Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrie

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:40

mijn man is vanmorgen om 8 uur voor de 2e x geprikt en klaagt over duizeligheid.
dat heb ik al ruim 2 weken en ik ben met AZ geprikt, hij met Pfizer

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:43

Zebrastreep schreef:
verootjoo schreef:

Ja, maar je gaat toch niet de maximum dosis paracetamol slikken als je nog nergens last van hebt :?

Ik gok echt dat die persoon (kon haar bokt naam niet zo snel terugvinden) nog wat anders onder de leden heeft en dat dit niet is om de vaccinatie.

Dat is niet wat ‘preventief’ betekent :+

Maar goed, ms reageert diegene zelf nog wel om uit te leggen waarom deze drastische maatregelen genomen worden :)

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:54

Morrie schreef:
mijn man is vanmorgen om 8 uur voor de 2e x geprikt en klaagt over duizeligheid.

Heb je dat nu twee weken na je eerste prik?
Als je zeker weet dat het daardoor komt mss even overleggen over de tweede

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 12:56

Ik mag dinsdag, Pfizer
En ik vind het doodeng
Ik heb neurolyme en mn arts zegt eerlijk dat daardoor ( het immuunsysteem staat altijd aan) de bijwerkingen langer en erger kunnen zijn
Ook kunnen de lyme klachten verergeren
Maar ja corona krijgen is ook geen optie
Ik twijfel nog steeds wat te doen

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:19

tokedri schreef:
Morrie schreef:

Heb je dat nu twee weken na je eerste prik?
Als je zeker weet dat het daardoor komt mss even overleggen over de tweede

ja, ik moet toch de huisarts nog mailen over iets anders, dan zal ik het vragen.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:21

tokedri schreef:
Ik mag dinsdag, Pfizer
En ik vind het doodeng
Ik heb neurolyme en mn arts zegt eerlijk dat daardoor ( het immuunsysteem staat altijd aan) de bijwerkingen langer en erger kunnen zijn

Ik heb ook lyme. Voornamelijk reumatische klachten.
Ik heb janssen gehad en ben er 1 nacht en 1 dag goed ziek van geweest toen was het klaar.

Hoop dat het voor jou ook mee gaat vallen met pfizer.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:31

Eloya schreef:
tokedri schreef:
Ik mag dinsdag, Pfizer
En ik vind het doodeng

Ik heb ook lyme. Voornamelijk reumatische klachten.
Ik heb janssen gehad en ben er 1 nacht en 1 dag goed ziek van geweest toen was het klaar.

Hoop dat het voor jou ook mee gaat vallen met pfizer.

Dank je
Wat waren je klachten? ( al zijn die voor iedereen anders uiteraard)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 13:57

Hier net ook de eerste prik gehaald. Alles was keurig geregeld en de prikker voldeed netjes aan mijn verzoek om te aspireren.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 09:04

Sinds gisteravond een iets pijnlijke bovenarm als ik die omhoog doe en ik kon er vannacht niet lekker op liggen, verder (nog) geen problemen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 23:16

Geprikt met Janssen afgelopen donderdag, tot gister zere arm gehad (ik werd ook bijna in mijn schouder gewricht geprikt).
Nergens last van, althans, ik ben niet vermoeider of vervelender dan ik anders was :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 00:23

Sanet schreef:
Geprikt met Janssen afgelopen donderdag, tot gister zere arm gehad (ik werd ook bijna in mijn schouder gewricht geprikt).
Nergens last van, althans, ik ben niet vermoeider of vervelender dan ik anders was :)

Gek hè dat sommige zo hoog prikken. Mijn eerste prikten ze ook zo hoog. Direct veel pijn en last van. Het voelde als een slijmbeursontsteking en ik kon mijn arm bijna niet omhoog krijgen. In de nacht van wakker gelegen. Ik voelde me zo’n aansteller. Bij de tweede hebben ze normaal geprikt en die prik voelde ik in tegenstelling tot de eerste niet. Alleen een wat stijve arm, maar niet noemenswaardig last.

Fijn dat je verder weinig klachten hebt gehad!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 06:56

Gisteren om half een janssen gehad en tot nu toe geen klachten. Blijf het spannend vinden.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:48

Wat fijn dat jullie geen klachten hebben. Ik was in de avond geprikt en in de nacht was het raak, dus vrij snel na het prikken al wel. Hopelijk komt er ook niks meer bij jullie dan :)

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:51

Fijn idd dat jullie geprikt zijn én weinig klachten hebben!

Hier donderdag de tweede moderna gehad. Arm was de dag erna alweer prima en wel een nacht van 12u gemaakt, maar kan ook dat ik er door de vaccinatie eindelijk een keer aan toe gaf dat ik echt moe ben. Verder gelukkig weinig last. Bij mijn collega's is de tweede wel wisselend gevallend, toch wel veel die 1-2 dagen echt beroerd waren.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:54

Ik krijg maandag de tweede AZ. Ben benieuwd (en hoop :') ) of het idd klopt dat je minder klachten hebt bij de tweede.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:58

Ik heb begrepen dat hoog in de bovenarm prikken de juiste plek is.
Hier is de plek nog wat beurs, maar ik kan er wel weer op liggen en bewegen gaat ook gewoon goed.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:42

Nou, ik dacht echt, als je de mouw van mijn polo nog hoger trekt, dan prik je in mijn nek.
Die plek is beurs nog, maar verder dus nergens last van gelukkig.
Mijn vader heeft 2x Moderna gehad en nergens last van. Mijn moeder heeft haar eerste AZ gehad, beetje hoofdpijn en de arm deed zeer, maar verder ook niet zoveel last.

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 14:19

Leo schreef:
Ik krijg maandag de tweede AZ. Ben benieuwd (en hoop :') ) of het idd klopt dat je minder klachten hebt bij de tweede.

Ik heb nog geen uurtje geleden de tweede gehad dus ik ben ook heel benieuwd. De eerste goed ziek van geweest. :=

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 09:16

Net mijn tweede prik binnen *\o/* kom maar weer door met die spierpijn :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 11:37

Aanstaande woensdag mag ik al voor de eerste prik :) , aangevraagd door de zorgboerderij waar ik geregeld invalwerk doe. Ze willen alleen nog maar gevaccineerd personeel, dus ik moet er aan geloven :Y) .
Het wordt Pfizer of Moderna, welke kon de GGD me aan de telefoon niet zeggen. Vraag me alleen wel af of ik dan in Venlo links- of rechtsaf moet := .

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 12:22

Afgelopen donderdag de eerste prik van Pfizer gehad. In de avond wat koude rillingen en snachts last van mijn arm. Daarna geen klachten meer gehad.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 13:42

Gem schreef:
Aanstaande woensdag mag ik al voor de eerste prik :) , aangevraagd door de zorgboerderij waar ik geregeld invalwerk doe. Ze willen alleen nog maar gevaccineerd personeel, dus ik moet er aan geloven :Y) .
Het wordt Pfizer of Moderna, welke kon de GGD me aan de telefoon niet zeggen. Vraag me alleen wel af of ik dan in Venlo links- of rechtsaf moet := .

Even los van mijn mening hierover, mogen ze dit op dit moment niet van personeel verlangen. Sterker nog hoeven zij niet te weten of iemand we of niet gevaccineerd is tegen Corona.

Ik vind het wel goed dat je je laat vaccineren. Ik heb hem maanden geleden al gehad. Maar ik hoop wel dat je hier zelf achter staat!? Ik vind dat toch wel belangrijk.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:22

Vayo schreef:
Even los van mijn mening hierover, mogen ze dit op dit moment niet van personeel verlangen. Sterker nog hoeven zij niet te weten of iemand we of niet gevaccineerd is tegen Corona.
Ik vind dat een rare regel. We willen toch allemaal dat het veilig is in welke instelling dan ook.
Als mensen onoverkomelijke bezwaren van welke aard dan ook hebben is dat hun goed recht, maar verwacht dan niet dat je in de 'oude situatie' kan blijven werken!
Stel een chirurg heeft (gewetens)bezwaren tegen het gebruik van zeep. Die kun je toch ook niet meer als opererend chirurg bij een operatie aan de gang laten ??

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:28

Vayo schreef:
Gem schreef:

Ik vind het wel goed dat je je laat vaccineren. Ik heb hem maanden geleden al gehad. Maar ik hoop wel dat je hier zelf achter staat!? Ik vind dat toch wel belangrijk.

Ik moet even nuanceren .... uiteraard heb je / vind ik dat je helemaal gelijk (hebt). Ik heb echter een nul-urencontract en mijn vriendin L (eigenaresse van de zorgboerderij) zal me minder snel vragen op het moment dat ik weiger om me te laten vaccineren en er alternatieven voorhanden zijn om het gat in het werk te vullen.
Het vaste personeel is dringend verzocht de vaccinatie te halen en zij hebben daar gehoor aan gegeven.
Ik zat zelf nog een beetje op de wip wel / niet vaccineren, maar zonder goede reden voor 'niet vaccineren', behalve dat ik een echt enorme antipathie heb tegen alles dat met prikken te maken heeft %) . Dus voor mij was het eigenlijk het laatste gewichtje dat de wip nodig had om te zakken naar 'wel vaccineren'.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 14:31

DubbelFun schreef:
Vayo schreef:
Ik vind dat een rare regel. We willen toch allemaal dat het veilig is in welke instelling dan ook.
Als mensen onoverkomelijke bezwaren van welke aard dan ook hebben is dat hun goed recht, maar verwacht dan niet dat je in de 'oude situatie' kan blijven werken!
Stel een chirurg heeft (gewetens)bezwaren tegen het gebruik van zeep. Die kun je toch ook niet meer als opererend chirurg bij een operatie aan de gang laten ??

Ik ben het grotendeels met je eens hoor. Ik ben zelf gevaccineerd en vertel dit ook gewoon aan mijn cliënten. Ook heb ik dit zelf tegen mijn leidinggevende verteld. Echter zou ik ook de vrijheid hebben om aan te geven dat ik niet wil vertellen of ik wel of niet gevaccineerd ben. Persoonlijk heb ik er totaal geen problemen mee dat anderen weten dat ik gevaccineerd ben.

En het is gewoon bij wet zo dat leidinggevende niet mogen vragen of personeel gevaccineerd is, laat staan daar enige druk op uitoefenen. Ik vind het wel belangrijk dat zoveel mogelijk mensen zich laten vaccineren, maar ik vind het ook belangrijk dat iedereen zich laat vaccineren omdat ze hier zelf achter staan. Het moet een eigen keuze zijn, geen keuze opgelegd door een ander of een keuze genomen onder druk.

EDIT: Gem ik lees nu je reactie. Ik snap je hoor en je vriendin ook! Fijn dat je in principe wel achter het vaccin zelf staat, maar het meer het prikken op zich is.