Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:01

Ik ben ook zo iemand die kleine kinderen vaak vies vind, kan er niets aan doen. Gore snottebellen, vieze handjes, en dan overal aanzitten brrrrr.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:25

Ik ook, bah... Snot kwijl en poep vermengd met gore zwitsal lucht. Nee niet echt mijn favoriete geuren.

En een vriendin die fotos van haar bloederige nageboorte liet zien. Mwah ook niet echt eetlustopwekkend ofzo :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:25

Ik vind vooral het overal aanzitten erg vies. Toen ik nog bij de Etos werkte had ik er een dagtaak aan kindjes bij de snoepbakken weg te jagen. En maar graaien... en mama maar lachen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:28

_San87_ schreef:
Ik vind vooral het overal aanzitten erg vies. Toen ik nog bij de Etos werkte had ik er een dagtaak aan kindjes bij de snoepbakken weg te jagen. En maar graaien... en mama maar lachen.

Ben ik niet de enige die daar een trauma aan heeft overgehouden _O- Ze zitten sowieso overal aan in winkels, verschrikkelijk. Heb je weer van die vieze ondergekwijlde producten :r

Nee, hier komen ook echt geen kinderen, ik heb nooit kinderen gewild. Ik weet niet wat ik met ze moet, wordt er ongemakkelijk van en vind alles er rondom gewoon echt vies. Vooral dat vieze gekwijl en gesnottebel. Brrrr

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:33

In de categorie ondergekwijlde producten: kinderen die alvast iets vast (lees: in hun mond) hebben in de winkel. En ik was dus caissière.
"Geef maar aan die mevrouw om te scannen!"
Ieuw, ieuw, ieuw. %)
Gelukkig stond er een pompje van die alcohol op de kassa, waar ik dan meteen naar kon grijpen. Maar de beledigde blikken die je dan krijgt joh!

Ook niet zo fris voor het kindje trouwens, als je bedenkt wat er allemaal bij de caissière door haar handen gaat... En dan zo iets terug in het mondje laten stoppen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:35

Ander punt is de basis verzekering. Die geeft dekking voor (een deel van) de verloskundige, kraamzorg, ivf, etc.
Ik gebruik dit allemaal niet, en ben nog steeds voorstander om hier een keuze (met bijbehorende premiekorting) in te hebben

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:35

Ik werkte in een cafetaria en daar gingen kinderen altijd aan de vitrine likken. Gadverdamme zeg. Als ik een hand krijg van een kind wil ik hem ook altijd meteen wassen :')

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:40

LadyMadonna schreef:
Ander punt is de basis verzekering. Die geeft dekking voor (een deel van) de verloskundige, kraamzorg, ivf, etc.
Ik gebruik dit allemaal niet, en ben nog steeds voorstander om hier een keuze (met bijbehorende premiekorting) in te hebben

Maar anticonceptie valt niet onder de basisverzekering toch? :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:41

xMercury schreef:
LadyMadonna schreef:

Mag je zelf betalen. Jippie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:41

xMercury schreef:
LadyMadonna schreef:

Mijn spiraal niet iig...

Ik was toen ook in de naieve veronderstelling dat ik alle kinder-gerelateerde verzekeringsdingen kon laten vallen.. maar zo werkt het dan weer niet.. -O-

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:43

Implanon ook niet nee. Vind ik ook zoiets kroms. Kraamzorg en dergelijke vallen onder de basisverzekering, maar anticonceptie niet. Alsof we nog ergens in 1500 nogwat leven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:47

Alles om kinderen krijgen te stimuleren *\o/*.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:50

Ibbel schreef:
benangelique schreef:
marlies, ik heb zelf kinderen en ook voor mij is het echt niet tof om naast een gillend kind in hetzelfde vliegtuig te zitten :+
verschil is misschien dat ik meer begrip heb voor de situatie? dat neemt echter de irritatie niet weg :n en ik denk dan ook dat dat niet samenhangt met kindervrij of kinderrijk zijn...

Het zal wel aan mijn hoofd te zien zijn, laatste keer in een vliegtuig kwam de steward mij zeggen dat er een plekkie tig rijen verderop was, zodat ik geen last van een (niet zo vreselijk blerend) kind zou hebben.

Erg attent hihi.

Toch vraag ik me wel eens af of ouders wel door hebben hoe pijnlijk de luchtdrukverschillen voor babies zijn. Die blèren niet voor niets, die hebben pijn aan hun oren... En de omgeving dan ook :+

als je kindje slikken kan, zijn de luchtdrukverschillen niet pijnlijk. Mijn kinderen krijgen daarom dus wat te drinken of eten (of inmiddels een lolly of kauwgommetje), zo voorkom je meestal een hoop ellende.
helaas vond mijn toen 5 maanden oude zoon écht niet dat hij moest drinken en heeft hij de hele weg van barcelona naar amsterdam gekrijst. Echt gekrijst. Ik heb me werkelijk nog nooit zo onwijs ellendig gevoeld en kwam flink bezweet uit het vliegtuig. Je voelt je ellendig omdat je kind zich ellendig voelt, maar nog veel meer omdat je je kapot schaamt richting de andere passagiers. Juist omdat je zelf ook prima weet hoe vreselijk het is om zo lang naast een willekeurig gillend kind te zitten.
nee, niet tof en voor ons de reden om niet meer te vliegen tot hij 4 jaar oud was (vorige maand :+).
Met mijn dochter ging het echter altijd goed, dus het is ook een kwestie van uitproberen...

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:50

Gek eigenlijk hè. Als ik een groter huis of een dikkere auto koop, dan stijgt mijn verzekeringspremie. Maar als ik 8 kinderen onder de 18 heb, dan betaal ik even veel als nu...

Haha benangelique, dat is pech!
Maar je hebt het wel geprobeerd... En als het dan niet lukt begrijp ik dat het ook vervelend is voor jou en kan ik het laten gaan. Als je het überhaupt niet eens probeert is het een ander verhaal.
Laatst bijgewerkt door Anoniet op 10-04-17 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:51

IngridM schreef:
Ik ben ook zo iemand die kleine kinderen vaak vies vind, kan er niets aan doen. Gore snottebellen, vieze handjes, en dan overal aanzitten brrrrr.

ik vind mijn eigen kinderen ook vaak vies :+
ik loop altijd met washandjes en doekjes en als ze buiten of op school zijn geweest is het verplicht handen wassen als ze binnen komen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:51

Citaat:
als je kindje slikken kan, zijn de luchtdrukverschillen niet pijnlijk

Ik neem altijd iets in mijn mond zodat ik goed kan slikken, maar voor mij is het echt hel.
Kan me voorstellen dat dat voor kinderen ook zo kan zijn. Sabbelen en slikken is echt niet altijd een ultieme oplossing.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:52

Santigo_ schreef:
Implanon ook niet nee. Vind ik ook zoiets kroms. Kraamzorg en dergelijke vallen onder de basisverzekering, maar anticonceptie niet. Alsof we nog ergens in 1500 nogwat leven.

kraamzorg niet toch? ik meen me te herinneren dat ik dat bij fbto kon laten vervallen? kan ook mis zitten hoor.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:53

Kraamzorg wordt vergoed tot een X bedrag voor zoveel uur, er is wel een eigen bijdrage geloof ik, wil je die niet betalen kun je je aanvullend verzekeren. (Betaal je het dus alsnog :+)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:54

hmz, dat zou wel uit de basis mogen m.i. Ik dacht echt dat dat al was
Laatst bijgewerkt door benangelique op 10-04-17 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:57

https://www.cz.nl/vergoedingen/kraamzorg

Als je in het ziekenhuis bevallen bent met medische indicatie is er zelfs geen eigen bijdrage...

Van mij mag de kraamzorg er wel uit, dan neemt je man maar vrij hoor, die heeft het kind ook verwekt. :=

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:58

Palmera schreef:
Gillbo schreef:
Ik zeg toch nergens dat je aan kinderen moet beginnen of wel?
Je kan, zoals wel meer hier in het topic, toch ook kindvrij kiezen zonder een ander af te branden, vies of misselijkmakend te noemen

Maar, hoe onaardig het ook klinkt, ik word écht misselijk van kinderen. Die luiers, dat snot, die plakkerige handen, gehoest en geproest in alle windrichtingen: sorry, maar mijn maag draait zich om. Ik vind het gewoon echt heel smerig. Dat mag ik toch vinden? :)

Ja hoor, en ik mag je een aansteller vinden... :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 12:59

Ik heb een dochter, maar op momenten dat ik haar achter het behang kan plakken, lees ik hier graag even mee :')

Ik moet zeggen, ik vind snottebellen, kak en spuug nog altijd vies, ook van mijn eigen kind. Je kuist dat dan wel af omdat dat moet, maar het is niet van harte. Ik zal ook nooit een half opgegeten koek van haar opeten ofzo, vind dat zelf echt vies. (dochter is bijna 4 trouwens). Mijn moeder kan dat wel, en daar krijg ik dan weer kotsneigingen van :')

Mijn moeder was trouwens heel verrast toen ik mijn zwangerschap aankondigde, die ging er gewoon vanuit dat ik nooit kinderen wou. Ik was 27 toen ik zwanger was en al 5 jaar getrouwd, ik heb eigenlijk nooit de vraag gekregen waar de kinderen bleven...
Ik zal zelf nooit aan iemand anders vragen of ze kinderen willen, want 1 het zijn mijn zaken niet, 2 het kan gevoelig liggen, zowel van iemand die ze niet wil, als van iemand die ze niet kan krijgen.

De verhalen die ik hier van op het werk lees, herken ik écht niet. Ik zit in team van 8 mensen met allemaal kinderen, ik denk dat onze kinderen 1x per week eens terloops vermeld worden :P.

Waar ikzelf tegenaan loop: mijn dochter heeft een heel sterk karakter, echt het uitgesprokene van mijn man en ikzelf. Wij zijn heel streng met haar, zeker ik, want ze is 90% van de tijd bij mij omwille van werkomstandigheden van mijn man. En als ze thuis is, luistert ze vrij goed, maar als we ergens anders zijn, maakt niet uit waar, lijkt het alsof ze zich echt wil profileren en moet ze altijd in het middelpunt van de belangstelling staan.
Ik ben me daar zeer goed van bewust hoe ergerlijk dit is voor anderen, maar ook voor mezelf want ze wordt echt wel kort gehouden (lees, ik spreek haar direct aan op haar gedrag, zonder haar af als ze niet luistert, neem iets af wat ze graag heeft...) en dan ben ik echt gegeneerd als ze niet luistert.
Ik neem ze dus absoluut niet meer naar 'serieuze' restaurants, winkels andere dan de supermarkt, geen vliegreizen enzoverder...
Andere moeders zouden dan denken, ze moeten het toch leren, maar daar ben ik het dan niet mee eens, als ze zich nog niet in een supermarkt kunnen gedragen, neem ik ze niet mee naar een boetiekje ofzo...

Van mijn kant dus zeker geen 'verheerlijking' van mijn eigen kind, ik ben hier heel nuchter in en zeer bewust van haar goede en slechte kanten ;)

Ik zou overigens ook nooit een 2e kind willen, en dit voel ik dan net zo sterk aan als diegenen die hier al geen 1e kind willen, een 2e is voor mij echt onbespreekbaar!

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:00

watchthesky schreef:
https://www.cz.nl/vergoedingen/kraamzorg

Als je in het ziekenhuis bevallen bent met medische indicatie is er zelfs geen eigen bijdrage...

Van mij mag de kraamzorg er wel uit, dan neemt je man maar vrij hoor, die heeft het kind ook verwekt. :=

Volgens mij heb jij niet helemaal begrepen waar kraamzorg omdraait...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:00

Ha, een topic naar mijn hart! :D Iedereen die mij kent weet dat ik geen kinderen wil. Inmiddels ben ik 37 en is ook mijn schoonfamilie wel opgehouden met de vraag te stellen. Wel zo rustig.

Op vakantie proberen wij ook zoveel mogelijk de kinderrijke campings te verbieden. Meestal trekken we met de auto door scandinavië, campings met veel voorzieningen voor kinderen slaan we standaard over. Helaas zit ik in de zomer ook min of meer vast aan de schoolvakantie (werk in het hoger onderwijs), omdat dat nou eenmaal de rustigste en dus meest handige periode is om weg te zijn. Mijn vriend krijgt op zijn werk regelmatig te horen dat hij wel kan schuiven in zijn vakanties 'omdat hij toch geen kinderen heeft'. Erg jammer dat ze aannemen dat kinderen hebben de enige reden is om in de zomervakantie vakantie te willen/moeten hebben.

Onlangs waren we na een wandeling nog even iets gaan eten in een restaurant en daar troffen we onderstaande mededeling in de menukaart. Die heeft op mijn fb een flinke discussie opgeleverd van verschillende kampen die het belachelijk vonden want kinderen moeten gewoon kunnen spelen, want moeders moesten toch ook uit eten kunnen, of belachelijk dat kinderen niet netjes opgevoed werden en braaf aan tafel konden zitten zonder veel lawaai maken. Die laatsten vind ik helemaal prima, daar hoor je mij echt niet over klagen. Mijn neefje van net 3 kan je prima meenemen naar een restaurant. Maar schreeuwen en rondrennen doe je maar lekker ergens anders.

Afbeelding

Heb zelfs een keer tijdens een boktmeeting meegemaakt dat een kindje zijn vingers in onze hapjes van de high tea prikte en zijn vader het belachelijk vond dat we daar wat van zeiden. Sme-rig. :r Die hapjes gingen dus ook terug naar de keuken.

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-17 13:03

Amandavd schreef:
Volgens mij heb jij niet helemaal begrepen waar kraamzorg omdraait...

Het controleren van hechtingen e.d. moet natuurlijk wel gebeuren hè. Maar stofzuigen, bammetjes smeren voor de andere kinderen... Nah, dat kan een man ook. :Y)
En dat is toch wat een vriendin van mij wiens beroep het is voornamelijk doet...