Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Leandra schreef:Wat heerlijk Goldie! En mooie foto.
Ik had ook wat goede dagen alleen vandaag ging het weer helemaal mis.
Mijn dochter zou vanmiddag videobellen met de juf met Google Meet en toen crashte de computer zo ongeveer. Op de andere apparaten lukte het ook niet dus ik helemaal in de stress. Mezelf de schuld geven van alles. Mijn man weer boos dat ik dat deed. Moet ik ook niet doen, dat weet ik, maar toch.
Daarna nog even weggeweest. Ijsjes gehaald maar gekte in de supermarkt. Veel mensen die lak hadden aan de 1,5 meter regel dus ook weer in de stress.
Vanavond maar even lekker in bad en even niets.
Hoe is het verder met iedereen?
Moirin schreef:Wat leuk Goldie dat je weer gesprongen hebt! Super goed
Herkenbaar die stress hoor Leandra! Geniet van je bad vanavond!
Ik heb vanochtend ook gevideobeld met mijn psycholoog, ik kreeg een link doorgestuurd via de mail van een programma dat zij gebruikt. Daar hoefde ik zelf niks voor te installeren dus dat was fijn. Ook goed om haar weer te spreken, heb er toch wel steun aan.
Hier gaat het wel oké, maar ik voel de stress wel in mijn lijf. Afgelopen weekend heb ik me verstopt in mijn boek en zoveel mogelijk gedaan of de rest van de wereld niet bestond, maar dan is het op maandagochtend weer lastiger om aan het werk te gaan, terug uit mijn bubbel![]()
Ik heb echt ritme nodig in mijn dag om mijn gewone stressniveau laag te houden, zodat ik onder andere op het werk meer aan kan dat stress geeft. Maar mijn ritme is natuurlijk helemaal in de war nu door het thuiswerken en ook in het weekend alleen thuis zitten, ik blijf teveel in mijn eigen gedachten. Dus nu kijken hoe ik er toch een beetje ritme in kan krijgen, maar ik vind dat heel lastig zonder stok achter de deur.
lissisanne schreef:Ik kruip even onder mijn meeleessteen vandaan.
wil alleen even zeggen dat het heel erg helpt om jullie verhalen te lezen, en wil iedereen veel sterkte wensen!
Ik ben volgens de arbo '100% geschikt voor werk' maar ervaar nog veel problemen en stress op mijn werk. Soms krijg ik echt het gevoel dat ik me aanstel. Begin ook te merken dat mijn collega's het steeds moeilijker vinden begrip op te brengen. Mijn diagnose 'zwaar overspannen' was in augustus vorig jaar en heb alleen een half jaar 50% gewerkt, nu dus ook door de crisis weer snel naar 100% gegaan.
Is er voor jullie veel aangepast in je dagelijks werk om terugval te voorkomen?
Warboel schreef:Ik heb vandaag de bedrijfsarts en m'n manager gesproken, en gisteren de psycholoog, en ik ga maandag beginnen met het reintegreringstraject![]()
De bedrijfsarts vind ik wel een beetje een flapdrol, ze stelt constant dezelfde vragen en ze komt echt op me over alsof ze totaal niet luistert. M'n werkgever had gisteren (!!) het verslag van de vorige afspraak op 17 maart gekregenMet direct een mail erachter aan of we al een PVA hadden... Ja uhhh wat denk je zelf, zowel ik als m'n werkgever hadden nog niks gekregen vanuit hun. Dus daar zijn we hard mee bezig nu.
Opzich heb ik wel weer zin om wat te gaan doen! Ik zal beginnen met 2x2 uurtjes per week. Ik werk in een winkel die wel open is, wel met aanpassingen uiteraard. Zal wel even gek zijn! Ik ga beginnen met wat werk achter de schermen. Voorlopig nog geen klantcontact iig.
Heel erg benieuwd hoe het gaat. Vorige keer schoot ik direct in een paniekaanval toen de bedrijfsarts me 2 weken 3x2 aanraadde en dan gelijk naar 5x2, nu voel ik me wel beter erover gelukkig! M'n psych was ook echt boos dat ze zo snel die 5x2 aanraadde.
Ik sta inmiddels ook op de wachtlijst voor aanvullende onderzoeken, zowel een algemeen onderzoek naar persoonlijkheidsstoornissen als een onderzoek naar autisme. Zou me echt helemaal niks verbazen als daar een flinke sticker uitkomt haha.
@Moonsparkle vervelend dat je direct zo in de stress schoot zeg!![]()
Vind het echt heel erg naar voor je allemaal. Ben echt zo blij dat m'n werkgever en ik een prima band hebben en hij ook overal voor openstaat eigenlijk...
Balen dat je nog niet gebeld bent door de psych, die kan je ook goed helpen/adviseren wat betreft dat soort gesprekken.
Wil je echt een hart onder de riem steken, hele dikke virtuele knuffel![]()
@lissisanne ben je idd niet te snel naar 100% gegaan? Heb je helemaal niet thuis gezeten?
Goldie schreef:Net leidinggevende gesproken. Fijn gesprek, hij verwacht niks van me en mag zelfs nu nog niet komen. Hij vond dat ik inderdaad eerst stabieler moet worden en nu eerst moet gaan genieten van de goede momenten en het weer.
Wat betreft terugkeren moest ik dat echt in goed overleg met psycholoog doen. Hij vond m'n reactie van de week op m'n eigen woorden duidelijk aangeven dat werken nu nog te vroeg is, dat was hij eens met m'n psycholoog.
Ondanks dat ik al 'zo'n tijd' weg ben moet ik mezelf een beetje afremmen, klinkt heel gek vind ik, maar hij snapte goed wat ik bedoelde