Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:Lijkt mij dat pfizer / de ontwikkelaars en onderzoekers moeten bepalen hoe het het best werkt.
En niet een overheid die denkt we geven iedereen 1 spuit en dan zien we wel wat er gebeurt...
Gebruik dat spul zoals het getest en bedoeld is, zeg maar.
Zebrastreep schreef:Ik heb al vanaf maart lasr van klachten dat ik denk nu heb ik het. Ik heb de brok in mijn keel al te vaak gevoeld en de bijbehorende kriebel waardoor ik weer in de stress schiet. Het zou fijn zijn als ik dat gewoon kan loslaten en niet meer de dagen aftel nadat ik ergens ben geweest en dat weer meer zonder nadenken kan doen.
Nikass schreef:Frustreert het jullie ook zo enorm dat Nederland pas zo laat gaat starten met inenten?
Er gaan per week 400 mensen dood aan corona, hoeveel levens kun je mogelijk redden door NU te starten?
Ik vind Nederland weer kleinzieligheid ten top helaas. Ze hebben weer eens commentaar op de Duitse aanpak, maar ik wenste uit de grond van mijn hart dat ik aanspraak kon maken op hun zorg! (Iets wat Nederland overigens toch ook doet aangezien de IC's weer overlopen).
Ik heb voor het eerst ook geen idee op welke partij ik straks moet gaan stemmen. Is er één partij die wel een flinke dosis daadkracht zou hebben getoond?
secricible schreef:Ik denk ook niet dat andere landen per se een verkeerde beslissing nemen, maar NL kiest voor de optie om eerst heel goed na te denken over de randvoorwaarden.
Aangezien het echt nog maar mondjesmaat vaccins zijn op dit moment denk ik dat het nauwelijks wat oplevert op de lange termijn om nu al te starten zonder goede randvoorwaarden. Ik ben dus voorstander van eerst de ICT op orde en goed nadenken over de strategie en dan pas gas geven. Beter dan in de UK waar dokters in schriftjes bijhouden wie gevaccineerd is en wanneer ze weer moeten.
Uiteindelijk zal het pas echt effectief worden als de vaccins straks beschikbaar zijn voor de massa. En ik denk dat NL dan allang is bijgelopen.
Maar het is een keuze van NL, de toekomst moet uitwijzen of het de juiste is.
Andere landen zijn ook nauwelijks begonnen. Symbolisch een paar vaccins, daar start NL 8 Januari ook mee.
Ik denk dat het elkaar nauwelijks ontloopt.
verootjoo schreef:Nikass schreef:Frustreert het jullie ook zo enorm dat Nederland pas zo laat gaat starten met inenten?
Er gaan per week 400 mensen dood aan corona, hoeveel levens kun je mogelijk redden door NU te starten?
Ik vind Nederland weer kleinzieligheid ten top helaas. Ze hebben weer eens commentaar op de Duitse aanpak, maar ik wenste uit de grond van mijn hart dat ik aanspraak kon maken op hun zorg! (Iets wat Nederland overigens toch ook doet aangezien de IC's weer overlopen).
Ik heb voor het eerst ook geen idee op welke partij ik straks moet gaan stemmen. Is er één partij die wel een flinke dosis daadkracht zou hebben getoond?
Nee dat frustreert mij totaal niet. Ik hou er ook van om eerst alle organisatie goed te hebben. Haastige spoed is nooit goed. En die week zal ook niet veel verschil maken.
Ik weet ook niet hoe dit invloed zou moeten hebben op je stemkeuze.
verootjoo schreef:Dat is in de omliggende landen ook zo Geerke. Maar die zijn wel begonnen en dat was niet een supersucces zonder administratie en logistiek.
Vergelijken met een derde wereldland vind ik zwaar ongepast.
Nikass schreef:Frustreert het jullie ook zo enorm dat Nederland pas zo laat gaat starten met inenten?
Ik vind Nederland weer kleinzieligheid ten top helaas.