Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 10:10

elmiran schreef:
IMANDRA schreef:
Miskramen komen vaker voor dan je denkt. Nu valt het alleen meer op omdat mensen er meer op letten. Dat is bij meer dingen zo...
Wetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat de hoeveelheid miskramen onder gevaccineerden niet hoger is dan onder ongevaccineerden. Dat betekent dat het vaccin dus geen miskramen veroorzaakt.

Heb je de cijfers gezien?. Ik mag verder geen informatie delen maar zou zeggen bel eens een verloskundige op. Ik had het vaccin bijna genomen om geen gezeur op de werkvloer te krijgen, en van de stress af te komen. Juist door deze ervaringen heb ik me bedacht vanwege een kinderwens.

Mijn aangetrouwde nichtje dacht ook zo, en nam daarom geen vaccinatie.
Ze eindigde op de IC aan de beademing met ernstige COVID. Haar man (wel gevaccineerd) had een minimale snotneus.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 13:07

IMANDRA schreef:
Ik kom er even op terug. Hoewel mijn statement dat niet betekende en het natuurlijk aparte onderzoeken zijn, lijkt het RIVM erop te wijzen dat COVID-19 zelf ook geen verhoogd risico op afwijkingen of miskramen geeft:
https://www.rivm.nl/en/coronavirus-covid-19/pregnancy

Wel worden zwangeren over het algemeen zieker aldus RIVM, dus is/was vaccinatie wel aan te raden.

Maar de RIVM-informatie in deze link lijkt vooral te gaan over de relatie tussen de Omicron variant en zwangerschap. Bij de Delta variant werd er wel gewaarschuwd voor de gevaren en zagen de ziekenhuizen ook een toename van opname van zwangeren, ook op de IC.
Lareb benoemt in dat kader ook specifiek Delta:
*KLIK*
Citaat:
Grotere kans op schade aan de placenta en op doodgeboorte
De meeste vrouwen die COVID-19 hadden tijdens de zwangerschap krijgen gezonde kinderen. Toch kan COVID-19 zorgen voor schade aan de placenta, zelfs als de moeder bijna geen klachten heeft. Daarnaast geeft een besmetting tijdens de zwangerschap waarschijnlijk een grotere kans op een doodgeboorte, vooral bij de Delta variant. Onderzoekers zagen dat zwangere vrouwen met placentaschade een nog hogere kans op een doodgeboorte hadden.

Het natuurlijk niet zo raar dat juist deze informatie en waarschuwingen zijn blijven hangen.

IMANDRA

Re: Een jaar later. Ervaringen na vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 14:10

Ah, ja, je hebt gelijk. Blijft toch lastig soms met die varianten.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 22:45

secricible schreef:
Ze eindigde op de IC aan de beademing met ernstige COVID. Haar man (wel gevaccineerd) had een minimale snotneus.

Dat kan. Ik ken er 2 die corona hebben gehad tijdens de zwangerschap. Waarvan 1 2x gevaccineerd, en de andere helemaal niet. Mijn vriendin heeft zoals ik al eerder schreef op advies van haar huisarts de booster niet meer genomen. De kinderen zijn gezond geboren. Niks aan de hand. Dat terwijl mijn vriendin toch best goed ziek is geweest. Het zegt dus helemaal niks. Haar kinderen hebben het inmiddels ookal meerdere keren gehad.

Mijn vriend (wel gevaccineerd) was veel zieker dan ik. Heeft over staan geven, en lag op de grond in de badkamer. Had meerdere dagen koorts, last van vermoeidheid, niesbuien etc. Ik heb 1 1/2 dag koorts gehad. Niet afgeremd, gewoon zonder medicatie in bed blijven liggen, maar kan zeggen dat ik wel eens zieker ben geweest door b.v menstruatiepijn, of een buikgriep.

Ik ben trouwens pas besmet geraakt na een week oorontsteking, en 1 week een normale griep. Daarna 2 weken terug op de werkvloer, en corona gekregen van iemand die terug kwam uit quarantaine (maar een paar dagen omdat hij gevaccineerd is). Er werden grapjes gemaakt toen ik in zijn stoel zat, niet wetend dat ik echt corona zou krijgen. Daarvoor weken lang geprobeerd om het op te lopen omdat ik van de druk af wilde, en een herstelbwijs voor mij op dat moment de enige oplossing was.

Stel dat het om een buikgriep ging had ik er misschien anders in gestaan omdat ik weet dat mijn lichaam daar vatbaar voor is.

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-22 22:58

Kinke schreef:
Ik gooi hem er nog een keer in voor Elmiran. Over dat bedrijf met honderden mensen waarbij alleen de gevaccineerden ziek werden

Er was een enquête. Wij waren de groep die vanaf het begin door moesten werken toen er geroepen werd door andere mensen dat het hele land in lockdown was. Er was veel onrust, en boze mensen. Ze begrepen niet dat als het virus zo gevaarlijk is wij door moesten werken. In het begin werd er bekend gemaakt wie er ziek waren. Mensen werden naar huis gestuurd om te gaan testen. Dit waren best grote groepen. Later werden alleen de ongevaccineerde mensen naar huis gestuurd om te gaan testen. Er werd veel over het onderwerp gesproken vooral omdat mensen bang waren, en de zieke mensen deelden hun ervaringen. Omdat het later niet meer bekend gemaakt werd wie er ziek waren gingen collega's elkaar op de hoogte brengen of hoorde je het via, via. De meeste mensen waren gevaccineerd.Het kleine groepje zonder wist dit van elkaar. De meesten waren de hele situatie zat, en zaten te wachten op een besmetting.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:35

Heb hier geen verschil gemerkt tussen mensen die wel of niet ingeent waren. Ze werden allemaal even ziek. De een definieerde het als milde verloop en de ander gewoon als ziek.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:37

elmiran schreef:
secricible schreef:

Dat kan. Ik ken er 2 die corona hebben gehad tijdens de zwangerschap. Waarvan 1 2x gevaccineerd, en de andere helemaal niet. Mijn vriendin heeft zoals ik al eerder schreef op advies van haar huisarts de booster niet meer genomen. De kinderen zijn gezond geboren. Niks aan de hand. Dat terwijl mijn vriendin toch best goed ziek is geweest. Het zegt dus helemaal niks. Haar kinderen hebben het inmiddels ookal meerdere keren gehad.

Mijn vriend (wel gevaccineerd) was veel zieker dan ik. Heeft over staan geven, en lag op de grond in de badkamer. Had meerdere dagen koorts, last van vermoeidheid, niesbuien etc. Ik heb 1 1/2 dag koorts gehad. Niet afgeremd, gewoon zonder medicatie in bed blijven liggen, maar kan zeggen dat ik wel eens zieker ben geweest door b.v menstruatiepijn, of een buikgriep.

Ik ben trouwens pas besmet geraakt na een week oorontsteking, en 1 week een normale griep. Daarna 2 weken terug op de werkvloer, en corona gekregen van iemand die terug kwam uit quarantaine (maar een paar dagen omdat hij gevaccineerd is). Er werden grapjes gemaakt toen ik in zijn stoel zat, niet wetend dat ik echt corona zou krijgen. Daarvoor weken lang geprobeerd om het op te lopen omdat ik van de druk af wilde, en een herstelbwijs voor mij op dat moment de enige oplossing was.

Stel dat het om een buikgriep ging had ik er misschien anders in gestaan omdat ik weet dat mijn lichaam daar vatbaar voor is.

Je realiseert je dat er áltijd variatie is in hoe ziek iemand is, binnen zowel gevaccineerden als ongevaccineerden? Dus die paar personen in je bubbel zeggen precies niks over hoe het gemiddeld er aan toegaat. Lijkt me namelijk heel sterk dat jouw bubbel een groot genoege groep is die perfect representatief is voor de Nederlandse samenleving ;)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 09:51

Heb zelf corona gehad eind december (gekregen van gevaccineerden). Ikzelf was ongevaccineerd en nauwelijks ziek (wat hoofd- en spierpijn en vermoeidheid, geen smaak 2 of 3 dagen, scheelde me wat kilo's van kerstdiners :D ), maar als je fibromyalgie hebt, zoals ik, dat is oprecht veel vervelender. Dan is moeheid, spierpijn en hoofdpijn toch al een dingetje :+ .

Maar goed... heb in de afgelopen tijd 5x direct contact met vrienden met corona gehad, waarvan ik er 3 van één gezin gewoon geknuffeld en gehugd heb. Dat was op de crematie van de vrouw/moeder van dit gezin, dus niet knuffelen was voor mij even echt geen optie (ze is overleden aan de vreselijke ziekte ALS). De gezinsleden waren zowaar positief getest die bewuste zware dag. Mijn man en dochter deden overigens hetzelfde. Niets aan over gehouden, geen tweede keer corona gekregen. Dus tja.... ik stond en sta nog steeds vrij nuchter in het hele C gebeuren.

Nu hebben we weer apenpokken, maar ik val nog in de categorie gevaccineerd tegen pokken, zowaar, haha. Sorry hoor, maar ik leef mijn leven en ben wat klaar met al die angstzaaierij. En geen haar op mijn hoofd dat ik me laat prikken.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:03

Die verhalen binnen je eigen bubbel zegt helemaal niks inderdaad.
Bij mij zijn er drie kennissen overleden, allemaal ongevaccineerd, en van de gevaccineerden is er niet een ziek geworden tot nu toe. Wat zegt dat dan? Juist, net zoveel als de verhalen hierboven, helemaal niks dus. De enige die echt genoeg cijfers hebben en die tegen de hele populatie kunnen afzetten dat zijn de grote instanties als ggd en rivm.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 10:07

Geen spijt en ken niemand met spijt. Ik heb corona gehad, best erg dus ik houd mezelf voor dat ik anders op de IC terecht was gekomen zonder spuit. Toen er nog geen spuiten waren zijn er in mijn omgeving een aantal personen overleden aan corona.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 13:00

Twiggy2008 schreef:
Heb zelf corona gehad eind december (gekregen van gevaccineerden). Ikzelf was ongevaccineerd en nauwelijks ziek (wat hoofd- en spierpijn en vermoeidheid, geen smaak 2 of 3 dagen, scheelde me wat kilo's van kerstdiners :D ), maar als je fibromyalgie hebt, zoals ik, dat is oprecht veel vervelender. Dan is moeheid, spierpijn en hoofdpijn toch al een dingetje :+ .

Maar goed... heb in de afgelopen tijd 5x direct contact met vrienden met corona gehad, waarvan ik er 3 van één gezin gewoon geknuffeld en gehugd heb. Dat was op de crematie van de vrouw/moeder van dit gezin, dus niet knuffelen was voor mij even echt geen optie (ze is overleden aan de vreselijke ziekte ALS). De gezinsleden waren zowaar positief getest die bewuste zware dag. Mijn man en dochter deden overigens hetzelfde. Niets aan over gehouden, geen tweede keer corona gekregen. Dus tja.... ik stond en sta nog steeds vrij nuchter in het hele C gebeuren.

Nu hebben we weer apenpokken, maar ik val nog in de categorie gevaccineerd tegen pokken, zowaar, haha. Sorry hoor, maar ik leef mijn leven en ben wat klaar met al die angstzaaierij. En geen haar op mijn hoofd dat ik me laat prikken.

Het verschil met corona is dat je apenpokken niet oploopt doordat iemand in de supermarkt in je nek hoest.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:12

Is er iemand ooit weleens bij een test geweest, waarbij ze hebben geprobeerd elkaar aan te steken. Een kennis van mij is het hoe dan ook niet gelukt om aangestoken te worden. Hoe kan bij een echtpaar de een wel ziek zijn en de ander niet positief. Dat zijn gewoon vragen. Iets wat zo besmettelijk is en het lukt je niet om aangestoken te worden.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:22

anjali schreef:
Twiggy2008 schreef:

Het verschil met corona is dat je apenpokken niet oploopt doordat iemand in de supermarkt in je nek hoest.

Joh, echt :7 ?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 15:57

Dinopino schreef:
Is er iemand ooit weleens bij een test geweest, waarbij ze hebben geprobeerd elkaar aan te steken. Een kennis van mij is het hoe dan ook niet gelukt om aangestoken te worden. Hoe kan bij een echtpaar de een wel ziek zijn en de ander niet positief. Dat zijn gewoon vragen. Iets wat zo besmettelijk is en het lukt je niet om aangestoken te worden.

Gezien gezonde mensen dood zijn gegaan en heel ongezonde nergens last van zal het daar niet echt aan liggen.
Ik denk nog steeds dat het met iets van je genen ofzo te maken heeft of je vatbaar bent of niet.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:12

Ik las net in de krant dat via een rechtszaak het aan de KLM verboden is om nieuwe piloten te weigeren omdat ze niet gevaccineerd zijn of dat zelfs maar te vragen. Ik vind dat heel raar omdat piloten toch internationaal inzetbaar moeten zijn en er nog steeds landen zijn met restricties wegens corona.En ook omdat binnen de kleine ruimte van een vliegtuig besmettingen veel kans hebben.Overigens zou ik als werkgever ook nog eens zelf willen bepalen wie ik wel of niet wil aannemen.Om wat voor reden dan ook.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:19

Dat is wel apart inderdaad. Wat verwachten ze dan? Dat zo'n piloot wordt aangenomen en vervolgens niet op internationale vluchten inzetbaar is omdat een land zo'n piloot niet binnen laat?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 09:22

anjali schreef:
Ik las net in de krant dat via een rechtszaak het aan de KLM verboden is om nieuwe piloten te weigeren omdat ze niet gevaccineerd zijn of dat zelfs maar te vragen. Ik vind dat heel raar omdat piloten toch internationaal inzetbaar moeten zijn en er nog steeds landen zijn met restricties wegens corona.En ook omdat binnen de kleine ruimte van een vliegtuig besmettingen veel kans hebben.Overigens zou ik als werkgever ook nog eens zelf willen bepalen wie ik wel of niet wil aannemen.Om wat voor reden dan ook.

Mwah dat laatste moet je niet willen hebben. Stel je voor dat je bedrijven krijgt die vrouwen niet aannemen omdat ze mogelijk zwanger worden, of mensen met een donkerdere huidskleur weigert vanwege racisme.

Al vind ik het idd wel apart dat bij zo'n internationaal bedrijf waar vaccinaties juist belangrijk zijn wbt. de inzetbaarheid van piloten je daar inderdaad niet op mag selecteren. Of zijn die restricties inmiddels grotendeels weg? Ben niet zo bij met de regels internationaal :))

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:04

Ik denk dat dat vooral komt omdat piloot een zeer specifiek beroep en opleiding is. Als je die mensen weigert aan te nemen, is er binnen de sector geen andere mogelijkheid om een functie uit te oefenen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:22

Poekkie schreef:
Ik denk dat dat vooral komt omdat piloot een zeer specifiek beroep en opleiding is. Als je die mensen weigert aan te nemen, is er binnen de sector geen andere mogelijkheid om een functie uit te oefenen.

Ja,maar als je bijv. in het leger gaat dan weet je ook dat er regels zijn zoals verplichte vaccinaties.En welke dat zouden kunnen zijn dat weet je niet vantevoren.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:37

Poekkie schreef:

Maar zo wordt je verplicht om een piloot aan te nemen die je niet echt kan inzetten?

Bedoel, ik chargeer het nogal, maar je gaat toch ook geen vrachtwagenchauffeur met een verlopen rijbewijs aannemen?

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:38

Was het ook niet dat heel vee piloten uitvielen nadat ze een vaccinatie hebben gekregen. Wanneer ze dat hebben kunnen doorzetten, zouden ze daarvoor wel een goede reden voor hebben kunnen aantonen. Je bent altijd vrij in te bepalen of je je laat vaccineren. Vereist de werkgever het dan kun je zeggen aju. Dat wordt wel lastig wanneer er geen personeel te vinden is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:49

Waarom zouden ze uitvallen door vaccinatie? Ik vind dat zo’n broodje aap verhaal hè.
Je wordt echt niet dood ziek van een vaccinatie.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:54

lenaa_tje schreef:
Waarom zouden ze uitvallen door vaccinatie? Ik vind dat zo’n broodje aap verhaal hè.

Heb je het niet gelezen? Bijna 12 miljard mensen. Sarcasme off.

Echt, hoelang wordt deze onzin nog rond gebazuind? 12 miljard prikken zijn er wereldwijd gezet.

12.000.000.000.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:00

IMANDRA schreef:
Poekkie schreef:

Maar zo wordt je verplicht om een piloot aan te nemen die je niet echt kan inzetten?

Bedoel, ik chargeer het nogal, maar je gaat toch ook geen vrachtwagenchauffeur met een verlopen rijbewijs aannemen?

Nee want een verlopen rijbewijs is een kwalificatie die mist, geen discriminatie.

Een gekwalificeerd iemand weigeren op basis van een medische keuze zou dat wel zijn.

Daarbij is er ook nog de situatie van de piloten die daar al reeds werken en niet willen vaccineren. Ligt gevoelig…

Ik ben niet into de regels voor piloten maar mogelijks kunnen ze voor de meeste vluchten nog wel aan de regels voldoen, al dan niet via testen.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 11:02

lenaa_tje schreef:

Ik ken meerdere mensen die wel een of meerdere dagen doodziek zijn geweest van de booster anders, allemaal 18-30 jaar.