Net weer PT gehad, ging echt super fijn! Heb de komende tijd afgesproken om elke week pt te doen, ben erg benieuwd hoe ik er straks uit komt te zien haha.
Ik tel zelf wel kcal. Ik maak gebruik de Myfitnesspal app die voor mij echt enorm fijn werkt. Op die manier weet ik gewoon wat ik binnen krijg, ik eet trouwens 1629 kcal op een dag . Soms gaat dit makkelijk, soms iets moeilijker haha.
TrIjNiE__
Geplaatst: 24-05-16 13:11
gribaldi schreef:
Katrijn, goed bezig zeg! Maar je kunt ook een suikervrije taart maken
Ik heb gisteravond een vegan suikervrije brownie gemaakt.
Ik weet het maar er gaat toch niets boven een lekker gebakje van de bakker Heb je een recept van je taart?
Haha een echte zoute kauw? Ik verzeker je dat suikervrij of althans minder slecht ook erg super lekker kan zijn
Recepten zijn wel makkelijk te vinden op internet, ligt er een beetje aan wat je er wel of niet in wilt natuurlijk.
Maar ik maak altijd mijn eigen draai eraan, laat dingen weg etc, en in het ergste geval vergeet ik op te schrijven wat er in gaat Zo had ik laatst een heerlijke "cake" gemaakt maar ik weet niet meer waarmee
Ik heb al verschillende keren recepten van de blog uit pauline's keuken gemaakt maar het is altijd met havermout of iets met banaan, beetje saai na een tijdje Maar ik ga gewoon door en eet gewoon extra veel fruit
Monnie_
Geplaatst: 24-05-16 15:36
Ik ben ook wel benieuwd naar het recept, gribaldi. Vegan brownie ben ik nl nog niet vaak tegengekomen.. Altijd wel iets met ei ..
250 gr bloem 275 gr kokospalmsuiker of palmsuiker 1 tl maïzena 1 zakje bakpoeder 1/3 tl zout 250 ml water 1 vanillestokje 65 gr cacaopoeder 250 ml zonnebloem olie 1 handjevol pecannoten, verkruimeld
Dit is het basisrecept. Enkel heb ik wat dingen weg gelaten en heb ik walnoten gebruikt. Ik freubel graag zelf aan het recept qua ingrediënten. Zo kun je "beter" honing gebruiken dan palmsuiker en ipv die hoeveelheid het gewoon te minderen. 1 ding is zeker hij blijft lekker bij mij ondanks wat aanpassingen. Laat je fantasie de vrije loop en je tovert zo wat lekkers op tafel
Ja, proberen het vermijden van toegevoegde (geraffineerde) suikers
Glutenvrij niet echt, geloof ik Kan niet tegen bepaalde dingen en testen etc. wijzen helaas allemaal niks uit, dus pruts ik ondertussen lekker zelf aan ;') Koolhydraten beperk ik wel. Eet geen brood, pasta, aardappelen, rijst enzo...
Ik kan op begin van de dag prima gezond eten, maar later op de dag is dat moeilijk... Daarbij kom ik de laatste tijd alleen maar aan, wat erg demotiverend werkt
Afvallen gaat super nu bij mij denk dat ik gisteravond iets heb gegeten wat nie helemaal goed meer was... Lig de hele dag met zware buikpijn op bed... Er is al een kilo Vanaf (maar niet helemaal op de manier zoals ik wil) Getverdemme
bono_
Geplaatst: 25-05-16 17:22
Hallo, mag ik bij jullie aanschuiven? Ik ben 22 jaar met een lengte van 1.73 en een gewicht van +- 83,5. Al vele afvalpogingen gedaan maar elke keer sluipen die kilo's er helaas toch weer bij aan. Vorig jaar is het mij gelukt om de 75kg aan te tikken maar ben helaas toch weer de mist in gegaan Ik hang nu al een tijdje op dit gewicht en wil nu toch proberen dit getal te laten zakken
Wat ik doe: proberen te minderen in koolhydraten; dus ipv brood in de ochtend en in de middag vervang ik 1 en soms 2 van deze maaltijden door havermout of kwark. Tussendoortjes geen koekjes meer maar volkoren crackers, rijstwafels of een stuk fruit. Kwa drinken drink ik echt eigenlijk altijd water, heel soms als ik zin heb in iets zoets mag ik een glaasje roosvicee van mezelf, maar dat probeer ik nu echt te beperken. Bewegen is bij mij altijd een dingetje geweest, ik ben niet echt een sporter maar merk na een flinke workout toch wel dat het achteraf zo'n fijn gevoel geeft. Ik heb een racefiets tot mijn beschikking, maar ben een echte 'Mooi weer fietser'. Daarnaast heb ik een bijrijdpaard die ik wel zo'n 4 keer per week kan rijden. Er staat een crosstrainer thuis die ik ook kan pakken. Genoeg mogelijkheden dus!
Ik hoop echt dat dit topic mij helpt om door te zetten, want ik zou toch graag voor mijn vakantie een paar kg kwijt willen. Al zijn het er maar een paar, alles beter dan het gewicht waarop ik nu zit Mijn eerste doel is om weer onder de 80 te komen, en daarna de 75 aan te tikken en dan zien we wel verder
Ik lees al een paar dagen met jullie mee en door jullie ben ik ook begonnen met 30 dagen challenges. Gisteren gestart met de 30 days abs en 30 days squat challenges Hiervoor gebruik ik de app 30 day fit Vanavond na het paardrijden start ik met dag 2 !
Goeie start gemaakt nu volhouden... Weet dat ongeveer 80% voeding is bij het strakker worden en 20% training (die maken het wel net ff strakker en mooier) voeding blijft wel de boodschap. Door mijn blessure ben ik helaas niet zo actief met sporten toch lukt het mij om strakker te worden elke week. heb je een foto van jezelf waarin je echt niet blij met je lijf bent? Of maak een voor en na foto (dit wil ook nog wel eens helpen om naar je doel te werken). Als je altijd al een actieve sporter bent geweest is het niet heel handig om op gewicht te focussen (ookal kan je dat nu in het begin wel nog doen want je bmi zit iets te hoog (weet natuurlijk niet hoe dat met de rest van alles is (spiermassa, vochtgehalte etc)). voor wanneer wil je de 3,5 kg kwijt hebben? volgende maand? volgend jaar? over 10 jaar? schrijf voor jezelf de doelen op en wanneer je ze behaald wilt hebben dat zet ook weer een stok achter de deur.
Heb je een keer een dipje kijk dan naar de foto waar je sowieso niet meer naar terug wilt en je hebt weer motivatie...(tenminste voor mij werkt het)...
succes ennuh je mag mij altijd PB'en als je tips wilt
laat je idd lekker hier inspireren dat doe ik ook (helemaal qua voeding)
Bij tip 1 vond ik dat hij nog een beetje een punt had. Bij punt 2 ben ik afgehaakt. Wat een onzin. Je wordt niet dik van koolhydraten. Je wordt dik van kcal. Vetten stimuleren geen vetverbranding. En in vlees zitteb geen gezonde vetten...
Anoniem
Geplaatst: 25-05-16 21:02
Zo, ben hier een tijdje niet meer actief geweest. Had echt een gebrek aan motivatie, dus moet weer ongeveer opnieuw beginnen met hardlopen. Ik heb echter geen zin om na 1 maandje weer af te haken, dus heb ik besloten om i.p.v. 3x naar 2x per week hardlopen te gaan. Dus ik ben vandaag weer begonnen op de loopband: 7,5 minuten hardlopen > 3 minuten wandelen >7,5 minuten hardlopen > 3 minuten wandelen >7,5 minuten hardlopen > 3 minuten wandelen > 2 minuten flink door rennen. Hardlopen is bij mij 7,7 km pu (volgens vele heel langzaam denk ik, maar voor mij voor nu gewoon een prima tempo), wandelen 5,5 km pu, en flink door rennen is 10km pu(en dat is ook de hoogste stand waar mijn loopband op kan)
Het is niet echt iets waarvan je zegt 'wow', maar het is altijd beter dan niks. Ik wil dit gewoon volhouden ,dat is mijn doel voor nu. Later als het allemaal meer vanzelfsprekend gaat kan ik altijd nog kijken om langer en sneller te lopen , nu is het daar nog te vroeg voor.
En kwa eten gaat het hier eigenlijk wel weer oke. Ik had daar eerder echt een probleem mee, maar nu heb ik totaal geen eetlust meer 's avonds na het eten, en in het weekend ook niet echt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-22 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt
DBiancaL
Geplaatst: 25-05-16 21:03
oke ieder zijn ding daarin... Ik zelf neem ook extra omega 3 en qua gewichtsbeheersing en vetpercentage minderen ga ik anders ontzettend goed... zonder krachttraining en/of cardio.... Ik heb hier wel wat aan
DBiancaL bedankt voor de tips! Die foto's heb ik indd maandag gemaakt, en dat is inderdaad echt wel om te janken... En tja, doelen stellen voor wanneer ik die 3,5kg eraf wil hebben vind ik erg moeilijk om in te schatten. Ik zou het liefst toch tussen de 0,5 tot 1kg per week af willen vallen, maar t is maar net hoe het loopt natuurlijk.. Wel fijn om te horen dat door middel van voeding je toch ook kunt afvallen/strakker wordt. Dat geeft wel moed, vooral omdat ik me echt tot sporten moet zetten