Hee,
Ik heb inmiddels een kleine maand geleden een voorste kruisband reconstructie gehad. Ik heb een ruim een jaar geleden mijn kruisband gescheurd met hockeyen (ik wilde naar het gebied achter me rennen en m'n voet bleef vooruit wijzen, auw) In eerste instantie niet zoveel mee gedaan, mijn coach is namelijk mijn huisarts en die zei dat het bij de meeste na 6 weken wel weer over was met de pijn.
Na 6 weken was het nog steeds ellende dus toch maar naar de fysio. Die dacht aan een gescheurde meniscus. Toen ik weer groen licht kreeg om te gaan hockeyen, inmiddels 2 maanden fysio gehad 2x in de week, ging ik er weer doorheen, dus door naar het ziekenhuis voor röntgenfoto's en een MRI. Op de MRI was mijn voorste kruisband niet te zien en beide meniscussen gescheurd. Toen een kijkoperatie gehad waarbij ze de meniscussen hebben opgelapt. Dan hoor je, terwijl je daar op de tafel ligt, "Ja die is wel echt stuk".
Daarna weer naar de fysio gegaan waar het dus niet beter ging, het bleef instabiel en ik bleef er doorheen gaan (ook bij hele gewone dingen als lopen). Dus een voorste kruisband reconstructie laten doen bij de sint maartens kliniek

Hier heb ik toen een nacht gelegen omdat de verdoving er nog niet uit was (een been verdoving, erg komisch) En nu zijn we hier.
Ik mag inmiddels in huis zonder krukken lopen en buiten de lange stukken nog wel met (zoals naar school) en in de trein heb ik zo ook nog wel, dan kan je in ieder geval zitten haha.
Ik vroeg me alleen af hoe het bij jullie ging, het herstel? Ik heb nu een week geleden een terugval gehad bij de fysio, het voelde alsof iemand een mes in m'n been stak. Ik ben ook met praktisch alles wat pijn doet bang dat ik m'n kruisband weer scheurt. Vooral dan omdat ik niks kon zonder. Hebben andere dat ook, of stel ik me aan? En ik vind dat het allemaal zo lang duurt. Ik doe erg m'n best om me aan de afspraken met de fysio te houden maar ik vind het gewoon erg moeilijk allemaal, helemaal omdat ik nu ook zo afhankelijk ben want ik mag niet fietsen of auto rijden.
Ugh bedankt als je het leest, ik moet het even kwijt haha