Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Damned schreef:Aan de vleeseters die bijvoorbeeld graag varkensvlees eten, zouden jullie het dan ook ok vinden om (anonieme) mensenbabies uit bijvoorbeeld india te eten? (Indien dit niet verboden zou zijn door de wet)
269_life schreef:Over dat eerste gedeelte verschillen we van mening (ik heb geleerd, mensenCitaat:Als ze de dieren in een keer snel dood maken, dan weet ik eigenlijk wel zeker dat die dieren niet lijden. Als het dier op slag dood is, voelt dus niets meer.). Al zou het zo zijn dat ze niets voelen of merken (Wat ik betwijfel): er wordt een leven onvrijwillig beëindigd.
Damned schreef:Er is hier eerder geplaatst dat een varken even slim is als een kind van 3, dus qua bewustzijn, pijn, emotie, gevoel zijn ze zo goed als gelijk
Je kent ze niet, hebt ze nog nooot gezien, dis ze kunnen ook niet op het 'huisdieren eet ik niet op'niveau staan
Je ziet niet hoe ze gedood worden, dus ook daar geen verschil
Je krijgt alleen een lekker stukje vlees op je bord dat toevallig nu toevallig van vorm verschilt met een varken
Damned schreef:Goed, maar daarom smaakt het vlees nog niet minder lekker op je bord , en we zijn toch met teveel![]()
Het is maar in theorie he
Hoeveel mensen zouden problemen hebben methet eten van babies indien ze niet wisten dat het babies waren?...
enzino schreef:Damned schreef:Goed, maar daarom smaakt het vlees nog niet minder lekker op je bord , en we zijn toch met teveel![]()
Het is maar in theorie he
Hoeveel mensen zouden problemen hebben methet eten van babies indien ze niet wisten dat het babies waren?...
We zijn helemaal niet met "teveel". Teveel voor wat?
En hoeveel veganisten zouden er problemen mee hebben om vlees te eten als ze niet wisten dat het vlees was? Hoe kan je er problemen mee hebben als je het niet weet?
Ik snap je punt niet helemaal en babies en varkens vergelijken (omdat ze even slim zouden zijn) slaat natuurlijk nergens op.
Citaat:Er lijkt dus wel een toekomst te zijn voor kweekvlees. “Denk je eens in: de hele wereldbevolking zou gevoed kunnen worden met één stamcel. Die cellen kunnen zich oneindig doordelen. 30 Jaar geleden werd er een stamcel uit een muis gehaald, die ene cel wordt tot de dag van vandaag nog steeds doorgekweekt.”
enzino schreef:8nnemiek schreef:Zouden jullie dan overstappen op kweekvlees, of blijft het fokken en slachten van dieren toch de voorkeur hebben?
Waarom zou iemand de voorkeur hebben voor fokken en slachten? Welk plezier kan je daaruit halen als consument zijnde denk je?
enzino schreef:8nnemiek schreef:Zouden jullie dan overstappen op kweekvlees, of blijft het fokken en slachten van dieren toch de voorkeur hebben?
Waarom zou iemand de voorkeur hebben voor fokken en slachten? Welk plezier kan je daaruit halen als consument zijnde denk je?
8nnemiek schreef:Zouden jullie dan overstappen op kweekvlees, of blijft het fokken en slachten van dieren toch de voorkeur hebben?
8nnemiek schreef:[
Wat de boer niet kent..?
En er zullen vast meer redenen zijn.
Damn
[quote="enzino schreef:8nnemiek schreef:Zouden jullie dan overstappen op kweekvlees, of blijft het fokken en slachten van dieren toch de voorkeur hebben?
enzino schreef:Resistance schreef:Als je bij de enig ware kerk zit is inleven en respect voor anderen soms wat lastig.. een ieder die een ander geloof heeft is per definitie fout.. en voor ongelovigen hoef je geen respect te hebben.
![]()
Dat is precies de vergelijking die ik ook al eerder wilde maken maar ik was bang dat daarmee het topic zou ontsporen naar een discussie over geloof.
Nogmaals een definitie van extremisme:
Extremisme wordt wel omschreven als een systematische poging om een bepaalde ideologie tot in de uiterste consequenties, in alle delen van de samenleving door te voeren. In tegenstelling tot activisme, worden er bij extremisme doelen of middelen nagestreefd en ingezet die buiten de wettelijke kaders vallen. Deze worden gekenmerkt door onder andere geweld en zijn vaak on- of zelfs anti-democratisch. Daarmee vormen ze een gevaar voor de democratische rechtsorde.
Extremistische veganisten kan je daarom makkelijk vergelijken met andere extremisten, bijvoorbeeld gelovige extremisten. De ene groep gebruikt geweld en intimidatie omdat ze vinden dat niemand vlees mag eten omdat dat nu eenmaal hun overtuiging is, de andere groep gebruikt geweld en intimidatie omdat ze vinden dat iedereen hun geloof moet volgen omdat dat nu eenmaal hun overtuiging is.
chanel1985 schreef:Hoeveel vegetariers/ veganisten zouden problemen hebben om vlees te eten indien ze niet wisten dat er vlees in het gerecht zit? (even de vraag terug stellen, damned)