bigone schreef:Elin_ schreef:Ondanks dat ik vanaf het begin af aan pro overheid beleid en niet zeuren gewoon doen ben, snap ik de irritatie wel dat het kabinet alles aan banden legt en vrijheid beperkt. Ik ben nog niet gevaccineerd. Grotendeels vanwege prikangst, maar ook angst voor het onbekende (wat laat je je inspuiten)
En niet zozeer omdat ik moeilijk doen wanneer ik naar een ver land ga + de vaccinaties, maar meer omdat dit vanuit de overheid zo gepusht wordt. Denk aan de dansen met Jansen uitspraak, zodat iedereen em maar nam. En daarna oeps.. niet handig toch niet zo'n top vaccin
Ik twijfel hier nog even verder
Weet je, dit lees ik zo vaak op social media, ze pushen te veel dus ik doe het ( nog) niet.
Dit doet me denken aan stampvoetende kleuters wanneer ma vraagt de blokjes op te ruimen en er alleen het woordje nee uitkomt. Niet persoonlijk bedoeld, gast vooral om die zin, ze pushen !!
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt
Of misschien zie je die mensen wel op Social, maar ik zeg hier twee dingen.
Het pushen en het gevoel van vrijheid beperken.
Het pushen in combinatie met de betrouwbaarheid die voor mijn gevoel in het gedrang komt. En daar gaf ik het dansen met Jansen voorbeeld bij.
Vergelijk het met iets zo graag willen. Een doel zo graag nastreven dat je soms blind wordt of misschien een oog dichtknijpt met een risico om het doel te behalen, maar dit gaat wel om volksgezondheid