[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:07

Yunomi schreef:
Lees je bijsluiter, je kunt kijken of de eventuele bijwerkingen overeenkomen. Maar als je stopt kom je er snel genoeg achter of het wel of niet overgaat.

gedaan, maar een paar bijwerkingen , een andere pil werkte nog slechter dusja....
Palmera schreef:
Met zo'n medisch verleden kun je echt beter je behandelend arts vragen wat de beste anticonceptie is in jouw geval.
Ik weet ook niet of je in de gelegenheid bent om niets te gebruiken? Als ik in jouw schoenen stond had ik namelijk echt even een tijdje niets gebruikt, denk ik. :)

ik ga vanaf nu stoppen met de pil voor 6 maanden, wordt het beter blijf ik er van af
ik had de pil vanwege de heftige menstruatiepijn, maar deze pijn is alleen maar erger en aan een stuk door dusja :)

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:08

toen wij uiteindelijk bij de arts waren schreven ze het alsnog voor en zeiden ze van ja dat kan gebeuren ja, nu hebben we gehoord dat dit een slechte arts is (al werkt deze in een keer in de maand hier in hongarije rest van de dagen is hij in london (geloof ik?)
wij zijn momenteel al 2 maanden aan het bellen naar de arts, maar we krijgen hem niet te pakken, de andere arts is met pensioen en die heeft letterlijk gezegd, ga maar naar een ander, ik ga hier niks mee doen

croyslover

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 18:24

verder nog mensen met ervaringen over het stoppen met de pil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:52

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:59

dan zou ik gewoon langs de huisarts gaan linda.. dat lijkt mij geen gevolg van stoppen met de pil.. tenzij je een hormonale disbalans hebt.. maar dan zou ik op zoek gaan naar de oorzaak daarvan in plaats van de pil slikken om het symptoom tegen te gaan.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:00

Haaruitval kan echt heel veel oorzaken hebben. Dit hoeft niet direct met (stoppen met) de pil te maken te hebben. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 22:55

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-02-22 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:22

Vraagje over de pil;

Ik heb afgelopen maand 10 dagen antibiotica gehad, en dit heeft werking van de pil beïnvloed. Eerste dag van mn stopweek was ik ook direct ongesteld, en nu, dag 5 nog steeds vrij heftig. Normaal is dit maar max 3 dagen. Kan ik nu mn een nieuwe strip beginnen, of is het juist voor mn "ritme" handiger gewoon de hele stopweek af te maken?
Iemand hier ervaring mee?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:17

ik zou gewoon de stopweek afmaken SimoneeM,
maar niet uitgaan van een betrouwbare anticonceptie.
Dus ongeveer een week na de start van de nieuwe strip ben je dan weer zo'n beetje zeker van bescherming?

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 16:48

elenaMM77 schreef:
ik zou gewoon de stopweek afmaken SimoneeM,
maar niet uitgaan van een betrouwbare anticonceptie.
Dus ongeveer een week na de start van de nieuwe strip ben je dan weer zo'n beetje zeker van bescherming?

Ja qua bescherming vertrouwde ik het sowieso idd al niet.
Vond het meer behoorlijk irritant worden dat het na 5 dagen niet stopt. Maar ik ben verwend denk ik :')

Zal wel even van slag zijn, en met de nieuwe strip normaliseren dan. Thanks!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:59

elenaMM77 schreef:
Heeft iemand ervaring met kunstmatige overgang door middel van Lucrin?
Na altijd te hebben gesteggeld met zware periodes en cyclus en falen van pil en tweemaal falen van mirena, vond de gynocoloog dat ook implanon waarschijnlijk geen goede oplossing zal vormen omdat er dan sowieso sprake blijft van een cyclus waarop mijn halve inboedel zich schijnt af te reageren.

enige stap die overblijft (voor zeer definitieve acties) is om mij een jaar lang in de overgang te zetten en de cyclus helemaal te stoppen door middel van Lucrin. Een soort harde reset, om daarna na een jaar de cyclus weer te laten terugkeren in de hoop dat die genormaliseerd is (geen endo geconstateerd bij een laparoscopie en geen redenen voor de zware cyclussen). zo niet dan rest eigenlijk alleen nog maar thermochoice, maar ook daarvan is maar de vraag of het verminderen van slijmvlies (welke niet overdreven dik is) wel invloed heeft op de heftigheid, of leeghalen van het hele kippenhok..

ik lees dat lucrin nogal een heftige keuze is.. maar wat zijn de ervaringen van mensen die het hebben voorgeschreven gekregen vanwege heftige cyclusklachten. wegen de werking en bijwerkingen van lucrin op tegen de klachten die je had?

Hoi, weet niet of je al een antwoord hebt op je vraag hoor!
Maar lucrin is echt een hele heftige. Weet niet hoe oud je bent maar zou (mocht je ooit kinderen overwegen) zeker navragen hoe het zit met je vruchtbaarheid naderhand. Ik ken zo geen situaties waarin lucrin hiervoor is ingezet dus wat dat betreft kan ik geen antwoord op je vraag geven.

samirah

Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 22:08

elenaMM77 schreef:
Heeft iemand ervaring met kunstmatige overgang door middel van Lucrin?
Na altijd te hebben gesteggeld met zware periodes en cyclus en falen van pil en tweemaal falen van mirena, vond de gynocoloog dat ook implanon waarschijnlijk geen goede oplossing zal vormen omdat er dan sowieso sprake blijft van een cyclus waarop mijn halve inboedel zich schijnt af te reageren.

enige stap die overblijft (voor zeer definitieve acties) is om mij een jaar lang in de overgang te zetten en de cyclus helemaal te stoppen door middel van Lucrin. Een soort harde reset, om daarna na een jaar de cyclus weer te laten terugkeren in de hoop dat die genormaliseerd is (geen endo geconstateerd bij een laparoscopie en geen redenen voor de zware cyclussen). zo niet dan rest eigenlijk alleen nog maar thermochoice, maar ook daarvan is maar de vraag of het verminderen van slijmvlies (welke niet overdreven dik is) wel invloed heeft op de heftigheid, of leeghalen van het hele kippenhok..

ik lees dat lucrin nogal een heftige keuze is.. maar wat zijn de ervaringen van mensen die het hebben voorgeschreven gekregen vanwege heftige cyclusklachten. wegen de werking en bijwerkingen van lucrin op tegen de klachten die je had?

Lucrin is idd een " paardenmiddel" zeg maar. Mocht je meer willen weten, dan graag via Pb.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 23:12

lilith,

kinderwens is een passieve.. ik wil de beslissing om geen kinderen te nemen niet perse maken.
eigenlijk heb ik dus beschermde seks, maar in geval van een oeps, is het welkom.

Enige resterende optie is verder boel verwijderen, en dan neem je dus wel actief de beslissing.. een 'oeps' is daarmee definitief niet meer mogelijk.. althans, knap als alles weggehaald zou worden.

eigenlijk dus om die reden dat we die stap alleen nemen als de opties uitgeput zijn. enige optie die er eigenlijk nog ligt is de cyclus tijdelijk stil te leggen.

ik ben overigens 38, dus ook nog best jong om de boel te laten weghalen en vervolgens gezellig 20 jaar in de overgang te zitten met een beetje pech..

stuur beiden wel even een pm

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:51

Sorry dat ik zo binnen kom vallen.. Ik heb een vraagje over anticonceptie methode..

Ik ben momenteel aan de pil, de microgynon 30. Heb ook weleens zo'n huismerk er van gehad maar daar werd ik erg ziek van. Helaas kan ik deze pil niet langer dan 5 weken doorslikken want dan word ik toch gewoon ongesteld. Ik wil helemaal niet elke 5 weken ongesteld zijn! >;) Toen ben ik in overleg met de huisarts overgestapt naar de Microgynon 50. Ik werd niet meer ongesteld maar werd een emotioneel wrak en begon overal om te janken. Dat werd hem dus ook niet..

Nu las ik net over zo'n implantaat in je arm of de prikpil.. Die implantaat lijkt me wel heerlijk, 3 jaar geen omkijken meer naar. MAAR.. als ik dan nog steeds elke 4 weken ongesteld wordt heeft dat ook niet zoveel nut.. Plus, teveel hormonen heeft mijn lijf blijkbaar ook geen zin in.. Wie van jullie heeft ervaring met de implantaat en/of prikpil?

Ik ga over 2 weken op vakantie en wil daarna eens een afspraak maken met de dokter.
Alvast bedankt! :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 21:58

ik zou het goed overleggen.. want hormonen zijn hormonen, als je van de pil een wrak wordt,
dan is de kans groot dat je met dezelfde hormonen met prikpil en/of implanon ook een wrak wordt.

maar heb je dan last van je menstruatie? want zo niet.. waarom zou je dan aan de hormonen zitten als je er alleen maar beroerd van wordt..

vanuit mijn optiek, als je lichaam goed werkt met geen overmatige klachten, zou ik super super super happy zijn.. zou er niets aan willen doen..

implanon is overigens ter grootte van een lucifer en wat er in gaat, moet er ook weer uitgepeuterd worden.. bij de ene gaat dat makkelijk, bij de ander niet.

als je niet ongesteld wilt worden, of nauwelijks zou ik eerder mirena spiraal overwegen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:18

Van de microgynon 30 heb ik geen last. Van mijn menstruatie overigens ook niet nee maar ik vind het gewoon vies en gedoe steeds.

Spiraaltje wil ik absoluut niet, teveel slechte ervaringen uit mijn directe omgeving dus die optie valt af. :)

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:28

Hier een implanon. Geen menstruatie meer en hoef nergens naar om te kijken. Ja, hij moet er over iets meer als een jaar weer uit, maar dat zien we dan wel. Ik ben daar misschien wel iets te makkelijk in volgens sommigen.
Implanon zijn overigens minder hormonen als de pil.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 22:34

wat voor slechte ervaringen captain?
want ik ben een pechgeval,
maar hoor tientallen vaker goede ervaringen over het spiraaltje..

zou om vies gedoe geen gebakkelei met mijn lijf aangaan wat betreft hormonen als je je daar ellendig door voelt..

als je de 30 wel goed verdraagt en je wilt dat als anticonceptie gebruiken soit..
maar ik zou niet iets willen 'repareren' dat niet 'kapot' is.

als je ongesteldheid niet uitblijft met de pil slikken, dan zit dat er niet in.

pagina 4 bijwerkingen prikpil:
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h06602.pdf

pagina 10 bijwerkingen imlanon:
http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h21168.pdf

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 07:39

Ik gebruikte de prikpil, eerste paar maanden ongesteld maar werd steeds minder, daarna helemaal niet meer. Vond het heel fijn gewn bijwerkingen naar helaas was om de 3 maanden prikkel nog best veel.
Als je wilt, ik heb nog ervaring net het spiraaltje, ging niet ineen keer goed maar nu alleen nog naar positief. Vraag maar als je er meer over wilt weten. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 11:20

Zoo net mn huisarts gebeld aangezien mijn Mirena nu 5 jaar zit ga ik hem laten verwisselen :j Glukkig weer bij dezelfde dokter die de eerste gezet heeft, heb ik toch het fijnste gevoel bij. Zie er verder niet tegenop, de eerste keer was t ook echt goed gegaan bij haar.
En dan hopelijk weer 5 fijne jaren qua anticonceptie dan toch :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:01

ik wou dat het bij mij geslaagd was mars..
de paar dagen dat hij goed heeft gezeten, leek hij echt goed aan te slaan en bij de eerste plaatsing heeft hij ook echt een week of twee z'n werk gedaan..

helaas mag hij niet meer geplaatst worden.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:17

heeft het dan zo veel schade aangericht? Hoef je niet op te antwoorden als je dat niet wil. :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:38

Eerste keer plaatsen ging met heel veel moeite.. anderhalve week later in italie begon ik te bloeden alsof ik ongesteld was, maar zonder bijkomende rotzooi.. kon niet meer staan/lopen en hing echt aan de tafel.
daarna continue krampen en pijn gehad.. Twee weken daarna bleek bij de controle dat hij voor 80% al verworpen was (zat nog in de baarmoederhals, maar net voor de mond).

die er dus uit, week rust, nieuwe geplaatst.. dit keer bij de gynocoloog, direct controle.. hij zat perfect. paar dagen geen last en toen werd ik ongesteld.. met hevige pijn en kramp.. Nu is dat niet ongebruikelijk, daarvoor kreeg ik een spiraal..

maar ik begon er koortsig bij te worden.. dus ik checkte inwendig voelde ik enkele milimeter van de poot.. Dus gyno gebeld, afspraak voor de dag erna.. In de loop van enkele uren nam de pijn echter zulke hevige vormen aan dat ik alsnog een directe spoed kreeg. Bij de gyno aangekomen hing hij er al voor meer dan de helft uit de baarmoeder mond.

bij mij wordt hij dus met geweld verworpen door mijn lichaam.. en hij had juist moeten voorkomen dat mijn lichaam zo overdreven heftig op mijn periode reageerde.

er iets in plaatsen is geen optie meer, omdat mijn lichaam hyperactief reageert en het direct verwerpt (doet mijn lichaam ook bij mijn periode.. dan lijkt het alsof mijn lichaam mijn complete buikholte eruit probeer te werken in plaats van alleen bloed afvloeien.. dus wordt over twee weken in een geforceerde overgang gezet)

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:46

Dat is niet fijn al dat gedoe. :(:)
Wens je veel sterkte en die overgang brengt hopelijk ook verlichting met zich mee.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:00

ik hoop het ook.. doel is om na een jaar weer van de medicatie afgehaald te worden in de hoop dat mijn lichaam zich zeg maar gereset heeft op het gebied van 'normaal menstrueren'.. anders wordt het het kippenhok leeghalen