Afvallen voor een auto

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eefke85

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 15:39

Hier nog steeds niks afgevallen. Aangezien ik wel gewoon heb gewerkt met kerst niet heel extreem gegeten, wel een stel kerstkoekjes en voor het eerst sinds een jaar of 2 weer een bolletje ijs gehad. Gisteren een paardendagje met 20.000 stappen op de stappenteller, daardoor middageten overgeslagen en geen gewicht eraf.
Ik voel me een beetje een hopeloos geval ondertussen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 15:41

Wat vervelend Eefke. Herkenbaar hoor.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 15:54

Eefke85 schreef:
Hier nog steeds niks afgevallen. Aangezien ik wel gewoon heb gewerkt met kerst niet heel extreem gegeten, wel een stel kerstkoekjes en voor het eerst sinds een jaar of 2 weer een bolletje ijs gehad. Gisteren een paardendagje met 20.000 stappen op de stappenteller, daardoor middageten overgeslagen en geen gewicht eraf.
Ik voel me een beetje een hopeloos geval ondertussen.

Je moet je lichaam ook een dag rust gunnen! Ik merk nu juist doordat ik bijna de hele week het ontbijt heb overgeslagen (stom van mezelf!) dat ik ook bijna niks afval.

Juist door actief & rust en structureel eten & drinken te combineren val je af.

Volhouden! Komt goed!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-25 16:51

2 koekjes en een bolletje ijs zijn het probleem echt niet. Het is inderdaad zoeken naar een fijne structuur en regelmaat. Meestal eet je zelfs te weinig

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 18:06

Hier ook ontzettend fout bezig geweest, veel werken met en rond de feestdagen is ook vragen om teveel lekkers, maar ik denk dat te weinig drinken misschien nog wel erger is.
Opzich was ik wel goed bezig maar de laatste week, in combinatie met zoeken naar ons vermiste katje (wel veel gelopen dus!), en maar snel vullen ipv voeden, moet ik ook weer even gaan opletten.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 19:42

Ik zit inderdaad bijna altijd onder de calorieën die ik mag hebben en beweeg meer. Toch val ik al maanden niks af.
Komend voorjaar gaan we mijn nieuwe pony beleren en dan moet ik toch zo`n 10 tot 15 kilo kwijt zijn wil ik er zelf ook op kunnen.
Waarschijnlijk slaap ik ook te weinig, vooral diepe slaap is niet meer dan 1 tot hooguit 2 uurtjes per nacht. Toch wel handig zo`n smartwatch.

@Lucia88, heb je het katje wel gevonden?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 20:03

Voldoende slaap is belangrijk en voldoende water ook. Te weinig eten is onzin, dat bestaat niet. Ontbijt overslaan kom je ook niet van aan. Calorie tekort is een calorietekort. De meeste mensen eten echt meer dan ze denken. Water drinken is echt belangrijk en genoeg eiwitten dus ei, kwark, kipfilet etc.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 20:45

Nee helaas, katje nog niet gevonden...lief dat je ernaar vraagt! Morgenochtend kijken bij t dichtbijzijnde tierheim (wonen in Duitsland)

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-25 21:26

Waar in Duitsland woon je Lucia? Woon zelf aan de grens bij Suderwick/Isselburg, als het in de buurt is kan ik opletten voor je.

SuzanneF, heb je enig idee hoeveel slaap nodig is? Ik kom meestal niet aan 6 uur. Tussen 3 en 5 uurtjes is al jaren mijn gemiddelde helaas.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 00:41

Wat lief! Nee helaas, grens Schoonebeek/coevorden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 08:04

Lucia88 schreef:
Nee helaas, katje nog niet gevonden...lief dat je ernaar vraagt! Morgenochtend kijken bij t dichtbijzijnde tierheim (wonen in Duitsland)

Ppfff balen zeg!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 10:58

Eefke85 schreef:
Ik zit inderdaad bijna altijd onder de calorieën die ik mag hebben en beweeg meer. Toch val ik al maanden niks af.
Komend voorjaar gaan we mijn nieuwe pony beleren en dan moet ik toch zo`n 10 tot 15 kilo kwijt zijn wil ik er zelf ook op kunnen.
Waarschijnlijk slaap ik ook te weinig, vooral diepe slaap is niet meer dan 1 tot hooguit 2 uurtjes per nacht. Toch wel handig zo`n smartwatch.

@Lucia88, heb je het katje wel gevonden?

Dietist in opleiding hier ( carriere switch ik ben geen jonkie meer :D ) .
Als je wil, wil ik best eens naar je eetdagboek kijken en eens kort berekenen hoeveel kcal je per dag nodig hebt.

Vaak zit het in dingen als : olie waar je mee bakt, dressing, saus, net iets meer beleg dan je denkt dat je neemt, proeven tijdens het eten koken of net iets meer drinken omdat het glas groter is dan je denkt, geen boterhammen maar broodjes of juist de andere kant op eigen gemaakt brood dat zwaarder is dan boterhammen.
Betekent niet dat dit voor jouw geldt, maar dit is wat ik tegenkom.

Een energie tekort zonder afvallen is niet mogelijk.

Ik begeleid overigens voornamelijk sporters, maar heb uiteraard ook geleerd om mensen te begeleiden met afvallen.

Meer bewegen is vaak niet voldoende, tenzij je echt uren maakt ( 10 uur per week wielrennen) maar afvallen en veel sporten is nog een stuk complexer omdat je niet wil dat je minder gaat presteren of spiermassa verliest.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 11:23

Ik heb dinsdag 23 december niet zo goed nieuws gekregen van de cardioloog in het ziekenhuis. De linkerkant van mijn hart krijgt te weinig zuurstof binnen. Dit is ontdekt tijdens een mri voor eigenlijk de rechterkant van mijn hart waar ik een aangeboren hartafwijking heb zitten. 26 Januari krijg ik een petscan en 2 weken later hoor ik daar de uitslag van.
Daarnaast is mijn bloeddruk te hoog, 186 om 99, daar heb ik nu bloeddrukverlagende pillen voor en is mijn cholesterol veel te hoog, 7,5 en dan op de ldl (de slechte) 5.
Maar daar gaan ze pas na de petscan iets aan doen omdat ze eerst willen weten waar dit vandaan komt.

En dan krijg je spanning en stress.

Zelfs zo erg dat je na de kerst kerkdienst in de kerk in elkaar stort. Ambulance is met toeters en bellen gekomen want had het benauwd, band om mijn borst, zweten, pijn. Ze zijn een uur bezig geweest met mij. Hartfilmpje was goed. Uiteindelijk had ik een zware paniekaanval.
Ik hoefde niet mee naar het ziekenhuis maar moest wel rustig aan doen de aankomende (nu afgelopen) dagen.

Ben zelf de weg kwijt, eet redelijk gezond, probeer te bewegen maar heb nu geen houvast meer. Als iemand nog tips heeft ivm hoog cholesterol graag.

Ik heb ondertussen een loopband in huis en ook al op gelopen voor in de wintermaanden. Zo gauw het weer langer licht wordt ga ik in de avond weer naar buiten het bos in.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-25 12:11

Wat een lief aanbod eeleke.

Jeetje wat een heftig nieuws Boyzone. Ik kan je weinig nuttigs vertellen inhoudelijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 12:19

Wat heftig Boyzone. Ik durf ook weinig advies te geven want ik weet niet wat verstandig is ivm je hart. Ik zou toch echt met je artsen overleggen wat een goede aanpak is. Afvallen zal vast goed zijn voor je hoge bloeddruk en cholesterol. Gezond eten met mate zal altijd verstandig zijn. Niet teveel zout en verzadigd vet etc. Sterkte.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 12:59

Jeetje wat heftig Boyzone! Ik zou vooral aanraden om even lief voor jezelf te zijn. Zulk nieuws horen is niet niks.

Lang niet gereageerd hier. Ik had het zo enorm druk met werk en paarden dat ik bijna niet op Bokt gekeken heb. Wel zijn er best wat dingen veranderd. Ik ben toch mijn kcal maar gaan bijhouden en toen kwam ik erachter dat ik toch een stuk meer at dan ik dacht. Dat zat overigens vooral in de porties. Daarnaast elke ochtend wegen na het wc-bezoek om de boel beter in de gaten te kunnen houden. Daarnaast ben ik gestart met acupunctuur. Ik was best sceptisch, maar aangezien ik al zoveel heb geprobeerd om mijn prikkelbare darmen te ontprikkelen wilde ik het wel een kans geven. Tot nu toe voel ik al wel wat resultaten, heel bijzonder. Daarnaast slik ik wat kruiden voor m’n spijsvertering en probeer ik de Chinese voedingsleer light te volgen. Ik hou me niet aan alles, want dat vind ik te intens, maar ik probeer wel zoveel mogelijk warme dingen te eten ipv koud, normaal gezien niet te veel bewerkte producten te eten en zuivel wat te minderen. Met een combinatie van deze zaken was ik 4 kilo kwijt. Nu is er wel weer wat bij denk ik :D In de kerstvakantie ben ik bij mijn ouders. Daar kan ik niet al mn eten bijhouden en ook niet wegen, maar ik probeer nog steeds goede keuzes te maken.

Eefke 85, dat lijkt mi veel te weinig. Er wordt geloof ik rond 8 uur aangeraden per nacht.

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 15:45

Dat is inderdaad ietsjes uit de richting Lucia88, hopelijk vindt je je katje snel!
Dat is heftig Boyzone!

Wat lief aangeboden Eleeke! Ik hou geen eetdagboek (meer) bij. Aangezien ik mn laatste dag op het werk gehad heb en mn oud collega`s me ontzettend verwend hebben, maar wel met voornamelijk chocola...
Met mn nieuwe baan komt er hopelijk wat meer regelmaat in qua eten en slapen. De afgelopen jaren heb ik vaak het middageten overgeslagen of een snelle hap voordat ik na de ochtenddienst naar de paarden ging en daarna weer door met de avonddienst.
Met de nieuwe baan heb ik langere diensten, dus dat scheelt en geen gebroken diensten meer ( *\o/* )

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-25 17:36

Jeetje, heftig Boyzone, hoop dat je goed ingesteld kunt worden op de medicatie.
In elk geval sterkte!!
Hier vind je denk ik voor jou goed toepasbare voedingsadviezen:
https://www.hartstichting.nl/oorzaken/c ... l-verlagen

Cholesterol heb ik pas laten meten, ook ivm hoge bloeddruk en iets met "hebben ze bij ons in de familie allemaal".
Nu was mijn cholesterol wel te hoog (ook de goede) maar gelukkig niet zo erg als bij jou.

Ik had al wat schrik voor de meting omdat we sinds een jaar keto eten, maar blijkbaar is dat zo slecht nog niet geweest.
Wij gebruiken om te bakken tegenwoordig kokosvet of mct olie, olijfolie en zoveel mogelijk onbewerkte producten.

Ik drink nu af en toe eens oploskoffie, bonenkoffie uit de volautomaat nog maar 2 kopjes per dag, dat zou ook niet bepaald goed zijn bij een hoge cholesterol.
Ovenschotels waar geraspte kaas op gaat, daar gebruik ik steeds minder kaas, minder vette varianten ook, ipv een plak kaas op (KHA) brood neem ik slankie 15+ smeerkaas, dat soort dingen.
Mager vlees, heel veel groenten en zo min mogelijk (verzadigde) vetten.
Liever een zo zuiver mogelijk product als roomboter dan margarine bijvoorbeeld.
Zeker niet iets wat bewerkt is.

Ik neem geen statines en probeer dat ook zo te houden.

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-25 08:43

Sansevieria schreef:
Jeetje, heftig Boyzone, hoop dat je goed ingesteld kunt worden op de medicatie.
In elk geval sterkte!!
Hier vind je denk ik voor jou goed toepasbare voedingsadviezen:
https://www.hartstichting.nl/oorzaken/c ... l-verlagen

Cholesterol heb ik pas laten meten, ook ivm hoge bloeddruk en iets met "hebben ze bij ons in de familie allemaal".
Nu was mijn cholesterol wel te hoog (ook de goede) maar gelukkig niet zo erg als bij jou.

Ik had al wat schrik voor de meting omdat we sinds een jaar keto eten, maar blijkbaar is dat zo slecht nog niet geweest.
Wij gebruiken om te bakken tegenwoordig kokosvet of mct olie, olijfolie en zoveel mogelijk onbewerkte producten.

Ik drink nu af en toe eens oploskoffie, bonenkoffie uit de volautomaat nog maar 2 kopjes per dag, dat zou ook niet bepaald goed zijn bij een hoge cholesterol.
Ovenschotels waar geraspte kaas op gaat, daar gebruik ik steeds minder kaas, minder vette varianten ook, ipv een plak kaas op (KHA) brood neem ik slankie 15+ smeerkaas, dat soort dingen.
Mager vlees, heel veel groenten en zo min mogelijk (verzadigde) vetten.
Liever een zo zuiver mogelijk product als roomboter dan margarine bijvoorbeeld.
Zeker niet iets wat bewerkt is.

Ik neem geen statines en probeer dat ook zo te houden.

Dank je wel voor de link.
Er staat veel op wat ik al deed maar heb wel een paar punten gevonden waar ik nog wat mee kan.
Ik eet al jaren zoutloos (behalve op de patat (frietjes wat je wil).
Ik drink geen koffie, geen alcohol, rook niet.
Mijn grootste struikelblok is toch het bewegen. Ik heb nu een loopband voor in huis en daar ga ik proberen 3x per week een half uur op te lopen als ik gewerkt heb en als ik vrij ben ga ik het het bos in.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 11:58

Ik was dit topic kwijt.. Oeps!

Misschien zo op de laatste dag van het jaar tijd voor een tussenstand?

Ik zit vandaag op -2,6 kilo in 5 weken. Ging met de kerstdagen opeens niet meer zo gemakkelijk maar ben toch erg trots op dit resultaat.

In 2026 wil ik er eigenlijk nog graag zo'n 10 kilo af dus ik moet aan de bak. :=

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 12:08

Netjes
Blijft lastig rond de feestdagen.

Hier nachtdiensten gehad, werkt nooit mee dan bij mij.

Ik ga over een week of twee weer op de weegschaal

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 12:12

Goed bezig! Knap hoor :D

Ik sluit het jaar af met 109.7 op de teller. -20,3 sinds ik ben begonnen met afvallen halverwege dit jaar. Op naar volgend jaar **\O/**
Het komende jaar wil ik proberen om de volgende 30 er af te krijgen. Ik kan steeds makkelijker bewegen en meer doen, dus ik hoop een heel eind te komen.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-25 12:36

Ik zit op -5, de feestdagen zijn toch lastiger geweest dan ik bedacht had. Ook minder bewogen. Honden durven nu al een paar dagen slecht naar buiten en dochter heeft een gruwelijke hekel aan de kou.

Vanavond mag ik nog chippies, daarna weer terug naar normaal

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 12:56

Ik ben niet meer op de weegschaal gaan staan.
Ik ga over een week wel eens kijken wat het resultaat is.
Ik heb wel de afgelopen 2 avonden 30 minuten op de loopband gelopen wat heerlijk mijn hoofd leeg maakte en mijn koude lichaam warm.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-25 13:03

Minder bewegen merk je dan toch ook wel inderdaad. Ik heb gelukkig honden die vuurwerk leuk vinden en dus graag mee naar buiten gaan (want vuurwerk = koekjes, en buitenshuis zijn harde knallen nog sneller koekjes waard :') ). Toch om het vuurwerk van nu voor te zijn liep ik om half 8 al met een vriendin en de honden in het bos voor een 5 km rondje.

Ik heb vandaag vooral alvast gelet op genoeg drinken. Scheelt ook dat ik daarom minder hongergevoel heb en lichter heb gegeten. Vanavond ga ik gewoon genieten van de hapjes die we klaar hebben staan :D

Ooh dat snap ik helemaal Boyzone! Even wandelen kan zoveel doen <3