Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: Net begonnen met hardlopen, ik zoek medestanders!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:59

Klopt. Maar toch lees je vaak alleen maar over water drinken.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:08

Ik ben net weer even geweest. Bijna 3 km in 25 min. Moet zeggen dat ik ook flink wat last had van de hitte. Veel zweten, beetje benauwd. Maar voelt weer goed als je thuis bent!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:09

Pfoe ja echt het is Super benauwd. Net ook 25 minuutjes gelopen. Wilde morgen eve rustig lopen nog dus nie te lang vandaag. 4,3 km gelopen maar het zweet druipt nu gewoon letterlijk van me af

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 18:39

Super goed gedaan dames! Ondanks de hitte... Het was vanmorgen al warm, kan me niet voorstellen hoe warm het net moet zijn geweest bah. Al heeft het hier nu wel even heel hard geregend trouwens (had m'n beddengoed uit het raam hangen... jeej :')) dus het is nu wel lekker.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:12

Ik ben sinds deze week weer begonnen met lopen. Dinsdagavond een rondje door het bos gedaan, 4 km in 40 minuten maar day viel vies tegen met alle heuvels, gisteren rondje van dik 4 km gedaan in iets meer dan een halfuurtje,ging best lekker maar was vies benauwd!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 20:41

Ik zou vanavond gaan maar erg drukke werkweek gehad dus ik ga morgenochtend. Zin in :)

Marall

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:33

Vanavond weer een rondje geweest. Rondje van 3,49 km. In 36 minuten. Was een interval training. Ik ga nog niet zo hard helaas.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 23:07

Lillith24 schreef:
Ohh vervelend zeg van die hoofdpijn! Maar goed dat je voor jezelf een fijne oplossing hebt gevonden.
En ik ga sowieso je verslag lezen! Ben heel benieuwd haha. Misschien iets voor mij, ooit, in een verre toekomst haha.

Bij deze :D https://poweredbylightning.net/2016/06/ ... rail-10km/

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 12:29

Djilna wat schrijf je ontzettend leuk! En jeeeetje wat zie jij er goed uit, sowieso, maar ook na de finish haha. Ik wou dat ik er zo fris en fruitig uitzag na een hardloop sessie! :')
Leuk dat je het zo bijhoudt voor jezelf, ik vind je blog heel motiverend en ga 'm zeker volgen!

Ik heb inmiddels de STR lessen voor de 5-10K al gedownload *\o/* de laatste les van de 5K komt inzicht en ik ben nog nooit zo ver gekomen. Ik zat even te luisteren naar de eerste drie lessen van de 5-10K en kreeg er al helemaal zin in. Zo gaaf eindelijk echt eens wat bereiken qua hardlopen! Kan haast niet wachten (moet nog wel braaf, want ik heb nog 4 lessen te gaan voor ik de 5K kan en dan wil ik nog een paar keer de laatste les doen zodat de 5K echt goed in de benen gaat zitten).

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 20:27

Wat zijn we goed bezig allemaal zeg. Leuke blog Djilna!

Ik heb vandaag bijna 2 km achter elkaar gelopen whoop! *\o/* Het is dat ik half verdwaalde anders had ik het gered. Maandag ga ik kijken hoe ver ik kom met mijn 3,5 km rondje.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 23:09

Lekker bezig RoosvanBlue!

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 22:45

Vandaag de 5 km gelopen tijdens de Veluwezoomloop. Wat was het zwaar! Ik had vrij snel last van steek in mijn zij en wat was het vreselijk warm! Parcours was ook echt pittig: aardig wat glooiing en ook delen echt over bospaden (niet mul, maar wel goed kijken waar je loop. Zelfs nog over een boomstam heen gesprongen) en dat ben ik echt nog niet gewend! Ik kreeg ook last van mijn kuit en heb het niet gered om het in 1 met te rennen. Ik moest echt een paar keer wandelen. Heb er wel een flinke eindsprint uit gegooid en op de valreep ook nog iemand ingehaald. Heb er 39 minuten over gedaan en heb 13 mensen achter me gelaten. Kwam wel echt leeg over de finish. Nu eerst even een paar dagen relaxt trainen: beetje fietsen en dan pak ik het weer op. Mijn benen vinden mij nu wel een beetje stom.

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:46

Hallo allemaal,

Ik meld mezelf ook! Wat een leuk topic met goede tips. Ik ben ook een beginnend hardloper.
Na een blessure van +/- 2 maanden ben ik weer begonnen met opbouwen. Paar keer bij fysio geweest, deze verwees mij uiteindelijk door naar een podotherapeut. Toen bleek mijn voet vast te zitten.. Gelukkig hoef ik geen zooltjes of iets dergelijks. :)

Voor mij ook wel een valkuil om te veel te snel te gaan doen. (maar dan gaat het lekker en dan denk je ach, nog even)
Voorheen ook met Evy opgebouwd, maar nu van de week maar op mijn eigen gevoel af gegaan.

Vanavond ga ik mee doen met een bootcamp les, dan lopen we ook hard, maar ook vaak een circuitje.
Daarna ook helemaal stuk.

@Zucchero: Poeh met hitte is hardlopen wel extra zwaar en dan ook nog over bospaden. Knap dat je toch uitgelopen hebt!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:49

Klinkt wel heel gaaf Zucchero! Mooie omgeving ook.

Welkom Fabienne :)

Ik heb net mijn record verbeterd. 3,54 km in 23.41. Maar 1 keer een flink stuk gewandeld, de rest lekker doorgelopen.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:52

Lekker bezig allemaal! Zucchero respect hoor, zeker met die hitte!

Ik heb zaterdagochtend een klein rondje op tempo gelopen, was 2,7 km in 13.36. Vanavond denk weer lopen, als het tenminste niet al te warm is :P

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:54

Ondergrond doet heel veel. Op de atletiekbaan, ligt mijn tempo ook veel hoger, maar ben ik snel verveeld. Dus loop grotendeels in het bos en langs een waterloop, maar met het huidige weer (warm, maar vooral drukkend) is dit enorm "zwaar".

Welkom Fabienne. Jij doet mij er ineens ook aan herinneren dat in het verleden mijn enkel ook vaak "geblokkeerd" zat. Mss toch maar eens een bezoekje aan mijn osteo brengen...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:27

Ik loop op de vlakke weg ook makkelijker richting 10km/h. In het bos zo rond de 8km/h (ook 50-60 meter hoogteverschil hier) incl af en toe stukje lopen (hellingen op).

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:43

Zo, zojuist voor t eerst weer een half uur aan 1 stuk gedaan. Was echt lekker en ging ook fijn. De hond (jack russel van bijna 12) gaat nog altijd mee, zo grappig hoeveel reacties je daarop krijgt...

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:48

Welkom Fabienne, lekker bezig! Goed dat je naar de podotherapeut gaat. Ik ga morgen nieuwe zooltjes halen (die oude die ik had waren al 10 jaar oud :') oeps) en mag er even €135 voor neerleggen. Pff. Maar met hardlopen heb ik ze gelukkig niet nodig (tot nu dan, heb nergens last van).

Ik werd eergisteren trouwens aangesproken tijdens mijn rondje door een mevrouw met hond. Ook de eerste keer dat ik dat meemaak. Ze zei dat ik een waardevolle dochter ben van God en dat ik niet in de leugens van mensen moet geloven. Heb haar vriendelijk bedankt en ben daarna door gelopen. Stiekem baalde ik omdat ze me uit m'n ritme heeft gehaald :') Maar goed het was vriendelijk bedoeld.

Wenk krijg je veel opmerkingen over de hond? Ik zie regelmatig een vrouw van ongeveer mijn leeftijd rennen met een husky en een labrador en dan ben ik echt jaloers... Dat is nou echt de droom. Het is dat ik nu de tijd en ruimte niet heb voor een hond, maar wat zou ik dat graag willen zeg.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:52

haha, ben ik blij dat ik zelden/nooit andere mensen tegenkom op een enkele loper na.
Ik neem ook bijna altijd mijn honden mee (dalmatiër en jack russel). Alleen als het (te) warm is, laat ik ze soms maar thuis.

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:54

Ja hier is het een druk bezet sportgebied hoor. Veel wandelaars, ruiters, hardlopers, wielrenners, school kinderen die op speurtocht zijn, bootcampers ... Het is niet dat ik vaak word aangesproken, maar toch wel af en toe. Laatst nog van een oudere dame met rollator die vroeg of ik een foto van haar wilde maken bij een koe :')

En wauw ik ben echt jaloers dat je een dalmatiër hebt (en jack russels vind ik ook heel lief haha)! Lijkt me zo heerlijk en veilig gevoel ook (ik heb soms wel dat ik een beetje bezwaard ben om 's ochtends heel vroeg in m'n eentje te lopen. Je weet maar nooit...)

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 09:56

@Roosvanblue: Super dat je je record verbeterd hebt! Was het al warm om te rennen?

@petitparis: Ja wie weet kan de osteo je preventief helpen! De podotherapeut liet mij zien dat mijn knie naar binnen klapte, door mijn voet. Met een beetje los maken was het meteen weg, bizar toch. Over twee weken nog even laten controleren.

@WenK: Leuk dat je zo met je hond kunt hardlopen! Voor allebei leuk.

@Lillith: Gelukkig heb je de zooltjes niet met sporten nodig! Haha waardevolle dochter van God.. Inderdaad vriendelijk bedoeld, maar laat mij nu maar weer lopen :o

Ik vind het fijn om in het bos of zandweggetjes te lopen. Ik heb vorig jaar ook met een wedstrijdje onverhard mee gedaan, erg leuk.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:08

Ja, de opmerkingen zijn eigenlijk altijd leuk hoor. Dat mensen het leuk vinden om te zien. En soms ook wel heel grappig, zo kwam er laatst iemand die zei dat de hond toch wel sneller was haha. Klopt hoor, die loopt mij er uit... :D Hij loopt overigens wel aan de lijn, voorheen mocht ie altijd los mee, maar nadat hij met hardlopen een paar keer is aangevallen door andere honden is ie wat angstig geworden.

Voorheen liep ik ook wel eens met 1 van mijn paarden, maar dat vond ik toch minder lekker lopen.

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:19

Respect voor de mensen die met dit weer gaan lopen! Het is echt heel warm!

Ik zat er ook even aan te denken om de hond mee te nemen, maar durf m niet goed los te laten op het stuk waar ik loop en af en toe is het zon treuzelmiep die bij elke boom moet snuffelen, dus dat lijkt me niet ideaal als ze aan de riem zit. Misschien als ik over een tijdje wat verder kan lopen dat ik dan de bossen in kan bij m'n ouders.

Waar ik zelf woon is ook een best groot wandelgebied, alleen dat is voor nu nog net wat tever haha!

Ik wil morgen gaan proberen sochtends vroeg een rondje te doen. Heb om 12 uur tentamen, dus kan ik vantevoren m'n hoofd even leeg maken. Hoe doen jullie dat met ontbijten? Zonder ontbijt gaan lopen of vantevoren al wel wat lichts pakken?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:20

Ik heb watjes van honden, maar iemand die zich "verdacht" gedraagt en zowel mij als hen verrast, daar gaan ze toch luid grommend op af. Dat ze alleen maar een schijnbeweging maken en te laf zijn om werkelijk iets te doen dat weet de tegenpartij natuurlijk niet. (uiteraard roep ik ze onder normale omstandigheden terug of lijn ze aan, is maar zo belaafd naar anderen toe).
Ik hoor wandelaars wel vaak lachen dat het zo grappig is dat de jack probeert de grote te tackelen als hij te snel gaat :D