Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gabbertje schreef:vicky schreef:Ik heb sinds woensdag de mirena spiraal laten plaatsen. Viel me 100% mee Je kan de touwtjes wel voelen schijnt. Ik heb tot nu nog geen sex gehad dus kan nog geen verslag doen over het wel of niet voelen ervan!
Spiraal lijkt mij echt niets. Kan het eigenlijk helemaal niet onderbouwen waarom het mij niets lijkt.
De huisarts zei tegen mij wel dat hij me te jong vindt voor een spiraaltje (23 jaar)
vicky schreef:ja is zo gebeurd viel mij ook 100% mee.
even een vraagje aan mensen met de mirena
hoe lang bleven jullie nog bloeden na het zetten?
NHG-artsennet schreef:
De anticonceptiepil vergeten?
Als u de anticonceptiepil hebt vergeten, neem die dan alsnog in. Doet u dit binnen 12 uur na uw normale tijdstip van slikken, dan blijft u tegen zwangerschap beschermd. Neem de volgende pil weer op het normale tijdstip en maak de strip af.
Neemt u de vergeten pil later in, dus meer dan 12 uur na uw normale tijdstip van slikken, dan bent u niet beschermd. Neem de vergeten pil alsnog in en neem contact op met de praktijk. Verdere maatregelen hangen dan af van de week waarin u de pil hebt vergeten.
Pil vergeten in de eerste week van de pilstrip: Maak de strip af en gebruik gedurende zeven dagen als aanvullende bescherming een condoom. Als u in de periode van 48 uur voor tot 48 uur na het moment waarop u de pil had moeten nemen, geslachtsgemeenschap heeft gehad, dan bestaat er kans op een zwangerschap. Neem dan de morning-afterpil zoals hieronder beschreven.
Neem de volgende anticonceptiepil weer op het normale tijdstip en maak uw pilstrip af. Dan bent u weer tegen zwangerschap beschermd.
Pil vergeten in de tweede week van de pilstrip: Maak de strip af. Een aanvullend voorbehoedmiddel is niet nodig (tenzij u meer dan drie pillen hebt vergeten).
Pil vergeten in de derde week van de pilstrip: Maak de strip af, sla de stopweek over en ga direct door met de nieuwe strip (doorslikken). Een aanvullend voorbehoedmiddel is niet nodig.
Een andere mogelijkheid is een vervroegde stopweek in te lassen. De dag waarop u de pil vergeten bent telt dan als eerste dag van de stopweek.
parouscha schreef:Normaal had ik altijd de Diana pil, maar heb vandaag weer een nieuwe partij pil opgehaald
Maar nu heb ik cyproteronacetaat/Ethinylestradiol mee gekregen?
Scheen het zelfde te zijn als de diana?
Iemand ervaring mee?
Heeft deze pil ook andere bijwerkingen???
Ben al zo'n 3 jaar aan de Diana, en gaat altijd goed
Maar nu is mijn ongesteldheid afgelopen, moet ik dan nu gewoon een strip nemen en die afmaken, en dan gewoon weer ongesteld worden als de strip op is, en dan ook slikken tijdens mijn ongesteldheid of juist niet tijdens je ongesteldheid slikken?
Lenn schreef:Ik had een topic gemaakt maar is op slot gezet.
Ik ga de Mirena laten plaatsen en ben heel benieuwd naar eventuele bijwerkingen. Heeft iemand daar hinder van gehad?
bvd
Roosmarijn schreef:parouscha schreef:Normaal had ik altijd de Diana pil, maar heb vandaag weer een nieuwe partij pil opgehaald
Maar nu heb ik cyproteronacetaat/Ethinylestradiol mee gekregen?
Scheen het zelfde te zijn als de diana?
Iemand ervaring mee?
Heeft deze pil ook andere bijwerkingen???
Ben al zo'n 3 jaar aan de Diana, en gaat altijd goed
Maar nu is mijn ongesteldheid afgelopen, moet ik dan nu gewoon een strip nemen en die afmaken, en dan gewoon weer ongesteld worden als de strip op is, en dan ook slikken tijdens mijn ongesteldheid of juist niet tijdens je ongesteldheid slikken?
Is zelfde als die je eerst slikte, maar dan generiek, dus knock off zeg maar. Je kan gewoon doen wat je bij die Diane ook deed. Ik heb die generieke ook gehad en ik vond 'm toch anders dan die Diane. Acne, waar ik die diane voor kreeg, kwam bijvoorbeeld weer terug.