3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:38

Als ik ga leven op goedkopere dingen dan wat ik nu koop, dan is er niks meer over op misschien een appel of een peer na. Ik leef nu ongeveer het goedkoopst wat ik kan leven waarbij het ook nog een beetje gezond is. Dus als ik de dure dingen ga schrappen om te besparen dan leef ik op een pak koekjes en een fles water, bedoel ik.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:38

Dan zou ik gewoon nog even 3 maanden eten zoals je nu eet en als je er uit bent of je daar blijft of niet dan zou ik lekker een koelkast aanschaffen en de rest en dan eens naar alle bovenstaande tips kijken en er wat mee doen.

Sorry maar hier kunnen wij ook niks mee..

En ja ik ben wellicht hard nu maar goed, zoals Lisa zei, waar een wil is, is een weg!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 16:39

Danique schreef:
Als ik ga leven op goedkopere dingen dan wat ik nu koop, dan is er niks meer over op misschien een appel of een peer na. Ik leef nu ongeveer het goedkoopst wat ik kan leven waarbij het ook nog een beetje gezond is. Dus als ik de dure dingen ga schrappen om te besparen dan leef ik op een pak koekjes en een fles water, bedoel ik.

Zijn kant en klaar maaltijden daar goedkoper dan verse groenten en vlees enzo, bijv. van een markt?

Ik zou gewoon eens verder kijken, ik denk dat ze nog wel goedkoper zijn hoor, die waterkokers. En anders is die 45 euro wel het investeren waard, aangezien je gerechten (waarschijnlijk) goedkoper worden maar toch vullender & gezonder.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:39

Duurt dat echt zo lang? Mijn pakketje voor een Koreaanse vriend was met 1,5 week aangekomen. En geloof dat Korea naar huis zo'n 2,5 week. Niemand iemand van thuis die je hierbij wilt supporten?

Koelbox hadden wij standaard mee naar Frankrijk op de camping in de zomer, voldeed voor ons altijd prima als vervangende koelkast. Bleef koel genoeg, maar moet wel constand aan de stroom ja.

Hoe zeker ben je dat je nog wilt blijven als je klaar bent? Als dit al 2 maanden is dan kijk je natuurlijk alweer tegen een tijdsbestek van 5 maanden aan? En misschien zou een van je huisgenootjes je waterkoker op den duur van je willen overkopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:43

Nogmaals ik probeer echt niet bewust alles af te slaan maar zoals jullie door hebben is het gewoon echt heel lastig. Ik verwacht niet van jullie dat jullie mijn probleem oplossen maar was gewoon op zoek naar misschien wat andere opties dan die die ik heb. En als die er niet zijn dan is dat zo, maar je kan het altijd vragen toch...

Goldwynn, mijn moeder komt hier ook weer heen op vakantie maar die mag 15 kg bagage voor zichzelf meenemen en om daar dan weer een waterkoker bij in te proppen etc, ik weet niet of zij daar op zit te wachten. Mijn kamergenootje kookt illegaal op de kamer met een wok pan achtig iets maar als ze daar achter komen wordt je linea recta naar huis gestuurd. Ik heb echt nog geen idee hoe lang ik hier nog wil blijven, ik heb het tot dus toe prima naar mijn zin maar mijn knieblessure wordt met de dag slechter dus misschien dat ik dat wel snel wil laten opereren in Nederland, ligt eraan hoe lang ik dit trek zo.

Er is hier geen markt omdat het hier 50 graden wordt overdag, er is niemand op straat. Ik woon een beetje in de middle of nowhere met 1 grote supermarkt en 1 kleine :+ Maar de kant en klaar dingetjes zijn ongeveer even duur als verse groenten en vlees, dus als ik zo'n maaltijd na ga maken ben ik 4x het dubbele kwijt.

Ik ga sowieso even kijken naar broodbeleg wat langer houdbaar is of iig kleine porties zodat ik het niet weg hoef te gooien. Misschien kan ik het aan touwtjes aan het plafond voor de air conditioning hangen :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 16:45

Tja... ik denk dat er heel veel goede tips zijn gegeven hier, maar als je ze niet wil doen (vanwege te duur etc) dan zou ik gewoon wachten tot je in Nederland terug bent.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:47

Vraag me eigenlijk af wat je van ons wilt horen? Alle mogelijke oplossingen die aangedragen worden, zijn niet goed.

Dan heb je dus twee opties:

1. Investeren en oplossingen vinden
2. Niks aanpassen en dus de rest voor lief nemen

Sowieso een algemene opmerking. Probeer in oplossingen te denken in plaats van problemen. Zonder aanpassingen en wat moeite gaat het sowieso niet lukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:48

Dan is dat idd zo :j Thanks voor de tips in ieder geval, ik heb d'r wel wat inspiratie uit kunnen halen!

Linoleum ik was voornamelijk op zoek naar producten die ik zelf over het hoofd had gezien, ik had bijv. nog niet gedacht aan dadels etc. en kwam daar door zelf ook weer uit op noten of cherry tomaten ipv. een snoepje en een chocolaatje tussendoor.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:54

Danique schreef:
Goldwynn, mijn moeder komt hier ook weer heen op vakantie maar die mag 15 kg bagage voor zichzelf meenemen en om daar dan weer een waterkoker bij in te proppen etc, ik weet niet of zij daar op zit te wachten. Mijn kamergenootje kookt illegaal op de kamer met een wok pan achtig iets maar als ze daar achter komen wordt je linea recta naar huis gestuurd. Ik heb echt nog geen idee hoe lang ik hier nog wil blijven, ik heb het tot dus toe prima naar mijn zin maar mijn knieblessure wordt met de dag slechter dus misschien dat ik dat wel snel wil laten opereren in Nederland, ligt eraan hoe lang ik dit trek zo.

Hoe lang komt je moeder over? 15kg is inderdaad niet heel veel, maar als het een weekje of 1/2 is moet je het met 10kg toch wel kunnen redden? Mijn beste vriendin is ook overgekomen toen ik in het buitenland zat en had een hele lege koffer bij zich, bewust gedaan zodat ze 10 a 15kg van mijn spullen mee kon nemen.

Natuurlijk kan de een wel beter met weinig spullen dan de ander. Ik ben ook zo iemand die standaard teveel meeneemt :')

Edit:
Noten/dadels/tomaat/komkommer als tussendoortje is inderdaad een goede! In die trand misschien ook rozijnen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:56

Zijn rozijnen niet heel slecht? Dat is mij altijd verteld... Wel lang houdbaar!
Ze weet nog niet zo goed hoe lang ze overkomt maar ze is wel zo iemand die haar hele kledingkast in 1 koffer probeert te proppen, 6 paar schoenen enz :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 16:57

Zo lang je het met mate eet is geen een voedingsmiddel ongezond.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 16:58

Oh ja dat klinkt bekend. Ik had echt de mazzel dat mijn beste vriendin wat dat betreft heeeeel anders is. Ik had die 10 extra kilo's ook echt nodig om alles mee naar huis te krijgen.

Aan de andere kant, hoeveel weegt een lege waterkoker? Je kan het wellicht vragen, nee heb je en ja kan je krijgen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:02

:j Dat is zo, ik zal vragen wanneer zij komt en wat zo'n ding bij ons in Nederland kost, misschien willen ze me supporteren.

Nottinghill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:50

linoleum schreef:
Xrose, misschien heb je het wel gezegd, maar wat is je precieze doel? Aangezien een vetpercentage van 20% al behoorlijk laag is voor een vrouw. Lichter worden zou dan ten koste moeten gaan van spieren. Lijkt me niet de bedoeling?

Mijn doel is om rond de 58 kg te gaan wegen. Ik heb vooral last van nog een 'vet' laagje, vooral op mijn benen en die zou ik er graag af willen hebben, zodat ik wat strakker in mijn vel zit.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:50

Mijn lijstje van vandaag: (sorry, even egopost, ik lees morgen bij!)
O: twee boterhammen met vijgenjam en hagelslag en een beker melk.
T: een appel en water.
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, nutella en hagelslag, water en een bekertje thee.
T: een boterham met vijgenjam en water.
T: een evergreen en water.
A: drie scheppen pastasalade en 3 scheppen coleslaw.
T: een rijstwafel, de rest van de groene smoothie pancakes van zondag en een kop thee.
B: 70 minuten fietsen, paard poetsen en een half uur dressuurles.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 20:51

Ik zal ook even een wat uitgebreidere post plaatsen. Ik ben al zolang ik mij kan bedenken aan het vechten tegen mijn gewicht. Helaas komt er elke keer weer langzaam aan wat bij. Daar kan ik excuses voor verzinnen, maar het is gewoon zo dat lekker eten mijn hobby is. Hoeft niet zozeer een probleem te zijn, maar wel als je moeite hebt om grenzen te stellen voor jezelf wat eten betreft.

Dat is nu een grens bereikt dat ik heb besloten om hulp te zoeken bij een voedingsdeskundige die mij kan helpen met gezonde keuzes en hopelijk ook met mijn 'eetverslaving'. Op dit moment geeft de weegschaal 115 kilo aan en daar hoop ik verandering in te kunnen brengen.

Nu 2 keer bij de voedingsdeskundige geweest en nu 4 weken bezig en 4 kilo kwijt. De kunst is nu om gemotiveerd te blijven en het vol te houden. De voedingsdeskundige (en de kosten ervan :') ) helpen daar mee, want nu heb ik wel echt een stok achter de deur. Daarnaast heb ik voor elke 5 kilo die ik afval een 'beloning' voor mijzelf. Die niet gekoppeld zijn aan eten :)

Florenc

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:07

Mjetterd schreef:
Ik zal ook even een wat uitgebreidere post plaatsen. Ik ben al zolang ik mij kan bedenken aan het vechten tegen mijn gewicht. Helaas komt er elke keer weer langzaam aan wat bij. Daar kan ik excuses voor verzinnen, maar het is gewoon zo dat lekker eten mijn hobby is. Hoeft niet zozeer een probleem te zijn, maar wel als je moeite hebt om grenzen te stellen voor jezelf wat eten betreft.

Dat is nu een grens bereikt dat ik heb besloten om hulp te zoeken bij een voedingsdeskundige die mij kan helpen met gezonde keuzes en hopelijk ook met mijn 'eetverslaving'. Op dit moment geeft de weegschaal 115 kilo aan en daar hoop ik verandering in te kunnen brengen.

Nu 2 keer bij de voedingsdeskundige geweest en nu 4 weken bezig en 4 kilo kwijt. De kunst is nu om gemotiveerd te blijven en het vol te houden. De voedingsdeskundige (en de kosten ervan :') ) helpen daar mee, want nu heb ik wel echt een stok achter de deur. Daarnaast heb ik voor elke 5 kilo die ik afval een 'beloning' voor mijzelf. Die niet gekoppeld zijn aan eten :)

Herkenbaar hoor :j. Ik ben vanaf mijn 18 jaar ongeveer het volgende patroon aan het volgen:

- 62kg - 65kg - 63kg - 67kg - 65kg - 70kg - 65,5kg - 72kg - 68kg - 77kg - 70kg - 79kg -O-

Jojo'er zeker :'). Ik heb toch ook wel echt een behoorlijk verslaving, die bij te weinig eten makkelijk hervalt in bingen. Niet goed dus. Het stomme is dat ik echt wel een behoorlijk stevig onderbouwde kennis heb van voeding en sporten, en theoretisch perfect weet wat te doen. Me daaraan houden is lastiger....

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:13

Tijdens de verbouwing hadden wij een electrisch kookplaatje van 15 euro bij de bas van der Heijden. Kost bijna niks en je kan er alles mee maken, je kan een eitje bakken, water koken etc.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:15

Grappig Florenc, ook heel herkenbaar voor mij wat jij vertelt. Qua gezonde voeding weet ik ook wel redelijk veel, en ik weet ook best wel hoe het moet. In combinatie met sporten.
S'ochtends is het probleem ook niet, maar hoe langer de dag duurt hoe meer moeite het mij kost om geen eten in mijn mond te stoppen. Eind van de middag even wat snacken om dat ik daar zin in heb en rond een uurtje of 8 begint dat weer, ik kan ook gewoon door eten zonder dat ik nog zin heb in eten maar gewoon om dat dat een gewoonte is :'). Zo dom...
Daarnaast ga ik het liefst elke week uit eten en s'avonds in het weekend bij de borrel wat chips en lekkere hapjes.

Eten is echt een obsessie voor mij :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:34

Suuszels schreef:
Tijdens de verbouwing hadden wij een electrisch kookplaatje van 15 euro bij de bas van der Heijden. Kost bijna niks en je kan er alles mee maken, je kan een eitje bakken, water koken etc.

Is dit nog voor mij bedoeld? Zo ja; als ze er achter komen dat ik kook in mijn kamer wordt ik linea recta terug naar Nederland gestuurd... Da's geen optie.

Als het niet voor mij was, sorry :+

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:48

Florenc en Mjetter, ik kan jullie het boek never binge again aanraden. Het is Engels, maar redelijk simpel en het is een gratis boek. De schrijver is psycholoog en heeft zelf jaren gestreden met bingen.

Het is bij mij vandaag goed gegaan (geen binge gehad!) . Wel erg veel fruit gegeten, maar dat is prima voor nu. Het gaat mij nu om niet bingen en de rest komt later.

O: 200 ml magere yoghurt met shakeplus (20gram).
T: banaan
T: banaan en appel
L: 2 haringen + 150 gram spinazi, sinaasappel en 2 perzikken (door de blender)
T: 2 boterhammen met pindakaas en jam
A: halve komkommer + 50 gram kaas + 2 eieren
T: halve watermeloen (i love watermeloen)

Beweging: half uur curves + 45 minuten zwemmen

In totaal volgens fitbit verbrand 2462 Kcal. Dat is inclusief 10.000 stappen

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:50

Ik voel mij nu onnozel, wat is binge?

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:52

overeten, teveel in 1 keer snoepen zonder te stoppen

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:56

Danique schreef:
Suuszels schreef:

Is dit nog voor mij bedoeld? Zo ja; als ze er achter komen dat ik kook in mijn kamer wordt ik linea recta terug naar Nederland gestuurd... Da's geen optie.

Als het niet voor mij was, sorry :+

Ah sorry dat had ik even gemist, zat op mijn telefoon..

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 22:01

Wat gaan jullie snel! Mijn dag was eigenlijk heel erg goed.

O: 150 gram magere kwark met 45 gram havermout met fruit
T: twee kleine appels, 3 snack paprika's
L: twee kleine bruine boterhammen met huttenkase, cherrytomaatjes en gerookte kipfilet, 7 maiswafels met slankie smeerkaas, een gekookt eitje.
A: Salade van gerookte makreel gemarineerd in pesto arrabiata, venkel, rucola en een puntpaprika

Kcal: 1460

Beweging: een uur dressuur training