Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissBmx

Re: Slecht/niet kunnen plassen na operatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 12:28

Heel veel succes
Maak je geen zorgen over de verpleegkundige, die hebben al zoveel gezien in de praktijk. Die kijken nergens meer vanop.
Het enige waar zij gefrustreerd van zouden kunnen raken is dat ze niet weten wat je hebt. Zij hebben die beroep gekozen om mensen te helpen.
Zij zijn onderdeel van jou team en doen er alles aan om het goed voor je te doen.
En vraag alles maar dan ook alles wat je wil weten en desnoods jank je je ogen uit je hoofd want het heeft nu ook wel lang genoeg geduurd

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 13:30

Heel erg bedankt voor jullie berichtjes! Nog een half uurtje en dan moet ik die kant op. En ik ben zenuwachtig, pff...

Wel goed geslapen. Zo goed dat ik m'n wekker gemist had en pas wakker werd toen de thuiszorg op m'n kamer stond :')

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 13:47

Succes

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:08

succes straks

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:10

Stiekem lekker dat je goed hebt geslapen.
Veel succes straks!

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:11

Succes! Zet hem op! Je kunt het!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:20

Heel veel succes!!

miszblueeyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 14:51

succes

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:09

Je kunt het!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:35

Hoe is het gegaan TS?
Heb vandaag meerdere keren aan je gedacht.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:54

Ik ben ook heel benieuwd hoe het ging. Hopelijk viel het een beetje mee.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:55

Hoop zo dat het meeviel.
Heb regelmatig aan je gedacht

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 19:03

Ik hoop dat het onderzoek is meegevallen voor je!

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 20:27

Bedankt voor jullie lieve berichtjes allemaal!

Het het overleefd *\o/* Verpleegkundige was heel aardig, echt super. Katheter in m'n blaas was meteen na inbrengen al pijnlijk. Blaas gevuld tot eind 800 ml, toen had ik nog geen aandrang, maar was de druk in m'n buik pijnlijk. Hoefde niet te proberen te plassen, maar als ik dat wou dan mocht het wel. En dat wou ik. Dus verpleegkundige is even weg gegaan en ik heb niet geplast :+ Maargoed dat hadden we ook niet verwacht. Maar mogelijk komt er nog belangrijke info uit m'n poging..

Uroloog wou dat er gevuld werd tot 1200, liever daar boven om te kijken wanneer ik aandrang kreeg, maar ging tegen het gevoel van de verpleegkundige in zei ze, dus dat heeft ze niet gedaan. Hebben wel even pauze genomen zegmaar, dus gestopt met vullen en dan na een paar minuten weer aan gezet. Maar na ong 100 ml erbij vond ik het wel mooi geweest en dat was gelukkig oke.

Tijdens het vullen kwam er natuurlijk ook nog gewoon urine bij, dus na het legen van m'n blaas was het begin 900 ml.

Verpleegkundige gebruikte de katheter die ik altijd gebruik om m'n blaas te legen en toen vroeg ze; Heeft er ooit iemand gezegd dat deze katheters te kort voor je zijn? Nouja bijna alle verpleegkundigen die me gekatheteriseerd hebben zeggen dat, maar toen ik dat zei tegen de continentieverpleegkundige aan de telefoon, zei ze dat deze katheters gewoon goed zijn.
Nouja deze verpleegkundige is meteen gaan overleggen met de continentieverpleegkundige die er was en heb nou een paar langere om te proberen.
En ze heeft een dubbele afspraak gemaakt bij de continentieverpleegkundige, voor 19 nov, om nog eens te oefenen en proberen welke katheter het beste is etc.

Katheteriseren was begin van de avond wel echt heel pijnlijk, plasbuis is niet blij :=

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:35

Gelukkig voel je wel wat pijn. Dan weet je ook dat 800ml gewoon veel is en als je dat dus weer voelt dan weet je dat je beter kunt legen.
Hopelijk vinden ze nu een oplossing.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:41

Fijn dat de verpleegkundige niet geforceerd heeft maar goed heeft geluisterd naar wat jij aangaf! 800cc is is ook al een flinke hoeveelheid. En ook wel fijn dat ook deze dame nog eens aangegeven heeft dat je katheters te kort zijn en daar ook gelijk contact over heeft opgenomen met de incontinentie verpleegkundige. Ik hoop dat de langere katheters gaan zorgen voor een betere leegloop van je blaas en minder pijn bij het katheteriseren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:43

Maar er is dus eigenlijk nog niets concreets duidelijk geworden vandaag? Of krijg je later de bevindingen te horen?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:53

topper deze stap heb je maar mooi weer gezet hoop echt dat je snel duidelijkheid krijgt.

ik had na niersteen operatie een jj stent die moest er dus ook via de plasbuis uit (ding gaf ook steeds aandrang tot plassen zooo irritant) zag er zo tegen op stonden 5 mensen "omheen en degene die eruit ging halen was een jonge man van in de 20 haha was ff gênant...

helaas denk ik dat ik weer nieuwe nierstenen heb dus dan weer een operatie en ook een stent in mn urineleider brr

vind dapper dat je toch gegaan bent!!

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:00

SecretLIN schreef:
topper deze stap heb je maar mooi weer gezet hoop echt dat je snel duidelijkheid krijgt.

ik had na niersteen operatie een jj stent die moest er dus ook via de plasbuis uit (ding gaf ook steeds aandrang tot plassen zooo irritant) zag er zo tegen op stonden 5 mensen "omheen en degene die eruit ging halen was een jonge man van in de 20 haha was ff gênant...

helaas denk ik dat ik weer nieuwe nierstenen heb dus dan weer een operatie en ook een stent in mn urineleider brr

vind dapper dat je toch gegaan bent!!

Is het dan niet slim om alvast naar een arts te gaan? Wellicht kan het nu nog vergruist worden?

@TS
Fijn dat je het achter de rug hebt ts.
Klinkt ook als een fijn Meedenkende verpleegkundige. Nu hopelijk snel een uitslag waar je wat mee kan.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:01

Gewoon stoer!
Goed gedaan *\o/*

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:08

daantjuh moet binnenkort ct scan.. moet sowieso operatie kan de nierstenen niet uitplassen ook niet als vergruisd is meen ik.. als ik weer nierstenen heb zou ik ook gelijk een stent krijgen

J1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 21:47

Nee, heb vandaag nog niks te horen gekregen over of/wat er uitgekomen is. Daarvoor moet ik tot 23 November wachten, dan gaan ze in m'n blaas kijken en daarna krijg ik de uitslag van beide onderzoeken.

Mocht wel gewoon meekijken op de computer en ze heeft wat uitgelegd over welke lijntje waarbij hoorde, maar verder niet. Heb zelf wel een vermoeden, maar ik wacht het rustig af :)

Vond het eerst wel raar dat ik nu ''maar'' tot in de 800 kwam (Nouja 900 bleek na leeglopen), terwijl ik thuis dus vaker boven de 1000 heb gehad zonder zoveel pijn.. Maargoed de katheter deed al direct pijn, heb wss nog een blaasontsteking, dus opzich niet zo gek. Zei de verpleegkundige trouwens ook, de Uroloog had dat opgeschreven toen ik nog regelmatig zulke grote hoeveelheden had. Nu proberen we dat natuurlijk zoveel mogelijk te voorkomen.

Ze vond ook de tijden waarop de thuiszorg komt niet goed. En moet weer bij gaan houden hoeveel ik drink. Maargoed daar gaan we het dus 19 november over hebben. Ze hebben een uur voor me ingepland als ik het goed heb. Er viel met katheteriseren nog een hoop winst te behalen zei ze, zoveel soorten katheters etc, dus erg fijn dat daar nu eens wat meer naar gekeken gaat worden.

Secretlin; Ja, dat is best ongemakkelijk! Hier bij de thuiszorg ook meerdere verpleegkundigen jonger of even oud als mij. Dat was even wennen :+

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:55

uiteindelijk boeit het niet meer he, tenminste had ik wel wat moet dat moet, vind toch enorm knap dat je bent gegaan ik hoop dat je gauw duidelijkheid hebt.. dit is toch bijna niet vol te houden.. ook goed dat ze s eens goed gaan kijken naar de katheters

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:02

Goed dat je hebt doorgezet TS, en ondanks dat je nu nog niet heel veel meer weet, zijn er toch ook wel verbeterpunten gevonden waarmee je gelijk aan de slag kunt.

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:19

Wat fijn dat de verpleegkundige het zo serieus nam allemaal en dat ze meteen een afspraak heeft ingeplant om ook die verschillende katheters te bespreken. Zou fijn zijn als het katheteriseren daardoor wat dragelijker wordt.