Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 20:30

Supervixen schreef:
Dat zijn geen leuke dingen Namiro..
Helaas hoort het erbij.
Ik kan de leki ultratrail fx one aanraden. Ik vind ze superfijn.

Germie hou nou eens op met je druk maken over zone 2. Mijn zone 2 is praktisch gelijk aan de jouwe en ik loop er ook nauwelijke tot niet in. Who cares.

Het schijnt toch belangrijk te zijn als je langere afstanden wilt gaan lopen. Ik heb er al veel over gelezen. En ook dat het moeilijk is in zone 2 te trainen. Maar wel dat je het moet proberen en dat het belangrijk is om de long run in zone 2 te doen.

Supervixen

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-24 20:34

Ik loop nooit lange duurlopen in zone 2 en heb toch al 17 keer een marathon afstand gelopen en 18 keer een afstand tussen de 42 en 77km in de afgelopen vijf jaar.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:22

Gaaf. En wat een verschil met vorig jaar he. Ben benieuwd of we überhaupt nog uit die kaklente komen.
Hopelijk geen last van je val.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:32

@SV leki ultratrail fx one heb ik net besteld :D

Gaaf Leonie! 2 meter naar beneden is niet best! Gelukkig niet verkeerd terecht gekomen..

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:49

Leonie wat een vrolijkerd ben jij ook :j Gaaf die mudmasters.
2 meter naar beneden vallen is niet handig en kan ook verkeerd uitpakken maar gelukkig voor jou goed terecht gekomen. Hopelijk geen pijn aan over gehouden. Ik heb niet veel last gehad. Mijn elleboog nog steeds een beetje daardoor vandaag de fitness overgeslagen en kijk morgen even of ik ga hardlopen met de club maar voor hardlopen zit het sowieso niet in de weg.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 22:58

Ik kom net een hondenbuggy tegen all terrein waarmee je kan joggen.
Ga even denken of ik het geld ervoor over heb want zijn best prijzig. Maar dan zouden mijn hondjes mee kunnen en stukjes zelf rennen. Toch ook wel gezellig.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 06:34

-Namiro- schreef:
@SV leki ultratrail fx one heb ik net besteld :D

Gaaf Leonie! 2 meter naar beneden is niet best! Gelukkig niet verkeerd terecht gekomen..

Daar ga je veel plezier van hebben!

Leonie wat een geweldige foto's!
Wel irritant al dat wachten. Mooi dat je geen spierpijn hebt.
Ik weet nog dat ik met de spartan race Zandvoort meedeed, benen 0.0% spierpijn, want die zijn getraind. Bovenlijf voelde alsof ik door een vrachtwagen was overreden :').

BeFunny dat zou wel heel leuk zijn. Maar misschien wel erg lastig over de trailpaadjes, dan moet je best vlakke paden hebben lijkt me, of niet?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 07:25

Ja al is het wel all terrein

Wr bestaan meer all terrein buggys trouwens die ik nu heb is het eigenlijk ook maar met harde banden wat hem dan weer niet voor joggen geschikt maakt. En hij is te lomp voor in de trein.

Het best zou zijn zo,n jogger buggy waar de bak van los kan. Maar er zijn paden waar het lastig wordt.

Deze heb ik gezien

https://youtube.com/shorts/_tNsUhEcF84? ... COnd5JMgqc

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 11:53

Ik heb geen verstand van zulke buggy's, maar loopt dat niet irritant omdat je toch 1 arm kwijt bent om te duwen?

Ik twijfel of ik een 10km niet om zal zetten naar een 15km. De 15km start om 3 uur en je moet voor half 6 binnen zijn. Dus ik zou dan na 80 minuten de 10km hebben gelopen. Dan heb ik zeg maar nog een uur voor 5km, dus dat zou moeten lukken zeg maar. De 10km start om 20 over 3 met dezelfde eindtijd van half 6. In beide gevallen is de prijsuitreiking al geweest als ik over de finish kom, dus dat maakt niet uit.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 12:34

Ziet er gezellig uit supervixen!

Koekie, welkom en goed bezig, alleen maar top dat je rustig aan doet!

BeFunny, wat een prachtige omgeving! Klinkt als een heel avontuur, maar fijn dat je zulk goed weer had en gewoon lekker bent gaan lopen! Hopelijk krijg je een goede of duidelijke uitslag vandaag van het onderzoek. Ik vraag me af of zo'n all terrain buggy echt comfortabel is voor een hond, in het filmpje wordt er qua ergste ondergrond een hard grindpad gebruikt, dat is niet echt all terrain. :+ Ik denk dat het alsnog veel te veel op en neer schud en blijft hangen op boomwortels.

Namiro, gefeliciteerd! Wat een ontzettend knappe prestatie zeg, en dat terwijl je er zo tegen op keek en niet optimaal hebt kunnen voorbereiden. Het klinkt wel meer als hiken dan als rennen, maar wat een toffe omgeving zeg!
Wat rot van de dierenartsrekening, geen prettige nakomer. Maar goed cadeau ga je jezelf geven. :D

Samantha, klinkt als een sportieve dag en lekker veel buiten! Mijn hartslagzones heeft mijn garmin bepaald op basis van mijn hartslag, voor mijn gevoel is die redelijk accuraat.

Ninus, gefeliciteerd! Fijn dat het ook zo goed ging, wat lijkt me dat heerlijk als je zo'n afstand weet te tackelen met een goed gevoel.

Goof, fijn dat het meevalt met je knie en het bijna weer hersteld is. :)

germie, het heeft helemaal geen zin om hartslagzones te vergelijken, die zijn zo persoonlijk en verschillend. Als je daadwerkelijk wil weten of die van jou kloppen, dan moet je een sportmedisch onderzoek laten. Ik zou die zone 2 ook gewoon loslaten, genoeg mensen die verre afstanden in zone 3 en 4 lopen, ik kom er ook zelden in. Lekker afwisselen in tempo, micromanagen is nergens goed voor.
Zoals SV al zegt, heeft VO2 max wel met je conditie te maken omdat het over je zuurstof opname gaat. Je VO2 max is deels trainbaar, maar ook deels genetisch bepaald, dus op een gegeven moment bereik je gewoon een grens die voor iedereen anders ligt. Ook wederom, nergens voor nodig om het te vergelijken.

Balen van de benauwdheid tiggs, maar wel lekker bezig!

Leonie, poeh ja, jullie hadden geen ideaal weer. Maar wat een heerlijke en vrolijke foto's zeg! Echt heel leuk.

Ik ben blij, ik heb vorige week in totaal 30 km gelopen verspreid over 4x. Elke keer lijkt het weer wat beter en makkelijker te gaan, hoef niet meer te hoesten onderweg of erna en mijn ribben worden eindelijk minder pijnlijk. *\o/*

Vorige week maandag 12 km getraild, woensdag en donderdag 5 km in de stad en afgelopen zondag een 8 km trailrondje bij Doorn met een paar stukken versnellen. Ik ben echt fan van deze route, heel veel kleine single tracks en over een grote heuvel langs de bosrand.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanochtend meegelopen met een vriendin in Amelisweerd die weer aan het opbouwen is met shin splints, 8x 3 min. Laatste 3 min op 4:20 gelopen en geëindigd met een sprint.

Afbeelding
Afbeelding

Morgen of donderdag wil ik zo'n 20 km lopen met wat meer hoogtemeters. Dit weekend ga ik 40 km wandelen voor de nacht van de vluchteling en het weekend erna de Haute Ardenne Ultra Trail Festival. Al vind ik het heel erg jammer dat ik daar niet goed voor heb kunnen trainen, maar ik ga gewoon rustig aan doen en genieten.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 12:48

De buggy die ik nu heb is voor de hondjes echt heel comfortabel. Ook op bospaden alleen op het strand lukt het niet. De banden zijn echter van een soort plastic wat voor wandelen niets uitmaakt maar hardlopen juist op hard terrein is natuurlijk niet zo fijn. Maar er zit goede vering in enz.

Maar het heeft nadelen als je bijv over een boomstam moet of over een beekje. Dus het blijft idd onhandig op trails maar voor hier in de polder is het wel handig. Zeker op langere lopen om dan pauze te houden even en dan de hondjes even lekker spelen. Dus het is niet zozeer voor trails. Al zou een iets kleinere praktische te buggy voor wandelen wel handig zijn. De mini's gaan nu eigenlijk niet meer mee met verre wandelingen omdat de tempratuur smiddags teveel oploopt en dat trekt Saartje niet goed.

Maargoed daar blijft ik nog maar even mee tobben.

Prachtige routes heb jij gelopen weer Suliko. Blijft naast de Veluwe toch een de mooiste omgevingen.

Helaas minder goed nieuws gehad dus even het e.a laten dalen weer.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 13:14

Wat een vrolijke foto’s Leonie!
En heb je je haar zelf zo gevlochten? Ik ben niet zo handig met vlechten, maar met een staart zit het vaak vol knopen na flink stuk in de regen of met wind.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 13:34

Wat een mooi stuk daar Suliko, lekker bezig geweest. En mooie plannen komende week ook, succes.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 13:35

BeFunny, :(:)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-24 13:56

BeFunny wat rot voor je. Dikke knuffel :(:)

De Utrechtse heuvelrug is ook echt mooi Suliko, genieten daar.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 14:22

Sterkte BeFunny. :(:)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 15:20

Ook van mij een dikke knuffel BeFunny :knuffel:

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 16:37

Sterkte Befunny!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 17:03

Sterkte Befunny.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 17:26

Wat naar om te horen Befunny, sterkte :(:)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 18:22

Wat naar BeFunny, veel sterkte!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 18:23

Ik heb vandaag een interval-loopje gedaan, steeds iets harder op een kortere afstand. Ging echt super lekker en harder dan ik van Runna moest.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 18:32

Sterkte @Befunny!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 19:34

Ik zit momenteel even in meeleesmodus, maar wil BeFunny wel sterkte wensen :(:)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 20:17

Heel veel sterkte Befunny! Inbox staat open mocht je daar behoefte aan hebben!

Bedankt voor alle leuke reacties. Bij een wegwedstrijd ben ik niet zo vrolijk hoor, maar dit doe ik echt voor de lol. :Y) Vandaag toch wel flink wat last van mijn lijf door de val. Even bij de fysio geweest en hopelijk morgen iets beter.
LOL SV, gelukkig kom ik wel in de sportschool dus bovenlijf is ook oke. Het is me zelfs gelukt om de monkey bars te doen! Daar had ik hard op getraind. Helaas geen bewijs materiaal.
Samantha, ik had zelf lopen kloten maar het lukte met niet. UIteindelijk iemand aangeschoeten wiens haar ook zo zat en gevraagd wie dat gedaan had (ze hoorde bij een groepje) dat was iemand uit de groep. Toen hebben ze met 2 mijn haar gedaan :D :j . Mijn man moest er heel hard om lachen. Maar wat je zegt, zo zit het wel gewoon uit je gezicht en heb je geen klitten achteraf.

geen ervaring met een buggy, het lijkt me sowieso minder chill lopen.

Wat fijn dat het eindelijk beter gaat Suliko! Je bent ook al lang aan het kwakkelen. Hopelijk komt het allemaal goed met je trail. Wel balen idd als je niet kan trainen zoals je wil. HOeveel hoogte meters zijn dat of weet je het nog niet?
Nacht van de vluchteling had ik ook wel willen lopen. Lijkt me erg indrukwekkend.