ziekenhuisopname en daarna

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

genja

Re: ziekenhuisopname en daarna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 20:06

Logisch dat je er onder tussen behoorlijk door heen zit je bent al zo lang bezig onder tussen . Als ik het goed onthouden heb ben je eigenlijk vanaf augustus al bezig met af en toe wat betere periodes .
Daarnaast ook nog proberen te werken en van afdeling gewisseld .
Denk dat wat mentale hulp niet verkeerd is .

Weet niet of het nog steeds het plan is dat je morgen met ontslag gaat? Lijkt mij nu als je alleen naar huis gaat eigenlijk geen optie.
Is er geen mogelijkheid dat je tijdelijk ergens gaat logeren ? Zodat er een beetje voor je gezorgd kan worden en je nog niet druk hoeft te gaan maken zoals dagelijkse dingen als de was en schoon maken. Je hebt natuurlijk ook al de sonde voeding die je moet gaan doen .
Of tijdelijk iemand die bij je in huis komt of paar uur per dag langs komt? Noem maar wat opties want kan mij voorstellen dat je onder tussen klaar bent met daar liggen.

Dikke knuffel voor jou !!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-20 20:44

genja schreef:
Logisch dat je er onder tussen behoorlijk door heen zit je bent al zo lang bezig onder tussen . Als ik het goed onthouden heb ben je eigenlijk vanaf augustus al bezig met af en toe wat betere periodes .
Daarnaast ook nog proberen te werken en van afdeling gewisseld .
Denk dat wat mentale hulp niet verkeerd is .

Weet niet of het nog steeds het plan is dat je morgen met ontslag gaat? Lijkt mij nu als je alleen naar huis gaat eigenlijk geen optie.
Is er geen mogelijkheid dat je tijdelijk ergens gaat logeren ? Zodat er een beetje voor je gezorgd kan worden en je nog niet druk hoeft te gaan maken zoals dagelijkse dingen als de was en schoon maken. Je hebt natuurlijk ook al de sonde voeding die je moet gaan doen .
Of tijdelijk iemand die bij je in huis komt of paar uur per dag langs komt? Noem maar wat opties want kan mij voorstellen dat je onder tussen klaar bent met daar liggen.

Dikke knuffel voor jou !!

plan is nog steeds om morgen met ontslag te gaan. Bedoeling is om naar mijn eigen huis te gaan met mijn kat. Aanstaande donderdag heb ik een telefonisch consult met de diëtist. Mijn moeder komt dagelijks langs voor de schoonmaak dingen, en een oogje in het zeil houden natuurlijk. Fijn dat dat kan.

@ibbel Ik zal eens informeren voor die reumaverpleegkundige/consulent. Lijkt mij goed. En anders dacht ik via de huisarts een afspraak te gaan regelen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:51

Snap dat je lekker naar je eigen plekje en kat wilt. En als je moeder hulp kan prima dan is het vast prima te doen

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:09

Fijn dat je morgen naar huis kunt. (Ik duim voor je dat je koortsvrij blijft)
Sterkte met alles. Snap dat het niet altijd meevalt. :(:)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 00:33

:(:)
Je houdt je al zo lang zo sterk Marieke.
Het is niet raar!
Ik zit hier met iets veel simpelers en had al wat jij had eerlijk gezegd.
Mijn ribbenkast is gekneusd en na tig telefoontjes zonder resultaat en kastjes en muren, slecht slapen en tig pillen was ik óp.
Ik kon gewoon niet meer bedenken wat ik wanneer moest nemen en vergat alles en nog wat.
Tot naar boven lopen voor medicijnen, en aldaar niet meer te weten wat ik doen ging.
Ik werd gék van de pillen, de pijn, slecht slapen.
Uiteindelijk heb ik de knoop toen doorgehakt een morfinepleister te plakken voor 3 dagen.
Even veel minder pillen, minder pijn, rúst.
En jeetje wat knapte ik daar van op zeg ondanks dat je dan suffiger bent door de morfine.
Héérlijk en het was wat ik nodig had om weer een werkend brein terug te krijgen. :(:)

Tip voor als je thuis komt:
Zet wekkers voor belangrijke dingen.
Schrijf op wat je moet innemen en als je een boodschapje nodig hebt direct opschrijven.
Klinkt heel stom maar dat hielp mij om dat hoofd als een vergiet door alle sores en pillen rust te geven.
Bij mij hakte het er ook ineens in, het besef kwam en ineens kon ik niks meer bedenken.
Voor mij voelde dat toen echt als falen maar nu denk ik er aan terug en vind ik het al een mirakel dat het pas na 2 weken gebeurde.
En kijk hoe lang jij het al redt zo, het is ook veel en het beseffen wat er gebeurt is is ook heftig.
Het is niet niks als het medicijn wat je helpen moet zoveel bijwerkingen geeft, maar he gevoelsmatig geen keus hebt.
Besef dat heel goed hoor.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 15:56

Ik ben weer thuis :)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:10

Welkom thuis, lekker bij komen nu.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:54

Ik hoop dat je weer een beetje tot rust komt thuis! Rustig aan!

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 18:05

Wat zal het eigen bed weer lekker slapen. :Z

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 07:53

Wat een hel van een nacht. Diarree is er weer helemaal. Ook 2 x gebraakt. Ben zo bang mijn sonde uit te braken. Ik zou trouwens niet weten wie ik moet bellen als hij er wel uit ligt

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 07:55

Dus zometeen gelijk weer even de poli bellen om te overleggen?
Het zit je niet mee... :(:)
Als je even je hart wil luchten, mijn pb staat altijd open.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 08:13

Wendy_Komen schreef:
Dus zometeen gelijk weer even de poli bellen om te overleggen?
Het zit je niet mee... :(:)
Als je even je hart wil luchten, mijn pb staat altijd open.

Ik word straks nog door de afdeling gebeld voor een na-gesprek. En zolang ik niet uitgedroogd ben heb ik geen indicatie om uberhaupt iets te doen

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 09:15

het word sowieso een ritje ziekenhuis, de sonde ligt er namelijk uit. eruit gebraakt.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 09:29

He bah het zit je niet mee.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 10:10

Beginnen ze in het Martini zo langzamerhand niet te beseffen dat jij een te moeilijk geval voor ze bent?
Je bent zo langzamerhand toch wel in een heel kritieke toestand aan het komen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 10:11

Wat een ellende zeg, lekker thuis is jou niet gegund.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 10:17

Ibbel schreef:
Beginnen ze in het Martini zo langzamerhand niet te beseffen dat jij een te moeilijk geval voor ze bent?

Terugkerend idee, begin van het topic al een keer opgemerkt aangezien ze zelf in het UMCG werkt. Maar lijkt me moeilijk voor haar, ze hebben hier uiteindelijk wel gevonden wat het was en ze heeft vertrouwen in de arts. Maar een second opinion of een frisse blik op haar situatie lijkt mij ook niet zo verkeerd .

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 10:31

bigone schreef:
Ibbel schreef:

Terugkerend idee, begin van het topic al een keer opgemerkt aangezien ze zelf in het UMCG werkt. Maar lijkt me moeilijk voor haar, ze hebben hier uiteindelijk wel gevonden wat het was en ze heeft vertrouwen in de arts. Maar een second opinion of een frisse blik op haar situatie lijkt mij ook niet zo verkeerd .

Second opinion heb ik inderdaad laatste keer besproken met mijn reumatoloog, die mij op dit moment behandeld. Op dit moment zijn er nog meerdere onderzoeken lopend, deze zou het
UMCG op zelfde manier uitvoeren naar haar zeggen. Er is onderling contact met het UMCG over mijn casus, dus er is een link tussen Umcg en martini inmiddels. De reumatoloog houd ook een oogje in het zeil dat ik wel de juiste behandeling krijg. Zodra ze ook maar iets het idee had dat we niet goed bezig waren, kreeg ik dat te horen en werd ik verwezen naar het UMCG. Het is gewoon frustrerend dat mijn lichamelijk gesteldheid me fors in de steek laat. Ik ben ziek, blijf ziek en lijk niet op te knappen. Ik ben ontzettend onzeker aan het worden over waar ik wel en niet goed aan doe en wil dolgraag opknappen.

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 11:31

Ik hoop iedere keer als ik het topic open een positief verhaal te horen, maar jeetje het blijft tegen zitten!
Potverdikkie!!!
Ben je nu nog steeds zo ziek van de bacterie, het spugen en de diarree dan? of komt dat van de medicijnen?

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 12:45

Toverbal schreef:
Ik hoop iedere keer als ik het topic open een positief verhaal te horen, maar jeetje het blijft tegen zitten!
Potverdikkie!!!
Ben je nu nog steeds zo ziek van de bacterie, het spugen en de diarree dan? of komt dat van de medicijnen?

ik weet het niet meer, kan ook een aanval zijn met mijn verhoging die ik heb. Zal voor jou een positief berichtje plaatsen voortaan haha *\o/*

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 17:49

Toverbal schreef:
Potverdikkie!!!

Speciaal voor jou:

-de sonde zit er weer in *\o/*

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:24

En nu verder? Hoe is het met de diarree / overgeven? Wel gewoon weer naar huis of toch weer opgenomen?
Dikke virtuele knuffel in ieder geval!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 18:36

Wendy_Komen schreef:
En nu verder? Hoe is het met de diarree / overgeven? Wel gewoon weer naar huis of toch weer opgenomen?
Dikke virtuele knuffel in ieder geval!

Gewoon weer thuis. Braken niet meer gedaan sinds 2 uur. Maag is ook aardig leeg. Diarree is er nog wel. Even mijn plassen in de gaten houden. Plas ik niet meer trek ik weer aan de bel

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 18:40

Sonde in de maag of dunne darm??

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 19:12

bigone schreef:
Sonde in de maag of dunne darm??
Dunne darm :)