Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:08

Zebrastreep schreef:
Thami schreef:
Misschien is het een idee eerst in een café met z’n allen wat te drinken en daarna te splitsen? Ik kan mijn man wel lief aankijken voor een wegroute van rond de 50/60km denk ik.

Als je man daar zin aan heeft mag dat altijd natuurlijk :D

Liever niet, hij is heel druk op werk op het moment. Dus als jij dat kan/wil dan graag!

leeslampje

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:37

@T2T zo'n gezellige Zwift setup <3 Ik ga over een paar weken ook mijn slaapkamer maar weer ombouwen naar virtueel fietshok.

@nickenik: welkom!!

Ben benieuwd naar een verslagje van de meeting. Mocht er een vervolg komen, haak ik graag aan :D (ik kan komend weekend niet).

Op Strava kun je heel makkelijk routes maken. Je kiest je begin- en eindpunt, geeft aan hoeveel km het ongeveer mag zijn, en hij draait zo een paar routes uit voor de racefiets. Heb je wel Strava abbo voor nodig geloof ik. Ik gebruik het supervaak. Het enige dat ik er vaak nog aan verander, zijn tussenstops bij leuke koffietentjes :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 20:49

Bedankt voor de tip! Ik heb alleen gratis Strava.

Komoot heeft wel een aantal toffe routes daar lopen variërend tussen de 40 en 80 km. Keuze is dan uit wil je veel of weinig hoogtemeters.

En nogmaals ik ben heel makkelijk ik vind beide zowel weg als mtb track rijden leuk. Dus ik kan met beide mee.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-24 22:22

Thami schreef:
Misschien is het een idee eerst in een café met z’n allen wat te drinken en daarna te splitsen? Ik kan mijn man wel lief aankijken voor een wegroute van rond de 50/60km denk ik.

_/-\o_

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 09:30

Welkom nick_en_ik *\o/*

Fietsen is fietsen en wie weet krijg je zo lekker de smaak te pakken dat je zin krijgt in een
andere fiets <3

Hier komt de vakantie langzaam tot een eind -O-
Maandag begint het werken weer .
Gisteren een nieuwe router gekocht , kwam er achter dat deze toch al wel heel oud was .
En niet te combineren met een wifi versterker .
Tevens was de internet snelheid toch wel wat weinig , dus deze maar geüpgraded .
Alles is vandaag omgezet rond 13:00 uur . denk dat ik dit wel ga merken .

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 09:36

Welkom nick-en-ik! Leuk een keer wat anders dan de standaard fietsen. Waarbij overigens hier ook Gothico afwijkt van de race/gravel/mtb dames. Zowel qua fietsen als qua geslacht haha.

Ik ga zondag niet mee, ik moet nog voor de middag de paarden doen en aan de wandel met de stalhond. Na de middag krijgen we dus visite voor de verjaardag van Sander.
Veel plezier iig!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 16:32

@T2T, ik blijf het tof vinden dat je echt een aparte fietsruimte hebt.

@Nick-en-ik, Welkom hier. Zeker netjes om op een (gewone) fiets 25km te fietsen. Leuk dat je mee leest.

@Marlies, Ja helemaal waar. Ik ben een dubbele uitzondering XD. En betreft de paarden en muziek samen met fietsen zijn mijn grootste hobby's. Dus ik moet het soms verdelen.

Ik ben met mijn high racer ligfiets ook echt een mooi weer fietser. Ik houd zo niet van de regen en van een vieze ketting.
De velomobiel is een ander verhaal, die fiets ik jaar rond en met eigenlijk ieder weer. Maar daarom is de velomobiel ook een vervanger van een auto.(Die ik dus nooit gehad heb). De ketting zit binnen in dus blijft zo goed als helemaal schoon en ik heb dichte wielkasten. Nadeel is dat ik 2 a 3 keer per jaar dus 4kg modder en troep uit de wielkasten moet halen. Maar verder doe ik ook niet veel aan onderhoud. (Grote beurt en draaiende delen smeren)

Als de meeting zondag wat wordt zie ik graag wat leuke foto's. Ik baal echt dat ik niet mee kan. Had het erg leuk gevonden.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-24 17:10

Ik heb er echt even over nagedacht, maar besloten dat ik niet meega. Ik voel me niet fijn bij een onbekende route, op onbekend terrein, die niemand kent of voorgereden heeft. Ik voel mij niet heel zeker met het rijden in groepsverband en dit is voor mij iets te ongeorganiseerd.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-24 18:08

Gothico schreef:
@T2T, ik blijf het tof vinden dat je echt een aparte fietsruimte hebt.

Ja , voorheen was het een ruimte om rommel op te slaan :=
Doordat ik ben gaan fietsen word deze ruimte
(15 2m) goed benut .
Voordeel is dat er plavuizen liggen , dus makkelijk schoon te houden . En het is er niet vochtig , en kan luchten *\%/*

@Maaike ; jammer , maar begrijpelijk.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 13:42

Hoi,
Helaas zeg ik ook af voor zondag.. ik fiets (voor het eerst) morgen een iets langere ronde met deel van mijn wielerclub ter afsluiting van het buitenseizoen. Twee dagen achter elkaar een langere rit is nog een te groot risico voor het laatste sneetje in mijn voet van vorige week. De hechting is er sinds woensdag uit, ziet er netjes uit maar is nog kwetsbaar natuurlijk.
Ik hoop dat er toch nog wat mensen gaan, en ben er graag bij in het voorjaar!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 15:48

Er blijven nu niet echt deelnemers over -O-
Om nu alleen daar een rondje op de racefiets te rijden zie ik ook niet zo zitten .
Misschien is het handig en leuker dit te verplaatsen richting het voorjaar .
Want het is tenslotte wel leuk als de groep dan wat groter is :j

We geven het een nieuwe kans , wat beter voor bereid met vooraf een bekend gemaakte route .
Daar wil Thami,s man vast er zeker bij assisteren .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 16:26

Time2Tri schreef:
Er blijven nu niet echt deelnemers over -O-
Om nu alleen daar een rondje op de racefiets te rijden zie ik ook niet zo zitten .
Misschien is het handig en leuker dit te verplaatsen richting het voorjaar .
Want het is tenslotte wel leuk als de groep dan wat groter is :j

We geven het een nieuwe kans , wat beter voor bereid met vooraf een bekend gemaakte route .
Daar wil Thami,s man vast er zeker bij assisteren .

Ik was anders sowieso wel meegegaan met de weggroep...

Maar ik zie nu hoeveel het geregend heeft in die omgeving met name de afgelopen 24 uur is er heel veel water gevallen. De mtb route vind ik dan ook wat tricky met het water ( en dat de fiets natuurlijk niet van mij is , dus ik ben wel extra voorzichtig...)

Ik denk ook weer even wachten op beter weer wat beter is. En inderdaad wat beter voorbereiden, maar ik ben nog geen twee week terug en het is echt chaos op werk, ik heb al weer veel extra moeten werken. Dus ik hou dan ook amper tijd over om nog wat te doen.

Maar vanwege de vele regenval denk ik ook dat alles zo nat is met name het bos en dat is daar echt wel gevaarlijk met de afdalingen. Dus dan gaan we her volgend jaar nogmaals eens proberen :)

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 16:28

Verplaatsen naar volgend jaar is ook geen gek idee. Onze auto is net alweer aangereden dus ik val ook af 8)7 . Ons koekblikje heeft geen trekhaak helaas.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 16:30

laran schreef:
Verplaatsen naar volgend jaar is ook geen gek idee. Onze auto is net alweer aangereden dus ik val ook af 8)7 . Ons koekblikje heeft geen trekhaak helaas.

Pfoe wat balen! Met jullie alles hopelijk oké?

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 17:20

Zebrastreep schreef:
laran schreef:

Pfoe wat balen! Met jullie alles hopelijk oké?

Gelukkig wel wij zaten niet in de auto, paar maand geleden is er al eens iemand achterin gereden. Zat op zijn telefoon. Dus dit is de 2de keer dat onze auto binnen een half jaar in elkaar gereden is. Altijd oude auto's gereden nooit wat mee gehad, en nu een mooie paar jaar oude auto en al weer schade. Kan wel weer gemaakt worden gelukkig maar is gewoon vervelend.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-24 18:06

Dat is balen laran, doet toch meer pijn met een nieuwere auto dat soort schade.

Enorm veel regen idd laatste dagen, en met de storm zal er ook wel veel rotzooi op de weg liggen denk ik.

Succes voor iedereen die toch buiten gaat fietsen dit weekend, en natuurlijk ook voor de binnenfietsers!
Ik heb mijn Zwift abonnement alweer opgezegd nu ik weer op de buitenfiets kan :')

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 09:32

Zebrastreep schreef:
En inderdaad wat beter voorbereiden, maar ik ben nog geen twee week terug en het is echt chaos op werk, ik heb al weer veel extra moeten werken. Dus ik hou dan ook amper tijd over om nog wat te doen.
Dus dan gaan we her volgend jaar nogmaals eens proberen :)

Gaat goed komen , desnoods met z'n tweeën/groepje gaan plannen .
Hoeft ook niet iemand alleen te doen toch ?

Ow , wat ongelooflijk ruk @Laran :(:)
Hoop dat de verzekering alles snel en goed afhandelt .

Ik heb gisteren weer mijn eerste indoor interval training op de Tacx gedaan .
Vanaf volgende week moet ik weer werken , en na mijn werk buiten fietsen gaat het ook niet meer worden . >;)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 21:27

Ja het heeft veel geregend de laatste twee dagen. Gelukkig wonen we hier op de Sallandse Heuvelrug en dus kan het water goed weg.

Vanmorgen met 5 dames op de gravelfiets een ronde gedaan. Ondanks alle water dus echt goed te doen. Wel allemaal een regenjas mee en spatbord op de fiets. Maar uiteindelijk wat sputtertjes regen gehad en thats it. Was een super rit!

T2T fijn dat je weer binnen kan fietsen met dit weer!

Thami hoe ging het met je voet vandaag?

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 21:41

Hier was het vandaag prut… ik zit in het huis van een vriendin (catsitting) en zij woont naast het Gooisch Natuurreservaat. Maar iedere keer begon het weer te regenen, dus ik ben uiteindelijk naar de klimhal gegaan.

Morgen maar een rondje fietsen. En vanaf 1 oktober gaat mijn Zwift abonnement weer in, dan kan ik weer op zolder fietsen.

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 21:45

Wat een pisweer vandaag. Ik had mijn laatste triathlon van het jaar en het fietsonderdeel was echt niet naar wens. Ik heb een hekel aan fietsen in de regen/op glad/nat wegdek en de 4x 5km rond de Bosbaan was zeiknat met nog 2 buien over me uitgestort op 50 minuten tijd was ik geen gelukkig mens. Het voelde ook de hele rit alsof ik niet vooruit kwam. 2km/h langzamer dan vorig jaar, maar terugkijkend wel 139W gemiddeld en 147W normalized getrapt ten opzichte van 127W gemiddeld en 131W normalized vorig jaar. Maar een lekker ritje was het niet. Enige voordeel is dat ik me frisser voelde voor de run en daar wel de hoogste pace van het jaar op heb neergezet.

Van mij had het weer van vorig weekend en dit weekend beter omgedraaid kunnen worden. Vorig weekend was het zo warm dat mijn wave voor de Dam2Dam afgelast was en vandaag was het nat en koud terwijl ik best een zonnetje erbij had willen hebben...

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-24 21:58

@time fijn de binnen set up weer op orde voordat je weer begint met werken. Dan is de stap om nog even een training te doen na werk weer kleiner!

@maaikemuis veranderlijk weer vandaag, hier was het op een paar buitjes na echt heel mooi weer!

@marliesV klinkt als een leuke rit, leuk ook dat jullie met een clubje gravellen. Dat doe ik meestal alleen of met mijn man samen.

@Imay wat balen dat je afsluiter van het seizoen niet ging zoals je wilde, qua fietsen dan. Maar wel vooruitgang qua wattages dus eigenlijk heb je het hartstikke goed gedaan!

Mijn rit vandaag was geslaagd, gezellig gefietst en mijn voet hield het goed! 54km dus weer een stapje erbij :') Nu weer wat conditie gaan opbouwen, wel frustrerend hoe snel je die verliest.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 08:40

MarliesV schreef:
Ja het heeft veel geregend de laatste twee dagen. Gelukkig wonen we hier op de Sallandse Heuvelrug en dus kan het water goed weg.
Vanmorgen met 5 dames op de gravelfiets een ronde gedaan.

T2T fijn dat je weer binnen kan fietsen met dit weer!

Ik fiets natuurlijk liever buiten , maar wel met mooi warm weer :j :=
Als ik nu naar buiten kijk denk ik , he zonnetje schijnt , nauwelijks wind , maar het is nu
6 graden :brr:
Ben bang dat het vandaag toch bijna 4 uur op de Tacx gaat worden -O- Laptop mee , tv kijken en hopen dat de tijd snel voorbij gaat .

@Imay ; het was idd geen optimaal weer voor een triatlon .Koud en nat na het zwemmen op de fiets stappen bbbrr .
En mooie progressie in je wattage output !

@Thami ; mooie afsluitende rit van Langszij ! Ik zag idd wat foto,s op Strava +:)+

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 18:38

Dankjulliewel allemaal voor de verwelkomingen!

Vandaag mijn fiets in de bus gezet en richting Flevoland gereden om daar een stukje te fietsen. Mijn eigen omgeving ken ik ondertussen wel, dus nu kan ik twee van mijn favoriete dingen combineren: autorijden en fietsen :D

Afbeelding

Ook wou ik vanwege de enorme regenval de laatste dagen vooral op verharde paden kunnen fietsen. Dit kan heel erg goed waar ik heb gefietst, Hulkesteinse Bos. Dit keer een korter rondje gemaakt, kleine 10 kilometer :j

Afbeelding

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 19:13

Handig zo,n bus Nick :j
Ik zelf heb een Citroën Berlingo Multi space , daar passen mijn fietsen ook recht op in .

Nou , ik ben trots op mezelf , heb 3,5 uur ( heb 15 min ingekort ) op de Tacx gezeten . Vier handdoeken zeik nat , en 3 bidons leeg.
Daarna nog een kort loopje . Morgen rustdag .

Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-24 20:26

Gruwel bij het idee T2T :x
Fijn dat jij dat wel kan qua motivatie ed

Ik fiets in alle weer muv als het echt vies regent. Kou nog liever dan hitte haha

Lekker hoor Nick-en-ik. Andere omgeving geeft weer motivatie hè.

Thami wat fijn dat je voet het goed hield.

Ik mtb meestal alleen, behalve de toertochten, dan fiets ik nog wel eens met een groepje. Beetje afhankelijk van de afstand.
Op de gravel doe ik beide. Alleen lekker trappen maar ook met de club, vanuit Fietsvrouwen zijn we nu een fietsclub en proberen we elke maand samen te fietsen.

Vanuit zulke ritten leg je weer contacten, waarmee ik dan weer toertochten rij bijvoorbeeld.

Met mijn vent samen is niet leuk haha. Teveel tempo verschil en dat maakt het voor beide niet leuk of efficiënt. Dus alleen met vakantie of als hij kalm aan wil doen.