De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anna79

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 10:52

Het valt mij op dat het kinderen ook niet meer geleerd wordt. Ik heb een dochter van 7 en die heb ik geleerd haar handen te wassen na school, sport, buitenspelen, toiletbezoek enz. Maar als er kindjes komen spelen vinden die het maar raar dat wij dat doen :?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:24

Ik was mijn handen eigenlijk vooral voordat ik ga eten, voor het koken.. en natuurlijk wel na toiletbezoek, maar bv niet na het aaien van de hond.
Niezen doe ik alleen in mijn elleboog, dat zou iedereen zichzelf moeten aanleren, is echt veel fijner en hygiënischer.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:25

Handen was ik wel na het toiletbezoek, alhoewel, thuis wat minder vaak, maar wel altijd op openbare toiletten := Maar voor de rest eigenlijk nooit, of m'n handen moeten echt heel vies zijn. Maar telkens na elk kleine activiteit zoals m'n honden aaien of wat dan ook m'n handen wassen en ontsmetten, ja doei. En ik ben hoogstens per jaar 1x een dag echt goed ziek, en vaak dat nog geeneens.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:28

Ik denk dat te hygienisch zijn echt kan.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:30

germie schreef:

"Geen Dettol, geen friet". -O-

ja dat denk ik ook. Ik vind nog steeds dat je je lichaam wel iets moet blootstellen aan (niet al te gevaarlijke) ziekteverwekkers. Blijft het mooio alert.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:35

Ik was veel mijn handen. Na elk toilet bezoek grondig ook thuis. Voor het eten, na honden uitlaten en zelfs na intensief aaien van de hond. Op openbare toiletten raak ik geen hendel aan met blote hand. Gaat stuk papier of textiel tussen. Anders ben ik continue ziek vanwege brak imuunsysteem.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:36

Whale schreef:
Handen was ik wel na het toiletbezoek, alhoewel, thuis wat minder vaak, maar wel altijd op openbare toiletten := Maar voor de rest eigenlijk nooit, of m'n handen moeten echt heel vies zijn. Maar telkens na elk kleine activiteit zoals m'n honden aaien of wat dan ook m'n handen wassen en ontsmetten, ja doei. En ik ben hoogstens per jaar 1x een dag echt goed ziek, en vaak dat nog geeneens.

Ja dit doe ik dus ook :') En ik denk dat het bij mij vaker handen afspoelen is dan handen wassen

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:44

Rocamor schreef:
germie schreef:

"Geen Dettol, geen friet". -O-

ja dat denk ik ook. Ik vind nog steeds dat je je lichaam wel iets moet blootstellen aan (niet al te gevaarlijke) ziekteverwekkers. Blijft het mooio alert.

Inderdaad. Te hygiënisch werkt ook allergiëen flink in de hand.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 11:47

Alles waar 'te ' voor staat is niet goed. Te veel niet , te weinig ook niet.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:03

Anna79 schreef:

Behalve tequila. :Y)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 12:14

eilleen333 schreef:
Anna79 schreef:

Behalve tequila. :Y)

Behalve t(e)huis en tevreden.

On topic. WHO was kennelijk optimistisch over China, want aan de laatste berichten te zien, zijn de medische faciliteiten geheel overbelast en ontoereikend geworden. Begrijpelijk, maar verwacht buiten China, niet waar de ellende begonnen is. Hopelijk werkt de quarantaine en reisbeperkingen, al blijft het ronduit ellendig voor de mensen die daar nu vast zitten, hoe noodzakelijk dat ook blijkt te zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:20

Als ik boodschappen gedaan heb was ik thuis ook altijd eerst mijn handen want die mandjes en karretjes gaan door zo veel handen dat vind ik gewoon echt een heel goor idee. Vooral de mandjes zijn erg smerig. Ben soms in staat daar wat van te zeggen of ze die dingen niet eens kunnen wassen.
Mannen die net hun jongeheer uitgelaten hebben of weet ik veel wat zit er allemaal aan...gatver

Lees net toevallig dat mannen vatbaarder voor het virus blijken te zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:28

Het klopt inderdaad dat te goed wassen ook niet goed is.
Mijn vader was arts en bij ons is het handen wassen na dieren aaien, toiletgang, werken in de tuin, :list: erin geslagen }> . MAAR ik doe het gewoon met handzeep of water en zeker geen 15 seconde.
Alleen als ik echt alles schoon heb gemaakt idem de WC dan pak ik altijd de dettol en was ik wel lang. Dit doe ik ook als mijn man of ik echt ziek zijn (diarree of overgeven) en alles is weer opgeruimd en schoongemaakt.
Het is een gewoonte en mijn handen voelen niet fijn als ik het niet doe. Ook als ik bij mijn vriendin ben en ik heb de kat geaaid, dan was ik gelijk mijn handen. Onlangs had ze een kitten gevonden, en dat beestje zag er uit. Toen heb ik haar wel aangespoord om haar handen te wassen, want dat beestje had volgens mij schurft en was heel heel ziek. Ze was verbaasd maar ze deed het wel. De andere dag was beestje dood. Normaal bemoei ik me nooit met handen wassen van anderen of het moeten de kleinkinderen zijn. Dat is eigen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:45

Een paard vind ik ook minder smerig dan een hond. Kat of konijn en handen wassen doe ik ook minder snel. Best apart. En het is niet dat honden vies zijn, maar de meeste ruiken wel. En als ze op schoot komen tijdens een gebakje, dan weer geen probleem als ze maar niet schooien. Haha.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:53

honden zijn ook gewoon heel smerig, snap ook niet dat er mensen zijn die zich in hun gezicht laten lukken door een hond.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:56

fokfanaat schreef:
honden zijn ook gewoon heel smerig, snap ook niet dat er mensen zijn die zich in hun gezicht laten lukken door een hond.

Bleh, ja. Maar zouden huisdieren ook corona over kunnen bringen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:56

Heeft iemand van jullie ook de president paar dagen gezien over het Corona virus? Hij vertelde in een interview dat hij zich ernstig zorgen maakte over dit virus, dat hij er van wakker ligt 's nachts en dat de mensen zich meer zorgen moeten maken.

Ik was toch wel wat verbaasd en begreep hem beter toen hij over minder ontwikkelde landen begon te praten en de volstrekt ontoereikende infrastructuur voor dit soort ziekte aan te pakken. Hoe vonden jullie dat interview?

fokfanaat schreef:
Ach ja ieder wat wils. Of gebakjes laten eten op schoot, daar voelde ik de rillingen van over mijn lijf gaan terwijl wij altijd honden hebben gehad. Alleen Sjors de foksterrier van mijn zoon heeft het zo ver gebracht dat hij als ik dan uit Frankrijk kwam en hem zag, op mijn schoot even mocht uitrazen van plezier en vreugde. Maar dat is de enige die dit ooit heeft gemogen. Zo zie je iedereen heeft zijn eigen grenzen met zijn dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:58

*gaat naar het toilet*

Ik: wast handen grondig

*Poetst paard, mest stal uit, zadelt op*

Ik: eet gerust een frietjes zonder handen te wassen :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:59

pien_2010 schreef:
Heeft iemand van jullie ook de president paar dagen gezien over het Corona virus? Hij vertelde in een interview dat hij zich ernstig zorgen maakte over dit virus, dat hij er van wakker ligt 's nachts en dat de mensen zich meer zorgen moeten maken.

Ik was toch wel wat verbaasd en begreep hem beter toen hij over minder ontwikkelde landen begon te praten en de volstrekt ontoereikende infrastructuur voor dit soort ziekte aan te pakken. Hoe vonden jullie dat interview?

Tot nu toe is het nieuws over het Coronavirus alleen nog maar slechter en slechter geworden. Hopelijk wordt dit scenario niet de werkelijkheid. Maar het is wel iets waar landen ernsitg rekening mee moeten houden.

https://www.hln.be/wetenschap-planeet/m ... ~a34d1564/

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:03

maar als het echt al in december uitgebroken is en er zijn tot nu toe "maar" 1000 doden (met 10 miljoen inwoners in wuhan alleen), zou ik er nog niet zo heel bang van worden, als het echt zo heftig en dodelijk zou zijn, verwacht je toch wel hogere sterftecijfers.

mijn dochter gaat maart/april/mei naar azie vandaar dat ik het wel met extra interesse volg

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:10

Resistance schreef:
*gaat naar het toilet*

Herkenbaar :D
Paarden vuil heb ik dus ook totaal geen moeite mee

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:15

Nee, ik word er niet bang voor, het is minder dodelijk dan de griep, heb net een vlucht geboekt naar Singapore en van daaruit verder. Heb reisverzekering, dus geen reden voor angst.
Ik reis dagelijks met het ov hier. Dat is echt een risico op griep.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:16

ik vind paardenpoep ook een stuk minder vies dan hondenpoep (vleeseters)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:17

Resistance schreef:
*gaat naar het toilet*

_/-\o_

Same :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:18

fokfanaat schreef:
ik vind paardenpoep ook een stuk minder vies dan hondenpoep (vleeseters)

Klopt.

En stinkt ook minder.

Een paard ruikt, natte honden stinken.