geshred, barst van de spierpijn maar dit wordt minder als je eenmaal weer fanatiek bezig bent!

Ik ben 30 kg kwijt dmv een koolhydraat arm dieet. Ben nu de koolhydraten weer langzaam aan het opbouwen (al wil ik nog wel zo'n 10 kg kwijt, maar ga over 2 weken op vakantie, begin daarna weer)
Alleen vind ik dat opbouwen echt moeilijk! Van koolhydraten krijg je honger, dus of ik eet me helemaal vol, of ik denk laat maar, ik ga wel weer aan m'n gekookte ei en groente..... Balans, dat is echt het moeilijkst!

30 kilo :wow: :wow: :wow:
respect woman!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:11

Net dag 2 van Level 1 gedaan. Vond het erg makkelijk vol te houden. Ik combineer het met de 3 keer per week die ik sowieso al naar de sportschool ging. Ik idee van iedere dag een half uurtje oefeningen doen lijkt me erg leuk en ik ben heel erg benieuwd of ik resultaat zie.

@ Ariebombarie, cruesli is niet zo gezond hoor? Er zit erg veel suiker in. Dan kun je beter zelf nootjes en zaadjes door je yoghurt gooien of gezonde muesli uitzoeken.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:14

Ik heb 2 dagen shred over moeten slaan :o
Maar het is natuurlijk niet erg effectief als je de hele tijd dagen overslaat, en aankomende woensdag zaterdag en zondag kan ik eigenlijk niet ivm werk, of ik moet wel heel vroeg opstaan. Misschien dat ik daarna maar gewoon weer opnieuw begin.

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:15

ik hou het bij mijn cruesli, want die vind ik erg lekker. dat is het enige suiker ongeveer wat ik binnen krijg, naast mijn fruit dan. en beweeg behoorlijk veel. daarnaast heb ik net een meting gehad bij de dietiste en mijn voedingswaarde was extreem goed :)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:16

level 1, dag 1... done!
Rond de 13 minuten had ik het ff heel zwaar maar daarna ging het eigenlijk prima. Laatste 8 minuten gingen het makkelijkste :+

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:17

Morgen mijn eerste x level 2! Ben zo benieuwd. Gisteren niet getraind aangezien ik bij mijn personal trainer moest sporten.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:18

Ah, da's ook sporten, Romeo ;-)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:18

Het is inderdaad ideaal, na een half uur ben je gewoon klaar met je workout. :j
Maar het beste kan je daarna toch nog wat extra oefeningen erachteraan plakken omdat je vetverbranding na zo'n 20 minuten pas echt optimaal is.

Dat lijkt me ook het beste Undefined, zo nu en dan een rustdagje omdat je het echt niet redt is natuurlijk geen ramp, maar het is niet effectief zoals je zelf ook al aangeeft.

Met cruesli is niets mis hoor. Er zijn natuurlijk nóg gezondere dingen die je kan binnenkrijgen, maar het moet wel leuk blijven.
Fijn resultaat ook van je voedingswaarde, lekker zo doorgaan dus. :)

@Machie: de kop is eraf! :D Meerderen hier hebben dat ook, dat het laatste circuit als een speer gaat. Het eerste deel van de shred denk je dat je doodgaat, tijdens de eerste dagen althans, en tijdens het laatste stuk voel je, je super.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:26

Sjoos, goed hoor. Top!

Ariebombarie schreef:
mistic, sportschoenen aan doen, of een matje aanschaffen helpt veel :)

Ik heb mijn hardloopschoenen en fitness schoenen geprobeerd. Een matje gaat ook glijden.
Mijn hardloopschoenen gaan nog het beste, maar die zitten voor de jumping jacks niet lekker.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:26

Jolien87 schreef:
@Machie: de kop is eraf! :D Meerderen hier hebben dat ook, dat het laatste circuit als een speer gaat. Het eerste deel van de shred denk je dat je doodgaat, tijdens de eerste dagen althans, en tijdens het laatste stuk voel je, je super.

ja dat ja :+
Ik had ook nog 3 honden die zich er mee gingen bemoeien. Werd het wel pittiger van :D

Maar idd, de kop is eraf en die 25 minuten per dag kan ik wel vrij maken!
Ik gebruik 2 halve liters water als gewichtjes. Die drink ik daarna op. Heb ik mijn water ook weer binnen ;)

Mistic, en gewoon blote voeten?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 12:42

OEF! M'n buik zit helemaal vol van de twee broodjes, twee sinaasappels en halve liter thee.
Ik wilde nu eigenlijk gaan sporten, maar ik denk dat ik nog maar even een kwartiertje wacht voordat alles er weer uitkomt. -O-