Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:58

Weten jullie ook een fijne site waarop de basis info staat ? Niet op facebook ajb.

Kwal

Re: Curlsys methode/ tips voor krullend haar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:00

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 10:06

Kwal schreef:

Hmm, dat is toevallig de site die ik al gelezen heb, en waarop niet echt veel algemene info staat. Vond ik .. Ik zal hem nog eens lezen.
Ik wil gewoon graag lezen of je moet kiezen voor producten met proteine of niet. En vocht moet toevoegen of niet. Volgens mij staat dat allemaal niet op deze site toch ?

edit : ooh wacht even ze geeft een link door : https://mylittleperfectworld.com/de-cur ... e-van-jou/ Daar staat wel info in geloof ik.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 13:47

Heb mn haar toch maar weer een stukje korter geknipt :D
Nu net op mn schouders.
Weer even flinke boost voor mn krullen :j

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 16:33

Je moet afwisselen en bekijken of je haar proteïne nodig heeft of vocht. Je kunt bij te weinig gebruik van proteïne last krijgen van over moisturized haar.

Dus alleen vocht is niet voldoende, zo'n 1 of 2 keer in de maand proteine toevoegen of in ieder geval waar nodig is echt wel belangrijk. Je moet de balans zien te vinden.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 18:02

In de Facebook groep The Curls Cult staat heeeel veel informatie en is niemand te beroerd om een vraag te beantwoorden, maar je wilde liever geen Facebooklink :D Ik kan je helaas niet verder helpen

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:41

Ik las in dit topic dat het Garnier masker met yoghurt en amandelmelk ook CG proof is. Ik heb 'm laatst gekocht en vind het echt top! De droge strengen aan de voorkant zijn eindelijk zacht en blijven dat tot de volgende wasbeurt. Dit lukte nooit met mijn leave-in conditioners.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 13:54

Kwal schreef:
In de Facebook groep The Curls Cult staat heeeel veel informatie en is niemand te beroerd om een vraag te beantwoorden, maar je wilde liever geen Facebooklink :D Ik kan je helaas niet verder helpen

Ik ben geen lid van facebook, vandaar ….
Maar ik begrijp dat iedereen eigenlijk soms ( of vaker ) proteïnen nodig heeft voor in je haren ? En dat dat een kwestie is van uitproberen ? Dus dat je 2 verschillende conditioners nodig hebt ( eentje met en eentje zonder proteïnen ).

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:21

Ze zeggen dat het goed is voor je haar om een a tweemaal in de maand een product met proteïne te gebruiken.
Ik doe soms een deepco met proteïne en heb een leave in ermee. Verder alles zonder.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:22

Maris schreef:
Kwal schreef:

Ik ben geen lid van facebook, vandaar ….
Maar ik begrijp dat iedereen eigenlijk soms ( of vaker ) proteïnen nodig heeft voor in je haren ? En dat dat een kwestie is van uitproberen ? Dus dat je 2 verschillende conditioners nodig hebt ( eentje met en eentje zonder proteïnen ).

Jup, als je alleen zonder proteïne werkt zal je haar na verloop van tijd krul verliezen en steeds droger worden, 1 keer in de maand een behandeling met is wat de meeste doen. Maar ligt ook hoe je je haar stylt en hoe je ermee werkt.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 14:22

Hmmm co-washen schijnt toch niet altijd goed te zijn. Meer geschikt voor dikker haar of haar met veel krullen. https://krullentemmer.nl/co-wash/

Arethe, dank je wel ! Misschien dan toch eens kijken naar een masker met proteine erin …
Een leave in ? Is dat een conditioner die je in je haar laat ? Kan dat met alle conditioners ?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:48

Je hebt speciale leave-ins maar je kunt ook gewone conditioner gebruiken :)

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:08

Ik vind niet alle conditioners geschikt ervoor, een leave in is vaak net iets minder zwaar.
Ik heb er een van Novex (zwarte fles, blauw groene dop en verkrijgbaar bij de Kruidvat) en een van aunt jackies. Vind beide erg prettig.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:13

Novex is inderdaad echt super !

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 21:33

Maris, mocht je het willen. Wil ik wel even wat info uit de groepen opzoeken voor je, qua producten etc.
Mocht je interesse hebben, stuur maar een pb met eventuele vragen en je haar eigenschappen.

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 21:14

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 22:07

Maris schreef:
Weten jullie ook een fijne site waarop de basis info staat ? Niet op facebook ajb.
Op Reddit is er een flinke curly girl sub, met een wiki pagina met super veel handige info zoals een beginner routie; https://www.reddit.com/r/curlyhair/wiki/index

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 11:07

Een leave -in is misschien meer geschikt voor dik haren en veel krullen ???

Ik begin eens met rondkijken naar een conditioner met proteïnen erin. De shampoo en conditioner die nu gebruikt worden zijn vegan, dus zonder proteïnen.
Garnier milde haver conditioner zie ik al diverse keren voorbij komen als een fijne conditioner met proteïnen geloof ik.

Novex is een leave in met proteïnen ?

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 12:56

Heel erg veel proteïnen zitten er niet in Garnier milde haver en persoonlijk koop ik niets van Garnier i.v.m. dierproeven.

Ligt er aan welke novex, de zwarte is zonder maar de rode met.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 13:21

SjakieXX schreef:
Heel erg veel proteïnen zitten er niet in Garnier milde haver en persoonlijk koop ik niets van Garnier i.v.m. dierproeven.

Ligt er aan welke novex, de zwarte is zonder maar de rode met.

Misschien idd dan toch een andere conditioner, maar welke ? Ik begreep dat de novex moviestar met proteïnen is, maar dat dat 1 kg verpakkingen zijn ? Beetje veel...…
Iemand nog een andere tip voor conditioner ( of eventueel masker ) met proteïnen dat bij het kruidvat te koop is ?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:15

De kiloverpakking is wel veel, maar ik gebruik ook altijd een flinke hand vandaag spul. Je kan het eventueel ook in een kleinere pot overdoen. Ik vind die Novex rode verpakking erg fijn.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 14:18

Ik zag net dat de novex moviestar niet op voorraad is bij het kruidvat online. Misschien wel in de winkels ??

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 22:43

Ik ben van schouderlang naar kooooort gegaan vandaag := na jarenlang blonderen daarna bruin,rood en weer blond hadden mijn krullen en ik er genoeg van.
Iemand gezien die haar gruwelijk dooie krullen afgeschoren heeft en waar t nu 9 maanden later super mooi bij is aangegroeid.

Maar ik durf niet en heb dus een tussenweg gekozen.
Zowat al t geblondeerde is eruit geknipt en dus een heel kort koppie nu.
Flink wennen maar ook wel weer erg leuk.
Nu eens kijken of ik mn huidige eigen kleur kan behouden zonder weer iets anders te willen.
Was als kind nl heel lichtblond en nu donkerblond... Net een kleur die ik saai vond (vind?)
Ben echt zo benieuwd hoe mn krullen uit gaan groeien komende maanden <3

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-19 23:11

Knap besluit van je! Ben benieuwd hoe je haar nu terug gaat groeien :)

xU_Blinghx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:31

Mondy schreef:
Ik ben van schouderlang naar kooooort gegaan vandaag := na jarenlang blonderen daarna bruin,rood en weer blond hadden mijn krullen en ik er genoeg van.
Iemand gezien die haar gruwelijk dooie krullen afgeschoren heeft en waar t nu 9 maanden later super mooi bij is aangegroeid.

Maar ik durf niet en heb dus een tussenweg gekozen.
Zowat al t geblondeerde is eruit geknipt en dus een heel kort koppie nu.
Flink wennen maar ook wel weer erg leuk.
Nu eens kijken of ik mn huidige eigen kleur kan behouden zonder weer iets anders te willen.
Was als kind nl heel lichtblond en nu donkerblond... Net een kleur die ik saai vond (vind?)
Ben echt zo benieuwd hoe mn krullen uit gaan groeien komende maanden <3

Dat afscheren zie ik inderdaad vaker. Soms de neiging om dat ook te doen :+ maar inderdaad ik durf niet.