Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicjuh_ schreef:Hebben jullie nu helemaal geen anticonceptie? Balen dat jullie huis er zo op reageert!
Ik heb nu ruim 11 maanden de Mirena spiraal. Ook enige tijd last van pukkels.. Gelukkig snel voorbij. Ik Scrub bijna dagelijks en anders reiniginggel. Gebruik als dagcrème pep startvan clinique.
Mijn menstruatie is een tijd heel regelmatig geweest. Nu wordt deze minder en minder vaak.
Marije_1997 schreef:Ik kom ook even binnenvallen.
Ik wil stoppen met de pil (geen relatie meer, ook even geen behoefte aan) en dat heeft veel redenen etc.
Maar ik vroeg me af wat er mogelijk is qua hormoonvrije anticonceptie (reageer al heel lang fel op de hormonen in de pil).
Nicky91 schreef:Marije_1997 schreef:Ik kom ook even binnenvallen.
Ik wil stoppen met de pil (geen relatie meer, ook even geen behoefte aan) en dat heeft veel redenen etc.
Maar ik vroeg me af wat er mogelijk is qua hormoonvrije anticonceptie (reageer al heel lang fel op de hormonen in de pil).
Waarom dan niet gewoon helemaal hormoon vrij?
Nicky91 schreef:Marije_1997 schreef:Dat vraag ik, wat er mogelijk is qua hormoonvrije anticonceptie.en ja dat kan ik bij m'n huisarts vragen, maar ik mag haar niet zo.
ik bedoel meer, gewoon niks, helemaal vrij van alles...![]()
Voor zover ik weet is hormoonvrije anticonceptie alleen de koper spiraal...
Century schreef:Zijn gewoon cijfers. Condoom heeft lagere betrouwbaarheid.
Lien_ schreef:Misschien interessant en relevant voor deze discussie,
https://www.nytimes.com/interactive/2014/09/14/sunday-review/unplanned-pregnancies.html
Zijn interactieve grafieken over 10 jaar tijdspanne, effectiviteit van verschillende vormen van anticonceptie, perfect gebruik vs gemiddeld gebruik.
Idd enkel koperspiraal is zowel zonder hormonen als goed betrouwbaar. Best lastig, ik heb nooit hormonen geslikt (nou ja, 3 maanden lang ofzo, jaren geleden), maar ben depressiegevoelig en koperspiraal was geen succes. Gebruik nu ook condooms, zit dan toch te kijken naar andere/betere opties maar zeker als ik hier lees lijkt het geen goed idee hormonale anticonceptie te gaan gebruiken
Nicky91 schreef:Mooie link!
Zo onveilig is de condoom dus niet![]()
Ik heb ook gekeken naar andere opties.. maar zodra ik 100% zeker weet dat ik geen kinderen wil, dan laat ik mijn ei leiders dicht snoeren
Lien_ schreef:Wat ik 'eng' vind, is het grote verschil tussen perfect gebruik en gemiddeld gebruik bij condooms. Idealiter zou je bijna geen verschil hebben tussen gemiddeld en perfect gebruik, hoe minder je zelf verkeerd kunt doen, hoe beter
Zou mooi zijn als anticonceptie voor mannen op de markt kwam maar dat is weer een andere discussie't Is jammer dat ik nog te jong ben en niet zeker genoeg weet dat ik geen kinderen wil, om me te laten steriliseren
love_western schreef:Hier gebruiken we ook alleen condoom. Ik vind het ideaal! Nooit meer met handdoek tussen de benen naar de badkamer rennen
En sinds vriend de juiste maat heeft, is er nooit een condoom kapot gegaan. Daarnaast doe ik 1 x per maand een test.
Nicky91 schreef:love_western schreef:Hier gebruiken we ook alleen condoom. Ik vind het ideaal! Nooit meer met handdoek tussen de benen naar de badkamer rennen
En sinds vriend de juiste maat heeft, is er nooit een condoom kapot gegaan. Daarnaast doe ik 1 x per maand een test.
HAHAHAHsorry ik herken dit zo!
Wij hebben ook nog niet gehad dat die gescheurd is. Ik doe niet elke maand een test. Ik voel mijn lichaam gelukkig heel goed aan.![]()
En mijn menstruatie is heel stabiel, dus ik merk t gelijk
love_western schreef:Tjah mijn tante had ook elke maand een bloeding, werd niet dikker etc en kwam er pas achter dat ze zwanger was, toen ze aan het bevallen was
Dus dan maar elke maand een test