[Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XChrisjeX

Re: [Centraal] Voor alle vragen over borstverkleining

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 14:49

Ik vind het op zich ook wel meevallen, de borsten hebben gewoon de tijd nodig om te helen. Ik heb zelf heel veel problemen gehad bij zeg maar het 3 landen punt, daar heeft ook heel lang dat oranje bloedplasma langs gelekt. (Wel op te vangen met een gaasje) Dit gedeelte van het litteken is tot op de dag van vandaag altijd nog gevoelig.Het is nu 3 kwart jaar geleden. Ben tevreden over het resultaat en zou het zo weer doen.

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 17:54

Hoi allemaal!

Bedankt voor de reacties!

Ik ben ondertussen naar mijn huisarts geweest en hij heeft gekeken.
Hij zegt dat ik een onderhuidse bloeding heb gehad..en dat de borst er daarom zo uitziet.
De jeuk had hij geen verklaring voor..ikke eigenlijk wel!!

De tape!!

Hij had ook een strookje op mijn arm geplakt om te kijken of ik daarop zou reageren.
Maar mijn arm werd binnen 2 uur helemaal rood dik en ik kreeg me toch een jeuk!!!

Nu eraf gehaald en het gaat weer goed. Dus echt een allergie voor die dingen.

Uit mijn borsten steken inderdaad nog veel uitsteeksels van de inwendige hechtingen!
Zou ik die er zelf af kunnen knippen?
Want op die puntjes lekt het inderdaad nog wat oranje troep.

groetjes Ellen

(die zich weer druk heeft gemaakt om niets Tong uitsteken )

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-06 20:02

Ik was dus ook allergisch voor de tape. Als je je bh liggend aantrekt, zodat de gaasjes goed op je borsten blijven, heb je geen tape nodig, dat scheelt een hoop ellende. Hier heb je dus wel even hulp bij nodig van een vriend/ouder.
Die uitstekende hechtingen hebben ze bij mij in het ziekenhuis weggeknipt, omdat die idd je huid kapot steken. Ik heb geen flauw idee of je die er zelf uit kan knippen. Ik durf zulke dingen nooit. Bloos
Maar die bloeding, heeft dat verder geen gevolgen? En hoe kan dat zo ineens ontstaan?

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:06

Ik ben bang dat ik teveel heb gedaan!!

Eigenlijk oerstom van me geweest, maar ik heb toch mijn tuig ingevet..en ondanks dat je er op let...til je toch wat gewicht!
Misschien daardoor...maar mijn eigen schuld geweest!

Wel ook een beetje raar...want je voelt je op zo'n moment kei goed en denk je de wereld aan te kunnen. Ach gut blijkt dus van niet Bloos

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 20:52

Jeetje gelukkig was het niet ernstig zeg.
Ik heb gelukkig helemaal niet van dit soort problemen gehad, maar ik heb ook keurig eraan gehouden dat ik niks mocht tillen en doen. Ik was als de dood dat er iets mis zou gaan. En even zes weken iedereen lopen commanderen vond ik ook niet erg.. Tong uitsteken

Maar gelukkig ellen dat het niet ernstig is. Nu maar goed rustig aan doen.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 21:18

Die hechtingen moet je er niet zelf uitknippen hoor! Heb je geen afspraak meer bij de arts? Ik moest na een week terugkomen om de knoopjes van de oplosbare hechtingen weg te laten knippen.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 12:11

Ellebelletje schreef:
Ik ben bang dat ik teveel heb gedaan!!

Eigenlijk oerstom van me geweest, maar ik heb toch mijn tuig ingevet..en ondanks dat je er op let...til je toch wat gewicht!
Misschien daardoor...maar mijn eigen schuld geweest!

Wel ook een beetje raar...want je voelt je op zo'n moment kei goed en denk je de wereld aan te kunnen. Ach gut blijkt dus van niet Bloos

*kijkt streng*
Clown
Maar idd, kijk alsjeblieft een beetje uit, want er staat natuurlijk behoorlijk wat spanning op de hechtingen, dus doe voorzichtig aan. Tuig loopt niet weg. Knipoog Ach gut

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 12:21

Goh gelukkig was het niet iets heel ernstigs! Maar blijf rustig aan doen en niet zelf aan die hechtingen gaan zitten hoor!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 17:15

In principe moeten de oplosbare hechtingen onderhuids blijven, ze lossen namelijk niet meer op wanneer ze in contact komen met zuurstof. Het lijkt mij dat als ze bij jou uitsteken dat je daarvoor nog eens terug moet naar de PC.
Bij mij onstonden er op een gegeven moment een soort van "puistjes" op mijn littekens (van die witte kopjes). Dit bleken de uiteinden van de onderhuidse oplosbare hechtingen te zijn. Die "puistjes" heb ik toen open gemaakt en schoon gemaakt en het uiteinde van de hechtingen die zichtbaar waren een stukje eruit getrokken en zo kort mogelijk afgeknipt. Verder goed schoongehouden en het is verder uit zichzelf verdwenen.
Maar ik was toen al wel een stuk verder in het genezingsproces en verder waren mijn littekens eigenlijk helemaal dicht.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-06 19:31

Bij mij pieten er na 2 weken stukjes uit, die zijn afgeknipt in het ziekenhuis, Denk idd niet dat je in dit stadium zelf moet gaan klooien

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 20:23

Oké oké Tong uitsteken

Ik moet over 4 weken weer terug naar de PC dus zal het gelijk vragen of ze die eraf halen.

Ohja..zou ik trouwens als eindjes kunnen gaan lopen (stukken van een half uurtje)? Ik loop nu ook al stukjes en dat gaat kei goed...allen voelen mijn borsten wat zwakjes aan na zo'n stukkie lopen.

Is het dan aan te raden om gewoon steeds wat meer te lopen? Of overhaast ik nu weer teveel??
Tong uitsteken Haha!

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 22:14

Tja ik heb zo weinig mogelijk gedaan, omdat ik gewoon goed moest rusten, maar als je rustig wilt wandelen moet je het gewoon doen. Maar goed luisteren naar je lichaam, als het niet gaat of ook maar een klein beetje niet gewoon stoppen..
Persoonlijk vind ik een half uurtje nog erg lang eigenlijk.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 08:00

Olle schreef:
Tja ik heb zo weinig mogelijk gedaan, omdat ik gewoon goed moest rusten, maar als je rustig wilt wandelen moet je het gewoon doen. Maar goed luisteren naar je lichaam, als het niet gaat of ook maar een klein beetje niet gewoon stoppen..
Persoonlijk vind ik een half uurtje nog erg lang eigenlijk.

Ik kon dat ook niet eens. Bloos Als ik hier om het blok liep was ik compleet achter de adem. Bloos
Ellen, het enige wat ik je ook aan kan raden, is luister naar je lichaam. Ik vind het fijn dat je je zo goed voelt, maar forceer niks en geef de wonden de tijd om te helen. De echte wonden zitten natuurlijk binnenin, waar je ze niet zit. En dat heeft echt tijd nodig. Maar als je gewoon voorzichtig doet en je goed voelt...Knipoog

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 13:37

ik kon het ook niet hoor, zo snel van alles doen. Ik was kapot als ik de trap was afgelopen en ik was blij dat ik dan weer in mijn stoel kon gaan zitten. Laat staan een half uurtje wandelen.. Knipoog

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 15:51

Hoi allemaal!

Vandaag nogmaals naar de huisarts geweest, gelukkig wist de vrouwelijke arts wel wat er aan de hand is!!
Extreme vorm van Galbulten!!

Dus gelukkig weten we nu dat het beestje een naam heeft.
Ik moet nu 2 weken lang medicijnen slikken om de huid rustig te krijgen en daarna moeten we gaan kijken wat de oorzaak is...

Volgens mij weet ik die al..afgelopen vrijdag zijn (theoretisch) de hechtingen aan het oplossen.
Vanaf die vrijdag is dus het euvel begonnen. Wel toevallig want in mijn leefpatroon is helemaal niets veranderd.
Dus die hechtingen zijn het enige wat ik me kan voorstellen.

Ik hoop in ieder geval dat de jeuk minder wordt en ik weer rustig kan slapen! Haha!

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 16:34

Je weet iig wat het nu is, dan kunnen ze het ook behandelen. En een keer rustig slapen zonder jeuk lijkt me ook wel lekker ja!
Succes ermee!

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-06 21:21

Jeuk is afschuwelijk. Fijn dast het nu behandeld kan worden!

sundance11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 21:30

Ik heb niet ales gelezen, maare hebben jullie er nog gevoel in?? Bij mij is het in febr nu 3 jaar geleden, en ik heb het gedeelte onder de tepel geen gevoel, het lijkt nog steeds een soort tandarts verdoving. Wel jammer maar ja hadden ze ook voor gewaarschuwd, maar ja belemmerd wel beetje bij vriendlief Knipoog.....

Ellebelletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 07:58

Uhm tsja..ik heb er wel gevoel in, maar een heel (pijnlijk) prikkelend gevoel als er iets aan zit.
Echt zo'n dof pijnlijke steek ...moeilijk te omschrijven Tong uitsteken

Gisteren mijn 1e pil gehad tegen de jeuk...en de hele nacht lekker geslapen!!OOOoo heerlijk Haha!
Nu nog over 2 weken gaan uitzoeken wat het nu veroorzaakt heeft! Ach gut

Henzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:27

Bij mij is het 5 jaar geleden en mijn gevoel is wel een beetje teruggekomen. Maar dat is zooo minimaal! Onder de tepel heb ik ook weinig gevoel. Dat geeft zo'n dof gevoel. Ik kan er ook echt niet tegen. Dus vriendje moet er maar afblijven haha!

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:36

Bij mij is het, even rekenen, 17 jaar geleden. Toen hadden ze nog niet de technieken die ze nu hebben, dus heb wel lelijkere littekens maar daar zit ik niet mee, loop (nou ja, liep) gewoon topless als ik daar zin in heb. Maar het gevoel in de tepels heb ik gelukkig gehouden.
Ook zijn ze in de loop der jaren wel weer wat gegroeid, maar toch vergeleken met wat het toen was..........Ik heb er in ieder geval geen moment spijt van gehad. De beste beslissing die ik ooit genomen heb.
Maar wat ik nu even niet meer weet is hoe het zit als je zwanger zou raken. Maak je helemaal geen melk meer aan of moet je pilletjes slikken om de aanmaak van melk te voorkomen??

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:54

Ik ben 9 maanden gelden bevallen van mijn dochter. Mijn operatie is 12 jaar uitgevoerd. Tijdens mijn operatie is er in totaal 2,5 kilo afgehaal. Ik heb na de bevalling een strakke bh aangedaan en heb behalve een 1 klein warm stukje borst nergens last van gehad. Ik heb geen pillen geslikt. Helaas ben ik tijdens mijn zwangerschap wel een cupmaat gegroeid, die niet is weggegaan na de bevalling. Ik hoop niet dat er bij een eventueel broertje of zusje nog een cupmaat bijkomt

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 12:13

Polderke, mijn pc vertelde me dat je na de operatie nog 50% kans had om gewoon melk aan te maken.
Ik heb wel degelijk gevoel in mijn tepels en borsten, soms zelfs meer dan voor de ingreep.

Hoe lang zijn jullie eigenlijk doorgegaan met het insmeren van de littekens? Ik ben nu bijna een jaar verder en smeer nog braaf iedere dag, maar ik heb al redelijk wat kleding vern**kt met vette vaseline vlekken. Bloos

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 12:19

mijn gevoel in borst en tepels zijn gewoon gebleven, maar de ingreep is voor mij nu een half jaar geleden.

Ik smeer eerlijk gezegd niet elke dag in, maar als ik het doe, smeer ik het in voor het slapen gaan met vitamine E olie! Heerlijk spul, vooral omdat mijn littekens nog wel eens jeuken. dat is dan fijn om mee te krabben zonder dat je de huid kan beschadigen

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 12:21

Jeuk aan je littekens? Dat heb ik gelukkig nog niet gehad. Maar misschien komt dat nog als het weer gaat vriezen.