Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarloesHJ

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:23

Ik heb door het kcal tellen van de voorgaande jaren ook echt wel geleerd wat ik ongeveer kan eten. Alleen nu door een langdurige blessure van mij niet meer goed kunnen sporten, en als je eetpatroon is ingesteld met de nodige hoeveelheid sporten en dat valt weg, dan kom je uiteraard weer aan als je je voedingspatroon niet aanpast.
Nu weer een paar dagen dus het eten aan het bij houden en eigenlijk valt het mij heel erg mee. Ik dacht echt dat het veel moeilijker zou zijn om mijn doel te halen en niet teveel te willen eten. Nu alleen al een paar dagen gehad dat ik 's avonds nog wat moest eten na het avondeten omdat ik anders best wel flink onder het kcal doel (en BMR) bleef.

Maar ik ontzeg mij ook niets, als ik een stukje chocolade wil, prima, mits het nog in het dagtotaal past. Hier is ook zeker niet al het "snoepgoed" uit de deur. Als ik dat ga doen dan weet ik al dat ik het niet vol ga houden en dan wordt het geen duurzame relatie met eten. Als ik hopelijk mijn doelgewicht bereik, wil ik dat ook nog kunnen eten, en dan moet ik toch leren hoe ik dat in mijn eetpatroon kan inpassen.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:25

Hier ook een goed begin, -2.3!

Eens kijken hoe het weekend gaat, dat vind ik altijd wel lastig := Kan gelukkig weer op de crosstrainer (staat bij mn ouders en die hadden Corona) en vanmiddag lesje met mn paard!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:26

Wat een mooie gewicht verliezen zie ik al voorbij komen!! :D

Ik kwijfel nog of ik per week ga wegen of per maand.

Gisteren uiteindelijk toch nog een soort van avond eten gedaan. Gelukkig niet over mijn maximale punten gegaan alsnog :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 11:50

Inderdaad goed bezig iedereen *\o/*

Liesjuh je kan wekelijks wegen, of zelfs dagelijks als je er zin in hebt, maar bijvoorbeeld maar 1x per maand bijhouden. Ik ga denk ik wel een curve maken oid, van mijn maandelijks gewicht :) leuk om te zien na een jaar.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:07

Hier -1.8. Heel tevreden want het ging deze week ook echt goed. Nu doorzetten en volhouden.

Voor de rest ook allemaal goed bezig, jullie kunnen het!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:12

Hmm dan misschien toch ook maar gewoon wekelijks inderdaad :D Ben denk ik toch te nieuwsgierig om een maand vol te houden met wachten.

Maandags word dan mijn weegdag :)

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 12:29

Wat vinden jullie handig om als lunch mee te nemen naar het werk?
Voorheen nam ik altijd twee broodjes kaas mee.
Maar zit nu te denken aan een wrap. En dan iets gezonds erop.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:07

AnnemiekvM schreef:

Ik vind wraps met een smeersel naar keuze, kipfilet en rucola echt heel lekker. Wij doen meestal de 0% zuivelspread maar je kan ook iets anders kiezen wat lekker is haha

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:18

Fijn dat de eerste week vooral positieve berichten geeft. *\o/*

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 13:35

Goed bezig allemaal!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 14:34

Iedereen echt lekker bezig!

Ik vind wraps met zuivelspread, gerookte kip, komkommer, sla en chilisaus heel lekker! Ook op die groentenwraps. :9

Ik ga mij maandag wegen, ik ben dan een weekje bezig. Vandaag ongesteld geworden dus ik laat de weegschaal even staan vandaag.

Vanmorgen al wel yoga gedaan en net 4km gewandeld met vriendlief. Het is mijn vrije dag dus ik ga zo nog even wandelend naar het winkelcentrum (ongeveer 15 min lopen) voor wat boodschapjes en een pakketje wegbrengen.

Ik ben tot een jaar of 3 geleden altijd best heel fit geweest en lette ik echt flink op mijn eten, maar sinds ik fulltime werk, samenwoon, corona heb ik dat ergens laten liggen. Ik weet dus prima hoe, maar de motivatie is op dit moment echt mijn valkuil.. Zeker met een vriendje die letterlijk alles kan eten, 2 keer kan sporten per jaar en er dan uit ziet als een fitboy 8)7

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:38

Nog een tip voor iemand die een eiwitrijk tussendoortje zoekt: Lindalhs Kvarg. Kwark met smaakje en per portie te koop. 15 gr eiwitten en 90 kcal per portie. Ik had de stracciatella variant, lekker, maar wel erg weinig chocola om het stracciatella te mogen noemen. Desalniettemin wel een geschikt tussendoortje voor mij. Wel prijzig, maar nu 1+1 bij de ah.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:44

Ik heb die gehad maar reageerde daar erg op. Hele vervelende plekken in mijn mond etc.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 15:51

Super hoor voor iedereen die is afgevallen! Ik was woensdag 1.1kg kwijt !

Tussen de middag pak ik krackers met kipfilet of kaas,
Kwark met muesli en noten, of een wrap met kip/sla/chilisaus.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:27

AnnemiekvM schreef:

Ik vind salades ook altijd lekker als lunch, daar kun je eindeloos mee variëren. Yoghurt of kwark met muesli en fruit doet het ook leuk. Ik sleepte altijd een koeltas mee naar kantoor (toen ik nog naar kantoor mocht :)) ) dat werkte prima!

Mooie resultaten! Week 1 gaat altijd lekker snel met dat vocht ;)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:29

Ik heb maandag weer een weegmoment. Ik doe het één keer in de week.
Gisteren wel trots op mezelf eigenlijk; ik moest nog boodschappen doen na stal, maar was mijn mondkapje vergeten. Ik voelde me niet 100% en ik was moe, dus toen ik op de fiets naar huis zat, was ik echt in staat om gewoon maar iets te bestellen. Toen ik eenmaal thuis was toch nog maar even gekeken wat ik nog in huis had, en een omelet gemaakt.
Dat zijn toch wel stukjes waarvan ik denk 'dit is dus je mindset veranderen', en ik ben blij dat ik dat dus wel kan en ook herken.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 16:40

Hier na een week -1.
Merk ook nu ik drastisch geminderd ben met Cola drinken (dronk het van ochtend tot avond 1.5 liter per dag denk ik wel) dat ik minder moe ben. Al ben ik altijd wel wat moe door mijn ziek zijn maar dat is andere soort vermoeidheid. Ben ook minder prikkelig. Dus kids blij en man blij.

Nu een mega stijve arm van de boosterprik gister en spierpijn van sporten gister. Zo even yoga doen hopelijk komt het dan wat los.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:08

Renee1991 schreef:
Goed bezig!! Hier in de eerste week 2,7 kg kwijt :=

Wow zoveel!
Hier in 1 week 0,8 kilo kwijt. Valt me zo tegen eerlijk gezegd. Heb zo mijn best gedaan.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:18

Suzanne F. schreef:
Renee1991 schreef:
Goed bezig!! Hier in de eerste week 2,7 kg kwijt :=

Wow zoveel!
Hier in 1 week 0,8 kilo kwijt. Valt me zo tegen eerlijk gezegd. Heb zo mijn best gedaan.

800 gram is toch super netjes? Je hebt al je gewicht er niet in 1 week aan gegeten, verwacht ook niet dat het er in 1 week af gaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:22

Boehoehoehoe. Ben er gewoon verdrietig om. Heb ik daarom honger geleden en mezelf zoveel ontzegd.
Ik heb zelfs een paar keer gesport! Voor de tv…. ^)
Waarom? Heb een dip. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:25

0,8 kg is echt nog steeds veel hoor Suzanne F :) goed gedaan.

250 gram per week is goed. Dat klinkt als weinig maar is op lange termijn echt prima. Dat is 12 kg per jaar als je het volhoudt!

Bovendien is het als vrouw niet onverstandig om je gewicht altijd binnen een marge van 2 kg te plaatsen. Dus op één maand kan je van 78 naar 80 kg gaan en alles ertussen (niet bij elke vrouw, maar het komt wel voor). Die 2 kg marge blijft ook gedurende het afvalproces duren.. wat dus wil zeggen dat je - ondanks gewichtsverlies - toch soms weer wat kan klimmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:39

Ja joh, aan mij moet je in dit geval even geen voorbeeld nemen. De eerste week gaat bij mij altijd keihard omdat er ook vocht vanaf gaat. Ik val meestal zo'n 500 gram tot een kilo per week af, dus dan is 800 gram zeker netjes hoor! :j

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 17:59

0.8 is echt niet slecht hoor. Ik was afgelopen week 0.5 dus gaat prima bij jou. Niet teveel bij stil staan en gewoon door gaan zo. Eraf is eraf!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:00

Suzanne F. schreef:
Boehoehoehoe. Ben er gewoon verdrietig om. Heb ik daarom honger geleden en mezelf zoveel ontzegd.
Ik heb zelfs een paar keer gesport! Voor de tv…. ^)
Waarom? Heb een dip. -O-

Ik vind het keigoed van jou!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-22 18:06

Ik zou tekenen voor 0,8! Ik ga namelijk veel langzamer! 0,5 per week is al heel veel voor mij haha!

Ik merk het zelf vooral aan mijn hartslag in rust, nu ik minder snoep, meer beweeg, geen alcohol (zo'n erge katers met de feestdagen dat ik wel even genezen ben) en niet meer rook (gelukkig niet fulltime, maar in de vakanties wel dagelijks), is mijn rusthartslag van 72 naar 53 gekelderd de afgelopen week :D