Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 15:49

Parcours was inderdaad 5 km in totaal.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:12

Oh alleen de 2e helft was onverhard? Sorry verkeerd begrepen ;)

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:14

Ja het 2e gedeelte was onverhard, en dan laatste stukje weer verhard. Hihi maakt niet uit hoor! :)

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:47

Voor de langere afstandenlopers iets gespot:
DOcember van GirlsLove2Run, 70km lopen in december. Als je om de dag gaat is dat 4,88km.
Voor mij te veel, maar misschien inspiratie voor anderen.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 16:58

Die durf ik wel aan. Loop ongeveer 20 km per week.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 17:14

Leuk, je kan je aanmelden op FB en hashtags op instagram geloof ik.

Iemand ervaring met de Nike Pro Hyperwarm tights? 2e artikel 50% bij Perry sport dus ben rondkijken.

Lundj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-14 20:12

Bedankt voor de felicitaties!

Kiwipitje, netjes hoor! goed bezig :)

LiiNd_Y, wat vervelend dat het op het laatst nog zo moest gaan zeg!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:15

Ik heb me gisteren officieel ingeschreven voor de marathon van Rotterdam :D
Dat wordt trainen!

Lundj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 15:20

Barbabientje, gaaf veel succes!

Hier nog maar even niet trainen, héle familie is ziek.. Darminfectie, dan weet je het dus wel... ;(

IVfotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 15:17

Hallo dames. Vorige winter heb ik veel hardgelopen maar door een motivatie dip de rest van het jaar het links laten liggen. 3 weken geleden weer begonnen en het voelt weer super. Ik klets graag met jullie mee.

Humbug

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 17:34

Gaaf Barbabientje! Hoeveel km loop je nu gemiddeld?

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:45

Bij mij door de weeks iets minder motivatie, ik probeer 1X crosstrainer en in het weekend buiten te lopen. Vandaag bijvoorbeeld 6,5 km. Daarnaast rij ik 6X in de week mijn paard en werk ik 36 uur, o ja en heb nog een huishouden te doen. Best een druk levendje. Maar ik merk door het hardlopen, dat ik me wel fitter voel, meer energie.
Strakjes weer na het werk direct lopen, zonder kerstverlichting :D .

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 18:47

IVfotos schreef:
Hallo dames. Vorige winter heb ik veel hardgelopen maar door een motivatie dip de rest van het jaar het links laten liggen. 3 weken geleden weer begonnen en het voelt weer super. Ik klets graag met jullie mee.

Kletsen mag hier: [HK] Hardlopen, wie nog meer? #3
Dit topic is puur bedoeld als informatief topic.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-14 20:43

Toch even tussendoor als dat niet erg is: We zoeken nog mensen die mee willen doen met de Elfstedenestafette! Dit is een tocht van 210 km, langs de Elfsteden van dé tocht der tochten. Alleen doen wij die dus rénnend, in etappes, binnen 24 uur. Meer informatie staat wel in het topic :).
[BM] De Elfstedentocht, maar dan rénnend!

Ariebombarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-14 20:47

Helleu :D Ik ben ook weer begonnen sinds zondag en vandaag m'n tweede keer erop zitten. Na 9mnd zwangerschap en de kleine die nu eíndelijk doorslaapt met 10,5mnd ben ik superblij dat de schoentjes weer aan kunnen :#

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-14 00:47

Hoi meiden,

Mag ik mij misschien hier ook weer melden?

Na een mega drukke periode op school, heb ik het sinds een maand weer op gepakt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 20:24

Hoi!

Sinds een tijdje lees ik mee in dit topic omdat ik ook weer wil beginnen met hardlopen. Nu heb ik alleen een vraagje over het opbouwen. Ik heb nu weer twee keer gelopen, 1 keer 3 km en 1 keer 5,5 km. Nu verdiep ik me er wat meer in, en lees ik dat het opbouwen heel belangrijk is. Als ik dan schema's zie voor beginnende hardlopers, zie ik veel schema's die beginnen met 1 min hardlopen, 4 min wandelen (of vergelijkbare schema's van dat niveau). Ik heb gisteren 45 minuten aan een stuk gelopen en had daarbij helemaal niet het idee dat ik over mijn grens ging, ik was ook niet uitgeput na afloop. Denken jullie dat het toch goed is om een schema van af het begin te volgen, of is gewoon luisteren naar je lichaam ook goed?

Ik hoop dat iemand me hier wat over kan vertellen :)

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-14 20:59

Ik ga vooral voor het laatste. Zolang je merkt dat het goed gaat, en je daarna geen last krijgt, kan je soms best wat hebben. Sóms, want soms krijg je zonder conditie geen last, en soms met een goede conditie wél last. Dus die pech kan je altijd hebben. Als je opbouwt met een schema heb je meer zekerheid dat het rustig aan gaat en dat je jezelf niet overvraagt. Dat zegt niet dat je nooit een blessure kan krijgen! Maar wel minder kans.
Als je loopt zoals jij nu loopt, kan het ook helemaal prima gaan, maar heb je meer kans dat je een blessure krijgt omdat je van 'niks' naar 'veel' gaat. Zolang jij echter nergens last van hebt zou ik lekker blijven rennen! :)

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 04:37

Hoi allemaal!
Ik lees al een tijdje mee in het topic, maar heb nu een vraagje.
Ik ben in September begonnen met hardlopen met een Start to Run cursus en tot nu toe gaat het eigenlijk heel goed. Heb goede schoenen en laatst ook wat kleding aangeschaft (idd 50% korting bij Perry). Nu zit ik alleen met het volgende: Ik ben nu sinds een week in Florida voor stage en kan maar moeilijk wennen aan de warmte met hardlopen. Waar ik thuis in de kou makkelijk 6/7km rende kom ik hier niet veel verder dan 4km voor ik echt buiten adem ben (en totally bezweet maar dat maakt niet uit).

Heeft iemand een tip? Of moet ik gewoon even doorbijten? Het kan ook nog komen doordat ik meestal 's ochtends wat kortademiger ben en liever 's avonds ren maar ik ga hier liever niet in mijn eentje in de buurt 's avonds in het donker hardlopen.
Misschien moet ik gewoon rustiger aan doen. Het punt is alleen dat ik me heb ingeschreven voor de Acht van Apeldoorn op 1 feb. en dat is een week nadat ik terugkom. Ik moet hier dus echt trainen. Iemand een tip tegen de warmte?

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 09:25

Ik denk dat je goed moet prehydreren en ik zou inderdaad proberen om rustiger te lopen. Ga maar eens een stuk onder je tempo lopen en kijk hoe lang je dat kunt vol houden... :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 15:44

Ik zou kijken of je niet 's ochtends kan lopen. Dan is het nog ''vrij'' koel :)
En rustiger aan lopen.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 16:15

gun jezelf even de tijd!! Wees niet zo streng. Hier in Nederland is de lucht koud en er zit heel veel zuurstof in, door de warmte en andere luchtvochtigheid zit er waarschijnlijk minder zuurstof daar in de lucht en dat voel je!

Pak weer je S2R schema erbij en begin eens op de helft. Dan bouw je het iets sneller op dan dat je de eerste keer hebt gedaan, maar dan komt het echt wel goed hoor :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:20

Ik heb ook al ruim twee weken niet gelopen := echt even een dip. Met kerst ga ik gewoon weer beginnen en dan proberen vol te houden. Vind het gewoon erg lastig omdat het donker is als ik naar mijn werk ga en donker is als ik terug kom. Waar ik woon is op sommige plekken totaal geen verlichting (in ieder geval het eerste stuk) en ik zie geen hol in het donker (ook niet met hoofdlamp) dus maakt het gewoon wat lastiger nu.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:28

Ja vervelend Manon!
Ik ook al 1,5 week niet gelopen door weinig tijd en nu ontzettend verkouden al dagen dus sporten gaat überhaupt niet.

Bij welke winkel kan je een goede loopanalyse laten doen?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-14 17:53

Ik ben juist heel erg actief de laatste weken :) Gisteren voor het eerst 10 km gelopen :D
Kreeg alleen na ruim 6 km een steek zowat in het midden van mijn buik. Ongeveer op de plek waar ik het cirkel op het plaatje bij heb getekend.
Afbeelding
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Afgelopen vrijdag ging het me daar ook erg steken, kon toen amper meer wandelen.

Gisteren dus wat eerder begonnen met wandelen toen die steek op kwam. Tot ruim 8 km er nog wel wat last ervan gehad, de laatste 1,5 km heb ik erg fijn gelopen en had het idee dat ik na de 10 km nog wel verder kon, maar dat leek me niet verstandig aangezien mijn grootste afstand 8 (eenmalig) km was.

BelleTessa: Ik zou denk naar Run2day gaan. Ik ben in maart naar Runnersworld in Hoogeveen geweest, maar vind dat ze mij niet goed geadviseerd hebben. Volgens hen had ik geen ondersteuning nodig, terwijl ik wel doorgezakte voeten heb. Heb toen uiteindelijk wel voor een schoen gekozen met lichte antipronatie ondersteuning omdat ik zelf vond dat ik dat wel moest hebben. Vorige week zaterdag was ik bij de Adventurerun Ameland, daar stond een standje van een hardloopzaak uit leeuwarden, dus ik kijken naar schoenen omdat ze spotgoedkoop waren! Advies vragen enzo, iemand heeft naar mijn lopen gekeken en zei dat ik absoluut wel antipronatie ondersteuning moet hebben. Helaas hadden ze daar geen schoenen voor mij in de aanbieding. Ik wil dus binnenkort ook naar Run2day denk ik om een paar extra te nemen.