nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charlotte89

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 20:58

Steffie89 schreef:
Ik heb de laatste tijd weer last van allemaal rode bultjes op mijn kont.
Hebben wel iets weg van puistjes maar ze worden dus niet rijp.
Iemand een idee wat het kan zijn? Het kan niet te maken hebben met mijn psoriassis

Het kunnen zweetbultjes zijn. Heb ik ook een tijdje gehad. Die heb je soms ook op je armen.. Knipoog

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-07 12:11

Jep. Hier nog 1! Heb er vroeger hééél veel last van gehad. Was een babytje van ongeveer 2/3 maand oud en ik zat hélemaal onder. Diepe snijwonden in mijn knieholtes en ellebogen en had een soort ringbaardje van eczeem om mijn mond. Heel naar om te zien op de foto's. Mijn ouders hebben me toen overal mee heen genomen, totdat ze aankwamen met hormoonspuiten. Dat wilde mijn moeder liever niet hebben (ik was nog maar een paar maand nota bene!). Dus toen iets anders gezocht en uiteindelijk uitgekomen bij een homeopaat (tja, ook hormoonachtig, maar toch anders). Heeft mij geweldig geholpen! Heb toen 's ochtends 'korreltjes' (zo noem ik ze altijd, zijn kleine witte korreltjes nl) gekregen en 's avonds trokken de wonden al dicht!
Heb er nu nog steeds baat bij. Heb alleen de laatste paar jaar weer last van, omdat ik in de puberteit zit en ja, dan begint dat hele hormoongedoe weer in de war te raken en speelt dit ook weer op. Korreltjes helpen nog steeds goed.
Ik heb vooral in de zomer veel last, vanwege de warmte enzo. Dan vooral nog mijn knieholtes en ellebogen. Ziet er niet uit, dan ben ik helemaal bruin alleen witte vlekken in mijn ellebogen Clown
En heb een tijdje geleden heel veel last gehad van mijn ooglid. Heel raar, lag op een gegeven moment helemaal open, kwam veel wondvocht uit en brandde verschrikkelijk. Dat deed echt veel pijn, maar ben ik nu gelukkig vanaf!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 16:28

Whaaaaaaaaaaaaaaaaa heb nog zooooooo'n jeuk snachts!!! Wordt er echt sjaggggggggggggg van! Grrrrrrrr!!! Boos! Boos! Boos! al 5 weken lang volgens mij...

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 16:38

het is bij mij nu zo goed als over!
en al weet ik in mijn achterhoofd dat het altijd weer terugkomt, ben ik nu echt heel erg aan het genieten!

SeBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 16:41

Ik heb het alleen kort voor de zomer heel erg. En dan over heel mijn lijf. Dus altijd een keer een periode van 2maanden in t jaar. Maar het is zo KL*TE ik kan er soms echt niet van slapen.
Maar ik sleep me er maar doorheen.

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 17:35

Ik herken het. Vooral 's nachts idd, dan wordt je nog warmer en begint het nog meer te jeuken!
Ik kan iedereen aanraden eens een keer homeopathie te proberen. Het helpt zeker niet bij iedereen, maar niet geschoten is altijd mis!

Dressuurgek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:14

GuitarLove schreef:
Ik kan iedereen aanraden eens een keer homeopathie te proberen. Het helpt zeker niet bij iedereen, maar niet geschoten is altijd mis!

Heb ik zelf ook goede ervaringen mee. Het kan zijn dat je iets eet waar een stofje inzit waar die jeuk door ontstaat en dan in combinatie met korreltjes/druppeltjes ben je er zo vanaf Haha!

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 12:40

Ik ben sowieso wel een voorstander van Homeopatische geneesmiddelen. Heb ooit in texel voor mijn zonneallergie/eczeem een homeopatisch zalfje gekocht en dat werkte echt perfect, verzachtend en een halve dag later was het al met de helft verminderd.

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 14:21

Inderdaad, ik heb altijd korreltjes. Het wordt altijd eerst even een dagje ofzo iets erger en daarna is het binnen een paar dagen weg. Lachen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 20:32

Hm morgen maar weer naar de dokter Boos! Boos! Boos! hou het niet meer uit. Pillen en creme helpen geen zak meer. Volgens mij kan ik niet eens tegen DIE creme... pffffffffffff vermoeiend....

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 21:39

@Miss_Blimm wat rot voor je zeg Boos! heb de afgelopen nachten veel last gehad van jeuk in mijn elleboogholtes maar dat stelt zoveel nog niet voor. Heb je al gekeken of het niet met een nieuw wasmiddel o.i.d te maken heeft?
Of iets dat je de afgelopen dagen mee gegeten hebt, zoals chocolade o.i.d?

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:36

Nee ik eet vaak wel divers. Daarom maar eens aankaarten om te laten testen. Morgen naar de dokter. Was vol vandaag. Hopelijk dat ik door verwezen wordt. Maar merk ook dat het mooi weer is... en dus meer processierupsen Boos!

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-07 17:40

Ja hier nog een ik heb psoriassis
Maar heb het alleen op mijn hoofd...(tussen me haar)
Als ik regelmatig onder de zonnebank ga heb ik er veel minder last van...
maar helmaal weg gaat het nooit Boos!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:18

Morgen bloed laten prikken, voor huisstofmijt, kattenepitheel, hondenepitheel, graspollen, berkenpollen, melkeiwit, ei-eiwit, tarwe en pinda's. Zal vast wel iets uitkomen.

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 19:49

Ja, hoop ik ook voor je! Ik ben allergisch voor ei-eiwit en pinda's. Die zitten allebei bij die tests, die twee komen vaak voor Knipoog
Vroeger was ik ook allergisch voor koemelk. Pff ben ik blij dat ik daar overheen gegroeid ben!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 20:21

Ik ben allergisch voor huisstofmij, kattenepitheel, graspollen en berkenpollen.. Bwuh, verschrikkelijk! Maar ben blij dat het niets is wat in mn voeding zit, als ik eerlijk moet zijn Nagelbijten / Gniffelen

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 21:28

Hm minder want we hebben 2 honden, EN een kat. Ik doe ze toch echt niet weg Haha!

GuitarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 15:04

Ach, ik hou sowieso niet van pinda's en ei Clown Wel toevallig Lachen

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 13:56

Dag mensen, wat is dát lang geleden Ja Hoe gaat het met jullie allemaal? En met het eczeem e.a.?

Een update on me: Na hier bijna ruim 3 weken niet meer geweest te zijn ben ik helemaal verliefd geworden op homeopatische middelen. Sinds ik een heerlijke zalf uit Duitsland heb gekregen van een vriendin kan ik jullie vertellen dat ik al ruim 2 weken helemaal schoon ben. Geen droge huid, geen littekens, geen witte plekken Vork En dat zelfs onder de grote hoeveelheid stress...
Mn vriend en ik zijn 3 weken geleden uit elkaar gegaan na een lange relatie van 4 en een half jaar. Binnen 4 dagen hebben zijn ouders onze relatie kapot gemaakt. Het was een maandenlang gevecht. Een ramp voor mn huid geweest het afgelopen jaar... En dat een dag na mn verjaardag Clown Was dus een heerlijke week. Daarna gelijk mezelf op mn tentamens gestort. Tentamens die ik wonder boven wonder aan het halen ben Vork
Ondertussen loop ik echt op mn laatste benen Scheve mond en ben ik zooo toe aan vakantie. Dit jaar lekker met mn ouders en broer mee naar Zuid-Frankrijk met een goed boek, heerlijk!

Maar, ik wil alles horen van jullie! Lachen Ondanks het rotweer een beetje te houden met het eczeem? Gaat het goed? Niet goed? Wat smeren jullie?

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 13:59

Ik had het ook.
Aan de binnenkant vn mn handen zitten nog littekens. Boos!

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 13:12

Dat is echt heel erg balen - misschien dat het alsnog wegtrekt? Hoelang heb je er last van gehad? En sinds wanneer? Lachen

LHS13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 16:22

ik heb er echt heel erg lang last van gehad ik denk 6 jaar ofzo.
Lijkt misschien kort maar ik vond het niet leuk en ik schaamde me ervoor.
ik denk vanaf mn 9e ofzo.
wat smeer jij?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 18:53

Op het moment gebruik ik al een tijd geen hormoonzalf meer, maar een homeopathische zalf uit Duitsland Lachen
Ik snap heel goed dat je je ervoor schaamde, dat heb ik ook gedaan en doe ik nu nog steeds. Het is moeilijk, maar je kan er niets aan doen Ach gut

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-07 17:45

Ik word gek..ik heb sinds een week exceem in mn nek en sinds ene paar dagen ook op mn oogleden..en het gaat maar niet weg.OP advies van mn schoonzusjes, werkt in een natuurwinkel, smeer ik 3 keer per dag Calendula zalf erop maar weggaan..ho maar

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 22:12

Ik heb zelf ook een tijd Calendula gesmeerd, maar dit is niet specifiek voor eczeem. Het heeft bij mij totaal niet geholpen. Maar ik meen me te herinneren dat hier wel een paar mensen zijn geweest die er juist wél enthousiast over waren.

Wat smeer je anders? Ben je langs de HA geweest en heeft die je iets voorgeschreven?