Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Napie schreef:COVID heeft zover bekend geen risico voor de zwangere. Enkel het probleem is dat mensen vaak koorts en kortademigheid ontwikkelen tijdens de bevalling en dan moeten we op het COVID protocol over. Moeder kan alleen kind besmetten buiten de baarmoeder door aerosolen of door aanraking. Dus bij positieve moeder geen huidcontact en niet aan de borst. Wel afgekolfde melk ivm de antistoffen.
Napie schreef:COVID heeft zover bekend geen risico voor de zwangere. Enkel het probleem is dat mensen vaak koorts en kortademigheid ontwikkelen tijdens de bevalling en dan moeten we op het COVID protocol over. Moeder kan alleen kind besmetten buiten de baarmoeder door aerosolen of door aanraking. Dus bij positieve moeder geen huidcontact en niet aan de borst. Wel afgekolfde melk ivm de antistoffen.
Napie schreef:Iemand anders die de zorgbonus al hebben gehad of waar het toegezegd is? Ons ziekenhuis heeft voor iedereen aangevraagd. De kans is klein dat we het gaan krijgen. Obstetrie verpleegkundigen en neonatologie verpleegkundigen stonden niet op de lijst. Verwonder mij er steeds meer over. Zelf Corona opgelopen op het werk, steeds meer extra diensten door zieke collega’s en ik loop nu al een hele week in pak omdat de ene na de andere patiënt getest wordt of positief is. Ik ben doodmoe. Hoe lang moet dit nog door.