Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:Ik vind vooral het overal aanzitten erg vies. Toen ik nog bij de Etos werkte had ik er een dagtaak aan kindjes bij de snoepbakken weg te jagen. En maar graaien... en mama maar lachen.
LadyMadonna schreef:Ander punt is de basis verzekering. Die geeft dekking voor (een deel van) de verloskundige, kraamzorg, ivf, etc.
Ik gebruik dit allemaal niet, en ben nog steeds voorstander om hier een keuze (met bijbehorende premiekorting) in te hebben
xMercury schreef:Mag je zelf betalen. Jippie.LadyMadonna schreef:Ander punt is de basis verzekering. Die geeft dekking voor (een deel van) de verloskundige, kraamzorg, ivf, etc.
Ik gebruik dit allemaal niet, en ben nog steeds voorstander om hier een keuze (met bijbehorende premiekorting) in te hebben
Maar anticonceptie valt niet onder de basisverzekering toch?
xMercury schreef:LadyMadonna schreef:Ander punt is de basis verzekering. Die geeft dekking voor (een deel van) de verloskundige, kraamzorg, ivf, etc.
Maar anticonceptie valt niet onder de basisverzekering toch?
Ibbel schreef:benangelique schreef:marlies, ik heb zelf kinderen en ook voor mij is het echt niet tof om naast een gillend kind in hetzelfde vliegtuig te zitten
verschil is misschien dat ik meer begrip heb voor de situatie? dat neemt echter de irritatie niet wegen ik denk dan ook dat dat niet samenhangt met kindervrij of kinderrijk zijn...
Het zal wel aan mijn hoofd te zien zijn, laatste keer in een vliegtuig kwam de steward mij zeggen dat er een plekkie tig rijen verderop was, zodat ik geen last van een (niet zo vreselijk blerend) kind zou hebben.
Erg attent hihi.
Toch vraag ik me wel eens af of ouders wel door hebben hoe pijnlijk de luchtdrukverschillen voor babies zijn. Die blèren niet voor niets, die hebben pijn aan hun oren... En de omgeving dan ook
IngridM schreef:Ik ben ook zo iemand die kleine kinderen vaak vies vind, kan er niets aan doen. Gore snottebellen, vieze handjes, en dan overal aanzitten brrrrr.
Santigo_ schreef:Implanon ook niet nee. Vind ik ook zoiets kroms. Kraamzorg en dergelijke vallen onder de basisverzekering, maar anticonceptie niet. Alsof we nog ergens in 1500 nogwat leven.
Palmera schreef:Gillbo schreef:Ik zeg toch nergens dat je aan kinderen moet beginnen of wel?
Je kan, zoals wel meer hier in het topic, toch ook kindvrij kiezen zonder een ander af te branden, vies of misselijkmakend te noemen
Maar, hoe onaardig het ook klinkt, ik word écht misselijk van kinderen. Die luiers, dat snot, die plakkerige handen, gehoest en geproest in alle windrichtingen: sorry, maar mijn maag draait zich om. Ik vind het gewoon echt heel smerig. Dat mag ik toch vinden?
watchthesky schreef:https://www.cz.nl/vergoedingen/kraamzorg
Als je in het ziekenhuis bevallen bent met medische indicatie is er zelfs geen eigen bijdrage...
Van mij mag de kraamzorg er wel uit, dan neemt je man maar vrij hoor, die heeft het kind ook verwekt.
Amandavd schreef:Volgens mij heb jij niet helemaal begrepen waar kraamzorg omdraait...