MarlindeRooz schreef:... er zijn ook studenten die zich er wel aan houden. En die hebben niet zoals “jullie generatie” een gezin, groot huis en een tuin. Die wonen alleen, op een kleine ruimte. Inkomsten vallen weg, hobby’s, studeren al een jaar thuis. Nee hoor die ouderen die opeens hun kinderen zelf moeten opvoeden ipv in de Opvang dumpen die zijn zielig. Poeh de hele dag financieel stabiel in je grote huis zitten. Gezellig met je partner en kinderen. Samen spelletjes doen of eropuit. Medelijden hoor.
Nog zieliger dan die bejaarden die ook thuis zitten. Maar wél voor hun eigen gezondheid. En niet net als ik voor de gezondheid van een ander.
Zal aan jullie denken als ik mijn kans op een koophuis zie verdwijnen.
Sorry maar dit maakt me fckn boos.
Ik ben 41, heb 3 kinderen, alleenstaand moeder, huisje van de sociale woningbouw waarvoor ik jaren in een slaapkamertje in het huis van m'n ex heb gezeten tot er wat vrij kwam. Heb m'n ass off gewerkt om een inkomen te krijgen waarmee ik elke maand precies quite speel want ik moet 4 personen onderhouden van 1 inkomen, m'n paarden zijn verkocht en alles gaat op een strak maandelijks budget.
Eerste lockdown me kapot gewerkt in de transport zodat de hamsteraars hun rotte toiletrollen hadden. Deze lockdown met een burnout thuis en m'n kinderen thuisonderwijs moeten geven, of dat nou psychisch gaat of niet. M'n eigenwaarde, plezier en ontspanning zaten in de bodybuilding en dat kan al tijden niet meer. Er is niks meer om blij van te worden.
Écht, hoe dúrf je. Alleen omdat je je vrienden niet meer kunt zien en je niet uit kan gaan?! Guess what, dat was ook het normale leven van de generatie waar je nu op afgeeft! Maar dan mét verantwoordelijkheden.