Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Eefke85 schreef:Hier nog steeds niks afgevallen. Aangezien ik wel gewoon heb gewerkt met kerst niet heel extreem gegeten, wel een stel kerstkoekjes en voor het eerst sinds een jaar of 2 weer een bolletje ijs gehad. Gisteren een paardendagje met 20.000 stappen op de stappenteller, daardoor middageten overgeslagen en geen gewicht eraf.
Ik voel me een beetje een hopeloos geval ondertussen.
Eefke85 schreef:Ik zit inderdaad bijna altijd onder de calorieën die ik mag hebben en beweeg meer. Toch val ik al maanden niks af.
Komend voorjaar gaan we mijn nieuwe pony beleren en dan moet ik toch zo`n 10 tot 15 kilo kwijt zijn wil ik er zelf ook op kunnen.
Waarschijnlijk slaap ik ook te weinig, vooral diepe slaap is niet meer dan 1 tot hooguit 2 uurtjes per nacht. Toch wel handig zo`n smartwatch.
@Lucia88, heb je het katje wel gevonden?
) .
In de kerstvakantie ben ik bij mijn ouders. Daar kan ik niet al mn eten bijhouden en ook niet wegen, maar ik probeer nog steeds goede keuzes te maken.
) Sansevieria schreef:Jeetje, heftig Boyzone, hoop dat je goed ingesteld kunt worden op de medicatie.
In elk geval sterkte!!
Hier vind je denk ik voor jou goed toepasbare voedingsadviezen:
https://www.hartstichting.nl/oorzaken/c ... l-verlagen
Cholesterol heb ik pas laten meten, ook ivm hoge bloeddruk en iets met "hebben ze bij ons in de familie allemaal".
Nu was mijn cholesterol wel te hoog (ook de goede) maar gelukkig niet zo erg als bij jou.
Ik had al wat schrik voor de meting omdat we sinds een jaar keto eten, maar blijkbaar is dat zo slecht nog niet geweest.
Wij gebruiken om te bakken tegenwoordig kokosvet of mct olie, olijfolie en zoveel mogelijk onbewerkte producten.
Ik drink nu af en toe eens oploskoffie, bonenkoffie uit de volautomaat nog maar 2 kopjes per dag, dat zou ook niet bepaald goed zijn bij een hoge cholesterol.
Ovenschotels waar geraspte kaas op gaat, daar gebruik ik steeds minder kaas, minder vette varianten ook, ipv een plak kaas op (KHA) brood neem ik slankie 15+ smeerkaas, dat soort dingen.
Mager vlees, heel veel groenten en zo min mogelijk (verzadigde) vetten.
Liever een zo zuiver mogelijk product als roomboter dan margarine bijvoorbeeld.
Zeker niet iets wat bewerkt is.
Ik neem geen statines en probeer dat ook zo te houden.

). Toch om het vuurwerk van nu voor te zijn liep ik om half 8 al met een vriendin en de honden in het bos voor een 5 km rondje.