Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 06:57

ik vind die ook prachtig en heb hem laatst gekocht,maar elke keer als ik hem vastheb krijg ik een misselijk gevoel.

toch niet mijn steen,ondanks dat ik m erg mooi vind

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:01

Evenstar: mooie steen, zal hem eens opzoeken in m'n kristallen boek. De beschrijving spreekt me ook heel erg aan.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:12

Hey allemaal,

vroeger heb ik ook altijd rondgelopen met een edelsteen om mijn nek maar ben ermee gestopt (waarschijnlijk omdat ik te jong was en ik wou constant afwisseling).
Waarom ik dan toch iets plaats hier? Ongeveer 1 jaar geleden heeft mijn beste vriend zelfmoord gepleegd ... hij droeg altijd 1 steen om zijn nek. Toen ik naar zijn ouders toe ging om erover te praten kreeg ik enkele spulletjes van hem ... waaronder die edelsteen.
Nu heb ik eindelijk een nieuw koordje (zijn koordje vind ik vrij kort voor mijn eigen nek) en wil ik erg graag die edelsteen verder gaan dragen om die jongen zeg maar een beetje bij me te hebben ...
Vooraan in het topic zag ik dat je een edelsteen eerst moet opladen ed ... geld dat ook voor deze steen? zal ik misschien zijn depressiviteit over me krijgen *ben er nu net zelf zowat uitgeraakt*? Hoe kan ik dit dan doen?

x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:31

Orange_peach schreef:
Nu heb ik eindelijk een nieuw koordje (zijn koordje vind ik vrij kort voor mijn eigen nek) en wil ik erg graag die edelsteen verder gaan dragen om die jongen zeg maar een beetje bij me te hebben ...
Vooraan in het topic zag ik dat je een edelsteen eerst moet opladen ed ...

Orange_peach,
wat een heftig verhaal zeg, alleen zou je die steen nooit kunnen dragen. Het wordt afgeraden stenen van zieke en overleden personen te dragen, het is jou steen niet.
Ik heb mijn moeder verloren aan kanker, zij droeg ook stenen.
De meeste zitten nog in haar sierradenkistje en zijn helemaal verpulverd, op.
Mijn zus heeft er nog twee gedragen (Toen wisten we dat ook niet dat dit niet kon) ze is ze allebij verloren.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:13

Nee inderdaad niet gaan dragen, al zijn energie zit er in en das niet allemaal positieve energie.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:15

Dat is ook mijn advies. Ook al zou je die steen heel erg goed reinigen, het is niet jou steen. Jij hebt hem niet uitgezocht en hij was ook niet voor jou bedoelt. Leg hem ergens in een mooi doosje zodat je je herinneringen aan hem tastbaar kan houden, maar draag hem niet.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:36

Ok, bedankt allemaal
dan ga ik op zoek naar een andere steen voor mezelf Knipoog

x

PenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:55

Even een vraagje. Ik ben al ruim 2,5 jaar bezig om (blijvend) zwanger te raken. Ik heb al twee keer een misraam gehad, een keer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en een keer een zwangerschap van een kindje met een zeer ernstige chromosoomafwijking waardoor de zwangerschap is geeindigd. Inmiddels ben ik 40 en begint de tijd echt te dringen. Nu heb ik een steen gekocht ter onderteuning. Het is een robijn in zoisiet (knuffelsteen). Ik weet echter niet hoe ik de steen het beste kan gebruiken. Ik draag hem nu overdag in mijn bh Bloos. Maar is dat lang genoeg en op de juiste plek. Moet ik hem altijd dragen of alleen als ik denk zwanger te zijn? Alle tips zijn welkom!

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 19:51

ik heb laatst ook een steen gekocht --fluoriet-- met pendelen kwam deze eruit
nu wilde ik hem schoon maken en dat moest in een laagje zout stond in de beschrijving

nu heeft de hanger losgelaten
is daar een speciale lijm voor om hem weer te plakken of kan dat elke lijm zijn

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 07:55

ja je kan hem wel weer vastplakken met secondelijm oid,al geeft het mij het idee dat je hem misschien niet meer nodig hebt.

misschien eens kijken voor een andere?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 10:28

Plakken heeft geen zin de steen laat los wanneer je hem niet meer nodig hebt, ik heb een steen een keer 3 keer geplakt.Omdat het zo,n mooie steen was, wilde ik hem eigenlijk niet kwijt.

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:02

In zo'n topic kom je wel veel te weten Bloos
Ik wist helemaal niet dat deze stenen eigenlijk zoveel konden bepalen/doen/...

Moet je elke steen eerst behandelen voordat je hem kan dragen? Allemaal op dezelfde manier behandelen?

Ik vind dit zeker interessant allemaal!
*gaat ook eens op google zien wat er allemaal over te vinden is*

x

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:13

ja het is wel het beste elke nieuwe steen te reinigen voor gebruik,omdat er altijd energie van een ander aanzit.
ook tussendoor ontladen en weer heropladen en reiningen is belangrijk

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:11

In de aarde begraven kan ook maar dan moeten ze daar een paar maanden blijven liggen voor dat ze weer helemaal schoon zijn.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:12

Snoevie schreef:
ik vind die ook prachtig en heb hem laatst gekocht,maar elke keer als ik hem vastheb krijg ik een misselijk gevoel.

toch niet mijn steen,ondanks dat ik m erg mooi vind

Dat heb ik dus met Citrien, die kan ik niet vasthouden, wordt er helemaal misselijk en zenuwachtig van. Ze zijn echt schitterend, maar voor mij op een afstandje!!

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:11

Snoevie schreef:
ja het is wel het beste elke nieuwe steen te reinigen voor gebruik,omdat er altijd energie van een ander aanzit.
ook tussendoor ontladen en weer heropladen en reiningen is belangrijk

Hoe doen jullie dit meestal?? *voel me echt dom Haha!*
x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:14

Orange_peach schreef:
*voel me echt dom *

Is niet nodig hoor Knipoog Is per steen verschillend, je kan het
per steenopzoeken in van die boekjes of op internet.
Dus er is geen vaste regel voor.
Meestal ontlaad je door een druppende kraan en opladen in de zon, aarde of
volle maan.
Maar dit is voor elke steen dus verschillend, een citrien zou nooit geladen hoeven worden bijvoorbeeld.
En een mosagaat kan beschadigd worden door hem in volle maan neer te leggen op een vensterbank.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 06:59

ik gebruik nu hematiet om te ontladen en bergkristal(beiden kleine kiezeltjes als t ware) om weer op te laden,die doe ik in een mooie schelp en laat ik dan 12 uur liggen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 07:15

PenP schreef:
Even een vraagje. Ik ben al ruim 2,5 jaar bezig om (blijvend) zwanger te raken. Ik heb al twee keer een misraam gehad, een keer een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en een keer een zwangerschap van een kindje met een zeer ernstige chromosoomafwijking waardoor de zwangerschap is geeindigd. Inmiddels ben ik 40 en begint de tijd echt te dringen. Nu heb ik een steen gekocht ter onderteuning. Het is een robijn in zoisiet (knuffelsteen). Ik weet echter niet hoe ik de steen het beste kan gebruiken. Ik draag hem nu overdag in mijn bh Bloos. Maar is dat lang genoeg en op de juiste plek. Moet ik hem altijd dragen of alleen als ik denk zwanger te zijn? Alle tips zijn welkom!

Ik heb hier heel erg lang over nagedacht. Een edelsteen ondersteunt en versterkt, maar kan niet ingrijpen in het lot. Ik wil best voor je opzoeken welke stenen de vruchtbaarheid verhogen en het dragend vermogen van het lichaam ondersteunen, alleen wil ik je absoluut geen valse hoop geven.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 07:28

mee eens Breghje.......PenP je zou dan evt een maansteen kunnen dragen

PenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:36

Bedankt voor jullie reactie! Ik had begrepen dat robijn gedragen kan worden tbv miskramen. Het zwanger worden op zich is niet zo het probleem maar daarna gaat het steeds mis. Ik besef heel goed dat het dragen van een steen geen garantie tot succes is. Maar wie weet kan het net dat extra steuntje zijn.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:34

Snoevie schreef:
ja je kan hem wel weer vastplakken met secondelijm oid,al geeft het mij het idee dat je hem misschien niet meer nodig hebt.

misschien eens kijken voor een andere?

ik vind dat heel apart Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 22:18

hoe bedoel je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 01:02

PenP schreef:
had begrepen dat robijn gedragen kan worden tbv miskramen.

Alleen als je hem speciaal hen aan laten meten PenP!
De robijn is een steen die ook tegen je kan gaan werken, heb in dit topic
al meerdere malen een verhaal verteld van iemand die hem ook droeg en er ziek van
is geworden.
En helemaal in jou situatie; uit laten meten anders niet aan beginnen!!

Ik heb trouwens opmerkelijk nieuws.
Sinds een week of twee draagt mijn 15 jarige kater een chalcedoon.
Tegen dementie en seniliteit, want hij mauwde snachts heel veel en was mager.
Het viel em gister ineens op, hij leek dikker en dat is opmerkelijk want hij is al jaren
erg schraal. Dus ik woog hem was hij ruim een kilo gegroeit!

Ook mauwt hij snachts niet meer.
Nu gebeurde er vanavond iets vervelend, hij kwam binnen zonder bandje. Nagelbijten / Gniffelen
Aan dat bandje hing zijn steen..Het was buiten al aardedonker, en het barst hier van de oerwoudtuinen en stegen, dus een spelt in een hooiberg en zag ook niets.
Ik werd naar de steeg getrokken, bukte en had hem in mijn handen, hoe is zoiets toch
mogelijk Verward

Ik weet even niet wat de boodschap hierachter zit maar wilde het jullie wel even vertellen!

EvenstarJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 08:00

Mij is altijd verteld, als je je steen verliest, heb je hem niet meer nodig.