Zeilen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 17:28

Ik zit te kijken wat een week/weekend charteren op t favo schip van mijn vriend zou kosten. Maar, koekoek, wat een bedragen :oo. Ik snap t wel, maar damn... Het is echt heel erg duur :=. (Ten minste, ik neem aan dat de bedragen per persoon zijn?)

Een cadeau'tje om nog even flink voor te sparen (3500 euro :oo ).

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 06:01

Haha weekendje charter leek me ook leuk, cadeau voor mijn vader voor Vaderdag. Dat viel me ook wat tegen :') nu maar voorgesteld of we niet een keer met de familie een week kunnen ofzo. Dat beter nog wat meer uitpakken en een vakantie van maken.

Vervelend zo in de sluis San, blijft toch altijd wel een dingetje.

Wij zijn afgelopen weekend lekker nog een weekend weggeweest. Ons zoontje had Corona en geen klachten we zagen het niet zo zitten om onszelf op te sluiten bij deze temperaturen. Dus lekker weg en voor anker op het Lauwersmeer. Heerlijk!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Voor het eerst geankerd voor de nacht. Ons anker alarm heeft ons nog wel even beziggehouden. Zei dat we afdreven. Uiteindelijk ben ik s avonds nog maar een keer over boord gegaan om te gaan voelen hoe het anker lag maar dat lag helemaal goed en uiteindelijk hield hij ook op met zeuren. Het was goed druk op het meer. Denk dat er in totaal wel meer dan 100 boten voor anker lagen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 08:38

Wat lekker, Mir <3. Fijn dat jullie toch nog weg konden.

Mooie foto's ook. Dat het daar zo druk was, joh :=.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:47

M_i_R schreef:
Haha weekendje charter leek me ook leuk, cadeau voor mijn vader voor Vaderdag. Dat viel me ook wat tegen :') nu maar voorgesteld of we niet een keer met de familie een week kunnen ofzo. Dat beter nog wat meer uitpakken en een vakantie van maken.

Wij zijn afgelopen weekend lekker nog een weekend weggeweest. Ons zoontje had Corona en geen klachten we zagen het niet zo zitten om onszelf op te sluiten bij deze temperaturen. Dus lekker weg en voor anker op het Lauwersmeer. Heerlijk!
[ [url=m/miIFYU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xeGYyS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0yTB4N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uTmhFx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KwnyDK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor het eerst geankerd voor de nacht. Ons anker alarm heeft ons nog wel even beziggehouden. Zei dat we afdreven. Uiteindelijk ben ik s avonds nog maar een keer over boord gegaan om te gaan voelen hoe het anker lag maar dat lag helemaal goed en uiteindelijk hield hij ook op met zeuren. Het was goed druk op het meer. Denk dat er in totaal wel meer dan 100 boten voor anker lagen.

Was dat toevallig de app Anchor Alarm? Die heeft ons laatst ook een beroerde nacht bezorgd. App bleef steeds zeggen dat we aan het krabben waren, dus wij buiten checken: geen millimeter verplaatst. Het was ook nagenoeg windstil en de hele dag dat we daar lagen zagen we al dat we echt goed lagen. Toch slaap je niet lekker dus elk uur wakker en checken nadat we na drie meldingen dachten: het is goed met je.

Bij een vriend van ons hetzelfde. Zijn app ging af, ze lagen naast ons. Wij zagen dat ze echt wel stil lagen. Toch zijn ze verderop gaan liggen. Heb daarna de reviews gecheckt en er zijn meer vergelijkbare recente meldingen. Is dus niet altijd 100% accuraat. Je moet zo’n app ook eigenlijk aanzetten op het moment dat je hem laat vallen, wij gokken dat altijd een beetje haha. Wellicht ligt het daar nog aan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 20:51

Wij gebruiken geen app en gaan gewoon lekker slapen als we ankeren... Alleen op het wad niet, maar dat lijkt me logisch :=.

Wel echt irritant dat een app vals alarm geeft.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 23:14

Mo_86 schreef:
M_i_R schreef:

[ [url=m/miIFYU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/xeGYyS.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/0yTB4N.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uTmhFx.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KwnyDK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Was dat toevallig de app Anchor Alarm? Die heeft ons laatst ook een beroerde nacht bezorgd. App bleef steeds zeggen dat we aan het krabben waren, dus wij buiten checken: geen millimeter verplaatst. Het was ook nagenoeg windstil en de hele dag dat we daar lagen zagen we al dat we echt goed lagen. Toch slaap je niet lekker dus elk uur wakker en checken nadat we na drie meldingen dachten: het is goed met je.

Bij een vriend van ons hetzelfde. Zijn app ging af, ze lagen naast ons. Wij zagen dat ze echt wel stil lagen. Toch zijn ze verderop gaan liggen. Heb daarna de reviews gecheckt en er zijn meer vergelijkbare recente meldingen. Is dus niet altijd 100% accuraat. Je moet zo’n app ook eigenlijk aanzetten op het moment dat je hem laat vallen, wij gokken dat altijd een beetje haha. Wellicht ligt het daar nog aan.

Volgens mij wel idd! Ik heb daarna nog een ander alarm aangezet maar die kon ik idd pas aanzetten toen we al lang en breed lagen dus die zwabberde ook behoorlijk. Uiteindelijk besloten dat het ding de rambam kon krijgen. Er lagen 5/6 Boten om ons heen en ons uitzicht veranderde niet echt dus we waren we klaar mee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-22 21:28

Vandaag met twee vrienden met een kajuitjacht het IJsselmeer op geweest :D . Zij hebben niet echt zeilervaring maar hadden een boot gehuurd voor hun vakantie in Griekenland en wilden toch nog even een lesje volgen van tevoren. En ze hadden mij meegevraagd bij hun les! Was super leuk! Wel minder sportief dan met een Valkje, moet ik zeggen.

Voor mijn emetofobie was het alleen matig dat eentje zeeziek werd :') Maar goed, dat is niet besmettelijk gelukkig. Was verder een super dag!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:35

Komend weekend lijkt redelijk zeilweer, dus wij gaan een stukje, rustig, zeilen :D.

Hoe is t hier met de bootjes?

Mo_86

Re: Zeilen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-22 08:06

Hier alles goed, we organiseren dit weekend met de commissie een wedstrijd dus wij zijn ook op het water te vinden. We zeilen zo veel mogelijk door, met kerst en oud en nieuw gaan we naar Terschelling, voor het eerst. Schijnt een traditie van velen te zijn dus druk in de haven. Veel vrienden van ons gaan ook dus het gaat sowieso heel gezellig worden. Genoeg zeilplannen dus! Jullie ook veel plezier dit weekend!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 20:44

Ik heb mijn CWOII kielboot, hoera! Nu kan ik lekker zelf bootjes huren en verder oefenen. Volgend jaar CWOIII! :D

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:36

Sheran schreef:
Ik heb mijn CWOII kielboot, hoera! Nu kan ik lekker zelf bootjes huren en verder oefenen. Volgend jaar CWOIII! :D

[ [url=m/kNXaSu.jpg]Afbeelding[/url] ]

*\o/*!

Je kan wel een keer met ons mee zeilen :D.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-22 22:46

Sheran schreef:

[ [url=m/kNXaSu.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 14:31

Bedankt allemaal!!!

En super gezellig San :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 07:31

We hebben eindelijk het grootzeil binnen *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

Nu hopen dat er nog wat mooie zeildagen komen dit jaar.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-22 11:35

Wat fijn! eindelijk doen waarvoor ze gemaakt is!

onze boot is er afgelopen weekend uitgegaan, uit met de pret.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 08:57

We zijn op Terschelling! We hebben alles op de motor gevaren omdat er de eerste dag geen wind was en van Harlingen naar Terschelling hadden we telkens de wind recht van voren dus niet bezeild. De wind draaide steeds mee hahaha. Maar dat mag de pret niet drukken! Het is al gezellig druk in de haven en iedereen heeft lichtjes in de mast.

Fijne feestdagen en hopelijk volgt opnieuw een fantastisch zeil seizoen voor iedereen!

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 13:04

Omg wat geweldig <3!

Dit wil ik volgend jaar ook :oo.

Jij ook fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 14:49

Super gaaf <3
Ik heb 2x 30 meter aan lichtjes gekocht, maar uiteindelijk blijkt dat we toch niet met kerst op de boot zijn -O-
Volgend jaar kunnen ze hopelijk wel de mast in!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 17:30

Hallo allemaal :D

Het vaarseizoen staat weer op t punt te beginnen! Hoe is het met de zeilbootjes hier?

Wij zijn net even naar onze dame geweest, ze ligt er nog mooi bij. Alles even gelucht en genoten van het mooie weer :).

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 21:55

<3 Ze ziet er top uit!

Ja heerlijk dat we bijna weer het water op kunnen he!
Wij zijn vorige week voor het eerst in anderhalve maand aan boord geweest, en gelukkig ook alles in orde op wat vocht en een beschimmelde broodplank na :))

Met dit weer begint het ook echt weer te kriebelen om lekker aan boord te gaan klussen. Helaas was er thuis ook nog veel te doen, dus maar een weekendje over geslagen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-23 22:11

Oh ja, ik had ook een mandje dat schimmelt :=. Even kijken of ik dat nog schoon krijg, of dat ie weg gaat.

Ik heb inderdaad echt zin weer lekker t water op te gaan. Mijn vriend gaat volgende week met zijn vader de motor uit de boot halen om m na te kijkenen het motorruim helemaal schoon te maken :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 07:32

Dat is een flinke klus! Maar wel fijn dat ie er makkelijk uit kan en ideaal om het motorruim eens goed schoon te kunnen maken inderdaad. Leuk!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 09:26

8nnemiek schreef:
Dat is een flinke klus! Maar wel fijn dat ie er makkelijk uit kan en ideaal om het motorruim eens goed schoon te kunnen maken inderdaad. Leuk!

Makkelijk eruit halen is het nu ook weer niet, maar het is do-able :)).

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 10:27

We hebben ons wel eens af zitten vragen hoe onze motor ooit vervangen is.. en de enige mogelijkheid is dat de brandstoftank eerst eruit moet :') Dus we zitten wel eens te kijken hoe anderen die motor eruit halen.. paar panelen weg, ding loskoppelen en optillen aan de giek en met een paar man sterk zijn ze dan in een paar uurtjes klaar. En dan zeggen wij, goh, dat ging makkelijk _O-

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-23 10:56

8nnemiek schreef:
We hebben ons wel eens af zitten vragen hoe onze motor ooit vervangen is.. en de enige mogelijkheid is dat de brandstoftank eerst eruit moet :') Dus we zitten wel eens te kijken hoe anderen die motor eruit halen.. paar panelen weg, ding loskoppelen en optillen aan de giek en met een paar man sterk zijn ze dan in een paar uurtjes klaar. En dan zeggen wij, goh, dat ging makkelijk _O-

Ja, zo moeten wij het ook doen :D. Optillen aan de giek.

Wel handig, eerst de brandstoftank eruit. Not :=.