elenaMM77 schreef:Heeft iemand ervaring met kunstmatige overgang door middel van Lucrin?
Na altijd te hebben gesteggeld met zware periodes en cyclus en falen van pil en tweemaal falen van mirena, vond de gynocoloog dat ook implanon waarschijnlijk geen goede oplossing zal vormen omdat er dan sowieso sprake blijft van een cyclus waarop mijn halve inboedel zich schijnt af te reageren.
enige stap die overblijft (voor zeer definitieve acties) is om mij een jaar lang in de overgang te zetten en de cyclus helemaal te stoppen door middel van Lucrin. Een soort harde reset, om daarna na een jaar de cyclus weer te laten terugkeren in de hoop dat die genormaliseerd is (geen endo geconstateerd bij een laparoscopie en geen redenen voor de zware cyclussen). zo niet dan rest eigenlijk alleen nog maar thermochoice, maar ook daarvan is maar de vraag of het verminderen van slijmvlies (welke niet overdreven dik is) wel invloed heeft op de heftigheid, of leeghalen van het hele kippenhok..
ik lees dat lucrin nogal een heftige keuze is.. maar wat zijn de ervaringen van mensen die het hebben voorgeschreven gekregen vanwege heftige cyclusklachten. wegen de werking en bijwerkingen van lucrin op tegen de klachten die je had?
Hoi, weet niet of je al een antwoord hebt op je vraag hoor!
Maar lucrin is echt een hele heftige. Weet niet hoe oud je bent maar zou (mocht je ooit kinderen overwegen) zeker navragen hoe het zit met je vruchtbaarheid naderhand. Ik ken zo geen situaties waarin lucrin hiervoor is ingezet dus wat dat betreft kan ik geen antwoord op je vraag geven.