Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 10:19

Welkom nieuwe mama's <3

Noeps schreef:
Trekken jullie de warmte een beetje? Ik had vandaag een 10km hardloopwedstrijd. Was een teamestafette dus ik kon het ook niet maken om af te zeggen, maar 12.00 in de brandende zon starten was, zacht uitgedrukt, wel pittig :')

Dit zou ik al niet trekken zonder de hitte _O- Knap hoor!

Ik ben echt zo blij dat de mensen die ik het vertel (handje vol, maar voor mij wel belangrijke mensen) allemaal zo goed reageren en dat als ze 1 iemand het alleen zien doen ik het wel ben. Vind het zo lief en word er soms ook beetje emo van. :o Moet wel zeggen dat ik wel heel erg begin te beseffen hoe anders mn leven gaat worden en dat ik ook wel beetje bang ben voor de verandering als vrienden zien enzo... Dat wordt zonder partner natuurlijk wel veel en veel lastiger. Maar het komt allemaal goed :D

Doubtless

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 10:34

Wat fijn Yonker, dat je omgeving positief reageert :) Dat kan zo'n sterk gevoel geven! Natuurlijk gaat je leven veranderen, maar in mijn ervaring is het vooral ten goede en ga je iets heel moois en leuks meemaken <3 Ik zie net dat je in Oss woont! Dan wonen we bij elkaar in de buurt :))

Ik heb de bekkenfysio toch maar gemaild voor een afspraak. Zo'n last van 1 heup dat het beperkend wordt. Ben benieuwd of ze er iets mee kan. Verder is van de een op de andere dag het gevoel in mijn buik veranderd. Eerder voelde het alsof ik een zakje stenen in mijn buik had (met ruimte om te schuiven en in de weg te zitten). Nu voel ik echt dat er een baby in zit (met minder ruimte om te schuiven en de contouren van kop en kont :)) )! En het dag/nacht ritme wordt ook duidelijker. Gisteravond heel gezellig op de bank gelegen en schopjes gevoeld :+:

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 10:54

Hoop dat de bekkenfysio je kan helpen Doubtless! Wat leuk dat je zo'n verschil voelt en dat het dag/nacht ritme ook duidelijk is! Wist niet dat, dat zo duidelijk kon zijn haha :D
Lijkt me heel bijzonder om iemand in je te voelen "schoppen"

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 11:14

Fijn dat je omgeving zo positief is Yonker! Een goed vangnet lijkt mij, zeker als je het zelf gaat doen heel belangrijk.

Ik snap ook helemaal je gevoelens over verandering. Ik zit nu ook in die fase van besef. Alles gaat helemaal anders worden. Dat zal aanpassen worden maar er zitten ook hele leuken kanten aan, is de bedoeling. Al kan nooit alles leuk zijn. De vrijheid kwa afspreken gaat lastiger worden ja. Lijkt mij ook moeilijk maar er komt iets anders voor in de plaats. Gelukkig hebben we 9 maanden de tijd voor de acceptatie en uiteindelijk worden ze ook groter ;). Ik ga proberen niet te veel te plannen na de geboorte en proberen een 'go with the flow' mindset te hebben. Als ik ervaringsverhalen hoor om mij heen loopt het toch altijd anders dan je in eerste instantie verwacht. Dus ik ga het zo goed mogelijk maar gewoon over mij heen laten komen, vind ik moeilijk ik ben een planner. :P

Ik wil ook geen uitspraken doen over dingen die ik absoluut niet ga doen als ouder of wat absoluut wel. Volgens mij weet je pas wat handig is en werkt op het moment zelf.

Wat is de ervaring van diegene die al een kind hebben hierin? Hoe was de eerste keer voor jullie?

Wat leuk Doubtless dat je de baby nu echt ook voelt! Lijkt mij heel apart.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 12:31

Hier ging de toevoeging van een kindje/ baby heel natuurlijk, misschien ook omdat corona tijd was en sociale dingen sowieso op een lager pitje stonden. Maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik dingen moest laten. Ik vond het weer aan het werk gaan het zwaarste. En het veel meer moe zijn :+

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 12:46

Ik snap je vraag niet helemaal :D Wat bedoel je met "Hoe was de eerste keer voor jullie"? Naar welke ervaring ben je op zoek?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:15

Doubtless schreef:
Ik snap je vraag niet helemaal :D Wat bedoel je met "Hoe was de eerste keer voor jullie"? Naar welke ervaring ben je op zoek?

De verandering die je doormaakt in je leven na de komst van je eerste kindje. :)

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:20

Hier ging dat ook heel natuurlijk denk ik. Hoewel wij ook midden in de Corona maatregelen zaten. Ik vond het herstel tegenvallen. De hormonen en emoties ook :Y) Maar na een paar weken bijkomen heb ik mijn verlof actief kunnen invullen. Ik werd een beetje gek van het vele thuis zijn :+ ik ben na 10 weken weer gaan werken en dat vond ik heerlijk.

Daarna vond ik de gebroken nachten het lastigste. Dat werd na 1,5 jaar pas beter.
Het mooiste vond (en vind) ik hoeveel gezelliger het wordt, met een kindje erbij. Het was al gezellig hoor :D maar hij voegt zóveel toe <3

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:33

Yipee schreef:
Doubtless schreef:

De verandering die je doormaakt in je leven na de komst van je eerste kindje. :)

Gister voelde ik me gelukkig gelijk weer beter nadat ik gestopt was met de ijzer-supplementen.

Ik merkte bij de eerste wel dat ik die 9 maanden zwangerschap echt nodig had om aan het idee te wennen dat ik een kleine zou krijgen. Eerste jaar met gebroken nachten en borstvoeding vond ik best zwaar, maar hoe ouder ze wordt hoe leuker ik het begin te vinden. Ze is nu 2,5 en ik vind het echt geweldig om leuke dingen samen te doen, zien wat ze elke dag leert en ook hoe andere mensen van haar genieten als ze uit spelen gaat. Kijk dus bij de 2e ook wel een beetje tegen het eerste half jaar op moet ik bekennen, maar kijk er ook naar uit om te zien hoe de kleine op elkaar gaan reageren.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:40

Ik vond de verandering van met z’n twee naar drieën ook heel prima te doen. Ja, je moest je aanpassen en sommige dingen gaan minder makkelijk, maar dat vonden we lange na niet opwegen tegenover wat we ervoor terug hebben gekregen.

Mijn dochter is natuurlijk nog best jong, overmorgen 9 maand oud. En ik vond het vanaf het begin heel erg mee vallen. Ik vond mijn zwangerschap heel pittig en heftig, kon lichamelijk nauwelijks wat. Na de bevalling was ik gelijk mobieler dan ervoor, dat was een hele opluchting. En we hebben een heerlijk vrolijk en makkelijk meisje, wat al vanaf het begin goed slaapt en heel weinig huilt. Dus nooit echt veel slaaptekort gehad of idee dat het veel energie koste, dat scheelt veel.

En soms heb je dagen die wel even wat minder zijn. Maar dan lacht ze naar je en maakt het allemaal niks meer uit.

Wel was voor mij het stoppen met borstvoeding heel vreemd. Ik ben met 5,5 maand gestopt omdat ze de borst weigerde. En toen merkte ik ineens hoe gigantisch veel invloed borstvoeding nog heeft op je hormonen. Ik voelde me na het stoppen met borstvoeding ineens nog weer veel meer mezelf weer. Was een hele vreemde gewaarwording, alsof ik tot die tijd beetje wazig was in alles ofzo.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:41

Doubtless schreef:
Hier ging dat ook heel natuurlijk denk ik. Hoewel wij ook midden in de Corona maatregelen zaten. Ik vond het herstel tegenvallen. De hormonen en emoties ook :Y) Maar na een paar weken bijkomen heb ik mijn verlof actief kunnen invullen. Ik werd een beetje gek van het vele thuis zijn :+ ik ben na 10 weken weer gaan werken en dat vond ik heerlijk.

Daarna vond ik de gebroken nachten het lastigste. Dat werd na 1,5 jaar pas beter.
Het mooiste vond (en vind) ik hoeveel gezelliger het wordt, met een kindje erbij. Het was al gezellig hoor :D maar hij voegt zóveel toe <3

Het lijkt mij ook pittig maar dat is niet anders. Je laatste stuk is ook het idee wat ik hoop dat het uiteindelijk wordt.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:42

Wij zijn nu paar dagen op vakantie. We hebben vanmorgen alleen halfuurtje gezwommen. Dochter vond het fantastisch en heeft halfuur lang alleen meer gigantisch lopen lachen. Zo simpel, maar nu echt wel al een hoogtepunt van de afgelopen tijd <3

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 13:53

Ja het geeft ook zeker wel een verrijking daar ben ik van overtuigd hoor!
Maar ik was bijv gisteren het een goede vriendin vertellen die kinderen eigenlijk niet zo heel leuk vind... en ik zou haar graag nog zien in de toekomst zonder een kindje dan maar het zal voor mij een stuk moeilijker worden omdat ik bijv mijn ouders ook niet altijd wil belasten met oppassen. Zelfde geldt voor sporten... dat deed ik minimaal 2x per week in de avond maar dat zie ik mezelf gewoon niet meer doen straks met een klein kindje gezien ik dan altijd oppas moet regelen. Zijn allemaal dingen waar ik nu al over nadenk, wat ik ook gewoon moet laten gebeuren natuurlijk maar dat beangstigd me ook wel een klein beetje :=

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 14:42

Yipee schreef:
Het lijkt mij ook pittig maar dat is niet anders. Je laatste stuk is ook het idee wat ik hoop dat het uiteindelijk wordt.

Het is geen garantie dat het pittig wordt. Er zijn legio ouders die dat zo niet ervaren. Die krijgen een tevreden baby die goed eet en heerlijk slaapt. Dat is ook een optie! Dus zet jezelf niet teveel schrap :*

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 16:18

linoleum schreef:
Ik vond de verandering van met z’n twee naar drieën ook heel prima te doen. Ja, je moest je aanpassen en sommige dingen gaan minder makkelijk, maar dat vonden we lange na niet opwegen tegenover wat we ervoor terug hebben gekregen.

Mijn dochter is natuurlijk nog best jong, overmorgen 9 maand oud. En ik vond het vanaf het begin heel erg mee vallen. Ik vond mijn zwangerschap heel pittig en heftig, kon lichamelijk nauwelijks wat. Na de bevalling was ik gelijk mobieler dan ervoor, dat was een hele opluchting. En we hebben een heerlijk vrolijk en makkelijk meisje, wat al vanaf het begin goed slaapt en heel weinig huilt. Dus nooit echt veel slaaptekort gehad of idee dat het veel energie koste, dat scheelt veel.

En soms heb je dagen die wel even wat minder zijn. Maar dan lacht ze naar je en maakt het allemaal niks meer uit.

Wel was voor mij het stoppen met borstvoeding heel vreemd. Ik ben met 5,5 maand gestopt omdat ze de borst weigerde. En toen merkte ik ineens hoe gigantisch veel invloed borstvoeding nog heeft op je hormonen. Ik voelde me na het stoppen met borstvoeding ineens nog weer veel meer mezelf weer. Was een hele vreemde gewaarwording, alsof ik tot die tijd beetje wazig was in alles ofzo.

Ik moet zeggen dat ik BV echt heel heftig vond. Ga het nu bij de 2e ook zeker niet doen. Heel veel mensen zeggen steeds je bedenkt je nog wel; nope :+
Wil wel vanaf week 37/38 gaan kolven om die eerste melk op de vangen, maar daarna stop ik.

Hier achteraf denk ik een flinke postpartum depressie gehad maar niet zo opgepakt, dus ik heb nu nog therapie om alles van de afgelopen 5 jaar (heb 3 jaar op cohort gewerkt incl alle ellende) en flink ziek kindje gehad wat niemand erkende, tot opeens een diagnose en behandeling, eens goed te verwerken.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 16:54

Borstvoeding is ook best wel heftig. Bij mij ging de BV allemaal vanzelf, vanaf begin productie, geen kloven/pijn, geen over/onder productie. En alsnog vond ik het best wel zwaar. Ook super mooi en ga het absoluut weer doen, maar je levert er ook een boel vrijheid en deel van jezelf voor in. Maar had het absoluut niet willen missen!

Wel goed dat je alsnog in therapie bent gegaan. Zeker met een tweede op komst. Veel sterkte en succes!

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 17:05

Moet zeggen dat het ook vanzelf ging, maar te weinig productie denk ik achteraf.

Haha ja ik moest na m’n EUG wel :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 18:04

Doubtless schreef:
Yipee schreef:

Het is geen garantie dat het pittig wordt. Er zijn legio ouders die dat zo niet ervaren. Die krijgen een tevreden baby die goed eet en heerlijk slaapt. Dat is ook een optie! Dus zet jezelf niet teveel schrap :*

En je kan ook een baby hebben die niet gemakkelijk slaapt en er best heel oké mee zijn :j. Ik vind het niet pittig of zwaar om een kind te hebben, maar er zijn wel pittige moménten. Tijdens mijn verlof vond ik het wel eens moeilijk om de hele dag in een zorgende modus te staan en was ik blij als ik aan het eind van de dag mijn kind aan mijn partner kon overhandigen. Voor mij was het dan ook goed om weer aan het werk te gaan *\%/* Borstvoeding ging (en gaat, want ik voed nog steeds) heel makkelijk, ook met pittige momenten, maar onderaan de streep heeft het voor mij/ons veel meer voordelen dan nadelen (gehad) en hoop ik de tweede ook weer een tijd te mogen voeden.

Oja, en over sporten, ook daarin zijn oplossingen te vinden zonder dat je gelijk gebonden bent aan een oppas ‘s avonds. Ik weet niet hoe je werkweek eruit ziet en wat voor sport je doet, maar zeker in en om huis moet twee keer per week sporten echt wel haalbaar zijn. Toen mijn dochter nog een newborn was, nam ik haar in de kinderwagen mee naar Mom in Balance. Of ze lag als een blij ei op het boxkleed naast mijn fitnessmatje als ik thuis een workout deed of op de tacx trainde. Sinds ze in de buggyzit van de kinderwagen kan, neem ik haar mee als ik ga hardlopen. Gewoon in de Joolz :D. Op rustige brede asfaltwegen zonder al te veel bochten kan je prima joggen met een kinderwagen. En soms breng ik haar al vroeg naar de opvang, ga ik hardlopend met een omweg naar huis, of ga ik na werktijd juist eerst sporten voor ik haar ophaal. Lang verhaal kort, met een beetje creativiteit en planning kom je een eind!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 18:59

Ik heb bijna 10 maanden fulltime gekolfd, als de borstvoeding nu niet lukt ga ik dat nooit meer doen want het was echt heel erg zwaar. Ik hoop dat borstvoeding live nu gaat lukken.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 19:43

Fijn om jullie verhalen te horen over jullie eerste baby! Heel divers maar met als gemeenschappelijke deler dat jullie alles met liefde doen en ook veel liefde terug krijgen. :) Ook fijn om te horen dat er een leven is na een baby en dat je veel kunt combineren met wat creativiteit haha.

Hier hou ik maar aan vast. ;)

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-23 21:44

Jeetje Noeps respect überhaupt voor 10k rennen, maar helemaal met die warmte! Blijf je jullie kindje doorvoeden tot de nieuwe baby er is (of misschien ook erna) of is wil je dat met der tijd afbouwen?

Yonker wat super fijn dat iedereen zo goed reageert! Hier hebben ze veel sportscholen met kinderopvang of faciliteiten, is er misschien ook zoiets bij jou te vinden?

Doubtless slim je afspraak dan, hopelijk kan ze je goed helpen! Leuk dat je de kleine ook zo hebt gevoeld gisteren :)

Yipee herkenbaar hihi, hier ook mrs planner die heel hard haar best doet dat niet te doen voor als de kleine er is :') (ik doe mijn best, maar de nachten zijn al verdeeld :') ) Al maak ik me geen zorgen over de aanpassing naar met een kind, ik geloof dat dat heel natuurlijk zal verlopen en eigenlijk als vanzelf.

Pressent fijn dat je je beter voelt nu je gestopt bent met die ijzertabletten!

Linoleum wat fijn dat jullie meisje meteen al best goed sliep en weinig huilde. Denk dat een goede nacht je ook echt wel helpt! Lijkt me trouwens best een harde manier om te stoppen met bv, als ze ineens weigert. Was dat voor jou oké of vond je het lastig? Wat leuk dat je dochter het zwemmen zo leuk vond!

Barbabientje jeetje dat klinkt als een pittige tijd! Hoe is het nu met je kindje? Wat is een EUG :o

Foei ik heb wel echt afgezien afgelopen dagen met het weer, kan altijd al heel slecht tegen de warmte, maar dit keer helemaal niet. Zou blij zijn wanneer het huis weer wat af gaat koelen, voor nu is airco echt leven :o Ik heb echt veel profijt van mijn bekkenband, merk echt verschil als ik hem braaf draag :j Terwijl ik niet echt door had last te hebben anders dan wat gevoeligheid.
Zaterdag hebben wij de kinderwagen binnen gehad, zo leuk *\o/*
En komende vrijdag de 22-weken prik halen, doen jullie dat ook allemaal en waarom wel of niet? Hier vinden we het een fijn idee dat de kleine dan meteen bescherming heeft, zeker omdat ze in griepseizoen wordt geboren

Als ik ergens op ben vergeten te reageren, sorry! Afgelopen dagen wel meegelezen maar geen puf gehad te reageren

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 06:15

Balen dat je in de avond nog zo misselijk bent, doubtless. Gek hè, hoe het ineens zo kan veranderen met de buik!

Stom dat je zoveel last van klachten hebt nog steeds, Bellex. Lijkt me pittig. Wij gaan idd ook de kinkhoest vaccinatie halen. Moet m alleen nog even inplannen…

Oh pittig ook, Noeps! Fijn dat je man dat dan zo oppakt. Pff, 10km, doe ik idd zonder de hitte al niet, haha!

Lekker dat je overdag je slaap kunt pakken, Linoleum en dat het eigenlijk beter gaat dan in je eerste zwangerschap. Wat leuk dat je dochter het zwemmen zo leuk vond!

Fijn van de goede 20 weken echo, yesterday! Wel echt heel naar van die cyste.

Beetje je rust pakken dan af en toe, Dustinlover.

Fijn de goede nipt, Barbalientje, geniet van je vakantie!

Fijn dat de klachten meevallen, Yipee. Hopelijk blijft dat zo! Wij zijn met onze oudste best makkelijk. Hebben niet mega vaste slaaptijden, maar in grote lijnen houden we wel een soort ‘ritme’ aan. In principe gaat ze naar van alles en nog wat mee en is ze heel makkelijk daardoor. Hier alleen moeite met de periodes van sprongetjes (nu sprong 10, fantastisch) en de gebroken nachten die het zwaar maken. Vannacht bijvoorbeeld ook weer 1,5 uur in totaal op verschillende momenten bij haar gezeten omdat ze helemaal overstuur was.

Stom van de bijwerkingen van het ijzer, pressent, daarvoor neem je die tabletten niet.

Fijn dat de omgeving zo goed reageert, yonker! En het zal vast z’n weg wel vinden.

Hier hetzelfde Set_Elkol, ook 10 maanden fulltime kolven. Zo zwaar achteraf. Weet niet of ik het weer zou doen…

Hier even pittige dagen. Zelf aan de buikgriep, maar wel naar werk, omdat het ‘meevalt’ en vooral krampen zijn. Fien slaapt slecht op het moment. Vannacht weer 3x helemaal overstuur wakker. En de hond heeft met de warmte last van diarree, dus daar kunnen we ook zo’n 2x per nacht voor ons bed uit. Hopelijk snel weer rust in de tent…

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 08:15

Bellex, leuk kinderwagen! Ik kan waarschijnlijk hier en daar wat spulletjes overnemen van mijn beste vriendin en haar schoonouders. Scheelt voor mij heel veel gezien het financieel ook even zwaar zal worden met een baby erbij en 1 inkomen. Maar dat gaat me ook zeker lukken!

Marjo; klinkt heftig. Hoop voor je dat er snel rust in de tent is :(:)

Ik had gisteren uitslag van MRI die ik heb gehad toen ik nog niet wist dat ik zwanger was :+ Had heel veel rugklachten/uitstraling naar mijn been. Gelukkig is die pijn sinds paar maanden nu weg/minder aanwezig! Maar toch die MRI door laten gaan en er zit een flinke hernia in mijn rug, op de MRI was de embryo ook al te zien, wel bijzonder want zou betekenen dat het een week geleden bevrucht was zeg maar. Voor nu kunnen ze dan er ook niks aan doen zolang ik zwanger ben en ik heb een brief voor de gynaecoloog gekregen. Het kan zo zijn dat ik er weer meer last van ga krijgen straks verder in de zwangerschap maar ik hoop echt zo van niet -O- Anders zie ik mezelf iig niet fulltime werken tot verlof. Maar goed we hopen dat de pijn wegblijft :D

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 10:45

19Marjo90 eerlijk, ik heb het daar mentaal ook wel even pittig mee gehad maar kan het nu wel echt goed accepteren door het in perspectief te zetten. Uiteindelijk valt het nu allemaal mee, ik kan weer eten en (met desnoods een kleine aanpassing) mijn dingetjes doen, kleine groeit ontzettend goed en heb er gewoon heel veel zin in! Die acceptatie heeft zoveel rust gebracht, en als ik haar dan voel bewegen kan ik niet anders dan al helemaal verliefd het ervoor over te hebben haha!
Dat klinkt best pittig zo'n sprongetje, zowel voor jullie als ouders als ook voor jullie dochter, wat sneu dat ze zo overstuur is dan zeg. En wat rot dat je buikgriep had, dat lijkt me best heftig zwanger! Hoe voel je je nu?

Yonker wat fijn dat je spullen van anderen over kan nemen zeg! Tipje, op vinted staan echt hele royale pakketten babykleding voor erg weinig, super chill en vaak echt leuk spul ook voorbeeldje. Zijn ook veel plekken waar je als alleenstaande wat hulp kan krijgen met uitzet ed. PB gerust mocht je eens vragen erover hebben, heb het een aantal keren voor cliënten moeten regelen.
Wat vervelend dat je een hernia hebt zitten zeg, ik hoop dat je last ervan niet zal terug komen/toenemen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-23 13:26

Bellex schreef:
Foei ik heb wel echt afgezien afgelopen dagen met het weer, kan altijd al heel slecht tegen de warmte, maar dit keer helemaal niet. Zou blij zijn wanneer het huis weer wat af gaat koelen, voor nu is airco echt leven :o Ik heb echt veel profijt van mijn bekkenband, merk echt verschil als ik hem braaf draag :j Terwijl ik niet echt door had last te hebben anders dan wat gevoeligheid.
Zaterdag hebben wij de kinderwagen binnen gehad, zo leuk *\o/*
En komende vrijdag de 22-weken prik halen, doen jullie dat ook allemaal en waarom wel of niet? Hier vinden we het een fijn idee dat de kleine dan meteen bescherming heeft, zeker omdat ze in griepseizoen wordt geboren

Leuk, welke kinderwagen hebben jullie?
Ik haal ook de 22-wekenprik, om dezelfde reden die jij noemt. Vorige zwangerschap ben ik vijf keer gevaccineerd: 22-weken, griepprik, de gewone covid-vaccinatie en op het eind ook nog de booster :').

Marjo, tanden op elkaar en deze weken zien te overleven dus. Beterschap voor jullie allemaal!

Yonker, fijn dat je spullen kan overnemen! Op marktplaats / vinted / kringloop is zóveel spul te vinden voor de kleintjes. Wij hebben ook veel tweedehands, het scheelt veel geld en het is een stuk duurzamer. En verder zou je eerst de echte basis kunnen aanschaffen en dan zie je later wel wat je toch nog handig vindt om erbij te hebben. Wij hadden bijvoorbeeld prima zonder box gekund. Misschien dat we 'm bij de tweede wel meer gaan gebruiken om te voorkomen dat onze dochter gekke stunts met de baby gaat uithalen als ik even moet plassen ofzo :').
Heftig van je hernia wel hoor, hopelijk blijven de klachten een beetje stabiel als je verder in de zwangerschap bent.