Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 08:26

chanicha schreef:
Ik heb me gisteren ook laten testen.
Hele week keel en hoofdpijn gehad en zondagavond ineens heel veel niesen en snuiten.
Na een rotnacht was ineens het niesen en snotteren over maar dat heb ik vaker, dan heb ik een voorhoofdsholteontsteking dus de dokter gebeld en kuurtje gekregen maar ze wilde ook dat ik me liet testen.
Ze zei dat Corona vele gezichten had en ze het zekere voor het onzekere wilde nemen.
Gelukkig zit er vlakbij een teststraat dus nu afwachten.

Dat was hier ook inderdaad, alleen heb ik meestal luchtweg infectie dan
Hopelijk krijgen we vandaag de uitslag al...

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 06:32

Ik ben sinds maandagavond verkouden. Vannacht nog wat erger geworden en twijfel of ik me ook laat testen. Ik denk ook ‘gewoon’ verkouden. Ik werk sinds 2 maand in een kinderopvang. Ook daarom wil ik me misschien laten testen.

De mensen die al getest zijn, hoe vonden jullie de test zelf? Ging het snel en was het echt zo verschrikkelijk? Ik hoorde dat het heel naar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 06:54

EdkingEnzo schreef:
Ik ben sinds maandagavond verkouden. Vannacht nog wat erger geworden en twijfel of ik me ook laat testen. Ik denk ook ‘gewoon’ verkouden. Ik werk sinds 2 maand in een kinderopvang. Ook daarom wil ik me misschien laten testen.

De mensen die al getest zijn, hoe vonden jullie de test zelf? Ging het snel en was het echt zo verschrikkelijk? Ik hoorde dat het heel naar is.

Het laagdrempelig testen is juist ingevoerd omdat mensen bij lichte klachten al besmettelijk kunnen zijn. Dus ik zou zeggen: doen.

Mijn ervaring met de test: het is niet leuk als ze met die swab over je slijmvliezen schrapen. In je keel krijg je een beetje de neiging om te kokhalzen, in je neus voelt het een beetje of je een bloedneus krijgt. Maar het doet geen pijn, onaangenaam is een beter woord. En je bent er zo doorheen. Het duurt echt maar een paar seconden.

Joanne1987

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:42

Ik zou ook laten testen
Ik vond het echt heel erg meevallen, ging ook van het ergste uit. Wat Safina zegt, kokhals neigingen omdat het diep gaat en in je neus beetje brandend of zo? Geen pijn

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 07:58

Natuurlijk testen! Valt alles mee

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:06

Het kinderdagverblijf van mijn jongen was een week gesloten omdat een van de medewerkers positief getest was. Haar klachten waren ook mild. In die week is al het personeel getest en er bleek nog een medewerker positief te zijn. Gelukkig waren zij allebei met een weekje uitzieken weer klachtenvrij en ging het kinderdagverblijf weer open.

Ik zou ook juist testen, om ineen positieve uitslag, juist verdere spreiding te voorkomen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:17

EdkingEnzo schreef:

Ik vond de test meevallen, vond in mijn neus wat vervelender dan mijn keel maar het valt echt mee en zou het zeker laten doen.
Hoop vandaag de uitslag te krijgen :=

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 08:33

Dank jullie! Ik ga straks een afspraak maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:57

EdkingEnzo schreef:
Dank jullie! Ik ga straks een afspraak maken.

Heel goed van je.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:19

Ik ben net gebeld door het GGD en ik heb gelukkig geen Corona *\o/*

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:30

Ik zou zeker testen.
Ik heb er voor gevochten toen en kreeg m niet, met gevolg dat ik nu een bloedtest heb moeten doen, en dan nog de kans hebben corona gehad te hebben wat ze niet terug kunnen zien aangezien ik t relatief mild had.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 12:47

Ik zat uiteraard net in sollicitatie gesprek toen ze belden dus ze bellen ergens nog terug

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:48

Zeker testen! Daar zijn ze nu voor, dat is expliciet de bedoeling.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 13:51

Negatief gelukkig!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:09

Ik heb echt geen idee wanneer ik uitslag krijg.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:11

Ik ga morgen ochtend testen!

Fijn van de negatieve testen :)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 14:54

Gelukkig Negatieve uitslagen! Fijn om te lezen.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:30

Ik ben 1.5 week geleden getest samen met partner, wij hadden in 28 en 36 uur de uitslag dus netjes binnen de tijd. Gelukkig allebei negatief. Ik vond de neus naar, partner totaal niet

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 19:46

Ik ga morgen denk ik ook naar de GGD bellen. Vandaag keelpijn, koorts en af en toe een naar droog hoestje. Huisarts adviseerde om het even een dag aan te kijken en dan te bellen. Zo stom. Normaal zou ik me echt niet druk maken om een verkoudheidje. Laat staan de huisarts bellen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:34

Het voelt inderdaad heel raar om je te laten testen en thuis te blijven voor zulke lichte klachten.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 21:48

Eind februari was ik kortademig, hoesten, slijm, snotteren (voor de allereerste Nederlander positief getest werd)

Twee weken erna doodop,spierpijn,hoofdpijn,geen smaak en reuk. 1 trap op en af buiten adem en mijn spieren slap.
Ik blijk het gehad te hebben.

Ik heb niks onderliggends voor zover. Geen Carnaval gevierd, 3 keer in de week naar de sportschool voor de Corona en zelden ziek. De laatste keer griep was in 2011.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:08

Lous schreef:
Eind februari was ik kortademig, hoesten, slijm, snotteren (voor de allereerste Nederlander positief getest werd)

Twee weken erna doodop,spierpijn,hoofdpijn,geen smaak en reuk. 1 trap op en af buiten adem en mijn spieren slap.
Ik blijk het gehad te hebben.

Ik heb niks onderliggends voor zover. Geen Carnaval gevierd, 3 keer in de week naar de sportschool voor de Corona en zelden ziek. De laatste keer griep was in 2011.

En nu weer helemaal opgeknapt?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 22:10

Ja ik ben thuisgebleven en toen ik 24 uur klachtenvrij was weer naar buiten/aan het werk gegaan.

Tot nu ondervind ik geen lichamelijke beperkingen in het dagelijks leven.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:26

Smaak en reuk heb ik nog wel gewoon. Hoestje en benauwdheid nemen toe. Maar ja, astma, dus daar kan het ook van zijn. Wel een dikke keel en keelpijn. En koorts. Zo rond de 38 gisteren en vandaag. Niet heel heftig verder gelukkig.
Ik heb net gebeld en kan om half 12 vanochtend al terecht bij de testlocatie. Vind het toch wel spannend :=

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-20 08:40

Vooral ivm de koorts goed dat je je laat testen
Hier ook (voormalig) astma patiënt dus heel bekend met meteen benauwd bij verkouden en vaak luchtweg infectie dan
Maar toch ook getest, weet het dan liever zeker voor mijn omgeving etc