Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 01:53

Hannanas schreef:
Ook interessant nu omtrent vaccineren:

http://delangemars.nl/2016/01/29/verdoe ... ccinaties/

Dit is dus echt klinklare onzin en weer een prachtig voorbeeld van hoe de anti-vaccin lobby elke mogelijkheid aangrijpt om hun zogenaamde punt te maken.

Het Zika virus verspreid zich sinds eind 2014 door zuid en midden amerika. Voorheen kwam dit virus enkel voor in Afrika en Azie waar mensen gedurende hun leven meerdere malen met het virus in contact komen en hier een immuun response tegen opbouwen. Het Zika virus is nieuw voor zuid en midden Amerika en de mensen daar hebben geen immuniteit tegen dit virus. Logisch dat de effecten van het virus groter kunnen zijn en directer van aard.

Zo onwaarschijnlijk is het niet dat een zwangere vrouw in Azië die Zika oploopt hier al lang de IgG anti lichamen voor heeft (deze dus ook kan doorgeven aan haar ongeboren kind) en zo grote complicaties voor de baby niet voorkomen. Terwijl een zwangere vrouw in Amerika, die geen enkele bescherming heeft tegen Zika en deze ziekte oploopt, dus ter plekke voor het eerst IgM antilichamen aanmaakt (die overigens niet kunnen worden doorgegeven aan baby), de immuun response trager op gang komt en dus grotere complicaties als gevolg heeft voor de baby.

Daarnaast wordt het TDAP vaccin al langere tijd in meerdere landen in het derde trimester van de zwangerschap aan zwangere vrouwen toegediend en is een toename van Microphaly in die landen niet waargenomen. Microphaly ontwikkelt zich overigens in het een vroeg stadium van de zwangerschap, vér voor de eventuele toediening van TDAP vaccin in week 20.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 13:36

Ik vind dit wel heel interessant over de werkwijze van de farmaceutische industrie. Ook goed van de neuroloog, hoofd van neurologie AMC, dat hij zijn nek zo uitsteekt om duidelijk te maken hoe fout die wereld in elkaar zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:23

Shiloh schreef:
Hannanas schreef:
Ook interessant nu omtrent vaccineren:

http://delangemars.nl/2016/01/29/verdoe ... ccinaties/

Dit is dus echt klinklare onzin en weer een prachtig voorbeeld van hoe de anti-vaccin lobby elke mogelijkheid aangrijpt om hun zogenaamde punt te maken.

Het Zika virus verspreid zich sinds eind 2014 door zuid en midden amerika. Voorheen kwam dit virus enkel voor in Afrika en Azie waar mensen gedurende hun leven meerdere malen met het virus in contact komen en hier een immuun response tegen opbouwen. Het Zika virus is nieuw voor zuid en midden Amerika en de mensen daar hebben geen immuniteit tegen dit virus. Logisch dat de effecten van het virus groter kunnen zijn en directer van aard.

Zo onwaarschijnlijk is het niet dat een zwangere vrouw in Azië die Zika oploopt hier al lang de IgG anti lichamen voor heeft (deze dus ook kan doorgeven aan haar ongeboren kind) en zo grote complicaties voor de baby niet voorkomen. Terwijl een zwangere vrouw in Amerika, die geen enkele bescherming heeft tegen Zika en deze ziekte oploopt, dus ter plekke voor het eerst IgM antilichamen aanmaakt (die overigens niet kunnen worden doorgegeven aan baby), de immuun response trager op gang komt en dus grotere complicaties als gevolg heeft voor de baby.

Daarnaast wordt het TDAP vaccin al langere tijd in meerdere landen in het derde trimester van de zwangerschap aan zwangere vrouwen toegediend en is een toename van Microphaly in die landen niet waargenomen. Microphaly ontwikkelt zich overigens in het een vroeg stadium van de zwangerschap, vér voor de eventuele toediening van TDAP vaccin in week 20.

Dit is wat ze er over zeggen

The notable increase in cases in Brazil at this time are the result of a mass vaccination campaign against measles this time last year (between January and April of 2015; pregnant women vaccinated with MMR) and the new addition of the TDap vaccine to the mandated schedule for pregnant women in Brazil, which resulted in many of them being vaccinated with the whole cell DTP version when "a shortage" of TDap was declared.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:40

Ja ja, en wie mag "ze" dan wel wezen?

... alhoewel, waar begin ik eigenlijk ook aan... de discussie met jou aangaan is als tegen een muur praten. No thanks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 17:59

Shiloh schreef:

... alhoewel, waar begin ik eigenlijk ook aan... de discussie met jou aangaan is als tegen een muur praten. No thanks.

" ze" is de anti vaccinatielobby waar jij het over had.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:04

Volgens mij als het gaat om het Zika virus is elk zinnig woord daarover zeggen nog prematuur. Laat staan om welke theorie dan ook naar het rijk der fabeltjes te verwijzen. Men weet het gewoon nog niet en het sterkte vermoeden is dat het komt van een mug.

Dus mij lijkt het dat elke theorie daaromtrent onderzocht zal moeten worden. Of er een link naar vaccinatie ligt, lijkt me persoonlijk sterk, maar weten doen we het niet.
Om elkaar in dit topic daarover al pittig te bestoken vind ik persoonlijk dus wat vreemd. Ik hoop dat we met 100% zekerheid achter de oorzaak komen dat die babietjes microcefalie hebben, want het is te tragisch voor woorden wat daar gebeurd.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:07

Anoniem schreef:
Shiloh schreef:

Oftewel, ongefundeerde onzin zonder bron.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:17

Shiloh schreef:
[naam] schreef:

Oftewel, ongefundeerde onzin zonder bron.

Ik zei alleen maar wat er gezegd wordt.
Heb jij een bron van dat ze daar uitsluitend TDap gebruikt hebben?

Hannanas

Re: Mensen die hun kinderen niet laten vaccineren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 18:48

Het zika-virus is wel al tientallen jaren in de omloop, veel volwassenen met antistoffen sowieso daar en gezien als zeer onschuldig virusje. Krijg je niet eens griep van. Ergens wel apart dat het nu ineens in verband wordt gezocht met Microcefalie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 11:37

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 14:51

Ik rij in de auto, kan ook even niet een heel stuk typen nu. Engelse samenvatting ook goed?

http://www.nature.com/news/zika-virus-b ... rt-1.19259

Ik heb er ook alleen maar even snel overheen gekeken en volgens mij komt het er op neer dat ze er nu veel alerter op zijn waardoor er meer gemeld wordt wat anders niet het geval was en dat er ook foute diagnoses tussen zitten die zodoende het aantal verhogen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:57

Repelsteel, zou je een samenvatting kunnen geven in plaats van alleen linkjes te plaatsen? Zoals nu ben ik erg moe, zeer geïnteresseerd en ik kan het gewoon niet opbrengen om het nieuws dat jij ons wilt laten weten vanuit dat bericht in het NL te gaan vertalen. En mijn Engels is echt niet verkeerd, maar ik merk dat ik enkel en alleen maar linkjes plaatsen erg onbevredigend vind voor deze discussie hier :o . En dat terwijl ik echt zeer geïnteresseerd ben.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:26

In het artikel in de link staat dat er artsen zijn die vermoeden dat niet het zika virus de veroorzaker is van de afwijking waarmee de Braziliaanse baby's geboren zijn, maar dat dit veroorzaakt wordt door een stof die in een gebruikte pesticide zit.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:46

Dank je wel Esplendido.

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:01

In een pesticide die is toegevoegd aan het water, om precies te zijn.
Staat onder de eerste foto, hoef je dus imo helemaal geen moeite te doen om het hele artikel te lezen/vertalen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 15:56

Bedankt! Ik moet vaak ook tussen de bedrijven door op de foon van alles doen, typt lastig.
Het is een pesticide, bedoelt om de ontwikkeling van muggen tegen te gaan, die de muggenlarven misvormt, dit hebben ze dus daarvoor in de drinkwater tanks in Brazilië gestopt in bepaalde gebieden en in die gebieden komt nu dus die misvorming veel voor bij mensen.

In die links staan vaak weer linkjes naar bronnen.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:36

Dus het komt wel door het zika-virus... ofja de gekken die zulke troep in het water doen. Man man man als larven er dood van gaan lijkt het me niet gezond voor mensen in een dagelijks gebruik, water is nu niet bepaald een low used product. :+

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:42

xSlvna schreef:
Dus het komt wel door het zika-virus... ofja de gekken die zulke troep in het water doen. Man man man als larven er dood van gaan lijkt het me niet gezond voor mensen in een dagelijks gebruik, water is nu niet bepaald een low used product. :+

Dat is te snel gesteld. Er zijn artsen die denken dat...........

Eigenlijk weet niemand het nog precies hoe het zit.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 17:47

Nee daar zit wat in, wilde het ook niet concluderend bedoelen... Maar er zit dus blijkbaar wel troep in het water.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:06

Die troep komt waarschijnlijk in het water vanwege uitspoeling. Boeren gebruiken pesticiden --> Het gaat hard regenen --> Grond spoelt weg met daarin opgelost (gif)stoffen. Als de regels in zo'n land wat betreft gebruik van pesticiden niet streng genoeg zijn, gebeurt zoiets snel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 18:49

Resistance schreef:
Die troep komt waarschijnlijk in het water vanwege uitspoeling. Boeren gebruiken pesticiden --> Het gaat hard regenen --> Grond spoelt weg met daarin opgelost (gif)stoffen. Als de regels in zo'n land wat betreft gebruik van pesticiden niet streng genoeg zijn, gebeurt zoiets snel.

Nee het is bewust aan het water toegevoegd. Lees het artikel maar.

heleen06

Woonplaats: in het weekend vlakbij Assen/doordeweeks in Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:31

@repelsteel: ik ben benieuwd wat je nu zelf denkt: de vorige link die je aanhaalde ging erover dat zica veroorzaakt wordt door vaccinaties en deze link gaat er over dat zica door pesticide komt? Nogal een verschil en dat het beide waar is, lijkt mij niet waarschijnlijk. Hoe kijk je er nu zelf tegenaan?

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 21:25

Volgens mij dacht ze niet dat zica door vaccinaties kwam..
Er is vorig jaar gestart met het vaccineren van zwangere vrouwen, nu is er een toename van het aantal gevallen van microcephalie en anencephalie, dat leek erop synchroon te lopen.
Nu komt er echter nog een heftige bekentenis naar buiten.
Er is echter nog geen definitieve schuldige aangewezen, er zijn enkel nog mogelijke oorzaken