Zabbie
Toch denk dat je ook niet zondermeer kunt stellen dat het afstaan van een orgaan voor iedereen zo zwaarwegend is. Ik heb altijd gezegd "als je wat nodig hebt (en dan iets dat mogelijk is he, dus een nier of een stuk lever ofzo), kom het maar halen". Inmiddels is er 1 nier die het ook niet meer helemaal lekker doet maar dat heeft echt niets aan mijn mening veranderd hoor. Het is echt heel karakterafhankelijk.
editje; waarom alleen bij iemand waarmee je een bent hebt? Ik denk dat ik misschien nog liever aan een onbekende geef. Dat ik iemand niet ken wil niet zeggen dat iemand mijn organen niet mag hebben... Sterker nog; bij een bekende zal je juist eerder een valkuil hebben als in eeuwig in het krijt staan en geen ruzie meer durven maken "want"... Bij donatie naar iemand waar je verder niets meer mee hebt heb je dat niet. En als ik kan afstaan is dat om iemand daarmee te helpen, niet om mijn eigen kringetje in stand te houden (hoewel dat dan weer afschuwelijk te makkelijk klinkt, dat is anders als je er inderdaad ineens voor staat).
Laatst bijgewerkt door delerium op 29-08-07 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt