Avondklok en naar je paard 's-avonds ?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:01

Ik denk dat ik zo boos wordt omdat ik mentaal gezonde studenten en jongeren geheel naar de tyfus gaan door deze situatie. Waarom mogen mensen wel naar kantoor? Waarom mogen internationale sportwedstrijden doorgaan? En zitten wij straks een jaar!!!!! thuis te studeren. En maar dokken voor het collegegeld terwijl je inkomen weg zijn. :n

Praat maar eens recht dat een groep die zelf geen risico loopt aan alle kanten geraakt wordt. Financiële compensatie krijg je ook niet want ze zeggen doodleuk “leen maar meer bij duo”.

Trouwens, ken net zoveel volwassenen (40+) die schijt hebben aan de regels als studenten en jeugd. Lekker met veel mensen kerst vieren, blokjesverjaardagen, met 6 mensen “koffie drinken”. Met al je kinderen en partner naar de supermarkt. “Uitje” naar de markt ipv alleen het nodige halen en weg. Met hele gezin + vrienden (ja groepen van soms 10 man) door het centrum heen lopen. Gezellig naar de Kruidvat als uitje. :roll:
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 21-01-21 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:03

MarlindeRooz schreef:
... er zijn ook studenten die zich er wel aan houden. En die hebben niet zoals “jullie generatie” een gezin, groot huis en een tuin. Die wonen alleen, op een kleine ruimte. Inkomsten vallen weg, hobby’s, studeren al een jaar thuis. Nee hoor die ouderen die opeens hun kinderen zelf moeten opvoeden ipv in de Opvang dumpen die zijn zielig. Poeh de hele dag financieel stabiel in je grote huis zitten. Gezellig met je partner en kinderen. Samen spelletjes doen of eropuit. Medelijden hoor.

Nog zieliger dan die bejaarden die ook thuis zitten. Maar wél voor hun eigen gezondheid. En niet net als ik voor de gezondheid van een ander.

Zal aan jullie denken als ik mijn kans op een koophuis zie verdwijnen.

Sorry maar dit maakt me fckn boos.

Ik ben 41, heb 3 kinderen, alleenstaand moeder, huisje van de sociale woningbouw waarvoor ik jaren in een slaapkamertje in het huis van m'n ex heb gezeten tot er wat vrij kwam. Heb m'n ass off gewerkt om een inkomen te krijgen waarmee ik elke maand precies quite speel want ik moet 4 personen onderhouden van 1 inkomen, m'n paarden zijn verkocht en alles gaat op een strak maandelijks budget.

Eerste lockdown me kapot gewerkt in de transport zodat de hamsteraars hun rotte toiletrollen hadden. Deze lockdown met een burnout thuis en m'n kinderen thuisonderwijs moeten geven, of dat nou psychisch gaat of niet. M'n eigenwaarde, plezier en ontspanning zaten in de bodybuilding en dat kan al tijden niet meer. Er is niks meer om blij van te worden.

Écht, hoe dúrf je. Alleen omdat je je vrienden niet meer kunt zien en je niet uit kan gaan?! Guess what, dat was ook het normale leven van de generatie waar je nu op afgeeft! Maar dan mét verantwoordelijkheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:04

Nou, die "adviezen" voor bezoek zouden ze beter een keer effectief omzetten in "verboden tot bezoek van meer dan 1 persoon".

Wat een gedoe zeg. Met al dat "geadviseerd" hoop je met een wijzend vingertje dat iedereen zijn verstand gebruikt. Nou, van de beschikbaarheid van dat verstand, daar heb ik al heel lang mijn twijfels bij. Er zijn er die het netjes opvolgen maar meer dan genoeg mensen die daar dik een middelvinger naar uitsteken "want ik heb nood aan sociale contacten" en "het is maar een advies".

Enige wat de avondklok nu gaat teweeg brengen, is dat mensen eerder bij elkaar gaan hokken en eerder naar huis gaan. Niks in beperktere kring "want maar een advies".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:04

sureido schreef:
Ik ken echt niemand die een vakantiehuis gehuurd heeft met oud en nieuw en ik ken héél veel mensen in de categorie 18-25. Daarbij zeg je dat jeugd zich niks van regels aantrekt.

Dus vraag je nu serieus wat niet klopt aan je reactie?

Alles zo’n beetje misschien? :')

Verder eens met MarlindeRooz.
.

Maar je kent niet iedereen vanzelf, wat ik daar neer schreef gebeurde hier in de buurt en heb met verbazing aangehoord hoeveel feestjes er waren. Met de bedoeling van te voren door de snelteststraat te gaan. Toen bleek dat dat toch rond de honderd euro de man koste , hebben ze dat overgeslagen en naar de twee vakantiehuizen gereden. 5 man per huis ;)
Veel meiden hadden hier slumberparties met oud en nieuw. Dat jij ze niet kent, wil niet zeggen dat het niet gebeurd vanzelf. Hier in de buurt gebeurde dat namelijk wel.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:04

Oh ja helemaal vergeten, alleen mensen met kinderen hebben verantwoordelijkheid. Ik heb natuurlijk geen huur, vaste lasten en uitgaven. Het is niet dat ik van mijn spaargeld leef hoor.

Ik zeik niet dat ik mijn vrienden niet kan zien. Ik zeik omdat mijn inkomen zowat weg is, mijn studie vertraagt en online is. Kwalitatief is mijn studie denk ik 40% van wat het was.

En nergens heb je recht op. Het enige wat je krijgt zijn verwijten vanuit de media. werd laatst op mijn werk nog aangesproken dat wij, de jeugd de schuld waren van dat het zo lang duurde
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 21-01-21 21:06, in het totaal 2 keer bewerkt

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:05

Een jaar? Maak er maar anderhalf van, want hier is al gemeld dat sowieso tot juni de lessen online zijn en ‘hopen’ dat in september weer ‘iets’ kan. {:}

Urielle, die woede die jij nu voelt, die voelen wij precies door alle verwijten die wij krijgen van jullie. Hoe voelt het? Niet fijn hé.

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:06

Het meerendeel van de mensen werkt gewoon thuis hoor.. Ik zit straks in maart ook al een jaar thuis te werken. En met mijn ontzettend veel mensen elke dag weer van 8 tot 5.

Het is voor iedereen lastig niet alleen voor jongeren, ook niet alleen voor ouderen. Maar voor iedereen. En bij de DUO kun je nog wel lenen. Zat mensen die nu helemaal niet meer rondkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:06

Wat flauw om hier een wedstrijdje wie heeft het het moeilijkst van te maken. Denk dat er maar een heel select groepje is voor wie een pandemie echt goed nieuws is.

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:07

Het is voor iedereen zwaar k.t en zo is het
Vergelijken met 2de wereldoorlog ook zo een dooddoener.
Juist het wijzen naar elkaar zorgt niet voor een goede oplossing...

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:07

Spenk schreef:
Het meerendeel van de mensen werkt gewoon thuis hoor.. Ik zit straks in maart ook al een jaar thuis te werken. En met mijn ontzettend veel mensen elke dag weer van 8 tot 5.

Het is voor iedereen lastig niet alleen voor jongeren, ook niet alleen voor ouderen. Maar voor iedereen. En bij de DUO kun je nog wel lenen. Zat mensen die nu helemaal niet meer rondkomen.

Nou ik ken letterlijk niemand die vanaf maart alleen maar thuis gewerkt heeft. De meesten mochten af en toe naar kantoor of in de zomer zelfs bijna volledig.

Het is geen wedstrijdje maar ga niet zeggen dat de jeugd niet mag zeuren en het maar makkelijk heeft. Financieel, emotioneel en op het gebied van studie kwaliteit worden ook wij enorm geraakt.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:08

Mindim, maar dat doen volwassenen ook dus kul om alleen jeugd dat aan te schrijven.

Ik hoef geen wedstrijd wie het zwaarder heeft, ik denk dat iedereen er onder lijdt. Maar als iemand zegt dat studenten niet mogen klagen, omdat een percentage feestjes viert ben je echt mijn respect kwijt. Iedereen mag klagen, iedereen heeft een andere situatie. Mensen monddood maken slaat nergens op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:09

MarlindeRooz schreef:
Ik denk dat ik zo boos wordt omdat ik mentaal gezonde studenten en jongeren geheel naar de tyfus gaan door deze situatie. Waarom mogen mensen wel naar kantoor? Waarom mogen internationale sportwedstrijden doorgaan? En zitten wij straks een jaar!!!!! thuis te studeren. En maar dokken voor het collegegeld terwijl je inkomen weg zijn. :n

Praat maar eens recht dat een groep die zelf geen risico loopt aan alle kanten geraakt wordt. Financiële compensatie krijg je ook niet want ze zeggen doodleuk “leen maar meer bij duo”.

Trouwens, ken net zoveel volwassenen (40+) die schijt hebben aan de regels als studenten en jeugd. Lekker met veel mensen kerst vieren, blokjesverjaardagen, met 6 mensen “koffie drinken”. Met al je kinderen en partner naar de supermarkt. “Uitje” naar de markt ipv alleen het nodige halen en weg. Met hele gezin + vrienden (ja groepen van soms 10 man) door het centrum heen lopen. Gezellig naar de Kruidvat als uitje. :roll:


Mensen zijn soms verplicht om naar kantoor te komen, omdat ze moeten van de baas. Er moet geld op de plank.
Andere mensen zien hun restaurant naar de knoppen gaan of gaan financieel het schip in, geen geld meer van de studie van hun kind of voor de hypotheek. Sommige mensen hun ziekenhuisbehandelingen van kanker zijn vertraagd, andere mensen gaan alleen dood, zonder een naaste bij zich. Ouders die zich een slag in de rondte werken om alle ballen hoog te houden en daarbij nog thuisonderwijs geven.
Niemand zegt hier dat alle volwassenen het goed doen en niemand zegt dat alle jeugd het fout doet.
Maar serieus, dan kun je denken dat ik te ver ga, maar je bevestigd het bij deze alleen maar.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-01-21 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21887
Geregistreerd: 30-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:09

MarlindeRooz schreef:
Spenk schreef:
Het meerendeel van de mensen werkt gewoon thuis hoor.. Ik zit straks in maart ook al een jaar thuis te werken. En met mijn ontzettend veel mensen elke dag weer van 8 tot 5.

Het is voor iedereen lastig niet alleen voor jongeren, ook niet alleen voor ouderen. Maar voor iedereen. En bij de DUO kun je nog wel lenen. Zat mensen die nu helemaal niet meer rondkomen.

Nou ik ken letterlijk niemand die vanaf maart alleen maar thuis gewerkt heeft. De meesten mochten af en toe naar kantoor of in de zomer zelfs bijna volledig.

Dat jij ze niet kent betekent niet dat het wel gebeurt. Overigens ken ik ook zat studenten die gewoon weer hele periodes naar school geweest zijn maar dat terzijde.

Er zijn echt veel mensen die permanent thuiswerken hoor dat zijn er niet een handjevol. En dan komen de muren soms ook echt wel op je af.

Pareltjes
Berichten: 2239
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:13

MarlindeRooz schreef:
Mindim je kinderen zullen het vast leuk vinden dat je de jeugd en studenten een nutteloze en achterlijke groep vindt. Hoop dat ze meer empathie heeft dan jij.


Je chargeert lekker zeg....


Even in perspectief, de Nederlandse jeugd is een van de meest verwende jeugd ter wereld. Ze staan in de absolute top van de meest gelukkige jeugd ter wereld. Ze hebben vrijheid, worden opgevoed als vrije geesten, met een vrije eigen mening en kunnen vrij beslissen wat ze willen gaan doen in hun leven. Hoeven zich niet het vuur uit hun sloffen te werken om hun ouders van een goede oude dag te voorzien.

Doordat de jeugd zo verwent is zij ze niet gewend tegen te worden gesproken of beperkt te worden in hun doen en laten. En dus eisen ze van alles en zijn ze weinig bereid rekening te houden met anderen. Dit mede door hun leeftijd en hun staat van geestelijke ontwikkeling. Het ik is waar het bij hen om draait.

Dat voor zover de jeugd, verwend in vergelijking tot andere landen.

Willen we onze kinderen niet opvoeden tot weerbare volwassenen? Die in hun volwassen leven leren wat goede en slechte beslissingen zijn? Dat het soms even niet allemaal om hen draait? Dan kunnen we wel blijven inpraten op het eigen verantwoordelijkheidsgevoel maar als het niet werkt en ze brengen anderen in gevaar dan moet er gewoon tegen worden opgetreden. Ook dat is opvoeden, laten zien waar de grenzen liggen. NL moet eens flink op de rem trappen, het is chaos, iedereen denkt zelf de regels kunnen te maken.

De regering zal het land veilig moeten zien te houden voor haar inwoners. Indien er een zichtbare vijand zou zijn zou iedereen het er mee eens zijn. Dan is er een gemeenschappelijke vijand waar tegen gestreden moet worden. Maar een virus wordt door veel Nederlanders totaal niet serieus genomen. De maatregelen vinden ze belachelijk en onzin. Maar er wordt vergeten dat dit gedrag anderen in direct levensgevaar kan brengen.
Iemand die bezopen door rood licht rijdt wordt zwaar bestraft want je kunt zo iemand doodrijden. Maar iemand die het vertikt zich aan de maatregelen te houden, feestjes houdt mondkapjes weigert, heeft het ineens zwaar? Is zielig? Zij rijden bezopen door rood licht en brengen anderen in direct levens gevaar!
Niets zieligs aan, opvoeden en duidelijk maken dat er grenzen zijn.

Niet komen met dat ik iedereen over een kam scheer, dat doe ik niet. Ik heb het over degene die zich NIET aan de maatregelen houden en lachend hun middelvinger opsteken. En uitvluchten blijven zoeken waarom de regels en avondklok niet voor hun van toepassing zouden zijn. Ze zijn zooooo belangrijk dat zij het “ recht “ hebben de uitzondering te kunnen zijn.

Mensen moeten zich realiseren dat ieder contact dat je op dit moment hebt een gevaar voor jouw leven kan zijn, en vise versa! Wordt wakker, stop met zeuren, houd jezelf en andere veilig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:14

sureido schreef:
Mindim, maar dat doen volwassenen ook dus kul om alleen jeugd dat aan te schrijven.

Ik hoef geen wedstrijd wie het zwaarder heeft, ik denk dat iedereen er onder lijdt. Maar als iemand zegt dat studenten niet mogen klagen, omdat een percentage feestjes viert ben je echt mijn respect kwijt. Iedereen mag klagen, iedereen heeft een andere situatie. Mensen monddood maken slaat nergens op.


Ik hoef jouw respect ook niet, dus geen zorgen aldaar 8-)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:15

Iedereen heeft maar begrip voor de ouders die het zo enorm zwaar hebben met het thuisonderwijs. Maar als je vraagt om begrip voor een groep die al een jaar thuisonderwijs heeft dan is dat heel gek en zijn ze juist de groep die vreselijk is en het probleem veroorzaakt. Nou dan heb je echt een steekje los hoor. Je kan niet een hele groep een pandemie verwijten. Met of zonder studentenfeestjes was er toch wel een ellendig lange pandemie geweest.

Waarom wel medelijden voor ouders met kinderen? En als studenten zeggen “maar wij hebben het ook heel zwaar, wil iemand ons helpen”. Dan is het “maar mensen met kanker zijn zieliger! Bejaarden zijn pas zielig!

Als je zo gaat denken dan moeten de mensen die alleen maar thuisonderwijs hoeven te geven ook niet zielig gevonden worden. Want de mensen die dood gaan op de IC zijn veel zieliger!

:n

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:17

MarlindeRooz schreef:
Oh ja helemaal vergeten, alleen mensen met kinderen hebben verantwoordelijkheid. Ik heb natuurlijk geen huur, vaste lasten en uitgaven. Het is niet dat ik van mijn spaargeld leef hoor.

Ik zeik niet dat ik mijn vrienden niet kan zien. Ik zeik omdat mijn inkomen zowat weg is, mijn studie vertraagt en online is. Kwalitatief is mijn studie denk ik 40% van wat het was.

Zo klote zeg!

Bij jullie worden de normen aangepast zodat je toch je diploma wel hebt.

Ik heb 3 kinderen, die afhankelijk zijn van mij. Met datzelfde inkomen dat jij voor jezelf alleen hebt. Waar jij straks lekker mee gaat reizen en feesten en je koophuis zal inrichten. Waarmee ik ternauwernood die vaste lasten betaald krijg, omdat ik van datzelfde geld voor 4 personen moet betalen. Inkomen? Modaal, elke maand precies uitkomen met veel puzzelen, zolang m'n baas nog besluit dat diezelfde lockdown waarvoor ik mezelf kapot gewerkt heb voor hem geen reden is om me te ontslaan omdat ik nu thuis ben omdat ik het niet meer trok.

Zo relaxed man, mijn generatie. Gezellig met m'n gezin in één huisje...

Nee, ik vind studenten niet zieliger en zelfs bevoordeeld ten opzichte van de gemiddelde Nederlander.
Laatst bijgewerkt door Urielle op 21-01-21 21:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:17

Wat een gezelligheid en liefde hier :')
Volgensmij riep Rutte ook op om elkaar te steunen in deze moeilijke tijden.
Maar dat was natuurlijk een advies en geen plicht :+

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78671
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:19

Hier iemand die dus vanaf maart thuis zit en niet 1 keer op het werk is geweest. :wave:
Enige die we zien zijn mijn ouders, de buren buiten en de bezorgers.
Ga 1 keer in de week boodschappen doen, dat is mijn uitje. Werken ons het laplazerus met het werk van de ouders met kinderen thuis ook erbij.
Maar ik heb een wat andere instelling en mij hoor je niet klagen hoe erg ik het heb. Ik kijk naar wat ik nog wel heb in plaats van wat ik niet meer heb.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33923
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:20

Neonlight schreef:
Hier iemand die dus vanaf maart thuis zit en niet 1 keer op het werk is geweest. :wave:
Enige die we zien zijn mijn ouders, de buren buiten en de bezorgers.
Ga 1 keer in de week boodschappen doen, dat is mijn uitje. Werken ons het laplazerus met het werk van de ouders met kinderen thuis ook erbij.
Maar ik heb een wat andere instelling en mij hoor je niet klagen hoe erg ik het heb. Ik kijk naar wat ik nog wel heb in plaats van wat ik niet meer heb.

Ken ook veel studenten die zo leven. Alleen een paar vrienden en verder niemand. :)
Maar wordt wel op mijn werk uitgemaakt als de oorzaak van dit probleem.
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 21-01-21 21:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Pareltjes
Berichten: 2239
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:20

Neonlight schreef:
Hier iemand die dus vanaf maart thuis zit en niet 1 keer op het werk is geweest. :wave:
Enige die we zien zijn mijn ouders, de buren buiten en de bezorgers.
Ga 1 keer in de week boodschappen doen, dat is mijn uitje. Werken ons het laplazerus met het werk van de ouders met kinderen thuis ook erbij.
Maar ik heb een wat andere instelling en mij hoor je niet klagen hoe erg ik het heb. Ik kijk naar wat ik nog wel heb in plaats van wat ik niet meer heb.


Voila!! Hier hetzelfde.... even doorbijten er komt een einde aan.

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:22

Ach als gepensioneerden 24u op elkaars lip is het ook niet alles

Maar ik denk effe doorbijten en dan weer beetje leven

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:23

Peerke_ schreef:
Wat een gezelligheid en liefde hier :')
Volgensmij riep Rutte ook op om elkaar te steunen in deze moeilijke tijden.
Maar dat was natuurlijk een advies en geen plicht :+

Nou echt hoor.

Gelukkig dat mensen die daadwerkelijk in de politiek zitten en heel wat meer te vertellen hebben dan een klein groepje gefrustreerde Bokkers, wel opkomen voor de groep jeugd, daar hebben we natuurlijk meer aan dan een aantal van jullie die even hun gal willen spuwen over een hele groep waarvan een klein percentage het verpest voor de rest.

En nu ga ik weer leren voor m’n tentamen morgen. Challas en een heerlijke avond nog :D

Pareltjes
Berichten: 2239
Geregistreerd: 21-07-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:24

Echwel schreef:
Ach als gepensioneerden 24u op elkaars lip is het ook niet alles

Maar ik denk effe doorbijten en dan weer beetje leven


Hahahahaha.

Ook niet blij met man 24/7 thuis. Het is niet anders. Als dit het ergste is in je leven...

Echwel

Berichten: 12538
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 21:25

En dan is het idd alles went behalve een vent :D