CrossFit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

The_Cat

Re: CrossFit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:30

ja het onder elkaar door kruipen was leuk :') ook met de floor presses werden een beetje een mop door onze lakens en kussen die we genomen hadden (het was nogal firsjes bij ons). Van de laatse suitcase carry's hebben we een catwalk gedaan :') en plate carry in de sneeuw is ook niet alledaags :D Het was leuk, speciale sfeer. Wel zot om te zien welke score's er gehaald zijn pff! Het officiële team is op een leuke 67ste plaats aangekomen, maar echt waar, zot om te zien. wil niet weten wat de eerste moeten gedaan hebben :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:21

46e 72e en 75e

wij hadden inderdaad geen recreatieve teams en volgens mij ook niemand die zijn focus heeft liggen op de games/wedstrijden zelf.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 00:41

Hoi!

Mag ik me melden?

Ik heb nu 2 proeflessen crossfit gehad en ik heb een nieuwe verslaving vrees ik. Wat is dat leuk. Een uurtje knallen, paar dagen spierpijn, weer knallen, weer spierpijn..

Maar zonder pijn geen vooruitgang natuurlijk. Ik heb gister mijn abo afgesloten en na het helen van mijn mond (dinsdag 2 verstandskiezen laten trekken) gaan we er vol voor...

Omdat ik zittend werk heb als chauffeuse en verder niets meer aan sport deed ging mijn lijf steeds gekkere mankementen vertonen. Ik ben ook nog behoorlijk hypermobiel dus het is hard nodig spieren te trainen.

Ik doe het samen met een vriendin en we zijn echt de dummies van de groep maar het leuke van crossfit is dat dat niets uitmaakt.
De oefeningen zijn uitdagend en we hebben een leuke instructeur, wat wil je nog meer ;)

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 13:36

Hi ik meld mij ook. Ik heb afgelopen woensdag mijn eerste mini wod gehad ..... mijn man traint al aantal jaar crossfit en nu heeft hij mij eindelijk zover. Ik miest 750 meter roeien, 15 puch up, 15 airsquad en 100 meter rennen amrap in 15 minuten met een conditie en spieren van een zacht pakje boter maar heb 5 ronden eruit weten te persen. Natuurlijk was het een aangepaste wod speciaal voor mij. Op woensdagochtend zijn mijn man en ik de enige dus echt prive les.
Ik voel mijn lichaam goed en voorlopig op woensdag en zondag mee met mijn man.

Ik ben bang dat er een hoop werk aan de winkel is voor mij....

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 11:31

Zo, zondagochtend training weer gehad }>

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 14:34

In onze box hebben vandaag 3 leden de qualifier voor Battle of the North gedaan!

Ik heb gefilmd, ik heb dat niveau absoluut niet :Y)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:49

Hier 10km roeien. Zo saai :') dat is ook niet iets dat ik super graag wil doen haha. Maar het geeft wel altijd mooi je niveau weer

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 19:32

Vandaag weer in de box getraind mijn lichaam doet nu al zeer . Emom turkisch get up (ik nog zonder gewicht)ketelbel swing (6kilo)en dubbel unders , ik single unders 23 min iedere ronde drie min. En.... vanaf morgen 6 weeks weight loss challenge door middel vanintermittent Fasting (whole foods) caloric restricted 3x pw box . Ben benieuwd!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-18 14:35

mijn eerste drie van het nieuwe jaar alweer achter de rug.. Helaas mijn kleine teen drie weken terug gebroken (thanks knollie), dus mag mijn voorvoet niet vol belasten.. doe nu dus box step ups en stepovers.. geen burpees (wat vreselijk), geen normale push ups, geen touwspringen geen hardlopen (och dat vind ik vreselijk)..

maar gelukkig goed meedenkende trainers waardoor er wel belasting (mag zelfs goed) maar geen overbelasting plaatsvind.

gisterenochtend weer eens even goed back to basic met deadlifts, partnertraining, waarbij goed gelet (en gevoeld bij elkaar.) moest worden of de correcte spiergroepen volledig werden aangespannen (met name schuine buikspieren). gevolgd door deadlifts unballanced. trainer had eerst bedacht 80% van max 1rm, maar dat hebben we allemaal toch maar even weggewoven, dat was geen doen met een 40/60 verdeling van het gewicht.. althans niet zonder dan te smokkelen en de bar aan de zware kant te liften. Je kunt wel goed voelen dan of je wel met je benen tilt en je buikspieren goed aanspant, want je buikspieren moeten die imballance gaan corrigeren.

partner training was wel leuk.. omdat de meesten al langer sporten (en paar met z'n tweeen begonnen waren), bleef ik samen over met jill, die veel traininingen los van de lessen doet en een aangepast programma volgt, geen andere teens aanwezig, dus wij deden onze oefeningen samen.. aangezien zij echt mooi gespierd is, hoefde ik niet eens te graaien (ging mij iets te ver, want ik kan het zelf maar net voelen bij mijzelf wat ik doe, laat staan of ik bij haar zou kunnen voelen of zij alles vol aanspant.. en zie mijzelf ook niet snel een zeer ervaren athlete corrigeren, hoe weet ik nu hoever of sterk zij kan aanspannen), zelfs door kleding heen precies zien wat wanneer werd aangespannen, dus kon echt even de juiste kunst afkijken.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:33

Vandaag weer lekker heftige wod gehad (ben beginner) maar wat vind ik het leuk!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 01:34

Wij hadden een buddy workout vanmorgen met clean pull ups en bench pressen. We moesten in teams van 3 maar ik was echt de dummie van vandaag... niet echt leuk want voelde me echt zo'n blok aan het been :(

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:44

Ja, das ook de reden waarom ik niet hou van die team wods -_-

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:42

corine1981 schreef:
Wij hadden een buddy workout vanmorgen met clean pull ups en bench pressen. We moesten in teams van 3 maar ik was echt de dummie van vandaag... niet echt leuk want voelde me echt zo'n blok aan het been :(

The_Cat schreef:
Ja, das ook de reden waarom ik niet hou van die team wods -_-

ohh ik blijf ook nog enorm achter hoor..

maar zondag kon ik gelukkig al niet hardlopen.. maar voor degene die het lopen niet volhielden stond t ook vrij om te vervangen door roeien.

gisteren hadden we een verjaardagwod.. traditie van eerdere jaren, iemand die jarig is + komt trainen mag een wod kiezen of verzinnen, voorheen hoefde diegene niet mee te doen.. dus de meest erge wods kwamen er uit..

gisteren dus Marco's filthy fifty buddy wod.

50x 80/100 kg deadlift
50x kettleball swing 16/24 kg
50x wallball 6/9 kg
50x push up
50x sit up
50x pull up
50x toes to bar
50x box jump
50x powerclean 30/40 kg
50x burpee (als toetje -O- )

deadlift dus met 2 man aan 1 bar.
ik met twee schijve korte pootjes om van gelijke lengte te krijgen.
de rest was.. als de een werkt moet de ander wachten..

ik had een meer ervaren partner.. maar beiden kozen voor 20kg powercleans en kettleball 12 kilo, push up op de knieen, ring row ipv pull ups.. en omdat de bars bezet waren gekozen voor v ups ipv toes to bar (of in mijn geval nog altijd knee to chest).

en uiteindelijk heeft ze 5 burpees meer gedaan dan mij... want ik kon gewoon niet meer en zij was veel vlotter met burpees dan ik.. dus mijn wachttijd was gewoon tekort..

lol door alle aanpassingen hadden we een rete snelle tijd natuurlijk (19.23).. maar gaat er ook niet om wie de beste of de snelste is, maar dat je gewoon maximaal hebt gegeven..

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:45

Ah :p bij ons is het als iemand jarig is moet de rst het aantal burpees doen van zijn leeftijd :p

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:58

The_Cat schreef:
Ah :p bij ons is het als iemand jarig is moet de rst het aantal burpees doen van zijn leeftijd :p

ohhh dat valt nog mee :D..

ruilen.. hier zijn die verjaardagwods echt sadistisch -O-

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:03

Elena heftig hoor!
En inderdaad gaat erom dat je maximaal geeft.
Ik mag om 9 uur weer

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 10:05

Gisteren persoonlijke trainingsessie gehad om eindelijk iets proberen te maken van mijn pushups. Mijn triceps vandaag :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:47

wooooottt... ik heb sinds twee maanden heeeeeeeel vooruitstrevend een pullupbar in huis hangen..
waar ik dus 1.5 maand vooral als een veredeld dood vogeltje aan rondgehangen heb. eerste maand slechts een paar milimeter kunnen 'shruggen'.

waar pull ups het beginnetje hebben inmiddels, krijgt mijn lichaam toes to bar voor geen mogelijkheid onder de knie (korte hamstrings werken ook niet mee natuurlijk).. daarnet even knee raises gedaan, gingen wel aardig, dus ik dacht laten we toch nog eens een knees to elbow of knees to chest proberen..

dat ging ineens zomaar O.o. en vandaaruit mijn tenen ook tot mijn grote schrik ineens tegen de bar kunnen brengen.. door de gebogen knie van de knees to chest/elbow (vraag mij niet meer wat t was, ik schrok zo van t resultaat dat ik gelijk daarna los liet en vergat wat ik deed lol), natuurlijk niet een mooi gestrekte toes to bar.. maar hell, als ik ineens mijn tenen tegen de bar kan brengen terwijl ze gisteren nog niet eens voorbij kniehoogte kwamen, dan begint mijn lijf blijkbaar iets door te krijgen.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 15:48

The_Cat schreef:
Gisteren persoonlijke trainingsessie gehad om eindelijk iets proberen te maken van mijn pushups. Mijn triceps vandaag :')

gaan die helemaal niet of gewoon geen lekkere reps?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:09

elenaMM77 schreef:
wooooottt... ik heb sinds twee maanden heeeeeeeel vooruitstrevend een pullupbar in huis hangen..
waar ik dus 1.5 maand vooral als een veredeld dood vogeltje aan rondgehangen heb. eerste maand slechts een paar milimeter kunnen 'shruggen'.

waar pull ups het beginnetje hebben inmiddels, krijgt mijn lichaam toes to bar voor geen mogelijkheid onder de knie (korte hamstrings werken ook niet mee natuurlijk).. daarnet even knee raises gedaan, gingen wel aardig, dus ik dacht laten we toch nog eens een knees to elbow of knees to chest proberen..

dat ging ineens zomaar O.o. en vandaaruit mijn tenen ook tot mijn grote schrik ineens tegen de bar kunnen brengen.. door de gebogen knie van de knees to chest/elbow (vraag mij niet meer wat t was, ik schrok zo van t resultaat dat ik gelijk daarna los liet en vergat wat ik deed lol), natuurlijk niet een mooi gestrekte toes to bar.. maar hell, als ik ineens mijn tenen tegen de bar kan brengen terwijl ze gisteren nog niet eens voorbij kniehoogte kwamen, dan begint mijn lijf blijkbaar iets door te krijgen.

Toppert!!! Ik ben dat dooie vogeltje nog hahahaha maar knee raises lukt
Iedere woensdag ochtend zijn mijn man en ik de enige die de wod doen dus altijd private lesson
Vandaag weer lekker bezig geweest.
Ik skaled mijn man niet maar die zit nu twee jaar op crossfit ik heb pas mijn zesde les gehad

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:46

Willl65 schreef:
elenaMM77 schreef:

Toppert!!! Ik ben dat dooie vogeltje nog hahahaha maar knee raises lukt
Iedere woensdag ochtend zijn mijn man en ik de enige die de wod doen dus altijd private lesson
Vandaag weer lekker bezig geweest.
Ik skaled mijn man niet maar die zit nu twee jaar op crossfit ik heb pas mijn zesde les gehad

pfff over 2 jaar doe ik nog de helft scaled denk ik..
een toes to bar kunnen is nog heeeeeeeeeeeeel ver verwijderd van het ook tig keer in een complexe wod doen.

Murph rx is denk ik een 50 jaren plan.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:01

Je zult versteld staan hoe je zal vorderen mijn man doet bijna alles al rs
Gisteren heeft hij zijn pers record verbeterd 150 kg lift ik weet even niet welke lift kom ik met mijn 19 kg . Hij traint zelf 4 x pw in de box ik voorlopig nog 2 x ben de rest van de week te dood ;) momenteel doen we mee aan 6 weeks chalange ik heb nu 19 % vet en doel is 15 % vet met interval fasting nu anderhalve week gehad 0,7 kg afgevallen. Ik zie wel hoe ver ik kom

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:14

Willl65 schreef:
Je zult versteld staan hoe je zal vorderen mijn man doet bijna alles al rs
Gisteren heeft hij zijn pers record verbeterd 150 kg lift ik weet even niet welke lift kom ik met mijn 19 kg . Hij traint zelf 4 x pw in de box ik voorlopig nog 2 x ben de rest van de week te dood ;) momenteel doen we mee aan 6 weeks chalange ik heb nu 19 % vet en doel is 15 % vet met interval fasting nu anderhalve week gehad 0,7 kg afgevallen. Ik zie wel hoe ver ik kom

deadlift?
zit bij mij op 107.5 pb..

ik doe niet mee aan voedingsschema's verder.. ik kijk gewoon waar mijn lichaam zich goed bij voelt.. ben ook niet in de run voor throwdowns etc, dus ik val gewoon rustig stukje bij beetje af gaande weg.

eerste drie maanden 2x per week kon ik ook helemaal niets meer die dag.. nu ben ik nog heel af en toe echt dood. maar de meeste avonden heb ik wel weer wat energie als ik thuiskom..

dat komt vanzelf

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 20:07

Boem Elena 107,5kg you go Girl! _/-\o_
Het was inderdaad d deadlift

Dat is ook het belangrijkste hoor luisteren naar je lichaam .

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:30

elenaMM77 schreef:
The_Cat schreef:

gaan die helemaal niet of gewoon geen lekkere reps?

Ze gaan niet op de deftige manier. Ellebogen wijd en flapperen als een vogel telt niet :')