verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kit_for_ever

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:45

Een klein gedeelte van mn wang en stukje van mn kin is nog bijna 2 weken een soort van gevoelloos geweest. Heel maf gevoel!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 20:47

Mijn verstandskies komt ook door, onder.. Waarschijnlijk scheef..

Eskimo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:08

Mijn moeder had haar verstandskiezen laten trekken, ik zal maar niet het verhaal over haar vertellen, dan durf je denk ik nooit meer naar de tandarts haha. Maar het was ook een apart verhaal bij haar, die had het allemaal zo lang uitgestelt, dat het allemaal scheef kwam te zitten ofzo. Bij mijn zus viel het juist mee. Ik denk, des te sneller je het doet, hoe sneller je erraf van bent, en hoe minder pijn je hebt.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 21:24

Verdoving is uitgewerkt. Pijn is uit te houden nu.
Voor ik naar bed ga nog een pijnstiller en dan denk ik dat ik de nacht wel doorkom.
Het is voor nu niet dik en niet blauw. Hopen dat het zo blijft.

lampjerulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 22:54

Amanda schreef:
Voor ik naar bed ga nog een pijnstiller en dan denk ik dat ik de nacht wel doorkom.

Ach gut

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 02:23

Amanda schreef:

Beetje laat voor deze nacht!!
Maar wat voor morgennacht... Zet alles vast klaar naast je bed: beker waker, pijnstillers... Dan kan je zodra je wakker wordt gelijk in te nemen.

Ik was de eerste nachten als ik wakker werd van de pijn helemaal ellendig, eerste nacht moest ik eruit voor water en dat vond ik behoorlijke opgave, dus 2e nacht naast mn bed gezet!!

Ben hélemaal geen pieperd, heb clusterhoofdpijn en de aanvallen schijnen de ergste pijn te veroorzaken die een mens kan hebben...
Maar ik had de eerste 3 nachten ECHT veel pijn!

Debski

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:23

Bij mijn zijn ze afgelopen vrijdag ook getrokken (2 stuks aan de rechterzijde). Heb er nog steeds wel last van. Leef op de pijnstillers. Ze moesten idd ook wel veel trekken/duwen aan die onderkaak.
Was bang dat het ontstoken was maar de tandarts geeft aan dat de pijn echt wel een aantal dagen aan kan houden.

Tip: Spoelen met bocasan van Oral B na iedere maaltijd. Te verkregen bij de apotheek tegen ontstekingen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 15:57

Ik ben 14, en bij mij zijn ze aldus de tandarts al door aan het komen. Verward
Ik dacht dat ik daar de komende 10 jaar nog geen last van zou hebben.
Had hem dus verteld dat ik last had van pijnlijk, gezwollen tandvlees, en 1 stukje hing zelfs half los.
Hij kijkt even in mijn mond, en zegt doodleuk: "Jij krijgt verstandskiezen."
En toen kon ik weer gaan, de wachtkamer was nl nogal vol. Achteraf stond ik er pas bij stil dat het eigenlijk best raar was. Maar ik heb gehoord dat als je ze heel jong krijgt ze niet gaan trekken ofzo? Verward

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:01

Miss_Malfoy schreef:
Maar ik heb gehoord dat als je ze heel jong krijgt ze niet gaan trekken ofzo? Verward

Ik denk dat dit een klein foutje is. Als je jong bent heb je nog kans dat je gebit nog aan het 'groeien' is en dat jou kaak nog 'plaats maakt' voor jou verstandskies. Als het al 'te laat' is dan zal de verstandskies, zoal bij velen, voor problemen gaan zorgen.

Ik wil je niet bang maken, maar dit is de meest logische beredenering... Knipoog

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:02

Paulusjuh schreef:
Miss_Malfoy schreef:
Maar ik heb gehoord dat als je ze heel jong krijgt ze niet gaan trekken ofzo? Verward

Ik denk dat dit een klein foutje is. Als je jong bent heb je nog kans dat je gebit nog aan het 'groeien' is en dat jou kaak nog 'plaats maakt' voor jou verstandskies. Als het al 'te laat' is dan zal de verstandskies, zoal bij velen, voor problemen gaan zorgen.

Ik wil je niet bang maken, maar dit is de meest logische beredenering... Knipoog

Dankje Lachen
aha, op zo'n manier dus. Tong uitsteken

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:06

Citaat:
Dankje Lachen
aha, op zo'n manier dus. Tong uitsteken

Ja, dat is bij veel mensen ook de reden dat hij getrokken wordt. Het gebit is eigenlijk al 'uitgegroeid', en dan komt er zo'n etterbak nog even doorzetten die natuurlijk ook een plekje in de kaak wil. Daarnaast kan je er ook met poetsen maar slecht bij, dus is de kans op een gaatje o.i.d. ook groter.

Maar maak je niet druk, als hij gewoon goed doorkomt, voel je er niks van als hij getrokken wordt (en erna ook niet veel). Athans, dit is mijn ervaring!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 16:08

OK, tja ik ben héél laat met wisselen, ik ben daar eigenlijk nog maar net klaar mee.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:34

Ik merkte de eerste dagen na het verwijderen dat mn tanden echt ruimte aan het zoeken waren...
Boven nog meer als onder.. Sinds een paar dagen zijn mn tanden minder gevoelig en gaan ze weer normaal aanvoelen!

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 18:40

Ben vandaag bij de tandarts geweest en bleek dat mijn verstands kiezen onder aan het doorkomen zijn, aan 1 kant is mijn tandvlees flink ontstoken dus het doet lekker pijn.. Volgens mijn tandarts groeien ze aardig recht dus ik hoop dat ik er niet veel last van ga krijgen..
Ik ben ook echt als de dood voor de kaakchirurg, heb al eerder 3 kiezen moeten laten trekken waarvan 1 nog helemaal in het tandvlees zat (onderontwikkeld ofzo..) Ben na de ingreep opweg naar de auto flauwgevallen en heb 3 keer overgegeven.. Een hel dus..

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 19:03

Ik moet ook naar de kaakchirug. Mijn verstandskiezen liggen horizontaal...

Ekstul

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 21:24

Ik heb gistern 1 verstandskies laten trekken. Hij zat horizontaal. Heb nu een ontzettend dik wang, maar met pijnstillers is de pijn te dragen. Het trekken deed niet zeer bij de kaakchirurg, alleen hij zet wel veel druk uit op je kaakbot. Ook de verdoving viel mee, idd een apart gevoel Knipoog!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 09:53

Het is nu vrijdag, maandag ben ik geweest.
En het doet nog steeds zeer. Eigenlijk is dat niet de wond, maar de achterste kies. Alsof de wortel blootligt ofzo. Het gevoel alsof er een gaatje geboord wordt waarbij de zenuw bloot komt en je dan koude lucht inademt. Zo'n stekende pijn. En dan heel de tijd.
Straks maar even bellen of dat normaal is.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:24

Vorige week dinsdag is links onder bij mij eruit gehaald.
Dinsdag mag ik voor rechts boven en onder...

Heb veel last gehad van links, en nog wel moet ik zeggen.

Amanda, wat jij zegt, dat heb ik ook! heel erg.

En ik krijg via de wond zeg maar, hoofdpijn..
nou ja, komt wel weer goed.. zie alleen best op tegen dinsdag!

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:36

Kunnen jullie eigenlijk wel rijden? Of na hoe lange tijd ongeveer? Want ik moet ook 2 verstandskiezen eruit laten halen (links en rechts onder) waarbij rechts horizontaal ligt. en ze gaan er beiden tegelijk uit..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:39

Ik kan echt niet rijden. Moet er ook niet aan denken om op een paard te zitten eigenlijk Bloos
Het is overigens gaan ontsteken bij mij en ik moet straks naar de tandarts. Het is niet de wond zelf die is gaan ontsteken, maar mijn wang, waar een hechtdraadje in zit.

Suprice: doen ze zowel links als rechts tegelijk? Dan doen ze normaal nooit, want dan kun je echt een aantal dagen niet goed eten. Als ze alleen links of rechts doen kun je gewoon eten. En dan een aantal weken later de andere kies eruit, dat is de normale gang van zaken.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 16:56

Ja ik had gebeld, nr 38 en 48 (geen idee wat het voorsteld, maar dat kreeg ik door). Linksonder komt ie aardig recht door, maar rechts ligt hij dus horizontaal. Mijn vriend heeft ook verstandskiezen laten trekken (bij hetzelfde ziekenhuis) en die kon in 2 keer (maar dat was een heel ander verhaal). Maar ik had dus ook verwacht dat ik in 2 keer moest, maar ze deden het in 1 keer.. Ik had wel verwacht dat je de eerste paar dagen niet kon rijden, maar na een weekje toch wel?

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:05

Onder volledige narcose trekken ze wel alles in één keer, tenzij anders gevraagd in 2 keer.. Mijne zijn er nu een maand uit, gaten zijn mooi dicht aan het gaan (eindelijk, wel vervelend met eten). Lachen

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:05

Het ligt er echt helemaal aan hoe ze eruit gehaald worden.
Ik ken mensen die na 3 dagen helemaal geen last meer hebben en mijn instructrice heeft 2 weken ziek thuis gezeten.
Ikzelf ben nu 6 dagen verder en ik moet er echt niet aan denken. Voel elke hobbel al als ik met de auto rij.

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:06

Ik was vandaag bij de tandarts,even op de foto geweest en hee die van mij komen ook binnenkort door,
boven zal ik geen last van gaan krijgen die zijn er nog lang niet, beneden wel ze groeien beneden namelijk scheef dus ze drukken dan al mijn tanden in mekaar. Daarom moet ik ze eruit laten halen.
Word niet blij van die gedachte...

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-08 17:12

Nou ik geloof niet dat ik onder volledige narcose moet, anders hadden ze dat er neem ik aan wel bijverteld..