Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anne_fury

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 20:44

ow okee Lachen dat is iig een pluspuntje Knipoog ik ben nou ook al anderhalve week gestopt.
soms heb ik periodes dan doe ik het zowat elke dag,en soms dan weer een week niet ofzo Tong uitsteken licht een beetje aan mijn humeur etc.
maar iig je kan pb-en als je wilt Knipoog

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 22:41

Ik ben nu vanaf vrijdag gestopt ! Lachen Nou echt gestopt kan ik het niet noemen, maar ik probeer het vol te houden *LOL*

Als er wat is met iemand, Je mag mij PB-en

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:34

Goedzo Jodie!!!
Als je wil mag je zondag wel met me praten hoor, we hebben zowieso 20 minuutjes tot de rest van de groep komt maar t hoeft niet he Knipoog

Ik heb eergister nog een terugval gehad, maar voor de rest gaat t aardig goed met me Lachen

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 13:34

Dat is mooi Lachen

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:14

jullie kennen elkaar dus ??

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 19:14

Zondag gaan we met een JHKtopic meeten, en Jodie zit er ook bij Lachen
dus dan zien we elkaar ja Knipoog

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:24

o okee Lachen gezellig Haha!

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 21:27

het gaat trouwens nogal bagger hier,..ik heb een beetje het gevoel dat een vriendin me laat zitten,ik heb haar verteld over wat ik heb in mn hoofd enzo,maar ze zegt zowat niks meer tegen mij..en ze wil ook al niet afpspreken,en we zitten samen zeg maar in de zelfde vriendengroep. dus we zien elkaar vrij vaak,en nu is ze vnavond gaan feetsen met vrienden van ons,zonder daarover wat tegen mij te zeggen,blijkbaar ben ik dus niet gezellig genoeg om mee te komen,
zucht* ..voelt zich vrij eenzaam achter haar computer ..*

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 23:22

Nou ikheb ook weer en behoefte om het te doen Verdrietig Ik heb nu filmnacht dus dat gaat niet echt bepaald lukken dus,, maar.

Ik vind 2 jongens leuk, eentje heet martijn en de andere jeffrey, maar met martijn heb ik nu filmnacht, en mn vriendin en haar vriend denken ook dat hij mij leuk vind.. maar met jeffrey heb ik verkering, en hij zit nu echt in een bagger periode, en moet binnenkort ook naar maatschappelijk hulp.. en ik wil hem nu niet laten vallen.. Verdrietig

Iemand een tip ofzo..

Sterkte anne_fury Ach gut en idd het is gezellig Haha!

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 08:04

Jodie als ik eerlijk mag zijn, blijf bij Jeffrey, wat ik van jou gehoord heb, heeft hij écht veel voor je gedaan, heeft hij je toch vaak met dingen geholpen, laat je dat zomaar vallen voor een andere jongen?

sterkte Anne_Fury! Ach gut

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 10:59

Jodie. Je moet goed nagaan bij jezelf wat jij voelt en wat jij wilt. Als je verliefd bent op Martijn én op Jeffrey wordt het moeilijk, maar als je een van de twee leuk vindt en op die andere verliefd bent, en hij ook op jou. Dan moet je gaan voor degene waar jij verliefd op bent. Je moet niet bij iemand blijven omdat die persoon toevallig veel voor je gedaan heeft, dat zou oneerlijk zijn voor jou, maar ook zeker voor hem. En omdat Jeffrey veel voor je gedaan heeft, wilt dat niet zeggen dat je hem min of meer aan het 'lijntje' moet houden..

Verplaats jezelf in zijn positie, zou jij het leuk vinden als hij een ander meisje leuk vindt, maar verder gaat met jou omdat jij veel voor hem gedaan heeft?

Succes en heel veel sterkte met je beslissing, maar het gaat erom wat je voelt en wat je hart zegt, en niet hoeveel iemand wel niet voor je gedaan heeft. De liefde is wel iets meer dan dat. Knipoog

Liefs..

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:04

@melodys_star: ik had het niet beter kunnen zeggen..

ik weet ook nooit hoe ik mijn gevoelens moet 'vertalen' ik voel het wel maar ik kan niet zeggen hoe ik me voel.
srry als ik nou heel vaag over kom.

gistern trouwens weer gedaan.... Verdrietig

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 12:56

@Anne_ ; Je komt wat mij betreft niet vaag over. Ik weet wel wat je bedoeld als je zegt dat je niet weet hóe je je gevoelens kan omschrijven. Dit is ook heel moeilijk, omdat je naar jezelf moet kijken en vaak ook geconfronteerd wordt met je eigen gedrag, ik denk dat dat het moeilijk maakt. Niet bij iedereen natuurlijk, maar bij mij is dat wel zo. Bloos

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:25

Ik heb niet alles doorgelezen, maar dat wat ik wel gelezen heb is niet niks zeg! Als eerste zou ik iedereen heel veel sterkte willen wensen.
Een klein beetje over mezelf (kan i.v.m eventueel meelezende ouders, niet een heel verhaal ophangen).
Ik ben 15 jaar, van voor mijn achste kan ik me NIKS meer herinneren, en de herineringen die ik van daarna heb zijn alleen maar van ruzies, slaan, schoppen en schelpartijen. Voor zover ik me kan herinneren heb ik mezelf altijd "pijn" gedaan, het is niet begonnen met snijden, maar met slaan (heb geprobeerd mijn knieën te breken) schoppen, met mijn hoofd tegen de muur slaan en daarbij horen eigenlijk ook nóóit emotie tonen en mensen letterlijk wegsturen als ze me wouden troosten (van kleins af aan doe ik dat al). Sinds een paar weken geleden ben ik gestopt met het mijn hoofd tegen de muur aan te rammen, of er op te slaan. Dit omdat ik merkte dat het af en toe nog onmogelijk was om helder te denken en ik ook bijv. niet meer kon leren nadat ik het gedaan heb. Sinds een half jaar kraste ik al in mijzelf met passers en scharen, maar dit werkte niet heel best. Ik kon er zo 2 à 3 uur mee bezig zijn zonder dat het echt opluchtte. Toen ik eenmaal in de gaten had hoe ik mesjes uit scheermessen kon peuteren ging het steeds verder. Sneed eerst gewoon rechte lijnen en (per arm rond de 30) sneeën. Maar opeens begon ik ook met texten etc. Op vakantie (in turkije) werd het me onmogelijk gemaakt doordat ik met mijn ouders en zusje op de kamer zat en verder liep ik natuurlijk de hele dag in bikini......
Ik heb 1,5 jaar met een vertrouwenspersoon gepraat, maar nadat dat van de ene op de andere seconde verboden werd, ben ik weer helemaal in mezelf gekropen... Ik haat mezelf en het enige waar ik iets om geef zijn de paarden.
Doordat dat van die vertrouwenspersoon aan het licht kwam, zijn we nu een keer bij jeugdzorg geweest, maar dat vind ik echt helemaal niks. Ze weten helemaal niks van me en hoeven dat ook niet te weten te komen. Ik heb er met die vertrouwenspersoon 1,5 jaar over gedaan om hem een beetje te gaan vertrouwen en vervolgens nog eens 1,5 jaar om een klein beetje van mijn verhaal te vertellen. En nu denken ze bij jeugdzorg me in 5 gesprekken wel te kunnen helpen.
Thuis gaat het wel iets beter, doordat we nu van alle kanten in de gaten worden gehouden (school en jeugdzorg) is het geweld minder geworden en probeer ik (voor het eerst in mijn leven) af en toe een beetje met mijn moeder te praten. Maar een ander onderwerp dan bijv het kopen van iets voor me paarden is dat vaak niet.....
Het snijden heb ik nu een paar dagen niet meer gedaan, helaas is de drang ernaar echt onoverkoombaar en het enige wat me tegenhoud is dat ik altijd en immer gecontroleerd wordt en nagekeken....

Naja, ik kan nog veel meer vertellen, maar vind het op het moment even best moeilijk dus misschien horen jullie ooit nog eens meer Lachen

Robin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 18:44

Lovelucky, wat een verhaal zeg
heb er gewoon echt effe geen woorden voor, sterkte ermee! Ach gut

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:19

lovelucky schreef:
Doordat dat van die vertrouwenspersoon aan het licht kwam, zijn we nu een keer bij jeugdzorg geweest, maar dat vind ik echt helemaal niks. Ze weten helemaal niks van me en hoeven dat ook niet te weten te komen. Ik heb er met die vertrouwenspersoon 1,5 jaar over gedaan om hem een beetje te gaan vertrouwen en vervolgens nog eens 1,5 jaar om een klein beetje van mijn verhaal te vertellen. En nu denken ze bij jeugdzorg me in 5 gesprekken wel te kunnen helpen.

Ik neem aan dat je je wel beter wilt gaan voelen en gelukkig wilt zijn/wil worden? Dan zou je toch echt zelf ook een beetje moeten meewerken. Dat is moeilijk natuurlijk, dat weet ik zelf ook, ik zit al vanaf kleins af aan in therapie en dergelijke. Leren vertrouwen is moeilijk, dat weet ik zelf als de beste, maar daarom is het ook 'leren' vertrouwen, dat moet je langzaam opbouwen en al duurt dat 5 jaar, dat maakt niet uit. Ik wil je iedergeval wel heel erg veel sterkte wensen, en veel succes! Nooit opgeven.

Ik bedoel het niet l.ullig of vervelend, maar ik bedoel het alleen maar goed.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:25

@ Melodys_star, ik begrijp dat je het niet l.ullig bedoel. Als ik jou was die advies aan mij zou geven, zou ik waarschijnlijk hetzelfde zeggen.
Ben alleen zo ontzettend gekwetst door dat plotselinge contact verbod dat mijn, zorgvuldig in 1,5 jaar, net afgebouwde muurtje binnen een seconde weer volledig stond.
Ik had 1,5 jaar email, persoonlijk en af en toe ook telefonisch contact met hem. (zoek er alsjeblieft niks verkeerd achter) en toen dat van de ene (letterlijk) op de andere seconde verbroken en verboden werd, ging ik echt helemaal stuk van binnen. Ben toen ook bijna voor de trein gesprongen. Hij was de enige waar mee ik kon praten en dat viel in één keer weg...
Vandaar dat ik nu nog wantrouwiger ben...

Maar ik wil echt heel graag heel hard mijn best doen Lachen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:26

Tuurlijk, ik weet ook wel dat je hard je best doet en wilt doen, ik bedoelde ook absoluut niet te zeggen dat je dat niet doet of wilt.

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:45

Begreep dat ook uit je eerdere bericht Lachen Maar wel heel erg bedankt voor je advies Lachen

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:47

Ik ben nu al weer bijna een week zonder.. En aan de ene kant voelt het wel goed, maar aan de andere kant weer niet.. Scheve mond

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:49

lovelucky schreef:
Begreep dat ook uit je eerdere bericht Lachen Maar wel heel erg bedankt voor je advies Lachen

Ik begrijp dat je er nu niet veel aan zult hebben, maar hoop dat je het onthoud en je er ooit iets aan zult hebben.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 19:51

@Ellee ; Ja het is zo een dubbel gevoel, ik ken het zelf niet heel goed, omdat ik het altijd al elke dag doe, maar als ik het soms op een dag even een keertje niet gedaan heb, dan mis ik altijd iets. Maar het is uiteraard beter het niet te doen en het zo te houden, maar goed, dat is en blijft moeilijk. Sterkte ermee.

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:28

@lovelucky: wow Bloos! dat is echt niet niks!
iig al een hele (goeie) stap dat je het hier op internet zet.dat in ieder geval al iets positiefs Knipoog als er wat is mag je me áltijd pb-en Lachen (ik herken veel uit je verhaal)

anne_fury

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:32

soory alvast,nu ik weer heel vaag overkomen,maargoed

ik heb sinds vorige week als last van hele rare dromen,ik word er bang van,in mijn droom zie ik mezelf aan een galg,of onder de trein,echt afschuwelijk beeld.ik zie het de hele tijd voor me,daar wordt ik echt doodsbenauwd van.weet iemand hoe hier van af te komen,ik moet dalijk gaan slapen en ik wil niet dat ze weer komen.

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:44

Wacht even. Ik zoek het voor je op, ik heb een dromen-encyclopedie.