Permanente make up en Microblading

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:35

Ik zie wel verschil met hoe het in het echt is. Ze zijn iets dikker in het echt en de foto is iets scheef waardoor de aanzet op de foto verschillend lijkt maar dat is niet zo..

Afbeelding

Jester_

Re: Permanente make up en Microblading

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 09:23

Mooi resultaat!

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 16:35

Een vriendin van mij zoekt nog modellen voor haar afronding van haar opleiding voor het zetten van powderbrows in Amsterdam. Volgens mij wil ze dit kosteloos doen.

Microblading kan ze erg goed (zie hieronder voorbeelden).

Afbeelding

Afbeelding

Voor meer informatie mag je me graag een PB sturen. Het gaat in dit geval echt om powderbrows, dus zo’n schaduwtechniek.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 23:46

Ik heb de powderbrows dus woensdag gekregen en ik heb zoooo veel zin om er even aan te krabbelen :')
Ze irriteren een beetje.
Volgens mij mocht ik er na een dag of 3 bepanthen op doen, zal dat morgen even halen.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 07:10

Majabeestje schreef:
Ik heb de powderbrows dus woensdag gekregen en ik heb zoooo veel zin om er even aan te krabbelen :')
Ze irriteren een beetje.
Volgens mij mocht ik er na een dag of 3 bepanthen op doen, zal dat morgen even halen.

Wat een verschil met wat ze bij mij zeiden … eerste dag elk uur even met uitgekookt water deppen .. s’avonds wassen met zeepvrije wasgel van Zwitsal en dan insmeren met bepanthen en dan slapen met van die doorzichtige folie eromheen .. 5 dagen erna elke 3 uur schoonvegen met een watje met uitgekookt water en insmeren met bepanthen. Het was even werk maar geen jeuk of korstjes gehad _/-\o_

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 07:51

Hier eerste dag alleen elk uur afnemen
Ochtend erna nog 1x en daarna niet meer.
Dan smeren met witte vaseline in de ochtend en avond.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 08:58

moniek21 schreef:
Majabeestje schreef:
Ze irriteren een beetje.

Wat een verschil met wat ze bij mij zeiden … eerste dag elk uur even met uitgekookt water deppen .. s’avonds wassen met zeepvrije wasgel van Zwitsal en dan insmeren met bepanthen en dan slapen met van die doorzichtige folie eromheen .. 5 dagen erna elke 3 uur schoonvegen met een watje met uitgekookt water en insmeren met bepanthen. Het was even werk maar geen jeuk of korstjes gehad _/-\o_

Haha! Idd een verschil!
Ik moest ze de eerste dag ook elk uur even afnemen met een watje met water ivm wondvocht (wat ik nauwelijks had).
Verder met rust laten. Eventueel bepanthen na een dag of 3.
Ze zei wel dat mijn huid er heel goed op reageerde tijdens de behandeling. Geen bloed, zwelling of roodheid. En dat echt behandelen met zalfjes etc meer kwaad dan goed zou doen.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 09:37

Hier juist de eerste dagen droog moeten houden :')

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 10:48

Jester_ schreef:

Ja precies en vettig houden

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:21

Banyu schreef:
Jester_ schreef:

Ik wel droog maar niet vettig.
Gek dat de inzichten zo verschillend zijn.

Durquia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 11:33

Citaat:

Citaat:
Ik wel droog maar niet vettig.
Gek dat de inzichten zo verschillend zijn.

Ik denk dat dat te maken heeft met de techniek en pigmenten.
Er wordt tegen mij altijd gezegd 4 dagen droog houden. (Dus haar wassen voor ze gezet worden :) )
Ik heb al 16 jaar permanente wenkbrauwen (had gewoon vroeger geen wenkbrauwen haha) begonnen met schaduw techniek, tegenwoordig combinatie ombre/ powderbrouws. Een aantal jaren geleden ook eyeliner boven en onder gedaan. Super blij mee

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 13:58

Hier moest ik ze juist volledig met rust laten. Droog en geen vettigheid er op smeren. Ze zijn uitstekend genezen, dus vast prima. :D

2 september laat ik ze weer bijwerken, nu al weer zin in. *\o/*

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 14:09

Hoi, ik kom hier om raad vragen. Ik heb dunne wenkbrauwen en zou erg graag dikkere en vollere wenkbrauwen willen, maaaaar, ik ben midden 40 jaar en heb grijze haren tussen mijn wenkbrauwen, moet ik dan mijn eigen wenkbrauwen altijd blijven verven? Of juist de grijze haren eruit trekken? Wie weet hoe dat werkt?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 14:24

Storm schreef:
Hoi, ik kom hier om raad vragen. Ik heb dunne wenkbrauwen en zou erg graag dikkere en vollere wenkbrauwen willen, maaaaar, ik ben midden 40 jaar en heb grijze haren tussen mijn wenkbrauwen, moet ik dan mijn eigen wenkbrauwen altijd blijven verven? Of juist de grijze haren eruit trekken? Wie weet hoe dat werkt?

Zijn het er veel? Je hebt kans dat het niet eens opvalt als je PMU hebt laten zetten. En anders verf je ze af en toe? Met baardverf voor mannen gaat het prima en blijft lang zitten.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 23:40

Dank je voor de tip. Het zijn er niet veel, maar de wenkbrauwverf is er altijd zo uit. Ik ga eens kijken naar baardverf!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 08:20

Storm schreef:
Dank je voor de tip. Het zijn er niet veel, maar de wenkbrauwverf is er altijd zo uit. Ik ga eens kijken naar baardverf!

Gewoon die van Just for Men. Ik heb de medium bruin dacht ik. Als je de tubes goed weer dichtdoet en je bakje schoonveegt kan je er wel 30 x mee doen.
Er staat 5 minuten intrekken maar ik doe meestal een kwartier zeker. Wel opletten dat het op je wenkbrauw blijft en niet ernaast. Met een wattenstaafje dus goed wegvegen op de huid.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 09:38

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:33

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 10:40

Geen idee. Maar heb er iii geen problemen mee gehad. Maar had ook niet geverfd voor het zetten en ook gewoon gewacht tot alles helemaal geheeld was. Verf denk ik maar iets van 2x per jaar ofzo. Hooguit 3x.

Weet alleen met haren verven dat je henna en gewone verf niet kan combineren.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-22 14:30

Ze barsten nu, komen losse velletjes. En ik mag nog steeds niet pielen |(

Afbeelding

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 18:59

Ik heb ze vanmiddag laten zetten en wat is het mooi geworden! Ik ben echt van geen wenkbrauwen naar mooie gegaan. Zal even kijken of ik wat kan knippen uit foto’s.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:52

Afbeelding
Een jaar na het zetten van de wenkbrauwen.
Wimpers zijn oktober 2021 gedaan geloof ik.

Ik ben er inmiddels wel aan toe om de grijs geworden wenkbrauw haren te verven.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 21:56

Mooi nog Tienus!

Dat vroeg ik me laatst toevallig af: kun je gewoon veilig je wenkbrauwen verven als je al powderbrows hebt?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 22:52

Rije schreef:
Mooi nog Tienus!

Dat vroeg ik me laatst toevallig af: kun je gewoon veilig je wenkbrauwen verven als je al powderbrows hebt?

Jahoor. Ik doe het regelmatig.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 17:11

Nou, ik heb deze week de stoute schoenen aangetrokken en een afspraak gemaakt voor eyeliners boven bij Cocon Cosmetics in Vlaardingen. Eind november kan ik terecht!

Nu zet ik zelf al tientallen jaren met oogpotlood een lijntje boven mijn wimpers. Zonder 'wing' oid, gewoon simpel en snel. Nu hoop ik dat dat ook de mooiste optie is of dat iets anders, of met schaduw oid beter is...

Hebben jullie voorbeelden van eyeliners? Ik vind het spannend :=