Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 07:28

Frankaas is heb al een halve marathon gelopen, 8 oktober is mijn tweede. Ik merk dat ik het qua conditie makkelijk kan. Heb ook nauwelijks spierpijn in mijn benen. Als ik maar niet te snel start. Het is meer dat mijn lijf weer wat moet wennen aan afstanden boven de 15km en tussen mijn oren is het soms een gevecht. Ik moet erop leren vertrouwen dat ik het kan.

Yoga lijkt me ook leuk en zou ook goed voor me zijn, maar ik zit liever niet vast aan bepaalde tijden.
Bambolina jouw omschrijving van de leg extension :') . Daar herken ik me wel een beetje in.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 08:52

Bambolina, de meest gebruikelijke plekken om te meten zijn je dijbenen, billen, navel, taille, ondermaat borsten en je borsten.

Supervixen, gelukkig gaat het de goede kant weer op. Hopelijk kun je vandaag weer fijn trainen.
Dat is één van dingen waar ons sportcoach direct op hamerde bij de leg extension: tenen omhoog houden. :=

Wieldop, oh het is zeker zwaar hoor! Alleen ik neem mezelf een beetje in bescherming omdat ik daar niet van mijn stokje wil gaan. Waar de rest dan bijvoorbeeld 2 keer springt, spring ik 1 keer. Maar ik werk me nog steeds het zweet in de bilnaad.
Ik doe overigens wel alle oefeningen netjes volgens het schema, ondanks dat ik de ene leuker vind dan de ander. De leukere oefeningen doe ik dan met een zwaarder gewicht. Zo doe ik de torso twist op 30 kg maar de shoulder press op 5. :')

Bambolina, dat yoga pittig is viel mij ook op toen ik het jaren geleden een keer wilde proberen. Ik dacht altijd dat, dat gewoon lekker relaxen was. Nou, echt niet! Nu hebben ze bij ons wel easy flow yoga voor mensen zoals ik die nog nieteens in de kleermakerszit kunnen komen maar dat geven ze alleen doordeweeks op een ochtend.
Dat van die leg extension ken ik, dan schopte ik hem echt omhoog in plaats van dat ik het in een vloeiende beweging deed. :=

Fijne dag allemaal! :wave:

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:53

Yoga is heerlijk. Wel lastig sommige poses. Ik ben zo stijf nl.

Ik kan alleen chin ups met groen stiek hoor!
Paar jaar terug kon ik ze wel een aantal los.
Maar deze dingen moet ik blijven doen om ze te kunnen.
Dus tijd niet doen is terug naar af bij mij.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:55

Leg extension doe ik langzaam. Anders heb ik idd dan loskom moment.
En ik overstrek dan. Dus nu langzaam. Vooral terug ook. Brandt lekker.

Frankaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:10

Supervixen, ik denk dat het dan wel goed moet komen. Hardlopen vind ik altijd meer een mentaal gevecht met jezelf :+.
Ik kan geen chin ups :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 10:20

Needje, ik kan nieteens de tree pose, mijn voet glijdt gewoon constant naar beneden. :')

Ik doe alle apparaten langzaam met constant spanning, dan brandt het inderdaad het fijnst.
Als ik soms zie hoe sommige (voornamelijk) mannen aan die apparaten lopen te plukken en te trekken dan vraag ik me serieus af wat het effect daarvan is. Die zijn ook met 10 tellen klaar, terwijl ik daar dan een halve minuut over doe. :=

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:24

Balans oefeningen zuigen bij mij ook. Haha

Ik heb zelf het idee dat je door oefeningen langzaam te doen je ook bewuster met je spieren bezig bent. Dat ik dan betere mind muscle controle heb zeg maar.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:31

Zweefmomentje Legextension idd :') Haha! Herkenbaar! Heb dat ook bij dat apparaat waarmee je bovenbenen achterzijde pakt. Die pak ik dan ook het liefste los :D

Welke oefeningen doen jullie voor jullie inner thighs? Pfff komende zondag hebben wij de Buffelrun! Mijn eerste obstakelrun ever... of 6 of 12 km.... Ik weet nog niet wat we doen. Maar ik ben nu al bang :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:58

Ik doe niets voor inner thighs.
In mijn schema zitten deze maand alleen squats, DL, bench, hipthrusters en chin ups.
(Doe zelf nog leg extensions extra)
En daarna doe ik altijd een ronde https://youtu.be/EmSflSUgXro
Zou er eigenlijk 3 'moeten' maar zo'n rondje duurt een kleine 10 min. En met opwarmen, trainen, rondje extra billen en uitfietsen ben ik al zo'n 80 min bezig. Lang zat. :D

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:02

@loez ik doe gewoon die machine waar je met je bovenbenen naar binnen moet drukken. Spannend, eerste obstakelrun!

@Jolien Ik heb de shoulder press ook op 5 haha. Anders kan ik gelijk 2 dagen mijn armen niet meer omhoog doen.
Die balans oefeningen zoals tree pose vind ik juist makkelijker, maar een normale forward bend kan in dan weer echt niet. Ik heb mega korte hamstrings, van de oefeningen daarvoor ga ik ook echt vloeken als een zeeman, doet gewoon zeer haha.

@Needje Ik merk dat ook nu ik alles rustiger aan doe en de hele wijdte van de oefening pak. Dan heb je veel meer het idee dat je echt aan het werken bent en dan zit er ook veel meer consistentie in je beweging.
En woow, dat ziet er heftig uit met die elastieken :oo dat zou voor mij ook wel een goeie zijn, ik wil een reet kweken haha.

@Supervixen en voor wie het nog meer interessant vindt: Ik doe dus thuis yoga! Met een app genaamd Yoga Studio. Ik heb een abonnementje van een maand nu (kost 2 euro), en daarvoor krijg je een hele hoop lesfilmpjes van allerlei niveau's.
Je kan kiezen of je een kwartier, half uur of uur wil, en of je wil focussen op kracht of balans, lenigheid etc, of een combinatie daarvan. Je krijgt dan dus een filmpje van 15/30/60 min. te zien, met een hele zwoele damesstem erbij die je vertelt wat je moet doen. Wordt heel uitgebreid uitgelegd (laat je schouders los, goed je knie recht onder je heup, als het te moeilijk of te makkelijk is doe dan zus of zo) en ik heb een spiegel op de grond gezet zodat ik kan checken of ik goed sta/zit. Dus voor wie het nog is wil proberen kan ik die echt aanraden!

Vandaag maar weer lekker krachttrainen! Die HIIT krachttraining waar jullie het over hebben vind ik wel interessant klinken trouwens. Denk dat ik daar even mee wacht tot ik goede instructie heb, maar die wil ik zeker gaan doen na m'n operatie.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:11

@Bambolina, die hebben wij helaas niet! Anders had ik daar zeker gebruik van gemaakt idd!!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:21

Ik zal er eens naar kijken bambolina, maar denk dat ik er te weinig tijd voor heb. Net weer even een uurtje in de sportschool geweest, 50 min krachttraining en 20 minuutjes wandelen/joggen op de loopband. Thuis nog even 30 burpees gedaan, maar die vielen nogal zwaar na de 15km hardlopen van gisteren en de krachttraining :')

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:33

Hoii laat mijn hoofd hier ook nog even zien. Ben zooo druk met paard, werk, kindjes (single mommy here) en sporten. Maar ik lees veel bij. Goed bezig iedereen!!

Die inner thights deed ik ook altijd graag totdat ik ineens steken bij mijn lies kreeg als ik kracht zette.

Jolien hoe is je vooruitgang? Wanneer plaats je weer een foto? Ben vet benieuwd *D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 20:06

Vanmorgen weer getraind. Buik, rug, borst, triceps en een schouderoefening. Lichter in gewicht maar meer herhalingen. Dacht rest van de dag vrij te hebben en deze week weinig tuin doen. Maar ga net pas zitten. Drie dagen op rij zo tuin doen. Triceps en rug zijn wat zurig. Zo muesli met abrikozen en extra eiwitpoeder eten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 08:25

Needje, balans is bij mij niet het probleem maar meer dat ik het idee heb dat mijn benen hier gewoon te zwaar voor zijn. :')
Ik snap wel wat je bedoelt met de controle op je spieren, dat is ook hoe het wordt uitgelegd. En daarnaast moet je constante spanning houden op je spieren en dat lukt het beste door de oefeningen langzaam en gecontroleerd te doen.

loez, ik zou dan eerst beginnen met de 6 km, maar ik vind het al knap van je dat je meedoet. Succes alvast! +:)+

Bambolina, gelukkig ben ik niet de enige die hem niet zo zwaar doet.
Thuis aan de gang gaan wil ik juist vermijden, het is wel gebleken dat ik daar echt geen discipline voor heb. Ik vind het fijner om me buiten de deur helemaal uit de naad te werken zodat thuis mijn 'happy place' blijft. :D

Supervixen, je bent weer lekker bezig geweest. :) Nog 'even' 30 burpees gedaan. Jij bent echt grappig. :') Ik moet na 3 burpees al met een tillift omhoog gehezen worden.

Poiuytrewq, leuk dat je weer van je laat horen. :wave:
Je bent wel lekker bezig zo te zien. Hoe gaat het met je?
Ik heb nog geen tweede foto gemaakt omdat ik het idee heb dat er door de vakantie niet echt veel verschil te zien is. Ik wacht dus even volgende week vrijdag af, dan hebben we weer een tussenmeting met de sportcoach. We zouden eigenlijk aankomende vrijdag een afspraak hebben maar mijn vriend kan dan niet dus we hebben het verzet. Stiekem vind ik dat niet erg want des te meer tijd is er voor meer effect. :o

Helaas ging de Xcore gisteravond niet door, dus we hebben het krachtrondje gedaan en daarna heb ik nog Beat belly gedaan.
Dus deze week doe ik om de dag kracht en de andere dag Xcore. Opzich ook niet erg, natuurlijk. :)

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:37

Dankje Jolien!
We kunnen bij de 3 km geloof ik beslissen of we 12 of 6 pakken! Dus ben benieuwd wat we kiezen :D

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:02

Pff.. voor de vakantie waren mijn metingen telkens gelijk, ook met aangepaste schema's. Eenmaal op vakantie was ik er dan ook helemaal klaar mee. Ijsjes hier, ijsjes daar. Pizza'tje, spaghetti. Cocktailtje. En nu? Motivatie kwijt. Volledig. Probeer m'n voeding weer op te pakken, maar sporten? Ben al weer anderhalve week terug van vakantie en ik heb nog geen sportbeweging gemaakt. :(

Ik voel me echt zo zwaar gedemotiveerd en ellendig. Bah. |( Ik zit ook echt in zo'n mood dat ik het idee heb dat het heel moeilijk gaat zijn om de motivatie weer terug te krijgen. Had voor de vakantie oprecht enorm m'n best gedaan, en dan telkens die tegenvallers. Ik zou voor na de vakantie een nieuw schema krijgen na een meting om het opnieuw te proberen en iets drastischer, maar ik heb geeneens motivatie voor die meting.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:04

Balen dat je motivatie weg is Cocodox.
Ik denk dat de eerste stap is om maar gewoon naar de sportschool te gaan.
Vaak voel je je daarna wel beter en dat kan wel weer motivatie geven.
Je kan het!!!!!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:11

Cocodox, na mijn vakantie duurde het 3 weken voordat ik mij weer had hervonden en weer wilden sporten :) Ik heb het gewoon even laten gaan en toen dacht ik niet sporten word ik ook niet goed van dus ik ga maar weer :)

Vanochtend weer geweest, toestellen zwaarder gezet en van Fase 1 naar Fase 2 gegaan, dus nu maar 12 herhalingen en zwaarder in de milon cirkel.
Helaas geen tijd om extra spiergroepen te pakken.

Donderdagochtend weer bodycheck en dan zorgen dat ik iets langer door kan :+ Ook al moet ik uiterlijk 9.45 weer thuis zijn voor een online examen :o

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:32

@Cocodox: klinkt mij bekend in de oren! Ik wou eigenlijk net hetzelfde typen als Needje. Ik vind vaak geen motivatie, tot ik er dan ben en dan gaat het weer goed. Achteraf voel ik me dan ook blij dat ik geweest ben, waardoor ik de volgende keer toch ook weer ga ... En 't is altijd even aanpassen na een vakantie.

Ik ben dus bij de dokter geweest. Rug blijft het gekende probleem, verder denkt ze dat het overal ontstekingen zijn. Bloed getrokken en morgen mag ik bellen ...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:35

Gelukkig geen problemen met motivatiegebrek en niet gaan. Heb ook wel eens minder zin maar omdat ik meestal op zelfde moment train als aantal andere mensen ga je toch wel. We trainen los van elkaar maar vooraf en achteraf even wat drinken en oh en. Op die dagen train ik rustiger wat minder gewicht en eventueel minder herhalingen. Toch wat bezig dan.

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:43

Thanks all :) ik was alleen vergeten te melden dat ik dus ook een soort van blessure heb die al opspeelde ongeveer twee weken voordat ik op vakantie ging. Ik denk een ontstoken pees, in m'n bovenbeen/lies. Kan de plek exact aanwijzen en het doet pijn als ik teveel loop. Kon tijdens de vakantie m'n been nieteens optillen als ik wilde omdraaien in bed. Ik twijfel toch om naar de dokter (of fysio?) te gaan, omdat het nu soms over lijkt totdat ik weer naar de winkel loop bijvoorbeeld. Dan komt het weer enorm opspelen. Maar dagen rust en weinig lopen heeft geen effect gehad. Al heb ik op vakantie natuurlijk ook flink door moeten bijten en gewoon door de pijn heen gelopen voor een week.

Daarnaast heb ik geen sportmaatje en zijn er voornamelijk ouderen in mijn sportschool waar ik verder weinig mee heb.

Misschien dat ik vandaag toch even thuis wat upperbody oefeningen ga doen, pushups en dergelijke in een circuit voor de hartslag. Maar in m'n hoofd wil ik nu wel, alleen de stap echt zetten vind ik lastig. Naar de sportschool gaan zie ik mezelf al helemaal niet doen vandaag, omdat ik aan het werk moet thuis voor een opdracht en ik verslaafd ben aan onze nieuwe cavia's.. och wat een slecht excuus weer he? Ik heb mezelf door geloof ik, haha -O-

Ik snap het niet.. ik was zó gemotiveerd, deed gigantisch m'n best en wist nieteens dat ik zo actief kon zijn. Maar wat jullie zeggen klopt wel, hopelijk. Nu alleen nog de eerste stap weer gaan zetten. Wil het zo graag gewoon weer leuk vinden ook, anders ga ik mezelf continu afvragen waarvoor ik het doe ('je bent toch niet te dik, je ziet er prima uit zo, vroeger leefde je ook ongezond en bewoog niet en dat ging goed, zorg dan dat je nu in ieder geval clean eet', and so on) :+ ik kan er wat van he?

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:46

karuna schreef:
Gelukkig geen problemen met motivatiegebrek en niet gaan. Heb ook wel eens minder zin maar omdat ik meestal op zelfde moment train als aantal andere mensen ga je toch wel. We trainen los van elkaar maar vooraf en achteraf even wat drinken en oh en. Op die dagen train ik rustiger wat minder gewicht en eventueel minder herhalingen. Toch wat bezig dan.

Dat is tof, dan heb je meerdere doelen om te gaan zegmaar! Ook gewoon op sociaal vlak dus. Ik moet zeggen dat ik voor m'n vakantie ook enorm gemotiveerd was, hoor. Ik vond het ook echt leuk en voelde me goed. Zelfs toen bleek dat er vrij weinig veranderde in mijn vetpercentage en de spiegel ook veelal gelijk bleef (enkel heel ietsje meer lijnen op mijn buik, maar dan moest je wel echt aandachtig kijken). Ook m'n centimeters bleven gelijk. En dat vanaf maart tot nu, zegmaar.

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:53

@ Cocodox: ik zou toch maar eens laten nakijken!!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 10:28

Loez, dat is wel lekker dan! Loop je met een groep? Omdat je het over 'we' hebt.

Cocodox, ook mijn eerste gedachte is: de eerste stap om weer te gaan. Eenmaal daar val je hopelijk zo weer in het ritme.
En 'dik' zijn is natuurlijk niet de enige vereiste om echt naar de sportschool te moeten. ;)
Ik zou toch zeker even naar een fysio gaan, het zekere voor het onzekere nemen. Je moet zuinig zijn op je lijf.
Ik hoop voor je dat je snel weer aan de slag kunt.

Jeanine, wat voor examen heb je?
Heb je wel lekker gesport nu het wat zwaarder ging?

Spannend Memuska! Hopelijk vinden ze wel iets waar wat aan gedaan kan worden. Wel goed dat je toch geweest bent want het is duidelijk niet niks.

Gezellig karuna. Fijn dat jullie elkaar schijnbaar toch een beetje motiveren om te gaan.

Drie kwartier Xcore is moordend! Vooral de laatste track deed me de das om. Die zit er bij de les van 30 minuten niet in. Dat was aan 1 stuk door uptempo sit-ups met de xco die je op en neer moest bewegen. En aangezien ik de buikspieren gisteravond ook al flink had aangepakt, voelt het nu alsof ik een stomp in mijn buik heb gehad. :')
Ik heb nu toch ook maar wat meer de grens opgezocht en het ging echt lekker! Ik had zowaar zweetpegeltjes op mijn voorhoofd. :=
Ik zit nu aan een eiwitshake met rode bieten en ga over een half uurtje nog even in de zonnebank. Dat heb ik wel verdiend, vind ik. :D