Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiwi1969

Re: Veel moeten afvallen deel 2 - wij geven niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-24 11:41

Gisteren de verjaardag van mijn zoon gevierd met zelfgebakken appeltaart en Chinees als avondeten.
De rest van de taart in kleine stukjes in de vriezer. Vandaag weer terug naar normaal en meteen begonnen met sporten. Zo meteen nog even de paddock mesten.

Ik heb mijzelf beloond met een hele mooie Adidas legging voor het sporten ipv een zeeman legging die op de helft van de les al slobbert.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 11:52

Goede sportkleding kan zoveel voor je doen @Tiwi! Doe je goed :)

Hier een prima weekend gehad, dat is helaas niet terug te zien op de weegschaal (omhoog), maar ik weet dat het wel zo is, dus die zal ook wel weer gaan zakken de komende dagen...

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 07:26

Hier de weegschaal weer wat omlaag *\o/*

Ik blijf soms wat hangen kwa gewicht maar tegelijkertijd veranderen er wel dingen, m'n broeken gingen weer losser zitten dus gebeurde echt wel wat.
Toch ook altijd weer erg fijn als dat getal zakt.

@ tiwi, goede sportkleding is zo fijn en je mag jezelf echt weleens belonen!

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-24 07:42

Fijn BCD! Weegschaal zegt inderdaad niet alles. Mijn spieren worden sterker en zwaarder dus het vetverlies is meer dan wat de weegschaal aangeeft.

Ik wil binnenkort ook nog naar Kramer, rij leggings passen. Sinds ik met sporten leggings draag vind ik mijn oude rij broeken maar stug, vooral bij mijn knieën. Pony is nu net een beetje zadelmak, super braaf dus ik kan er over een paar weken ook weer op.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 08:16

Ik ben gewoon een slappe dweil zonder ruggengraat. Ik zou willen dat ik geen honger meer had. Vroeger kon ik veel harder zijn voor mezelf. Nu denk ik: ach kan best. En ik val dus niks af. Kan dus niet best. Baal.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 08:20

Suzanne F. schreef:
Ik ben gewoon een slappe dweil zonder ruggengraat. Ik zou willen dat ik geen honger meer had. Vroeger kon ik veel harder zijn voor mezelf. Nu denk ik: ach kan best. En ik val dus niks af. Kan dus niet best. Baal.

Deze modus herken ik soms ook helemaal :(:) hopelijk zit je gauw weer in een betere modus...

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 08:22

Hier ook niet zo heel enthousiast. Weegschaal gaat de afgelopen dagen omhoog, terwijl ik niks anders doe dan hiervoor. Dus die weegschaal maar even loslaten en focussen op gezond en voedzaam eten en onthouden dat dat altijd een toevoeging/verbetering is :j :Y)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 08:34

Waar zit je in je cyclus Musli?

Fijn Tiwi! Leggings vind ik inderdaad ook veel fijner zitten.

BDC: ik meet ook liever mijn omtrek dan mijn gewicht om exact die reden. Je hebt daar best fijne meetlinten voor.

Suzanne F. : You can do it! Je noemt 'honger'. Wat eet je op een dag zoal?

Ik ben gisteren afgepeigerd door de survivalruntrainer. Fijne training, maar ik was wel echt goed kapot. vandaag voel ik het ook nog in mijn lijf. Door diezelfde training wel ineens een groter verschil in ingenomen calorieën vs verbrand.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 08:37

Ik merk dat ik op dagen dat ik niet hoef te werken ook meer honger heb (of trek) maar ik realiseer me dat ik op werkdagen veel meer water drink dan op vrije dagen. :)* Hongergevoel kan ook betekenen dat je vochttekort hebt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 08:50

Klopt ook. Jezelf regelmatig afvragen 'heb je dorst, of heb je trek'.

(gaat kopje thee halen)

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 09:18

Ik heb mezelf inmiddels aangewend dat ik bij honger gevoel eerst een glas water of kop thee drink vervolgens 15 minuten wachten heb ik dan nog het gevoel mag ik wat eten.
Dit gebeurt dus eigenlijk zelden meestal is het gevoel gewoon kort soms heb ik ook het gevoel dat ik vooral tussen m'n oren 'honger' heb ipv dat m'n lijf echt iets nodig heeft

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 15:49

Suzanne F. schreef:

ik zit hier ook even in :o weegschaal is stiekem 2 kg omhoog gekropen maar ik blijf moeite houden. Doe m'n best maar ook weer niet. Complete zelfsabotage..

Eefsel2109

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-24 16:42

Ik merkte dat ik in mijn vakantie niet echt lekker ging. Vooral de dagen dat we weg waren :o gelukkig ondertussen redelijk de flow weer en weegschaal gaat ook weer omlaag. Ondertussen weer op gewicht voor m'n vakantie.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 10:23

oji schreef:
Ik meld mij ook weer. Ik was een dikke 30 kilo afgevallen maar ben afgelopen jaar toch weer ruim 10 aangekomen......het roer moet weer om! Van het voorjaar wil ik in een mooi wedstrijdjasje passen en aangezien tegenwoordig alles van softshell en heel getailleerd is...moet ik echt aan de bak :D

Hey Oji, jij ook hier?

Ik sluit me ook weer aan bij dit topic.
Bij mij moet er 20 kg af en ik wil er 30 af dus een "hele reis". In het afgelopen jaren hebben meerdere pogingen tot niets geleid. Ook niet koolhydraatvrij (waar ik in het verleden veel mee ben afgevallen, maar dat was voor mijn 50e). De kilo's zijn er bij mij vooral aangekomen door medicijngebruik, maar die gaan er niet door het stoppen met die medicijnen vanzelf weer af. En omdat ik al mijn hele leven meer heb moeten doen om de kilo's eraf te houden dan een ander, lijkt het of nu na mijn 50e niks meer werkt. Ik ben ook meer gaan werken, ook gestopt met paardrijden en dat werkt ook niet mee om de kilo's eraf te krijgen. Ik wandel wel en doe 1 x per week EDS maar dat is het dan ook wel. Als het dan al lukt om een paar kilo af te vallen, en ik ga in het weekend een keer uit eten (en dan doe je echt niet gek) zit alles er meteen weer aan. Erg demotiverend.

In overleg met mijn arts ga ik nu wel medicatie krijgen. Er zijn inmiddels al heel wat afgeleiden van Ozempic op de markt speciaal voor gewichtsverlies. Die je een steun in de rug kunnen geven als het moeilijk gaat. Ik hoop daarmee uit de vicieuze cirkel van afvallen en weer aankomen te raken. Ben je minder zwaar krijg je meer energie en ga je vanzelf ook weer meer bewegen. Doelstelling is dus 30 kg eraf.
Ik beweeg nu tussen 90 en 95 kg bij een lengte van 165. Slik medicatie voor hoge bloeddruk. Wat natuurlijk ook met gewicht te maken heeft. Heb nog geen diabetes, maar dat komt vanzelf wel als het zo blijft.
Medicatie wordt dus niet vergoed, maar ik heb het er wel voor over.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-24 12:56

Goed dat je actie onderneemt @Babootje. Vervelend dat de medicatie niet vergoed wordt, maar ik snap helemaal dat je zegt: ik heb het ervoor over. Hopelijk helpt het je gauw op het juiste pad weer! :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-24 14:36

Welkom Babootje! Geef niet op hoor, ik ben nu 55 en het lukt.
Hard werken, 3x per week fysio-fitness en 1400-1500 kcal eten heeft mij in 9 maanden -30 kg opgeleverd. Mijn kcal bestaan voor 90% uit gezonde voeding, groente, vlees/vis, zuivel (grotendeels kwark) en beperkt koolhydraten.

Af en toe (2x per maand ong.)gun ik mijzelf iets ongezonds maar dan wel iets verschrikkelijk lekkers. Gebakje van de bakker, sushi of een kleine portie kibbeling.
Altijd een afgepaste portie en met aandacht van genoten.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 15:56

Knap Tiwi. 9 maanden is best snel!
Door de dokter was mij eerst Wegovy (dat is de Ozempic+ speciaal voor afvallen voorgeschreven). Maar in NL niet te krijgen nog. Voor mij dus nu Saxenda. Dat is vrijwel hetzelfde, wordt ook geinjecteerd, etc.
Er werden wel forse bijwerkingen gemeld van het middel vooral in de beginfase (duizelig, misselijkheid/overgeven, obstipatie of diarree) maar bij mij is daar helemaal niks van te merken. De stoelgang is nog nooit zo goed geweest _O- _O- . Dus hopelijk blijft dat zo als ik de dosis moet gaan verhogen. Dat gaat in etappes.
Wel merk je meteen een absoluut gebrek aan hongergevoel. Nu eet ik al geen grote porties, maar ook je tussendoortrek is compleet weg. Ook kook ik dagelijks gezond (we koken al koolydraatarm en veel groente), heb geen koek of snoep of chips in huis, etc. Mn man heeft wel diabetes dus daar hielden we al rekening mee. Hij is niet zwaar, heeft type 1 die pas op latere leeftijd begint. Multifactorieel erfelijk. Maar toch helpt een dieet bij hem ook.
Maar we gaan het allemaal meemaken. Heb er wel vertrouwen in.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-24 19:00

Hey Babootje...ja ik helaas ook weer hier. Toen Owen geblesseerd raakte was voor mij alle motivatie weg en met de hoge revalidatiekosten was de personal trainer ook wel een stukje te duur erbij. Resultaat ++ 10...bommer.
Had maandag een hele grote pan tomatensoep gemaakt met 2 pakken van het verspakket van de appie en veel extra groente, dacht lekker gezond en kan ik de hele week van eten. Hou ik een hele vieze nasmaak over van het bouillonblokje dat erin zit (achteraf had ik dat kunnen weten). Echt balen...dus niet die makkelijke gezonde maaltijd en dus deze week toch weer de fout in met snel en minder gezond (en calorieijker) eten. Baal...
Dit weekend maar even zelf een groentebouillonnetje maken zonder blokjes en dan daarmee een grote pan pompoensoep voor volgende week.

Benieuwd hoe de Saxenda gaat helpen Babootje!. Maar wordt dat niet vergoed? Ik ken iemand die het wel vergoed heeft gekregen maar voor die was het een alternatief voor een gastric bypass dus die had sowieso een BMI boven de 40. Is vergoeding van Saxenda BMI afhankelijk? Ha ha, anders zou je bijna denken, eerst een paar kilo extra eten want volgens mij is het echt heel erg duur toch?

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-24 12:36

Vandaag heb ik de grootste beloning gekregen voor alle inspanning en doorzetten.

Afbeelding

Ik krijg die lach niet meer van mijn gezicht!

Natuurlijk ga ik gewoon door met mijn traject, voel me er goed bij.

Jammer van de soep. Ik gooi meestal de zakjes en kruiden weg en gebruik mijn eigen spullen. Zou ook voor een rundvlees bouillon tablet kiezen.

bcd94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-24 15:53

Wauw tiwi dat is zeker een super beloning! En logisch dat je die lach niet meer van je gezicht krijgt haha.

Hoe gaat het bij jullie?
Hier gaat het momenteel wat op en neer, wat stressvolle dingetjes gehad en toen dus wat aangekomen maar inmiddels is dat er ook al wel weer af gelukkig.
Verder gaat het kwa gewicht niet zo hard omlaag maar merk ik wel echt dat m'n broeken weer losser zijn gaan zitten, gisteren wezen shoppen en paste weer in een maatje kleiner *\o/*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-24 09:39

Wat goed Tiwi!

Fijn dat het wat losser zit bcd94! Geeft toch aan dat het goed gaat.

Hier kalmpjes aan verder. Het gaat er traag af, maar het is er ook geleidelijk aangekomen. Dus ik zit in de fase om eetpatronen aan te passen. Gaat de ene dag beter dan de andere :+ Ik wil die laatste 3kg er gewoon af kunnen houden. Dus vandaar het aanpassen in eetpatroon wat ook vol te houden is.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 10:05

Hoe gaat het met iedereen hier?

Ik zit in de week voor de feestperiode. Mijn gewicht was eergisteren 1,5kg lager dan vandaag. Ik weet dat je dat gewicht niet kan aankomen in 1 dag.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 10:09

Vervelend van die schommelingen. Ookal weet je dat het niet mogelijk is, toch beïnvloedt het je wel. Hopelijk is het gauw weer wat minder :)

Hier echt ups en downs. Weken goed. Dan weken echt drama, alsin alles eten wat los en vast zit. En dan pak ik het weer op. Nog even in een struggle periode dus. Maar we komen er vast wel weer :j

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-24 10:15

Winged schreef:
Hoe gaat het met iedereen hier?

Ik zit in de week voor de feestperiode. Mijn gewicht was eergisteren 1,5kg lager dan vandaag. Ik weet dat je dat gewicht niet kan aankomen in 1 dag.

Daarom weeg ik bijna elke dag en noteer alleen m’n gewicht als het lager is dan de vorige.

Ik ben nu ruim 7 kilo kwijt en merk goed aan mn broeken dat dat een kledingmaat scheelt.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-24 10:37

Ik weeg me maar 1 keer per maand, tot nu toe altijd succes en een afname. Dus ook geen frustratie door schommelingen.
Eten en sporten gaat gewoon prima, behalve dat mijn rug weer enorm op speelt. 11 november krijg ik weer een dexa spuit erin, dat helpt goed tegen de pijn. Wel moet ik dan extra opletten met eten omdat je hongergevoel toeneemt.
Nu lekker paardjes tijd, ook weer even erop. Morgen wegen.