[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:11

Mijn consulente heeft een week vakantie, dus ik ga een beetje doe-het-zelven wat betreft de afbouwfase :) Komt vast helemaal goed! :D

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:28

en mocht het nou toch wat lastiger blijken zelf af te bouwen kun je neem ik aan toch terug naar je consulente toch? voor de afbouwfase dan.... Zou zo zonde zijn als al het harde werk voor niets is....
Niet dat ik daar vanuit ga hoor, maar je hoort vaak verhalen...
Better safe then sorry!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:42

Jep dat sowieso :j Ik heb haar zonet even een mailtje gestuurd, ook over de afgelopen dagen etc. Ik gebruik nu het dagboek van 'Mijn Voedingscentrum' :) Zometeen fiets ik even naar de winkel, fietstassen halen, want ik wil de auto wat meer laten staan. En dan gelijk even door naar de supermarkt om die tassen te vullen met gezonde dingetjes, hihi.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 14:43

Goed bezig! :j

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:25

Goed dat je niet bent aangekomen zonder die producten! :)
De voorliefde voor pizza heb ik niet. Laatst ging ik sinds lange tijd pizza eten, vond het echt heel vies.
Smaakte echt nergens naar, heb hem ook niet opgegeten en hoef echt geen pizza de komende tijd. :+

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:34

Ik heb helaas geen voorliefde voor hollands eten...zou het liefst elke dag rijst/pasta enzo eten haha
Maar dat is natuurlijk niet zo goed, doe het ook niet hoor

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:37

Bonjoy, wat super zeg dat je toch gelijk bent gebleven. :D

En ik ben nu echt zo zat dit. Gaat 's morgens goed, begonnen met wat brinta, 's middags 3 boterhammen met kipfilet + magere smeerkaas en komkommer.. kreeg vanmiddag wat trek, dus heb een banaan gehad en wat magere kwark. Nou, dit lijkt mij niet verkeerd. Maar ik heb net flink gesport/bewogen (30 min. hometrainer, 3 min 'springen', buikspieroefeningen + 30 min. gewandeld) en net gauw 2 boterhammen gepakt waarvan op 1 boterham een dun laagje pindakaas. Ik werd namelijk gewoon even helemaal niet goed, licht in mijn hoofd, draaierig, buikpijn/misselijkheid, trillen..

Wat zou ik kunnen doen om dit te kunnen voorkomen?? Ik voel me gelijk zo'n mislukkeling dat ik naar brood grijp, maar op zo'n moment helpt bij mij fruit/kwark niet :(.

Edit: ik kom trouwens nooit aan als ik extra eet wanneer ik mij zo voel. Maar voel me dan gewoon heel rot, kan het niet loslaten ofzo..

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:48

@Madeira: misschien yoghurt met speltvlokken, lijnzaad, fruit en wat agavesiroop? Ik probeer zo vele mogelijk volgens Amber Albarda te eten en dan is dit een voorbeeld van een ontbijt, moet zeggen dat het goed vult :j , gekookt eitje is ook altijd lekker of wat vis oid. Brood probeer ik alleen in het weekend te eten, want daar kan ik van blijven eten, vult wel, maar erg moeilijk voor mij om er de rem op te zetten... :o .

@Zilfstar: wil je het recept van de paprikasoep met ons delen?
Hier heeft manlief echt een hekel aan soep, hahaha, heb laatst lekker broccolisoep gemaakt met wat creme fraiche en hamblokjes, gelukkig vond dochterlief het wel lekker en mijn ouders zijn altijd dankbaar voor maaltijden, hahaha.

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 15:57

Avaluna waar haal je die speltvlokken en agavesiroop? Dat heb ik nog niet kunnen vinden

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:11

Paprikasoep is echt heel makkelijk...
Ik heb een snelle en minder snelle variant (ligt aan tijd die ik heb...)

SNELLE variant
(voor 4 personen)
Snipper een ui.
Snij 4 paprika's (allemaal rood voor rode soep, gele voor gele en 2 rode en 2 gele bijv voor oranje soep :) ) in stukjes.
Fruit de ui goudgeel
Bak de paprika mee
Doe er korianderpoeder bij
Doe er bouillon van een blokje groentebouillon bij (halve liter dus)
5 minuten zachtjes koken
Pureren
Uitgelekt blik kidneybonen erbij en even goed doorwarmen
Smullen maar

Kan evt verrijkt worden met een lepeltje creme fraiche erin per persoon in het bord
Voor de wel brood eters kun je er een lekker broodje bij afbakken

De minder snelle variant bevat ook aardappelblokjes.
Dan moet je de soep door koken tot de aardappel gaar is en dan pas pureren
Wordt ie iets steviger van...

Op deze wijze maak ik bijv ook wortelsoep (maar dan zonder de kidneybonen maar met witte bonen bijv)

Hier eten we elke woensdag soep, vindt dochter fijn voor turnen... En heb dus enkele favo recepten zoals deze 2 en dan nog Italiaanse tomatensoep en pindasoep.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 16:44

Bedankt! :D Ben er ook erg blij mee, onder andere daar door ook helemaal blij en positief vandaag, haha! Zonet even fietstassen gekocht, zadeldekje (Lamsvachtje) komt vrijdag binnen en dan weer lekker fietsen! :D Gelijk doorgefietst naar de winkel en de nieuwe tassen gevuld met gezond eten, hihi!

Afbeelding

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 17:56

Avaluna, denk inderdaad dat als ik mijn ontbijt aanpas het beter gaat want het valt mij op dat ik, als ik ineens naar zoiets grijp, vaak 's morgens iets heb gehad als brinta.. Ben ook wel benieuwd waar jij dat koopt? :)

Ik ga morgen wegen, en volgende week woensdag morgen. Ik word woensdag namelijk geopereerd en ik heb toen 85 kg aan gegeven maar was vorige week 81,5, ze zeiden dat er per 5 kg ofzo iets verschil zit in de narcose dus zou wel even kijken wat ik volgende week weeg..

xXxXsasxXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:06

Vind het toch wel lastig om na de paasdagen weer goed aan de gang te gaan...
Heb het ook erg benauwd dus dat werkt ook niet echt mee.

Heb een nieuwe weegschaal gekocht maar die verschilt 1,5 kilo met de oude
Werd ik nou niet zo gelukkig van!

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:21

Middag/avond Meiden! hoe gaat het hier? jullie gaan als een trein! Anyway's mijn eerste dag zit er al weer op van het koolhydraatarme dieet (nu inmiddels dag 2 *\o/* )Weegschaal was vanmorgen mijn vriendje hij gaf -1 kg aan :D
Ga zo maar eens even alles doorlezen en antwoorden waar nodig is! vandaag heb ik heerlijk in het park gewandeld met mijn dochtertje allebei heerlijk van de zon genoten.
Heeft iedereen ook net zo van de paasdagen genoten?

Bijgelezen vanaf pag. 318

Mandy: paar weken terug heb ik zo'n week gehad dat ik doorsloeg met sporten echter het na 4 dagen elke dag gedaan te hebben zakte ik in als een baksteen. beter 1 dag sporten en dan een rustdag inlassen om de spieren weer te kunnen laten herstellen.
Rusitg aan beginnen je lichaam moet wennen
Regallie: weer wat gewicht kwijt! *\o/*
Matsje: Dankjevoor de nuttige tips! Kipfilet eet ik regelmatig op brood en Advocado staat op dag 5 van mijn lijstje! Noten echter niet, wat zijn noten die je mag hebben zonder al te veel koolhydraten? of koolhydraatarm?
Roosh: laat je niet gedemotiveerd raken doordat je 1 keer wat zwaarder weegt. de ene dag weeg je anders dan de andere dag!Bovendien als je gaat sporten wordt je eerst altijd zwaarder en dan lichter omdat het lichaam spiermassa opbouwt.
Wollie wat gewicht kwijt! *\o/*
Sakkia ook gewicht eraf! *\o/*
Zilfstar: Paprikasoep klinkt lekker nooit gehad!
Bonjoy: al 21 kg kwijt wat knap! hoe lang ben je bezig geweest met het cambridgedieet?ook heel fijn dat je gelijk ben gebleven.Heel veel succes met de laatste loodjes enne top dat je zo goed bezig bent!
Avaluna: Waar haal jij lijnzaad? ik kan het nl nergens vinden!
Zilfstar: dat recept ga ik zeker proberen ziet er lekker uit!
Madeira: het klopt voor een operatie is je gewicht heel belangrijk is ik moet eerst ook 12 kg of meer kwijt voordat ik geopereerd mag worden

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:25

@Valeria: Dank je wel! :) Ik ben vorig jaar eind november begonnen met Cambridge.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 18:35

Valeria, moet jij 12 kg kwijt i.v.m. risco's die een narcose kan meebrengen? Of begrijp ik je nu verkeerd? :)

Ik ben nu in 5 jaar tijd 7x geopereerd.. Ik heb verschillende gewichten gehad (toen ik op mijn zwaarst was, 130 kg, ben ik ook geopereerd, en laatst, toen ik rond de 85 kg was. Ben nu nog minder, 81,5 kg) maar merk wel dat het steeds makkelijker gaat.. de eerste x, toen ik 130 nog woog, pfff, wat voelde ik me raar! Toen ik 'wegviel' van de narcose, leek het wel of er een olifant op mijn longen zat, kon amper ademen.. kwam eruit: helemaal aan het hyperventileren enz.. vreselijk misselijk.. laatste keer, veel minder gewicht, en eigenlijk nergens last van gehad :D niet misselijk, geen benauwd gevoel er vlak voor en na, veel beter :)

(Al vind ik het wel wat spannend hoor, volgende week. Vooral of het resultaat zou hebben enz.)

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:11

Ja Madeira_ dat klopt plus daar daar nog een bijkomend probleem is dat ik van mezelf diabetes heb (type 1)
nu 24 jaar om precies te zijn dus ze zijn zowiezo voorzichtiger met narcose bij mij ook omdat bloedsuikerwaardes heel erg kunnen schommelen door de narcose.
mag ik vragen wat voor operatie je moet ondergaan?

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:58

Eindelijk ook weer eens tijd om te reageren! Weer heel wat pagina's vol gekletst sinds dat ik hier de laatste keer was, ga daarom ook niet op iedereen reageren! haha, maar aan iedereen die zich tijdens de pasen ook super gedragen heeft en zich aan het dieet gehouden heeft: zeer veel respect voor jullie, erg knap!
Iedereen die weer wat kilo's kwijt is: Onwijs goed! Door gaan zo!

Ik heb 4 onwijs slechte dagen achter de rug. zó ongezond gegeten (taart, cake, chocola, veel chocolademelk, pannenkoeken, chips, pizza en laat ik maar niet verder gaan). Daarbij ook nog eens echt super druk geweest met studeren, werken, mee helpen met clubkampioenschappen die a.s. weekend zijn, en de paarden dat ik (naast paardrijden dan) totaal geen tijd heb gehad om te gaan sporten. Ik durf me morgen dan ook echt niet te wegen want ik wil gewoon niet weten wat er weer aangekomen is. De hele week nog super druk, maar ik ga echt weer stoppen met het ongezond eten en drinken, vanaf morgen leef ik weer keurig volgens mij dieetplan!
Laatst bijgewerkt door Simyo op 03-04-13 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:59

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:45

Hoi hoi iedereen.
Het motiveert me altijd om hier mee te kletsen, maar ik heb eigenlijk niets te melden...
Simyo, succes! Het mooie van dieeten is dat je het ieder moment weer kunt oppakken. :P
Bwuahhh hier is niks in huis. Nog geen droog koekje. Nou ja eigenlijk is het geen tijdstip om te eten.

suzanne_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 00:04

Ik heb een super dag gehad. Voelde me heel energiek!
Nu lekker slapen en gaan voor nog zo een dag!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 06:44

callum schreef:
Avaluna waar haal je die speltvlokken en agavesiroop? Dat heb ik nog niet kunnen vinden

Die zul je vast in een natuurwinkel vinden (ik woon zelf niet in nl, maar hier krijg je zulke dingen allemaal bij de biologische afdeling van de drogist en in de grotere supermarkten)

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 07:46

Dat klinkt wel echt als een super ontbijt Avaluna!
Madeira, ikzelf neem ook altijd op de dagen dat ik niet werk magere yochurt met muesli en een stuk vers fruit erdoorheen. Op mn werkdagen is dit ook voor mij te weinig om vol te houden tot de lunch...

Vanochtend weer 300 gr eraf!!

Wat fijn Valerie dat de weegschaal lief was!

Simyo wat slechte dagen gehad, kan gebeuren toch? alleen niet opgeven he!? je kunt het!

Vanavond weer rennen, heb er zin in, heb runkeeper gedownload kan ik eindelijk eens afstand en tijd goed geregistreerd hebben :D

Ow en nog wat grappigs, heb weer een groente gevonden wat ik lekker vind (ben echt geen groente eter en ik eet het nu in dit afvalproces juist heel veel, dus variatie is niet altijd in beeld) namelijk witte kool!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 08:01

Help! M'n baas heeft de snoeppotten weer gevuld -O-
Ik kan daar dus echt niet vanaf blijven terwijl ik niet eens zo'n snoeper ben!
Hoe kan ik vermijden dat ik het toch pak?
Ik loop er constant langs namelijk! Gggrmmmbl! :(

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 08:16

Verstoppen?