Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

). En met mijn 7 weken vakantie in het vooruitzicht wordt dat alleen maar wat makkelijker. Het schuldgevoel is nu niet nodig, omdat mijn collega's ook allemaal lekker vakantie hebben. 7 weken geen verplichtingen, ik plan bewust ook niet teveel vooruit en zeker niet teveel op één dag. De laatste paar dagen ben ik rustiger en ik slaap zonder de slaaptabletten ook best goed. BarbaLala schreef:![]()
Ik voel me iets stabieler!
. Vind dit zo verschrikkelijk moeilijk! Heb slaaptabletten gekregen om s''nachts een beetje door te kunnen slapen.

maar ik heb het antwoord wel verwijderd, vond het hier niet passen, maar dat is mijn mening.
, alhoewel ik niet zeker weet óf ik een burn-out heb. Een jaar of 6 geleden heb ik zeer zwaar de ziekte van pfeiffer gehad, ben toen een half jaar thuisgeweest van school. Helaas toen met school moeten stoppen omdat ik de lange dagen niet meer aankon. Een half jaar parttime 16 uur per week gewerkt voor een jaar, en toen aan een administratieve baan van 20 uur begonnen. Inmiddels werk ik bijna 3 jaar fulltime, en ik hou het niet meer
. Ik heb costant het gevoel op mijn tenen te moeten lopen, ik ben zo moe en totaal op
.
. Een neerslachtige, sombere stemming, niet meer blij of geïnteresseerd kunnen zijn, grote schommelingen in stemming, een gevoel van hopeloosheid/hulploosheid ("het maakt allemaal niet meer uit"), slaapstoornissen (ik ben zoooo moe, en ik kan niet in slaap komen, bovendien ben ik elke ochtend rond half 6 al wakker
, weinig energie; vermoeidheid, lusteloosheid; geen zin meer om dingen te ondernemen; minder zin in seks, veel huilen
), emotioneel, prikkelbaarheid / snel geïrriteerd zijn, lichamelijke oorzaken waar geen oorzaak voor gevonden kan worden (bloed, suiker, cholestrol is allemaal prima), verwaarlozing van werk, sport, sociale contacten of van het huishouden (ik heb geen puf meer voor dingen, geen puf meer voor mijn paard, mijn hobby's, sporten en het huishouden, pfff, hou daar maar over op
).
. Ik ben op dit moment ook heel hard op zoek naar een andere baan waar ik minder uren bij maak, ik loop mezelf gewoon voorbij op deze manier, mijn contract loopt ook af half augustus, en ik heb ook het vermoeden dat het niet verlengd gaat worden. Ik kan me gewoon nergens toe aanzetten, echt kl*te
.