Hier een hele fijne ervaring van de bevalling en de tijd erna bij de eerste! Nergens last van, bevalling zelf heeft 26 uur geduurd van het breken van de vliezen tot geboorte, vliezen braken thuis op de wc dus rustig even afgewacht wat er ging gebeuren dus een uur later zaten wij in de auto op weg naar het ziekenhuis. Daar kwam de ontsluiting niet geheel lekker op gang want na 4u zat ik nog altijd op 2cm, dus advies was weeën opwekkers en afwachten. Na een paar uur kwam ik in z'n storm dat ik ze niet meer weg gepuft kreeg en heb gevraagd om een ruggenprik omdat ik toen nog ma op 5cm zat en dus nog een weg te gaan had. Uiteindelijk is de kleine man na 1,5u persweeën geboren.
Niet ingescheurd of net wat en voelde me meteen oer sterk.
Alleen het zwanger zijn

Bij de 1e zat ik met 20 weken al volledig thuis met bekken instabiliteit en was ik vanaf 25/30 weken volledig afhankelijk van andere voor alles in en om huis. En 3 maanden na de bevalling kwam de bekken instabiliteit in alle hevigheid terug, dus heeft Bram van 3 tot 6 maanden overdag altijd in de box geslapen, want ik kon niet steeds de trap op en af om hem in/uit bed te halen.
Nu ben ik 14+4 en voel me al overreden door een vrachtwagen. Mijn bekken zijn echt niet gemaakt om zwanger te zijn.
Van het weekend zonk de moed mij dan ook echt even in de schoenen, en dat ik op het punt stond om te zeggen ik ben er nu klaar mee haal het er maar uit want ik trek dit niet nog tot december. Maar ik moet gewoon echt weer een flinke stap terug doen, en luisteren naar mijn lijf!