Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Danique schreef:Als ik ga leven op goedkopere dingen dan wat ik nu koop, dan is er niks meer over op misschien een appel of een peer na. Ik leef nu ongeveer het goedkoopst wat ik kan leven waarbij het ook nog een beetje gezond is. Dus als ik de dure dingen ga schrappen om te besparen dan leef ik op een pak koekjes en een fles water, bedoel ik.
Danique schreef:Goldwynn, mijn moeder komt hier ook weer heen op vakantie maar die mag 15 kg bagage voor zichzelf meenemen en om daar dan weer een waterkoker bij in te proppen etc, ik weet niet of zij daar op zit te wachten. Mijn kamergenootje kookt illegaal op de kamer met een wok pan achtig iets maar als ze daar achter komen wordt je linea recta naar huis gestuurd. Ik heb echt nog geen idee hoe lang ik hier nog wil blijven, ik heb het tot dus toe prima naar mijn zin maar mijn knieblessure wordt met de dag slechter dus misschien dat ik dat wel snel wil laten opereren in Nederland, ligt eraan hoe lang ik dit trek zo.
linoleum schreef:Xrose, misschien heb je het wel gezegd, maar wat is je precieze doel? Aangezien een vetpercentage van 20% al behoorlijk laag is voor een vrouw. Lichter worden zou dan ten koste moeten gaan van spieren. Lijkt me niet de bedoeling?
Mjetterd schreef:Ik zal ook even een wat uitgebreidere post plaatsen. Ik ben al zolang ik mij kan bedenken aan het vechten tegen mijn gewicht. Helaas komt er elke keer weer langzaam aan wat bij. Daar kan ik excuses voor verzinnen, maar het is gewoon zo dat lekker eten mijn hobby is. Hoeft niet zozeer een probleem te zijn, maar wel als je moeite hebt om grenzen te stellen voor jezelf wat eten betreft.
Dat is nu een grens bereikt dat ik heb besloten om hulp te zoeken bij een voedingsdeskundige die mij kan helpen met gezonde keuzes en hopelijk ook met mijn 'eetverslaving'. Op dit moment geeft de weegschaal 115 kilo aan en daar hoop ik verandering in te kunnen brengen.
Nu 2 keer bij de voedingsdeskundige geweest en nu 4 weken bezig en 4 kilo kwijt. De kunst is nu om gemotiveerd te blijven en het vol te houden. De voedingsdeskundige (en de kosten ervan) helpen daar mee, want nu heb ik wel echt een stok achter de deur. Daarnaast heb ik voor elke 5 kilo die ik afval een 'beloning' voor mijzelf. Die niet gekoppeld zijn aan eten
Suuszels schreef:Tijdens de verbouwing hadden wij een electrisch kookplaatje van 15 euro bij de bas van der Heijden. Kost bijna niks en je kan er alles mee maken, je kan een eitje bakken, water koken etc.
Danique schreef:Suuszels schreef:Tijdens de verbouwing hadden wij een electrisch kookplaatje van 15 euro bij de bas van der Heijden. Kost bijna niks en je kan er alles mee maken, je kan een eitje bakken, water koken etc.
Is dit nog voor mij bedoeld? Zo ja; als ze er achter komen dat ik kook in mijn kamer wordt ik linea recta terug naar Nederland gestuurd... Da's geen optie.
Als het niet voor mij was, sorry