Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nivada

Re: Menstruatiecup. Wie, wat, hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:20

Ja ik heb vorige periode gehad dat mn cup enorm zuur rook!

Nu inmiddels niet meer... werkelijk geen idee... iets met hormonen? Dunno...

JorineV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:25

Ik vind het juist veel minder stinken dan met tampons, idd alleen het ijzerige.

Als het inbrengen lastig gaat, kun je een beetje glijmiddel gebruiken. Maak het jezelf lekker makkelijk!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:27

das wel een goed idee dat glijmiddel. Ga ik proberen Dank je

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:42

Met glijmiddel plopte ie eerst uit mijn hand (en landde echt aan het andere eind van de badkamer :') ) maar bij de 2e of 3e keer plopte ie zo naar binnen! Dat werkt echt goed.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 12:49

Mijne ruikt ook zuur af en toe, maar na wat googlen las ik een bericht van iemand die zei dat het komt omdat je hem was met warm water. Volgens deze persoon zorgt dat voor geurtjes? Dus mijn menstruatie erna niet meer onder de douche gehouden (savonds verwissel ik hem altijd onder de douche) en ik merk wel verschil!
Zal even kijken of ik dat bericht kan terug vinden...

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:03

Bloed moet je altijd afwassen met koud water, anders krijg je het bloed nauwelijks meer weggewassen, dat geldt dus ook voor je cup. Eerst goed afspoelen met koud water, daarna kan je eventueel warm water en een neutrale zeep gebruiken.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:21

Door warm water gaan de eiwitten in bloed reageren en daarom krijg je het dan zo slecht weg in geval van vlekken, en wellicht is dat ook de reden dat het dan gaat ruiken.

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 13:52

Oooh kijk dat wist ik dus niet! Verklaard wel een hoop!

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:09

Bij mij werkte gewoon nat door water ook altijd heel erg met inbrengen. En aangezien ik hem af spoel onder de kraan issie gelijk al nat...

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 14:21

Ik heb mijn cup ook alleen maar met koud water met zeep gewassen en ik rook helemaal niets, dus dat is een goede tip!

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 08:31

Ik vind het ook heel sterk naar ijzer ruiken als ik hem verwijder, maar dat is een stuk minder vies dan de geur wanneer je tampons gebruikt.

Van een vreemde geur als je de cup warm hebt afgespoeld merk ik niks, wel dat 'ie erg verkleurt... Ik zal de volgende keer ook maar met koud water spoelen dan.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:05

Ik spoel ook met koud water, ruik echt niets. Tampons ed vind ik juist stinken, zeker in het prullenbakje :x

Gister trouwens de divac u p besteld voor volgende periode, ben benieuwd.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:04

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:14

Hoi dames.
Hoe gaat het met jullie? Allemaal nog de beste allemaal!

Bevalt het gebruik van de cups nog? Ik ben nu de diva aan het proberen maar die is wel erg lang...
Hij blijft niet echt lekker zitten daardoor maar trekt wel weer redelijk vacuüm heb ik het idee...
Vandaag weer werken. Heb de claricup mee als back-up maat geloof dat ik nu vier cups verder ben en nog geen super match heb:(

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:50

Ben aan de pil gegaan, die mag ik doorslikken. Helemaal goed

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 10:56

truus1970 schreef:

Ik heb ook de pil, maar doorslikken durf ik echt niet meer. Wel gedaan, maar sinds ik dat niet meer doe zit ik toch beter in mijn vel. Kan psychisch zijn hoor, maar met mijn kinderdroom wil ik toch liever dat ik nog wel elke maand 'zoals het hoort' een bloeding hebben...

_Mirjam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:44

Er is zeer weinig natuurlijks aan de bloeding die je hebt wanneer je aan de pil bent ;) Ik ben ook aan de pil en slik standaard 2 à 3 maanden door, dan geeft mijn lijf aan dat het behoefte heeft aan een pauze (doorbraakbloedingen)

Ik ben nog steeds blij met mijn mooncup voor tijdens die pauzeweken :) Het lijkt mij erg frustrerend als je de supermatch maar niet kan vinden corine :/

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 11:47

_Mirjam schreef:
Er is zeer weinig natuurlijks aan de bloeding die je hebt wanneer je aan de pil bent ;) Ik ben ook aan de pil en slik standaard 2 à 3 maanden door, dan geeft mijn lijf aan dat het behoefte heeft aan een pauze (doorbraakbloedingen)

Ik ben nog steeds blij met mijn mooncup voor tijdens die pauzeweken :) Het lijkt mij erg frustrerend als je de supermatch maar niet kan vinden corine :/

Ja dat begrijp ik, daarom denk ik dat het ook een deel psychisch is. Ik voel me er in ieder geval beter bij als ik elke maand een stop week heb... :Y)

Ben overigens ook super blij met mijn Meluna nu, vergeet dan überhaupt dat ik ongesteld ben.. _/-\o_

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:18

Joanieke schreef:
truus1970 schreef:

Ik heb ook de pil, maar doorslikken durf ik echt niet meer. Wel gedaan, maar sinds ik dat niet meer doe zit ik toch beter in mijn vel. Kan psychisch zijn hoor, maar met mijn kinderdroom wil ik toch liever dat ik nog wel elke maand 'zoals het hoort' een bloeding hebben...

Mijn kinderdroom is over. Heb 2 baliekluivers rondlopen. Ik hoef niet meer. Ik was zo enorm ongesteld, mede door de overgang, dat ik in overleg met de ha aan de pil ben gegaan en het geen probleem was om door te slikken.
Nou dat laat ik me geen 2 keer zeggen. Wat een gesmeer elke 3 weken weer.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:19

truus1970 schreef:
Joanieke schreef:

Mijn kinderdroom is over. Heb 2 baliekluivers rondlopen. Ik hoef niet meer. Ik was zo enorm ongesteld, mede door de overgang, dat ik in overleg met de ha aan de pil ben gegaan en het geen probleem was om door te slikken.
Nou dat laat ik me geen 2 keer zeggen. Wat een gesmeer elke 3 weken weer.

Ik snap je helemaal, maar soms vind ik wel dat sommige jongeren daar iets beter over na kunnen denken, vandaar dat ik het toch even noemde.. :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 12:46

Ik ben met pil niet te genieten rondom mijn menstruatie, volgens manlief een maand van tevoren een erna niet :x

Ik merk zelf het verschil zelfs. Ben nu veel redelijker.
Nu nog een perfecte cup. Heb mijn back up al in in ieder geval;)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 13:16

Hier 100% tevreden over de meluna shorty classic. Geen gelek, besteed er maar 2 keer per 24 uur aandacht aan en inmiddels ben ik aardig handig met inbrengen en uithalen. Wist ik dit maar jaren eerder!

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 14:39

mwa, hier ging de laatste keer zo beroerd dat ik het ding even volledig aan de kant heb gegooid.... 2 dagen doorgelekt. maar goed nieuwe ronde nieuwe kansen :D

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 16:14

Hmm, bij mij gaat het vandaag eigenlijk bewonderenswaardig goed. Het bloed wat ik vind is van het verschonen, ik bloed gewoon nogal heftig de eerste dagen.

Wat ik ideaal vind is dat ik de cup vannacht al in kon doen omdat ik dacht ongesteld te worden. Bleek een goede zet.

Love_Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 20:01

Ik heb het idee dat de cup bij mij wat buikpijn veroorzaakt? hebben meer mensen hier last van of zou dit betekenen dat hij niet goed zit/niet de juiste pasvorm..