(Ex)- burnout lotgenoten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leandra

Re: (Ex)- burnout lotgenoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:23

Wat heerlijk Goldie! En mooie foto.
Ik had ook wat goede dagen alleen vandaag ging het weer helemaal mis.

Mijn dochter zou vanmiddag videobellen met de juf met Google Meet en toen crashte de computer zo ongeveer. Op de andere apparaten lukte het ook niet dus ik helemaal in de stress. Mezelf de schuld geven van alles. Mijn man weer boos dat ik dat deed. Moet ik ook niet doen, dat weet ik, maar toch.
Daarna nog even weggeweest. Ijsjes gehaald maar gekte in de supermarkt. Veel mensen die lak hadden aan de 1,5 meter regel dus ook weer in de stress.

Vanavond maar even lekker in bad en even niets.

Hoe is het verder met iedereen?

Moirin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:45

Wat leuk Goldie dat je weer gesprongen hebt! Super goed +:)+

Herkenbaar die stress hoor Leandra! Geniet van je bad vanavond!

Ik heb vanochtend ook gevideobeld met mijn psycholoog, ik kreeg een link doorgestuurd via de mail van een programma dat zij gebruikt. Daar hoefde ik zelf niks voor te installeren dus dat was fijn. Ook goed om haar weer te spreken, heb er toch wel steun aan.

Hier gaat het wel oké, maar ik voel de stress wel in mijn lijf. Afgelopen weekend heb ik me verstopt in mijn boek en zoveel mogelijk gedaan of de rest van de wereld niet bestond, maar dan is het op maandagochtend weer lastiger om aan het werk te gaan, terug uit mijn bubbel :=
Ik heb echt ritme nodig in mijn dag om mijn gewone stressniveau laag te houden, zodat ik onder andere op het werk meer aan kan dat stress geeft. Maar mijn ritme is natuurlijk helemaal in de war nu door het thuiswerken en ook in het weekend alleen thuis zitten, ik blijf teveel in mijn eigen gedachten. Dus nu kijken hoe ik er toch een beetje ritme in kan krijgen, maar ik vind dat heel lastig zonder stok achter de deur.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:54

Leandra schreef:
Wat heerlijk Goldie! En mooie foto.
Ik had ook wat goede dagen alleen vandaag ging het weer helemaal mis.

Mijn dochter zou vanmiddag videobellen met de juf met Google Meet en toen crashte de computer zo ongeveer. Op de andere apparaten lukte het ook niet dus ik helemaal in de stress. Mezelf de schuld geven van alles. Mijn man weer boos dat ik dat deed. Moet ik ook niet doen, dat weet ik, maar toch.
Daarna nog even weggeweest. Ijsjes gehaald maar gekte in de supermarkt. Veel mensen die lak hadden aan de 1,5 meter regel dus ook weer in de stress.

Vanavond maar even lekker in bad en even niets.

Hoe is het verder met iedereen?

Klinkt ook wel als een heftige dag, hoop dat het je lukt een beetje te ontspannen vanavond.

@goldie wat fijn dat je zo lekker met je paard bezig bent geweest, kun je ook gelijk trots zijn dat je het parcours hebt getrotseerd.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 16:58

Ik wacht nog steeds op een belletje van de psych praktijk om een eerste afspraak in te plannen er staat 14 werkdagen voor (gek getal?) dus het kan nog tot donderdag duren.

Gisteren ging het wel, de hele dag in de zon gezeten daar knap ik van op, wil ook heel graag ooit naar een land met meer zon verhuizen.

Vandaag helaas minder, ging vanochtend boodschappen doen en poeh ik voelde zoveel stress, thuis moest ik gelijk huilen. Wou met de hond lopen, die loopt kreupel dus dat was weer snel naar huis.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:57

Leandra dat soort momenten horen er ook bij en mogen er ook zijn.. :(:)

Moirin dat zou ze bij mij ook doen via een link, maar heb hier nog geen vaste internetverbinding. Nu gaan we gewoon bellen..
Lastig hoor, ik merk ook dat zodra er onverwachts iets van me word verwacht dat ik daar slecht tegen kan.. ritme is zo belangrijk.. ik herken wat je zegt

Ik heb van de week een rondje geskeelerd.. Ik had een theorie en die werkte, druk bezig om niet op je snufferd te gaan=geen tijd om bang te worden :=

Ja ik ben nog steeds aan het nagenieten, wat een gevoel kan dat paard toch geven met springen :D

Lekker in de zon hé moonsparkle, ik was alleen vergeten te smeren dus was al verbrand :+
Boodschappen doen is naar... Helemaal mee eens, ik kom ook vaak overprikkeld/overstuur thuis.

Moesten vanavond bij schoonvader (jarig) eten, schoonzus en zwager ook erbij... Pff ik kreeg al zo'n stress van het idee, ik zag er zooo tegenop ;( Zat daar met een veel te hoge hartslag en mezelf compleet afgesloten van alles om me heen. Na het eten kon ik een beetje ontspannen en zelfs samen met schoonzus afgewassen ook al hoefde het niet :)

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:01

Ik kruip even onder mijn meeleessteen vandaan.
wil alleen even zeggen dat het heel erg helpt om jullie verhalen te lezen, en wil iedereen veel sterkte wensen!

Ik ben volgens de arbo '100% geschikt voor werk' maar ervaar nog veel problemen en stress op mijn werk. Soms krijg ik echt het gevoel dat ik me aanstel. Begin ook te merken dat mijn collega's het steeds moeilijker vinden begrip op te brengen. Mijn diagnose 'zwaar overspannen' was in augustus vorig jaar en heb alleen een half jaar 50% gewerkt, nu dus ook door de crisis weer snel naar 100% gegaan.

Is er voor jullie veel aangepast in je dagelijks werk om terugval te voorkomen?

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 14:04

Moirin schreef:
Wat leuk Goldie dat je weer gesprongen hebt! Super goed +:)+

Herkenbaar die stress hoor Leandra! Geniet van je bad vanavond!

Ik heb vanochtend ook gevideobeld met mijn psycholoog, ik kreeg een link doorgestuurd via de mail van een programma dat zij gebruikt. Daar hoefde ik zelf niks voor te installeren dus dat was fijn. Ook goed om haar weer te spreken, heb er toch wel steun aan.

Hier gaat het wel oké, maar ik voel de stress wel in mijn lijf. Afgelopen weekend heb ik me verstopt in mijn boek en zoveel mogelijk gedaan of de rest van de wereld niet bestond, maar dan is het op maandagochtend weer lastiger om aan het werk te gaan, terug uit mijn bubbel :=
Ik heb echt ritme nodig in mijn dag om mijn gewone stressniveau laag te houden, zodat ik onder andere op het werk meer aan kan dat stress geeft. Maar mijn ritme is natuurlijk helemaal in de war nu door het thuiswerken en ook in het weekend alleen thuis zitten, ik blijf teveel in mijn eigen gedachten. Dus nu kijken hoe ik er toch een beetje ritme in kan krijgen, maar ik vind dat heel lastig zonder stok achter de deur.

Dit herken ik heel erg! Kan ook slecht verklaren waar de stress dan vandaan komt. Ik hoop dat ik over een paar jaar niet meer met stress opsta. Hoe hou jij je werkdagen nu vol? Ik heb nog steeds het gevoel dat het eigenlijk allemaal teveel is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 15:59

lissisanne schreef:
Ik kruip even onder mijn meeleessteen vandaan.
wil alleen even zeggen dat het heel erg helpt om jullie verhalen te lezen, en wil iedereen veel sterkte wensen!

Ik ben volgens de arbo '100% geschikt voor werk' maar ervaar nog veel problemen en stress op mijn werk. Soms krijg ik echt het gevoel dat ik me aanstel. Begin ook te merken dat mijn collega's het steeds moeilijker vinden begrip op te brengen. Mijn diagnose 'zwaar overspannen' was in augustus vorig jaar en heb alleen een half jaar 50% gewerkt, nu dus ook door de crisis weer snel naar 100% gegaan.

Is er voor jullie veel aangepast in je dagelijks werk om terugval te voorkomen?

Lijkt me een lastige situatie heb je misschien te snel opgebouwd van 50 naar 100? Kun je dit aangeven bij iemand op je werk?

Ik kreeg gisteren bericht van de mediator dat volgende week het gesprek plaats kan vinden via videobellen. Ik begon gelijk weer te hyperventileren en te huilen. Steeds als ik lees over wat zo'n gesprek inhoud enzo lees ik dat als je ziek bent zoiets pas in een later stadium komt. Ik heb het gevoel dat ik het nu ook echt niet kan hebben om de kant van mijn werkgeefster aan te horen. En dat ik niet redelijk kan antwoorden of denken omdat ik zo bang ben om mijn baan te verliezen dat ik snel ja zeg terwijl het niet gaat. Ik lees ook dat je in zo'n gesprek tot elkaar moet komen of praat over het niet verder gaan, ppfff ik zie het zo erg niet zitten ben helemaal aan het trillen. Sta op de wachtlijst voor een psych, vandaag is als goed is de dag dat ze me maximaal zouden bellen want als voor het bellen voor een afspraak stond al drie weken.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:27

Ik heb vandaag de bedrijfsarts en m'n manager gesproken, en gisteren de psycholoog, en ik ga maandag beginnen met het reintegreringstraject :)

De bedrijfsarts vind ik wel een beetje een flapdrol, ze stelt constant dezelfde vragen en ze komt echt op me over alsof ze totaal niet luistert. M'n werkgever had gisteren (!!) het verslag van de vorige afspraak op 17 maart gekregen 8)7 Met direct een mail erachter aan of we al een PVA hadden... Ja uhhh wat denk je zelf, zowel ik als m'n werkgever hadden nog niks gekregen vanuit hun. Dus daar zijn we hard mee bezig nu.

Opzich heb ik wel weer zin om wat te gaan doen! Ik zal beginnen met 2x2 uurtjes per week. Ik werk in een winkel die wel open is, wel met aanpassingen uiteraard. Zal wel even gek zijn! Ik ga beginnen met wat werk achter de schermen. Voorlopig nog geen klantcontact iig.
Heel erg benieuwd hoe het gaat. Vorige keer schoot ik direct in een paniekaanval toen de bedrijfsarts me 2 weken 3x2 aanraadde en dan gelijk naar 5x2, nu voel ik me wel beter erover gelukkig! M'n psych was ook echt boos dat ze zo snel die 5x2 aanraadde.

Ik sta inmiddels ook op de wachtlijst voor aanvullende onderzoeken, zowel een algemeen onderzoek naar persoonlijkheidsstoornissen als een onderzoek naar autisme. Zou me echt helemaal niks verbazen als daar een flinke sticker uitkomt haha.

@Moonsparkle vervelend dat je direct zo in de stress schoot zeg! :(:) :(:) Vind het echt heel erg naar voor je allemaal. Ben echt zo blij dat m'n werkgever en ik een prima band hebben en hij ook overal voor openstaat eigenlijk...
Balen dat je nog niet gebeld bent door de psych, die kan je ook goed helpen/adviseren wat betreft dat soort gesprekken.
Wil je echt een hart onder de riem steken, hele dikke virtuele knuffel :(:)

@lissisanne ben je idd niet te snel naar 100% gegaan? Heb je helemaal niet thuis gezeten?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 17:54

@warboel gelukkig voel je je er nu beter bij om het werk op te pakken, goed teken dat je er zin in hebt. Mag ik vragen hoe lang je al bezig bent voor je nu reintregeert? Ik had altijd het idee dat ze bij een psycholoog bij de intake al proberen te kijken naar of je een stoornis zou hebben maar dat is dus helemaal niet zo? Ik dacht het ook omdat de zorgverzekering sommige hulp wel of niet betaalt.

Bedankt voor de knuffel, de psych heeft helaas toch nog niet gebeld, als ik morgen nog hoor bel ik maandag zelf maar even.

Dusja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:07

Warboel schreef:
Ik heb vandaag de bedrijfsarts en m'n manager gesproken, en gisteren de psycholoog, en ik ga maandag beginnen met het reintegreringstraject :)

De bedrijfsarts vind ik wel een beetje een flapdrol, ze stelt constant dezelfde vragen en ze komt echt op me over alsof ze totaal niet luistert. M'n werkgever had gisteren (!!) het verslag van de vorige afspraak op 17 maart gekregen 8)7 Met direct een mail erachter aan of we al een PVA hadden... Ja uhhh wat denk je zelf, zowel ik als m'n werkgever hadden nog niks gekregen vanuit hun. Dus daar zijn we hard mee bezig nu.

Opzich heb ik wel weer zin om wat te gaan doen! Ik zal beginnen met 2x2 uurtjes per week. Ik werk in een winkel die wel open is, wel met aanpassingen uiteraard. Zal wel even gek zijn! Ik ga beginnen met wat werk achter de schermen. Voorlopig nog geen klantcontact iig.
Heel erg benieuwd hoe het gaat. Vorige keer schoot ik direct in een paniekaanval toen de bedrijfsarts me 2 weken 3x2 aanraadde en dan gelijk naar 5x2, nu voel ik me wel beter erover gelukkig! M'n psych was ook echt boos dat ze zo snel die 5x2 aanraadde.

Ik sta inmiddels ook op de wachtlijst voor aanvullende onderzoeken, zowel een algemeen onderzoek naar persoonlijkheidsstoornissen als een onderzoek naar autisme. Zou me echt helemaal niks verbazen als daar een flinke sticker uitkomt haha.

@Moonsparkle vervelend dat je direct zo in de stress schoot zeg! :(:) :(:) Vind het echt heel erg naar voor je allemaal. Ben echt zo blij dat m'n werkgever en ik een prima band hebben en hij ook overal voor openstaat eigenlijk...
Balen dat je nog niet gebeld bent door de psych, die kan je ook goed helpen/adviseren wat betreft dat soort gesprekken.
Wil je echt een hart onder de riem steken, hele dikke virtuele knuffel :(:)

@lissisanne ben je idd niet te snel naar 100% gegaan? Heb je helemaal niet thuis gezeten?

Bij mij is het juist omgekeerd :o De bedrijfsarts stuurt mij nog niet aan het werk zolang die onderzoeken (naar precies hetzelfde) nog niet gedaan zijn. En dat kan nog laaaaang duren ;(

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 18:31

Warboel hoe is het met je vader, al wat bekend over de PET? :(:)

Wauw! Goed teken dat je er nu zin in hebt, terwijl het een paar weken terug voor kortsluiting zorgde bij je.

Alleen al lezen over iemand die weer aan het werk gaat bezorgt mij al stress, dat is ook wat := Voelde de paniek meteen omhoog kruipen...

Gisteren gebeld met psycholoog, was een fijn gesprek. Het feit dat ik zo reageerde op m'n eigen plan om misschien volgende maand weer heen te gaan was voor haar genoeg reden om te zeggen dat ik nog niet aan werken moest denken. Volgende keer een keer koffiedrinken was vroeg genoeg, en dan daarna ook niet meteen werken maar gewoon een paar keer doen.
Eerst moest ik een beetje meer genieten van hoe het nu gaat en dat het wat stabieler is.

Vraag me ook ineens van alles af over m'n aandoening, nooit gedaan.. In hoeverre heeft het met elkaar te maken of misschien niets? Belemmert het me nu in m'n herstel? etc etc..

2 weken terug ging vriend ineens niet goed en dan kom ik erachter hoe slecht ik het hele gebeuren van 5 jaar geleden heb verwerkt. Ik had het er met psycholoog over en ze hoorde aan m'n stem al dat ik dan meteen weer vol schiet..

Morgen bellen met leidinggevende, kon ik eerst alles na psycholoog nog even laten bezinken...
Normaal mail ik, maar dacht bellen is ook al een goede stap en vond het vorige keer echt fijn om z'n stem te horen :)

En als ik straks terugkom herken ik de afdeling niet meer :+
Nieuw speelgoed :P
Afbeelding

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:02

@moonsparkle ik ben m’n hele leven er al mee bezig :') nee oprecht, ik heb m’n hele leven al van die hele lage downs en ups die steeds minder hoog worden.
Nu met deze ben ik alweer 2 jaar bezig... maar echt thuisgezeten heb ik nu 3 maanden.

@Dusja1 ik heb groen licht van m’n psych om te gaan opbouwen, ik ben al onder behandeling bij de S-GGZ dus kan geloof ik dan wat sneller terecht. Paar weekjes verwachtte ze. Maar scheelt wel heel erg dat m’n werkgever super meegaand is. Als die moeilijker zou zijn zou ze me ook thuis willen houden denk ik. De bedrijfsarts heeft daar niks over gezegd. Maar die zei dan ook “ga lekker in het zonnetje zitten buiten, daar knap je vast van op. Voel je je daarna veel beter!” Ja als het zo simpel was _O- maar hoor en lees veel slechte verhalen over hun. Gelukkig is het adviserend (al zei ze “ik weet niet zo goed wat ik je moet adviseren, ken je werkzaamheden niet en je bent zo fragiel” joe bedankt)

@Goldie ja is wat bekend! Geen grote uitzaaiingen, wel een verdacht plekje op z’n prostaat. Hij heeft afgelopen week het bestralingsmasker aangemeten gekregen en er is een peg sonde geplaatst. Wat ik echt niet verwacht had dus dat was wel even schrikken, voor m’n gevoel is een peg altijd voor zwaar gehandicapte of heeeel zieke mensen...
het gaat een heel zwaar traject worden, zijn nu nog in afwachting of de oncoloog groen licht gaat geven voor de chemo, maar bestralen gaan ze sowieso. De tumor blijkt wel 100% zeker kwaadaardig en groeit ook erg hard, dus het blijft wel heel spannend allemaal.

Logisch toch dat je weer volschiet als het weer slecht gaat met je vriend :(:) hoe gaat het nu met hem?

Ik FaceTime meestal met m’n manager, kan je elkaars reacties tenminste wat beter peilen. Vind het ook altijd wel grappig, vanmiddag nog steen papier schaar met ‘m gedaan :))

Ohhh nieuw speelgoed! Heftig apparaat _O-

Nickolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:10

@Warboel, wacht aub met test voor autisme totdat je compleet hersteld bent.
Ik ben 4,5 jaar geleden getest. En ook de diagnose Asperger gekregen.
Die nu weer in twijfel word genomen, omdat ik best veel veranderd ben sinds ik meer herstel.
De diagnose is bij mij gesteld toen ik ruim na mijn burn out begon.

En we wachten nu met een herdiagnose doen, totdat ik echt hersteld ben. Heeft nu geen zin

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 19:15

Fijn, dat is iig een klein beetje positief nieuws.
Peg is eigenlijk standaard bij dat soort bestralingen, uit voorzorg al :j Maarja snap dat je dat niet perse had verwacht. Hoe vaak gaan ze bestralen of is dat nog niet bekend?
Is inderdaad een heel zwaar traject :(:)

Hahaha oh heerlijk :)) Ik heb hier nog geen goede aansluiting dus ik kan niet beeld bellen :+

Vriend gaat gelukkig weer beter nu, hij knapte weer snel op, maar pfff...

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:08

Net leidinggevende gesproken. Fijn gesprek, hij verwacht niks van me en mag zelfs nu nog niet komen. Hij vond dat ik inderdaad eerst stabieler moet worden en nu eerst moet gaan genieten van de goede momenten en het weer.
Wat betreft terugkeren moest ik dat echt in goed overleg met psycholoog doen. Hij vond m'n reactie van de week op m'n eigen woorden duidelijk aangeven dat werken nu nog te vroeg is, dat was hij eens met m'n psycholoog.
Ondanks dat ik al 'zo'n tijd' weg ben moet ik mezelf een beetje afremmen, klinkt heel gek vind ik, maar hij snapte goed wat ik bedoelde :j

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:28

Dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft!

Goldie, wat fijn! Lucht wel op denk ik.

Vandaag weer een dip. Merk dat ik het steeds weer zwaarder begin te vinden en in mijn 'oude' gedrag begin te vervallen dus mezelf wegcijferen. Ik probeer wel tijd voor mezelf te vinden maar is lastig als manlief de hele dag werkt en ik de hele dag met de kinderen zit. Op zich zijn ze lief maar soms...
Ik moet me ook er vaak ook echt toe zetten om iets te gaan doen. Huis is nu weer een rommel en was loopt achter. Maar het komt wel weer goed hoop ik. Bijna weekend en Pasen. Dat betekend, als het goed is, dat is 3 dagen veel minder de kinderen heb en dus ook wat meer tijd voor mezelf.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 13:34

Goldie schreef:
Net leidinggevende gesproken. Fijn gesprek, hij verwacht niks van me en mag zelfs nu nog niet komen. Hij vond dat ik inderdaad eerst stabieler moet worden en nu eerst moet gaan genieten van de goede momenten en het weer.
Wat betreft terugkeren moest ik dat echt in goed overleg met psycholoog doen. Hij vond m'n reactie van de week op m'n eigen woorden duidelijk aangeven dat werken nu nog te vroeg is, dat was hij eens met m'n psycholoog.
Ondanks dat ik al 'zo'n tijd' weg ben moet ik mezelf een beetje afremmen, klinkt heel gek vind ik, maar hij snapte goed wat ik bedoelde :j

Wat fijn! Top, een leidinggevende die er zo over denkt. Je leeft niet voor werk tenslotte :) rustig aan!

@Leandra hopelijk kan je wat rust vinden het weekend. Super naar dat je nu even in een dip zit. Hopelijk helpt het je als je de kinderen wat minder hebt het weekend! Dikke knuffel!

Ik had vanochtend m’n vader aan de telefoon, op 20 april begint z’n behandeling. Ik besefte me ineens dat t wel heel erg echt wordt nu... 1e Paasdag ga ik daar eten, omdat dat voorlopig de laatste keer zal gaan zijn. De chemo gaat ervoor zorgen dat hij extreem kwetsbaar wordt ;( heb vanochtend echt wel even flink gehuild, het nieuws is eindelijk geland. Maar we gaan voor genezing!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 14:30

Inderdaad dan nog even genieten samen met Pasen :) Dat zal gerust even hard aankomen ineens :(:)

Lastige situatie zo Leandra, hopelijk helpt het als je dat kinderen minder hebt. Ook een knuffel voor jou :(:)

Ja echt heel fijn, hij vond het al een goede eerste stap dat ik belde ipv mailde.
Hij heeft me liever wat later terug en dan goed. Dan dat ik nu te snel begin en ik straks weer instort en weer uit val, want dat hij denkt dat dat anders nu zou gaan gebeuren :)

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 15:36

Dank jullie wel. Net even alleen weggeweest. Was fijn.

Heftig Warboel. Wel fijn dat jullie samen Pasen kunnen vieren.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 17:53

Ik kreeg vandaag gewoon een bosje bloemen van het werk <3
En van 2 collega's/vriendinnen <3

Leandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 19:01

Wat superlief!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 20:38

Superlief! En gefeliciteerd! <3 Y)(^)