Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jennyj01 schreef:Maar dat weet jij toch helemaal niet. Ik heb het advies gekregen om tussen de 1200 en 1700kal per dag te eten. Bij mij gaat het langzamer want ik zit altijd rond de 1600kal maar dat vind ik niet erg. Misschien hield Deertje veel vocht vast. Of heeft heel veel overgewicht. De eerste kilo’s gaan snel. Daarbij is het niet de bedoeling dat je voor altijd zo blijft eten. Na het afvallen ga je op zoek naar een nieuwe balans. En soms kan dat zonder medicatie en soms kan dat niet. Ik vind het jammer dat je steeds de negatieve kanten blijft belichten.
Setteli schreef:Vandaag telefoon gehad van mijn huisarts. Helaas willen ze het niet voorschrijven. Ze hebben er in de praktijk te weinig ervaring mee en hebben dus de richtlijn om het niet voor te schrijven voor afvallen. Heel erg jammer. Ik ga me vanavond aanmelden op Getwellis. Twijfel wel heel erg tussen Ozempic en Mounjaro, met name de kosten.
@Deertje ik begrijp je heel goed hoor. Ik heb ook dagelijks pijn en hoop echt dat ik door het afvallen minder pijn in mijn rug heb. Maar vooral dat mijn bloeddruk en cholesterol omlaag gaan.
kosseh schreef:Setteli schreef:Vandaag telefoon gehad van mijn huisarts. Helaas willen ze het niet voorschrijven. Ze hebben er in de praktijk te weinig ervaring mee en hebben dus de richtlijn om het niet voor te schrijven voor afvallen. Heel erg jammer. Ik ga me vanavond aanmelden op Getwellis. Twijfel wel heel erg tussen Ozempic en Mounjaro, met name de kosten.
@Deertje ik begrijp je heel goed hoor. Ik heb ook dagelijks pijn en hoop echt dat ik door het afvallen minder pijn in mijn rug heb. Maar vooral dat mijn bloeddruk en cholesterol omlaag gaan.
Balen!
Ik vind dit soort antwoorden altijd zo lastig. Zo krijgen ze er toch ook geen ervaring mee...
kosseh schreef:Setteli schreef:Vandaag telefoon gehad van mijn huisarts. Helaas willen ze het niet voorschrijven. Ze hebben er in de praktijk te weinig ervaring mee en hebben dus de richtlijn om het niet voor te schrijven voor afvallen. Heel erg jammer. Ik ga me vanavond aanmelden op Getwellis. Twijfel wel heel erg tussen Ozempic en Mounjaro, met name de kosten.
Balen!
Ik vind dit soort antwoorden altijd zo lastig. Zo krijgen ze er toch ook geen ervaring mee...
Deertje schreef:Jennyj01 schreef:Maar dat weet jij toch helemaal niet. Ik heb het advies gekregen om tussen de 1200 en 1700kal per dag te eten. Bij mij gaat het langzamer want ik zit altijd rond de 1600kal maar dat vind ik niet erg. Misschien hield Deertje veel vocht vast. Of heeft heel veel overgewicht. De eerste kilo’s gaan snel. Daarbij is het niet de bedoeling dat je voor altijd zo blijft eten. Na het afvallen ga je op zoek naar een nieuwe balans. En soms kan dat zonder medicatie en soms kan dat niet. Ik vind het jammer dat je steeds de negatieve kanten blijft belichten.
Inderdaad...
Ik heb een auto-imuun ziekte en ik heb zittend werk. Als ik 1500 kcal eet, blijf ik gewoon op gewicht. Ik at al jaren rond de 1500-1600 kcal met een diëtist, zonder 1 kilo af te vallen. Dankzij de medicijnen. Ik had een BMI van 34, en ik zou nog 10 kilo moeten afvallen om een gezonde BMI te hebben. Ik volg doktersadvies, inclusief het aantal kcal dat mij aangeraden wordt..
Nu 20 kilo lichter heb ik niet meer dagelijks pijn, en moet ik geen ontstekingsremmer aanraken. Ik kan terug bewegen, zelfs weer paardrijden. Dus wat is dan beter.. Ik kan er ook niets aan doen dat het snel gaat, ik eet maar 300kcal minder dan ervoor..
Ik snap ook niet waarom ik dit hier allemaal moet uitleggen....
Dus misschien gewoon eens blij zijn voor iemand, is des te leuker...
Charaz schreef:Ik vind het wel heel treurig om te lezen dat veel huisartsen hun patienten niet mee willen helpen en dat mensen dan inderdaad bij de commerciele partijen aan moeten kloppen.
Annelies_VG schreef:Super fijn dat het zo goed gaat! 2 kg per week afvallen bij 1200-1300 kcal per dag is echt heel veel dus dan zal het bij jou toch iets anders werken dan volgens de norm inderdaad.
Leuk om te lezen dat het ook gelijk zoveel beter gaat met je gezondheid.
opisop_shop schreef:Suzanne F. schreef:Even een tip: je kan wel klikjes tellen maar je kan niet terug. Ja kan wel maar je vloeistof gaat niet terug dus pas daarmee op als je dat gaat doen.
Oeh goeie, hoe weet je dan hoeveel klikjes je moet doen, kun je dat aflezen?
Goed bezig dames!